Тествахме новия Volkswagen Arteon

4 Февруари, 2018 10:45
81 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34436
Автор: Радослав Славчев

След като Volkswagen прекрати производството на най-големия си и най-луксозен модел Phaeton, а по-късно същата съдба имаше купето с четири врати СС, в моделната гама на германците се отвори сериозна дупка. От Волфсбург обаче успешно я запълниха и то с модел, който може да пожъне голям пазарен успех с оглед на тенденциите в търсенето на луксозни четириврати купета.

Задачата обаче съвсем не беше лесна за изпълнение. Новият автомобил трябваше да е хем спортен, хем луксозен. Така на бял свят се появи Arteon - модел, позициониран над Passat и впечатляващ с визия и с нови технологии. Този автомобил вече се продава у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на най-наточената модификация R-Line 2.0 TDI 240 hp. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
Ако преди няколко години някой ви беше показал снимка с предницата на Arteon и ви беше казал, че така ще изглежда сериен Volkswagen, едва ли щяхте да му повярвате. Днес обаче тази визия е факт, а главна заслуга за нея има дизайнерът Клаус Бишоф. Екстериорът на Arteon наистина е много интригуващ, особено отпред и в профил. Там се откриват почти идеални пропорции.

Впечатление прави силно скосеният в задната си част таван, раздутите задни калници, както и хоризонтално ориентираната предна част, новите светлини и предният капак в стил а-ла Mercedes-AMG GT S. Не сме единствените, които заявяват, че това е най-стилният Volkswagen за последните 25 години. Критики може да има единствено заради по-семплата задна част на автомобила, която не импонира с останалите екстериорни решения.

Интериор
Влезете ли в салона на Arteon обаче няма да останете толкова впечатлени. Не, че там е лошо, но просто интериорните решения са много близки до тези на осмата генерация на Passat. По-луксозното оборудване все пак си личи, макар и не от пръв поглед. Настаните ли се в удобните кресла, няма как да не усетите, че сте в автомобил от т.нар. премиум сегмент.

Това с най-голяма сила важи за високите нива на оборудване, но дори и в базовото се усеща въпросното леко превъзходство над Passat. Изключително модерни изцяло дигитални уреди пред водача, 9.2-инчов дисплей на Discover Pro системата, високо качество на материалите и това на самата сглобка, големи и удобни кресла, както и оптимална остъклена площ са нещата, които карат водача и пасажерите да се чувстват добре.

Мястото за краката на пътниците е предостатъчно, като то е оптимизирано още повече в задния пасажерски отсек. Освен това, въпреки скосения таван, ръстови пасажери се чувстват изключително комфортно на задната седалка. Багажникът е огромен и функционален, а обемът му може драстично да се увеличи за сметка на местата на втория ред. Като цяло, може да се каже, че салонът е качествен, материалите отлични, но ние лично очаквахме малко повече от новия флагман на VW.

Двигател и ходови характеристики
R-Line версията, която ни беше предоставена за тест, включваше двулитров дизелов двигател с мощност 240 конски сили, предаващ момента и на четирите колела през автоматична DSG скоростна кутия с два съединителя. Каквото и да се говори по отношение на дизеловите двигатели на VW, то трябва да кажем, че този агрегат не отстъпва на аналогичните мотори на конкуренцията от премиум класа.

Изключително безшумен, много динамичен и не на последно място потресаващо икономичен. Средният разход, който отчете борд компютъра след тридневно шофиране в градски и извънградски условия, беше под шест литра на сто километра. При това задръстванията в града не бяха никак малки, а по магистралата използвахме максимално разрешената скорост.

Що се отнася до управлението и по него нямаме особени забележки. Изключително информативен волан, минимален крен в завои с висока скорост и много добро ускорение и доускорение. В обобщение можем да кажем, че точно тази версия с двулитров дизел 4х4 и 7-степенен автомат е оптималната за Arteon и... най-скъпата, разбира се.

Цена
Arteon определено е автомобил от т.нар. премиум сегмент и ако го разглеждаме като такъв, можем да кажем, че цените му са атрактивни. За цената, която можете да видите по-долу, получавате един голям фастбек (95 мм по-дълъг и 39 мм по-широк от Passat VIII), който достойно заменя досегашното СС и същевременно се опитва да гони лукса на Phaeton.