6 Януари, 2019 11:30 71 580 82

Защо е вредно дългото "подгряване" на колата?

  • съвети-
  • автомобили-
  • зима
Защо е вредно дългото "подгряване" на колата? - 1

Особено сега, през зимата, немалко от водачите на моторни превозни средства привеждат колата в действие, но я държат на "празни обороти" над десетина минути преди да потеглят. Трябва ли да се спазва тази процедура?

Отговорът е отрицателен, а това, което трябва да знаете, е, че за да стигне мотора оптимална температура, са нужни не повече от две минути. Това важи особено за по-новите автомобили, които са с по-малък работен обем и са снабдени с турбокомпресори.

Тези агрегати принципно са с по-ограничен ресурс и не трябва да се забравя, че показанията на километража невинаги са точен показател. Важни са т.нар. мото часове или времето, когато двигателят работи. По-голямото износване на моторите, които се държат дълго на празни обороти, се дължи и на други проблеми.

Когато агрегатът работи на празен ход, налягането на маслото е по-ниско и то циркулира по-бавно. Ако двигателят работи на празен ход над петнайсетина минути пък, то в горивните камери на цилиндрите започва да постъпва ограничено количество горивна смес.

Въпреки че количеството е ограничено, сместа не успява да изгаря напълно, което съществено повишава натоварването на мотора. Продължителната работа на празен ход може да доведе и до прегряване на катализатора, следствие на което той да излезе от строя.

Друг проблем при ниските обороти е по-високата вероятност за образуване на нагар по запалителните свещи. Този нагар влияе на функционалността им, води до повишаване на разхода на гориво и снижава мощността на двигателя.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    162 16 Отговор
    Очаквам "разбирачите" да ни обяснят сега кое е правилно и кое не.Просто защото става дума за автомобил,ако беше за задачи по математика ще си траят и няма да имат почти никакво участие.
  • 2 ПРОФЕСОР

    244 15 Отговор
    ЗАТОВА МИ ХАРЕСВА БЪЛГАРИЯ-ТОЛКОВА МНОГО ПРОФЕСОРИ СЪБРАНИ НА ЕДНО МЯСТО НЯМА НИКЪДЕ ПО СВЕТА.

    Коментиран от #12, #40, #74

  • 3 куку руку ку

    220 20 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Въпреки че количеството е ограничено, сместа не успява да изгаря напълно, Управлението на горивният процес е такъв, че във всяка точка на горивната карта да имаме стехиометрична смес. Ако не знаете какво означава това, почетете. А за почитателите на "запали-тръгни" ще кажа само, че направо си пришлайфат всички части на моторя. Оптималното е двигателят да се подгрее до 20-30 градуса преди да се натовари. Да видим колко ще се задържи преди да бъде изтрито.

    Коментиран от #20

  • 4 PlimP

    108 12 Отговор
    "Отговорът е отрицателен, а това, което трябва да знаете, е, че за да стигне мотора оптимална температура, са нужни не повече от две минути" :D:D:D:D
    ако е нафта и 2-а часа на рпазен ход няма да и стигнат, ако е бензинка става, ама не при -5 градус, а при 35

    Коментиран от #9, #14

  • 5 Кольо Дапа

    40 109 Отговор
    При температури под нулата са достатъчни 20-30 секунди да развърти маслото и автомоблът е готов за потегляне. Ако до два три километра не е достигнал работен режим вероятно термостатът не работи правилно.

    Коментиран от #60

  • 6 BMW

    92 11 Отговор
    Още преди 20 години гледах едно 320i как се държи на студено. Палиш, сама качва на 1600-1700 оборота и стои така поне минута, след това бавно ги сваля на няколко пъти до нормалните 900

    Коментиран от #7

  • 7 асдфгххх

    99 3 Отговор

    До коментар #6 от "BMW":

    Това е от автоматичния смукач. По-новите с компютри почти веднага забиват на 900 об/мин.
    Иначе не съм много съгласен със статията. И особено, ако двигателят е дизелов, е добре в минусови темп. да се изчака няколко мин.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Фен на БМВ

    29 5 Отговор

    До коментар #4 от "PlimP":

    На 2-3 мин. вече е загряло 25 градуса, при -3 навън. Бензинка е, 2000 кубика. Другата 1.0 кубика корсичка, иска доста повече време за да вдигне оптимална температура. Не знам на какво се дъължи, но тръгвам и не натискам педала до дупка.

    Коментиран от #22

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Батко

    53 3 Отговор

    До коментар #2 от "ПРОФЕСОР":

    Разбира се , че двигателя трябва да се затопли ,но 10 минути са много. Никой след събуждане не скача и на спринт да започва нещата , освен ако не е закъснял прекалено много . Но това не е ежедневив предполагам.
  • 13 smeh

    54 9 Отговор
    Вие с кви масла карате, че чакате по половин час да загрее, та да подкачат ?

    Коментиран от #43

  • 14 куку руку ку

    25 7 Отговор

    До коментар #4 от "PlimP":

    То затова някои дизелаци имат допълнително ел. подгряване на двигателя, което работи докато вдигнат около 50 градуса.
  • 15 Бат' Вал

    72 3 Отговор
    Паля, и чакам оборотите да паднат под хиляда, независимо дали е лято или зима! Това ми го каза мой приятел, работещ във голям сервиз във Франция преди повече от 20 години, и от тогава все така. Но тук иде реч за бензинов двигател, не зная дали това се отнася за дизеловите - такива не карам...
  • 16 От гупав по глупав!!

    18 29 Отговор
    Моето бмв е на 20г,имам го от 9!!!не си знае милионите, аз съм му навъртял 150хил км и го подгрявам мин 30 мин пък нито е издухало или прочие!! А колко мото часове има не се знае!!!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Не разбирам и съм за малко

    46 21 Отговор
    Това е въпрос на личен избор, който иска да си тръгва на студен двигател, който иска да си чака. Истината е само една и тя, е че трябва да се ЧАКА докато малко позагрее двигателя, особено за коли с турбо.
    Най - добре е да се изчака да поработи около 5-7 мин. на място след това може да тръгнете да карате, но като форсирате до 2000 оборота, докато колата загрее поне до 70градуса.
    Който иска да си вярва който иска да не вярва, то по сервизите си личи. Със спукани изпускателни колектори, с продухани гарнитури, с заминали турбини... точно от това стават, от настъпване на студен двигател.

    Коментиран от #47

  • 19 газ53

    35 5 Отговор
    В сервизната книжка на колата производителя описва дали се загрява и колко време! Турбодизела е коренно различен от бензиновия мотор.Студеното масло има лошо смазване,особенно за турбото!

    Коментиран от #27

  • 20 333

    13 18 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Кой ти е казал, че като потеглиш, трябва да го натоварваш? Вибрациите, в комбинация с по-големите хлабини, по-ниското налягане на маслото, и т. н дали не влияят по-зле от каране лека полека, без да натоварваш много мотора? Кога ти вибрира повече двигателя? На празен ход, или на ход? Знаеш ли какви удари има между въртящите части в тоя мотор при увеличени хлабини, за да усещаш такива вибрации в тон и половина кола?
    Как пък един двигател не счупих за 30 години, всички си работиха идеално. Стехиометрична смес на студен двигател имаш, ама друг път. Дръжте си всеки път мотора по 10 минути на празен ход като запалите, после питайте защо гори масло. Заради спечените от нагар сегменти. Виж стехиометричните времена на впръскване при студен мотор колко се различават от тия на загрял. Ламбда сондата също не работи студена, как ги прави тия времена? Дори тия с подгряване им трябва немалко време, за да достигнат работна температура и да почнат да работят.
  • 21 ДВГ

    27 8 Отговор
    Щом ниските обороти са проблем да караме в лютеницата а??? Иначе за другото съм съгласен 2 мин са достатъчни за нов автомобил дори и дизел, но без да го мъчиш бавно в квартала. Докато излезеш на цариградско си готов.

    Коментиран от #30

  • 22 Минчо

    7 11 Отговор

    До коментар #9 от "Фен на БМВ":

    Напротив, хиляда кубика бързо загряват, двойка мотора по бавно.
  • 23 Sliven

    28 4 Отговор
    До коментар#10 Дилетант

    В България рядко температурите през зимата падат до -20 и то само на някои места.

    Нашият климат да не е като в Сибир или Урал!!
    Колата ми е бензин 2.4, и при най студеното време паля двигателя изчаквам оборотите да паднат до 1000 и тръгвам!
  • 24 селянин 1

    16 13 Отговор
    Карам,,агличанин,,-D4D,с тираджиска нафта,,зимаска пали от раз,веднага потеглям,после я оставям на втора,без газ-сама да оди..2-3 минути,а бе японец,дако е правен в Е.С.
  • 25 НикиД

    39 5 Отговор
    при минусови температури да запалиш и да тръгнеш е чисто безумие. единствената причина в ръководството за експлоатация на новите автомобили да не се препоръчва няколкоминутно подгряване е , че навсякъде вече има много строги еконорми и е забранено на практика кола да работи на място. не е нужно да се чака стигане на работна температура, но работа на място 2-3 мин е задължителна при големите студове. не случайно се казва, че студения старт се равнява на износване от 400 км за двигателя. много е важно какво правиш след като потеглиш - никакво форсиране и високи обороти, докато не стигне работна температура.
  • 26 Кольо Камиона

    32 4 Отговор
    Моята дългогодишна практика е в момента в който оборотите паднат до 1000 потеглям, но плавно и леко, без форсиране и гледам да не надвишавам 2000 оборота докато не загрее добре.
  • 27 Ти да видиш

    38 1 Отговор

    До коментар #19 от "газ53":

    Дори масло с вискозитетни числа 10W40 остава ливко при минус 20 градуса. Което ще рече, че маслената помпа няма да срещне никакви трудности да го разпрати по маслените магистрали до всички нуждаещи се от смазване части. Освен това, колкото и да се оттича в картера, маслото оставя маслен филм където е минало преди това, така че всеки студен старт ще е обезпечен с някакво минимално смазване на частите.
    За да нямате проблеми с двигателя просто сменяйте маслото редовно и не ползвайте ментаци за по 5 лв литъра.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 robin

    31 9 Отговор
    Дреме ми!Колите,вече са евтини.Колко изкара,изкара.
  • 30 333

    8 3 Отговор

    До коментар #21 от "ДВГ":

    1500-2000 оборота са много далеч от лютеницата, и са далеч по-добре от оборотите на празен ход. Кой ти говори за лютеницата? Има оптимални обороти.
  • 31 радо

    16 3 Отговор
    една - две минути на празен ход и потегляш, студен дизел не бива да се натоварва над 2000 оборота,
  • 32 Гъдьо

    18 1 Отговор
    Язе га видим че навънка е къде -10 палим с резервните кличове, парното на макс и бегам на топло. След къде 20 минути се метам и газ! Екологичен съм отвсекъде, горим пръдня.
  • 33 газ53

    11 0 Отговор
    Всеки сам си решава!Само да вметна че ДВГ достига оптимален работен режим при 90° -100°(минимално износване и минимален разход).
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 onq s konq

    18 12 Отговор
    Всъщност веднага след запалване при сериозен студ и сняг едно добро боксуване с бясно лашкане напред и назад е абсолютно достатъчно за загряване на двигатела.

    Коментиран от #37

  • 36 ИВАН

    12 9 Отговор
    Наистина е излишно подгряването на празен ход, и който иска маняшки да си пази мотора, може веднага да потегли, но някоя и друга минута - на ниски обороти - 1200 до 1500 ... геометрията на буталата е изчислена за работа под товар, и лекичък товар, още в началото е полезен дори
  • 37 АLFA Q 4

    3 15 Отговор

    До коментар #35 от "onq s konq":

    🐴 КАРАМ, Q 4,,КВО ЛАШКАНЕ
    ПУСКАШ ПЕДАЛЧЕТО И ПОТЕГЛЯШ ОТ КАДЕТО И ДА Е
    СЪЧУВСТВАМ ТИ
  • 38 АLFA Q 4

    4 5 Отговор
    ЛЮТО МИ Е ИНТЕРЕСНО ЩО ОНИЯ КАПАЦИТЕТ, антон,,, ОЩЕ НЕ НИ Е ОБЯСНИЛ КАК СЕ ПРАВИ
  • 39 ТОЧКАТА

    5 4 Отговор
    Интересна тема и опитът подсказва грешките в статията....Накратко зависи от зависи---бързаш/не бързаш,,джоба бърка ли те,машина каква,колко си тъпегьоз....Не знам налягането на маслото да е функция на оборотите/то е функция на качество,своиства и температура/,свещите са с спец конструкция и си имат ТОПЛИННО ЧИСЛО/да не прегряват и предизвикват самозапалване на сместа-май 450/550градуса диапазон/,горивната смес се променя в зависимост от няколко фактора и се изменя автоматично за да подържа ОПТИМАЛНИ параметри на двигателя в различните режими....Та хората с опит са го казали-тръгваш при около 1000 оборота и при движение до постигане на нормална температура не вдигаш много обороти/около 500/700 над тези след като пуснеш газта/...а най хубаво е да не надвишаваш първоначалните при запалването,които зависят от външната температура...
  • 40 Буко Баламата

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "ПРОФЕСОР":

    Влезте в АКБ да видите там какви професори има.
  • 41 Съвет

    26 3 Отговор
    При автомобил правилото е палиш изчакваш най много минута и потегляш.Стараеш се първите 5 минути да не вдигаш високи обороти и като цяло да ползваш по ниски предавки.Резките ускорявания не са желателни.
    През зимата е добре да карате с масла 0W или 5W.Така двигателят от самото начало има добро мазане и не се износва преждевременно.Инвестицията в качествено масло е най доброто което може да направите.
    Коментираните в статията неща не са изцяло верни.На празен ход катализатора не загрява повече а напротив.
    При работа на празен ход дизелите са склонни поради ниската температура на горене в цилиндъра да образуват нагар по дюзите ,което при по продължителна такава работа може тотално да спре двигателя.DPF филтъра също се задръства бързо. За бензина не е толкова фатално но няма смисъл да изразходваме гориво за нищо.
  • 42 valio

    3 5 Отговор
    ха ха ха страхотен материал..
  • 43 Fakundo

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "smeh":

    Сигурно с грес :D
  • 44 Ммм даааа

    10 0 Отговор
    Ами агрегатите за ток, които са с ДВГ, на какви обороти работят?
  • 45 бензино наполони

    7 3 Отговор
    Най оптималния режим е както някои съфорумци практикуват с бензинови двигатели при минусови температури,а именно, запалваш,изчакваш оборотите да паднат на 1000 и потегляш.Две три минути време за загряване не е меродавно,защото има значение дали е минус 2 градуса температурата или минус 12 градуса.
  • 46 BMW MOTOR SPOR

    3 2 Отговор
    Трябва да се кара след като мотърът започне да работи по тихо и стрелката е на минимални градуси тогава се кара не ако е измръзнаха нито 2 минути
  • 47 въх

    10 6 Отговор

    До коментар #18 от "Не разбирам и съм за малко":

    ..5-7 мин. на място.. Абе ти луд ли си? Бил ли си в Германия, Австрия, да видиш хората след 1 мин. тръгват - колкото да се закопчеят, да си извадят цигарите, да се наместят и тръгват. Повечето местни са с гаражи и не им трябва почистване от скреж, сняг, а и знаят и спазват правилата при потегляне. Кой щ ти стои 7 мин.?

    Коментиран от #54, #55, #56

  • 48 Jek

    9 6 Отговор
    Добре е да не се тръгва веднага, а да се изчакат 1-2 мин, говоря за нашите условия. Останалото е все едно си правите шлайф на всики части в мотора.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Студ

    2 2 Отговор
    При -5 е едно но при -10 е съвсем друго
  • 51 onq s konq

    15 10 Отговор
    Огромната част тука мислите по въпроса еднопосочно и без грам фантазия,като например че след като се запали двигатела,след еди колко си минути трябва да се потегли нанякъде НЕПРЕМЕННО...Аз обаче примерно току що съм си записал поредния от няколкостотинте диска РОК-БЛУС музика с яка жица и отивам да я прослушам в колата!А паля двигатела единствено да зарежда акумулатора,щото 850 вата дърпат яко ток и после трябва да го смъквам за зареждане,а е 100 ампер /часа и тежи!Та прослушвам за половин час "квото трябва",напълвам душата и ушите с як саунд от 6 говоритела плюс 30см БАС,след което гася и се прибирам-няма си троша БМВ-то в ледовете я?!Така че вие палете и тръгвайте,аз ще ви настигна...напролет:)

    Коментиран от #80

  • 52 azko

    7 10 Отговор
    Още докато въртя ключа,почвам леко да отпускам съединителя и да потеглям.Просто нямам време да си губя времето.По-важно е според мен първите 3-4 минути да не се форсираш много.
  • 53 Милко Панов

    14 2 Отговор
    Преди повече от 20 години четох подобна статия от Ники Лауда (формула1) Беше написал почти същото. Препоръките му бяха - да се избягва празен ход на двигателя. Просто в първите няколко минути да не се форсира

    Коментиран от #61

  • 54 Големия Европеец

    11 2 Отговор

    До коментар #47 от "въх":

    Те в Германия и Австрия не знаят формулата на водата Н2О или на солта NaCl.
    А ти си седнал да гледаш как коли карат следващия път ги чуй с каква газ тръгват и се моли да не изпуснат съединителя. Хората на запад, а и в България вече не ги учат да мислят конкретно германците са научени само да натискат копчета.
  • 55 Големия Европеец

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "въх":

    Те в Германия и Австрия не знаят формулата на водата Н2О или на солта NaCl.
    А ти си седнал да гледаш как коли карат следващия път ги чуй с каква газ тръгват и се моли да не изпуснат съединителя. Хората на запад, а и в България вече не ги учат да мислят конкретно германците са научени само да натискат копчета.
  • 56 Големия Европеец

    2 1 Отговор

    До коментар #47 от "въх":

    Те в Германия и Австрия не знаят формулата на водата Н2О или на солта NaCl.
    А ти си седнал да гледаш как коли карат следващия път ги чуй с каква газ тръгват и се моли да не изпуснат съединителя. Хората на запад, а и в България вече не ги учат да мислят конкретно германците са научени само да натискат копчета.
  • 57 Кольо Камиона

    12 1 Отговор
    И още един коментар, на една от колите си имам датчици температура охладителна течност и температура масло. Двигателят побира 8.5 литра масло. Охладителната течност бързо достига 100 градуса, но на градско маслото отлепя от най ниското деление (60 градуса) чак след 15 минути. С други думи, маслото в големите двигатели достига оптимална температура много по бавно, така че по леко с газта дори и парното вече да е започнало да духа топло,
  • 58 важно

    6 9 Отговор
    Запомнете всяко едно тръгване със студен двигател скъсява неговия живот с 20 хиляди километра.Истината е проста -свойствата на маслото и всички добавки и частите в двигателя са адекватни когато Температурата е над 20 градуса... в инструкциите на новите автомобили пише ,че може да тръгне веднага но причината е че те дават гаранция само 5 години на двигателя и на колата... винаги загрявайте колата -зимата пет седем минути , лятото минимум две минути...
  • 59 наздраве

    5 0 Отговор
    аз го подгрявам с ракия
  • 60 щщщщщ

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Кольо Дапа":

    И аз така.Изчаквам 10на секунди и тогава потеглям.Но никога не я напъвам студена.Такива чакания обаче по 5-6 минути не правя.Освен ако зимата стържа стъклата и минава повече време.
  • 61 куку руку ку

    7 6 Отговор

    До коментар #53 от "Милко Панов":

    Нали си наясно, че когато Ники Лауда е коментирал това, колите бяха с карбуратори. А там процесите на подаване на гориво и настройките са съвсем други.

    Коментиран от #62

  • 62 The driver

    5 1 Отговор

    До коментар #61 от "куку руку ку":

    Ей не пиши глупости.Инжекциони има от 70 те години и дори влизат в режим по бързо от карбуратор. Човека го е казал : Тръгваш и караш по леко докато влезе в режим. Няма значение какъв е двигателят и смеси образуването.

    Коментиран от #65

  • 63 Гоуст

    6 4 Отговор
    Този който е произвел автомобила и който в последствие ще ти продава резервни части ти дава съвет,че на студено кат запалиш и веднага тръгваш.Интересно.Вярвайте,вярвайте.
  • 64 Радо що искаш да чупиш на хората колите

    15 1 Отговор
    На минус 20 и бензин и дизел,колкото и да са модерни за 1 мин работа,нищо не си загрял,нали се сещаш.Само мазохисти си чистят колите от снега,не запалени и после се качват и газ.
  • 65 куку руку ку

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "The driver":

    Я ги опиши по марки и модели, защото аз се сещам само за два-три модела с механичната инжекция, а сегашните са от 90-те години.

    Коментиран от #67

  • 66 Коментара

    6 0 Отговор
    Свършиха ми пуканките, моля продължете с коментарите след три - четири минути!
  • 67 The drver

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "куку руку ку":

    Всяка фирма има в гамата си такива модели.Ако се интересуваш провери. Мерцедес ползваха КЕ jetronik, BMW ,Opel L jetronik. BMW след 89 та нямат карбуратори. Bosh e разработил тези системи още през 60 те. А Мерцедес имат впръскване дори на по ранни модели.
    Ники Лауда е направил изказването след 2000 та година. А за подгряването няма значение дали двигателя е с карбуратор.
  • 68 The drver

    2 0 Отговор
    1969 Volkswagen Type III: Bosch
    1969 Mercedes-Benz 300 SEL: Bosch
    1971 BMW 3.0Si: Bosch
  • 69 The driver

    4 0 Отговор
    1955 Mercedes-Benz 300SL първата серийна кола с впръскване.
  • 70 лаборант

    5 1 Отговор
    Моята през зимата не я гася нощем. И като ми се наложи по всяко време тръгвам веднага, без да чакам.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 ЕлектроВАГ

    2 1 Отговор
    Няма какво да подгрявам на електричката. Качвам се, "паля" и тръгвам на минус 10 ако трябва. Парното тръгва от раз.
  • 73 Бобо

    4 0 Отговор
    Аз съм Прост и вие сте прости затова се разбираме.Колата трябва да се загрее, маслото в двигателя трябва да се раздвижи затопли.
  • 74 Писна ми! 🌋

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "ПРОФЕСОР":

    Но най-велик и свръхинтелигентен е нашият премиер ББ - Тиквата - да му се слави царственото име и дясната му ръка ЦЦ - Кауна! Тия двамата са недостижими във всяко едно отношение! Нито на простотията може някой да им стъпи, нито на наглостта, нито на милиардите, които са откраднали от всички нас!
  • 75 Автора е малоумен

    1 3 Отговор
    Нищо неразбираш бе мекеленце.
    Сигурно и кола нямаш.
    Айде трий. Всеки ден ще пиша колко си прост и малоумен.
    Така е със връзки като са те назначили
  • 76 FaktiFake

    5 1 Отговор
    Големи умници, няма що. Ония ми ти инжИнери, където от 100г правят двигатели, те са будалите, че да направят така че температурата да е оптимална за работа.За това "автоматичния смукач" ти държи обороти до като загрее и тогава отива на "празен ход".Спрете да пълните с глупости главите на хората!!! При студен двигател много повече поразии могат да се постигнат от колкото при загрял.ПОДГРЯВАЙТЕ си колите и не четете такива статии.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Жорко

    1 0 Отговор
    Карам дизелови коли от 2006г. Винаги зимата оставям мотора да поработи на празен ход 3-4 мин. През това време чистя сняг, скреж или правя нещо друго около колата. През лятото 1-2 мин на място и после тръгвам. И в двата случая карам спокойно и без ряз. Колата трябва да загрее и да се "събуди" от съня. Представете си, че както си спите сладко, изведнъж някой ви срита с два шута в ребрата и вие трябва на следвщата секунда да скочите и да направите да речем 60 лицеви опори или да покриете теста на Купър по бягане -3 км за 12 минути. Същото е при двигателите. Ако пък имате излишни пари за ремонти -газ до дупка от началото. Все пак и монтьорите в сервизите трябва да хранят семейства.
    А и има още една истина за нас българите: за 1300 години сме се научили предимно да приказваме, джафкаме и да даваме съвети по всички въпроси и от всякакво естество.
  • 79 John Doe

    0 0 Отговор
    Карам си колата с 0w40, паля, изчаквам не повече от половин минута, моторчето започва да мърка като котарак и потеглям кротко с не повече от 1500 rpm. За бензинов шестак става на въпрос.
  • 80 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "onq s konq":

    Браво умнико!
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Имам м

    0 0 Отговор
    Имам мицубиши галант 2.0td и да ти кажа при минус 6-10 са и нужни 5-10 мин. на празен ход и вече е на нормалната си работна температура,парното го има след не повече от 3 минути.Какво викаш за нафта и 2 часа няма да стигнат а?!!?!