Принципно, всеки производител оказва точното масло, с което трябва да се кара определен двигател. При по-износени агрегати обаче този показател се променя и за целта трябва да се доверите на майстора, поддържащ автомобила. Днес по-голяма част от автомобилите се движат със синтетично масло. Този вид моторни масла са по-щадящи за двигателите, като са и по-устойчиви на резки температурни промени. Що се отнася до климатични условия обаче, точното масло може да се избере според описанието на продукта.
Вискозитетът на моторното масло е характеристиката, която се смята за най-важна при този вид смазочни течности. Той се определя по класификацията SAE, а това, което всеки трябва да знае, е, че колкото е по-течно маслото, толкова е по-устойчиво на отрицателни температури, но в същото време по-рядкото масло износва повече двигателя през горещите дни от годината.
Гъстото масло става почти на грес при ниски температури, но пък смазва добре през лятото. Всяко моторно масло има цифрови индекси, които могат да ви подскажат много. Така например буквата W (Winter) показва до каква минусова температура работи въпросната смазочна течност. За да разберете точните градуси на допустима работа през зимата, трябва от цифрата пред W да извадите 35. Така например при маркировка 10W, максимално допустимата температура на работа е минус 25 градуса по Целзий (10−35 = −25).
Горната граница на работа на маслото може да се разбере от последната цифра. От нея трябва да се извади числото 5. Например, ако индексът по SAE e 50, то смазочната течност работи до плюс 45 градуса по Целзий (SAE 30 е до +25 градуса, SAE 40 е до +35 и т.н.). Всичко това означава, че за по-топло време могат да се използват масла с индекс 20, 30, 40, 50, 60, а за зимата - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W. Има и моторно масло, което се счита за всесезонно. То се обозначава с индекс 0W-40. То може да се използва при температури от −35 до +35 градуса по Целзий.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голф ГТИ
15:16 10.12.2018
2 Благо
15:20 10.12.2018
3 Боряна
15:22 10.12.2018
4 AUDI
15:26 10.12.2018
5 Овчаря
15:32 10.12.2018
6 Ауууууу
Коментиран от #20
15:56 10.12.2018
7 Petko
Коментиран от #10
16:09 10.12.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Т.о.ш.и.б.и.я.н
Коментиран от #11
16:34 10.12.2018
10 Папур
До коментар #7 от "Petko":
Говори се за температура на околната среда.16:38 10.12.2018
11 Само Дъстър
До коментар #9 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Сигурно и гуми си купуваш от там ? Гума 3то качество "Уникат", Остава и коли да почнат да продават в кауфланд .Коментиран от #56
16:41 10.12.2018
12 Трябва да се доверите на майстора!
17:14 10.12.2018
13 sss
Коментиран от #23
17:14 10.12.2018
14 hashtag
Коментиран от #43
17:50 10.12.2018
15 VeronicaSmith
Посетете тук.++++++++>>>>>> www.Trade46.Com
18:11 10.12.2018
16 стоян
Коментиран от #25
18:11 10.12.2018
17 гоги
18:11 10.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Ганю Ганев
Коментиран от #24, #27, #32, #39
18:21 10.12.2018
20 въпросче
До коментар #6 от "Ауууууу":
Има ли рафинерия Мотул или взема от други и си пише името?Коментиран от #78
18:21 10.12.2018
21 NOPM
18:22 10.12.2018
22 ARAL!
Идват в метални варели,и ти пьлнят- Кастрол,Мобил,Мотул,Фукс и др. Понеже имам рода тираджия,го карам да ми копувал то ARAL. Германия масло,в пьти сьм по-доволен. Един пьт беше по Австия,взе ми оттам Mannol, сьщо сьм много доволен.
Коментиран от #28
18:25 10.12.2018
23 изпробвал
До коментар #13 от "sss":
Само ако колата ти е пригодена за по рядко масло.Новите японски например ползват дори 0W20 имат специална обработка на повърхностите.За българския климат и нормално шоофиращ (не състезател) 5W40 e най подходящо без да плащаш безумни цени.
Коментиран от #51
18:25 10.12.2018
24 Я па я
До коментар #19 от "Ганю Ганев":
За космите разбрахме. А с бълхите как си ?Коментиран от #29
18:28 10.12.2018
25 Наско
До коментар #16 от "стоян":
Охлаждащата течност загрява до 100 градуса а маслото може да достигне 120 в зависимост в какъв режим караш.При някои турбо мотори достига 150.В такива случаи масло с визкозитет 30 ще ти скапе двигателя бързо. Така че в БГ латяото поне с 40 трябва да се кара.Зимата 5W стига. В много студените държави си има електрическо отопление на картера.18:32 10.12.2018
26 бг Сталин
Коментиран от #66
18:34 10.12.2018
27 242
До коментар #19 от "Ганю Ганев":
Вържи едно дребно куче.Коментиран от #33
18:34 10.12.2018
28 ВАГ
До коментар #22 от "ARAL!":
Прав си ,в България всичкото масло е менте. А от Австрия,Германия дори и най-евтиното да вземеш от някое Алди или Лидъл пак е мнооого по-добре.Ако искате хубаво масло си го купувайте от белите държави .18:34 10.12.2018
29 Ганю Ганев
До коментар #24 от "Я па я":
Има бре, не е като да няма...18:35 10.12.2018
30 Хасан
18:37 10.12.2018
31 селянин 1
18:48 10.12.2018
32 Aaa
До коментар #19 от "Ганю Ганев":
Не я дръж извън гаража си и няма да имаш проблем.18:56 10.12.2018
33 Ганю Ганев
До коментар #27 от "242":
Благодаря за съвета. Вързах един пекинез за колекторите, ще видим тази нощ.Коментиран от #34, #44
19:26 10.12.2018
34 242
До коментар #33 от "Ганю Ганев":
Как пекинез, колега? Сега освен, че ще ги топлиш и ще ги храниш.19:33 10.12.2018
35 Сектант
19:36 10.12.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 ванката
19:42 10.12.2018
38 Малкия
19:59 10.12.2018
39 Порно
До коментар #19 от "Ганю Ганев":
Проверявай сутрин, че може да я захапе някой ремък и после освен смяната на ремъка те чака гнусно чистене , после и парочистачка ще трябва20:27 10.12.2018
40 МАК
20:37 10.12.2018
41 vasik atanasova
20:44 10.12.2018
42 Narter
20:45 10.12.2018
43 filo
До коментар #14 от "hashtag":
Аз никога не съм карал с масло по-скъпо от 10 лв. за литър и така вече 25 години на 5 коли и никога не съм имал проблем, така че бегай.21:08 10.12.2018
44 Ганчовия
До коментар #33 от "Ганю Ганев":
Бе как пекинез бе човек? искаш още косми ли? връзи некое гонче ама на дълък синжир че кат семем да ги гони да не тръгва с колата.21:21 10.12.2018
45 E60
21:40 10.12.2018
46 Ганю Ганев
21:47 10.12.2018
47 abv
21:52 10.12.2018
48 хкжбкк
21:55 10.12.2018
49 123
22:02 10.12.2018
50 Ганю Ганев
22:02 10.12.2018
51 Гост
До коментар #23 от "изпробвал":
Поредния идиот 0w20 е зимно масло с горна граница 15 градуса на външната температура . Не е тънко масло или рядко . Прочети статията и се информираи .Коментиран от #52
22:07 10.12.2018
52 333
До коментар #51 от "Гост":
0W-20 е с работен диапазон до към 50 градуса. Това горе не знам кой го е писал, но хич не е прав. 10W пък на -20, което се случва, едва върти. Японците имат двигатели, които хич не обичат масла с висок вискозитет. Даже 30 не харесват понякога. Карат ги с 0W-20 и в Канада.22:22 10.12.2018
53 Порчо
22:24 10.12.2018
54 Какво да
Коментиран от #58, #64
23:04 10.12.2018
55 Plameni
23:08 10.12.2018
56 Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #11 от "Само Дъстър":
Гуми си земам от продавалника за 10 пари броя траповете на вънка не заслужават нови гуми23:54 10.12.2018
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 333
До коментар #54 от "Какво да":
В книжката ми пише масла с няколко вискозитета и има табличка за климатичните условия. Някой горе е писал за стандарта по API, пише да не слагам под определен. И това наистина е по-важно от вискозитета.00:25 11.12.2018
59 Нико
Коментиран от #62
06:46 11.12.2018
60 Николай
08:17 11.12.2018
61 дедо
09:54 11.12.2018
62 Разбирача
До коментар #59 от "Нико":
0w40 си е най-добре.Аз карам с такова колата ми е на 300хил.км турбо бензин и немам дертове нито през лятото нито през зимата.13:34 11.12.2018
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Пръцко
До коментар #54 от "Какво да":
Зарежи го - тоя е изтрещел, хабер си няма от автомобили, ама се натиска акъл да дава...16:07 11.12.2018
65 Пешо
Коментиран от #67
19:55 11.12.2018
66 hienata
До коментар #26 от "бг Сталин":
Колега маслото е CASTROL MAGNATEC и е най-ниско качество от този производител. MAGNATEC е бюджетната марка.По добро е Castrol Edge TITANIUM.Нисана го карам с Castrol Edge TITANIUM 5w30
Полото с REPSOL ELITE MULTIVALVULAS 10W40
И от двете съм доволен.
21:09 11.12.2018
67 МАК
До коментар #65 от "Пешо":
Лелее спрете да ходите при този малоумен майстор!колата ви е за 5w30 ако ви го пипа значи главата на мотора е за нормален ремонт смяна гумички и водачи на карпатите.направите ли го това няма да пипа повече маслото а двигателя няма да си го познаете!!22:40 11.12.2018
68 onq s konq
04:56 12.12.2018
69 ГОУСТ
11:33 12.12.2018
70 нафто
15:34 12.12.2018
71 бензино наполони
15:39 12.12.2018
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Гост
21:24 12.12.2018
74 BMW E46
15:32 13.12.2018
75 ПЕТЪР НЕДЕЛЧЕВ
Коментиран от #77
21:11 21.12.2018
76 Карачо
06:05 26.12.2018
77 МАК
До коментар #75 от "ПЕТЪР НЕДЕЛЧЕВ":
Отидете да се прегледате!! Това да не вие лада или москвич с тия гъсти масла!! Тди на 289000 км само със оригиналното ваг 5w30 без грам да го пипа!!!01:03 31.12.2018
78 Химко
До коментар #20 от "въпросче":
Взима всичко от ТОТАЛ и си пише името Мотул!22:25 17.02.2019