Разглобяването и събирането на двигател на забързан каданс е наслада за окото на за всеки автомобилен маниак. Когато става дума за мотора на едно от най-бързите превозни средства на планетата, удоволствието е още по-голямо.
Американската компания Hagerty, специализирана в застраховането на съперскъпи коли, засне реконструкцията на могъщия V8, който задвижва драгстера на Тони Шумахер - най-титулуваният пилот в категорията Top Fuel на Националната хот род асоциация на Америка. Той държи абсолютните рекорди на четвърт миля (543.15 км/ч) и 1 000 фута (304.8 м) със скорост 541.65 км/ч.
При ускорение драгстерът на Шумахер го подлага на натоварвания до 6 g и достига скорост от 330 мили/ч (531 км/ч) за около 3.6 секунди. Както може да се предположи, подобно чудовище има крайно интересен двигател.
Тъй като се работи за изключително кратко време, агрегатът има относително проста конструкция без никакви периферни възли. Мощността му е около 11 000 к.с. По-точни замервания са невъзможни, тъй като не съществува динамометричен стенд, който да издържа подобни натоварвания.
Уникалният мотор трябва да се ревизира след всеки старт. Процедурата включва пълно разглобяване за проверка на всеки детайл и обратно сглобяване, което отнема на механиците на Тони Шумахер около час. Клипът на Hagerty синтезира процеса в седем минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Gencho
19:03 14.09.2018
2 Карбон
22:00 14.09.2018
3 РЗС
00:33 15.09.2018
4 ASD
Проверка и почистване на нагнетателната помпа за въздух. И още ред други глупости.
Коментиран от #7
08:10 16.09.2018
5 Ядеитн
17:45 16.09.2018
6 Този
Коментиран от #9
00:00 17.09.2018
7 Гинчо
До коментар #4 от "ASD":
Ти понеже се занимаваш с това и знаеш...01:31 17.09.2018
8 оня с тдската
01:32 17.09.2018
9 Gencho
До коментар #6 от "Този":
Я па умрел съм да го видя...16:48 17.09.2018