Last news in Fakti

13 Декември, 2021 09:52 8 433 27

Инфарктният финал на Формула 1 отива в съда

  • макс верстапен-
  • mercedes-
  • гран при на абу даби-
  • съд-
  • red bull

Верстапен спечели титлата с победа в Гран При на Абу Даби, която дойде в последната обиколка на състезанието и след няколко тура с кола за сигурност, която излезе след катастрофа на Николас Латифи

Инфарктният финал на Формула 1 отива в съда - 1
Снимка: БГНЕС

Инфарктният финал на сезона във Формула 1, който вчера донесе първата титла в кариерата на Макс Верстапен, ще се решава в съда. Това стана ясно от изявление на Mercedes. „Сребърните стрели" обявиха, че ще се обърнат към Апелативния съд към Международната федерация по автомобилен спорт (FIA).

Както е известно, Верстапен спечели титлата с победа в Гран При на Абу Даби, която дойде в последната обиколка на състезанието и след няколко тура с кола за сигурност, която излезе след катастрофа на Николас Латифи.

Директорът на състезанието Майкъл Маси първоначално обяви, че докато трае извънредната ситуация, нито един болид няма да може да изпревари колата за сигурност. В предпоследната обиколка той промени позицията си и реши да пропусне петте изостанали коли, които разделяха водача в състезанието Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Преди катастрофата с Латифи британецът изглеждаше сигурен шампион, тъй като имаше аванс от около 17 секунди пред нидерландския състезател на Red Bull.

Решението на Маси даде възможност на Верстапен да застане веднага зад Хамилтън и по този начин получи шанс да атакува първото място. Това стана малко след началото на последната обиколка, като атаката на нидерландеца беше успешна, а основният му съперник за титлата беше с износени гуми и това му попречи да бъде конкурентен в решителния миг на сезона.

Mercedes веднага подаде контестация за нарушение на две от условията на правилника, позовавайки се на точки 48.12 и 48.8. Стюардите на състезанието в Абу Даби отхвърлиха контестацията и потвърдиха титлата на Макс Верстапен.

Ръководството на Mercedes се закани пред „Скай Спортс“, че ще се бори докрай и затова ще подаде жалба пред Апелативния съд на FIA. Това е трябва да се направи в рамките на 96 часа след края на състезанието. Ако последва ново решение в полза на Макс Верстапен, управата на „сребърните стрели“ ще потърси и окончателния възможен вариант – дело в Спортния арбитражен съд в Лозана.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Мъже ама не

    60 25 Отговор
    Да дадът под съд и първата обиколка щото Хамилтън ако не беше минал напряко не 2ри а и 3ти нямаше да е.

    Коментиран от #19

  • 3 Бай Котьо

    36 12 Отговор
    Няма да си купувам вече Мерецедес! Да го продават в...Африка. А аз ще си джиткам като птичка с Ред Бул и малко тревичка!

    Коментиран от #8

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 зрител

    30 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гаргамел":

    той, и "шуми" беше толкова добър... ама пусти маркетинг! но пък тоя е нетърпим, прав си.
  • 6 Англонигерийски джентълмен

    24 2 Отговор
    Крайно време е Редбул да започнат да произвеждат коли, може и с крила
  • 7 авто

    28 1 Отговор
    Всичко това не е случайно,при многото пари които се разиграват там случайности няма.Случващото се на пистата трябваше да убеди публиката,че там се решава нещо,но този път не се получи съвсем добре.По-умните са си направили изводите,а другите реагират според пристрастията си.
  • 8 Хонда

    16 1 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Котьо":

    Ред бул са с двигател на Хонда.
  • 9 авото

    12 10 Отговор
    Тази пародия на спорт, гледа ли я още някой?
  • 10 Диамантената ръка

    32 10 Отговор
    Що за глупост е като излезе кола за сигурност всички разлики да се стопяват? Водиш с 30 сек. пред втория и изведнъж разликата става 1 сек., щото 15-я в колоната се разбил в оградата...

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Scuderia

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Диамантената ръка":

    След последното състезание се замислих за същото но погледнато от друга страна няма как след подновяването да се спази точната разлика.

    Коментиран от #18

  • 12 Бръм

    14 0 Отговор
    Не можах да разбера, защо чисто и просто Перез не таранира Хамилтън. Какви щяха да са последствията за него и за Ред Бул?
  • 13 Админ

    19 13 Отговор
    Някои не могат да губят, примирете се като втори .
  • 14 Пътуващ

    21 8 Отговор

    До коментар #10 от "Диамантената ръка":

    Та да те попитам, не стана ли същото в миналото състезание ???? Само че с разменени роли не скъси ли хамилтън дистанцията спрямо Макс именно заради кола за сигурнос???? Това го олесни за да го атакува и спечели, но тогава не видях да коментираш правилата и да се плюнчиш като сега

    Коментиран от #17

  • 15 гошо на пешо

    3 10 Отговор
    Дано спечелят делата, за да се види, че този спорт вече е компрометиран. Решава се нещо - променя се на секундата. Но, дори и да спечелят делата, много зрители и любители вече загубиха интерес.
    Жалко е, наистина!
  • 16 читател

    28 7 Отговор
    Преди доста години, когато Хамилтън караше супер агресивно и нахално, всеки инцидент в негова полза се наричаше "борба за място". Ако пък случайно беше в негов ущърб веднага се оплакваше от расизъм, неспортсменско поведение, контестации и жалби. Никой не спори, че е постигнал много и е отличен пилот. Истината е само една - когато губиш прави го с достойнство. А не да ревеш, че Перез шофирал опасно или било нечестно състезанието. На кривата ракета космоса и пречи...
  • 17 Диамантената ръка

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Пътуващ":

    Говоря по принцип, а не в полза на някого. Ако не схващаш си е твой проблем.
  • 18 Диамантената ръка

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Scuderia":

    След края на състезанието може да се сметнат разликите и да се направи класирането. Същото както се добавят 5 сек. наказание за някого примерно.
  • 19 Пламен

    4 9 Отговор

    До коментар #2 от "Мъже ама не":

    Когато макс са ръга като биволите нарисувани на колата му трябва някакси да се опазиш дори и да излезеш извън пистата,защото ако отпаднат и двамата след сблъсък най-голяма полза ще извлечеМакс ,затова кара като арабин в пустиня !!!!!

    Коментиран от #20

  • 20 Sieg

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "Пламен":

    Е давай всеки път да пресича напряко тогава 😂 за да не го удари някой. Безмислици говориш
  • 21 ами добре

    7 0 Отговор
    нека да разгледат и това защо нямаше 5 секундно наказание за Хамилтън за излизане от пистата. Защо имаше виртуална кола за сигурност. Защо Хамилтън натискаше спичачките преди рестарта в последната обиколка опитвайки се да принуди Верстапен да мине пред него

    Коментиран от #22

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Бай Иван

    2 0 Отговор
    Не могат да загубят достойно,а когато Хамилтън торпилира Макс Верстапен на Силвърстоун,и загуби преднина от 30 точки,и при този таван на бюджета,им струваше повече от 5 милиона,тогава за мълчаха б. Ците от Мерцедес 8922
  • 27 ЯнЯнев

    0 0 Отговор
    Според мен най-правилното - след излизане на кола за сигурност ще е да се прави следното:
    рестартира се от стартовата решетка според моментното класиране на пилотите
    след финиширане на завършилите пилоти, се вземат пред вид времената им спрямо първия в момента на обявяването на колата за сигурност (което е абсолютно възможно)
    след равносметката се обявява финалния резултат и победителите
    Така ще има справедливост за старанието на пилотите, механиците и стратезите да се постигнат така трудно осъщетвяемите секунди разлика по време на динамичното надбягване, а не всичко постигнато да се анулира и състезанието практически да започне наново!
    Сегашното правило е АБСУРДНО!!!
    Дано да бъде променено!