Новини

5 признака за неизправни спирачки

Публикувана: 22 Януари, 2019 16:17
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31193
5 признака за неизправни спирачки
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 5 гласа.

На въпроса, защо спирачките се нуждаят от регулярна инспекция и обслужване, могат да отговорят дори и онези, които не управляват автомобили. Сега обаче ще стане дума за няколко признака, които могат да ви подскажат, че колата има проблем със спирачната система, а както знаем, с нея не трябва да се правят компромиси.

Нехарактерни шумове
Важно е не само своевременната смяна на накладки, дискове и спирачна течност, но и често да се заслушваме в звуците (ако има такива), идващи от спирачките. Всякакви скърцания, стържене и щракане при натискане на средния педал трябва да се взимат предвид и да се посети сервиз. Тези нехарактерни звуци могат да подсказват, както за банално износване на накладките, така и за сериозни проблеми със супортите, за които много от водачите дори и не подозират.

Мек педал
Голяма част от водачите на моторни превозни средства смятат, че по-мекият педал на спирачката е свързан само и единствено с наложителна смяна на спирачната течност и отлагат незабавното посещение в сервиза. В много случаи признакът действително сигнализира за смяна на течността, но проблемите могат да са по-сериозни - свързани с цялостната геометрия на системата, което ако е така, определено не търпи отлагане.

5 признака за неизправни спирачки

Твърд педал
Има ситуации, когато, за да приложите спирачно усилие се изисква значително по-голям натиск върху средния педал. Най-вероятно става дума за проблем с т.нар. серво на спирачките. Неизправностите във вакуумния усилител също са опасни и не трябва да се кара с тях. Незабавното им отстраняване е задължително.

Вибрации
Никога не игнорирайте вибрациите, които се получават при натискане на педала на спирачката. Те могат да се предават, както на самия педал, така и на волана. По правило, подобни симптоми са признак на деформирани спирачни дискове, но има и други възможни диагнози - износени или "залепнали" накладки, криви барабани (при по-малките и по-стари автомобили задните колела са с барабанни спирачки), дефекти в спирачните цилиндърчета и др. Като цяло, отново трябва да се отиде при майстор.

Колата "тегли" на една страна
Този термин се използва в разговорния език и означава, че при спиране колата тръгва вляво или вдясно. Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност са все проблеми, които трябва да се отстранят веднага и се разпознават по този признак.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марто
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Полезни съвети за начинаещи водачи. Пиша това, защото сега ще почнат едни коментари, ама това го знае всяко дете и от сорта. Не, не го знаят всички, а и тези дето го знаят не го правят навреме. Така че не е зле да се пивашат повече такива материали.

Оценка:
-2 +34

Onq s konq
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Ас от години немам спирачки.ползвам само ръпната и досега проблеми не сам имал.

Коментиран от #9


Оценка:
-15 +9

мимо
(гост)

Неутрално
3 Отговор
С моя МАГАРЦЕДЕС НЯМАМ ПРОБЛЕМИ ТОЙ Е 4Х4 С КЪМШИЧНО ЗАПАЛВАНЕ А РЪЧНАТА МУ Е ПОД АСПУХА.

Оценка:
-7 +4

4
Този коментар е премахнат от модератор
5
Този коментар е премахнат от модератор
меки кратуни
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Публикувано във факти.бг: Колата "тегли" на една страна:
Публикувано във факти.бг: Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност.
''Теглене'' при спиране не е свързано с окачването. При изтичане на течност няма и да ви е до теглене.

Оценка:
-4 +0

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
7 Отговор
ТУКА НЕЩАТА СА НА КЪСМЕТ
НИЩО ДРУГО
С МОЯ ОПИТ МОГА ДА КАЖА ЧЕ ТУКА НЯМА ФИЛОСОФСТВАНЕ
А Е КЪСМЕТ
ДВА ПЪТИ СА МИ ОТКАЗВАЛИ СПИРАЧКИ
И ДВАТА ПЪТИ БОГ МЕ СПАСИ
ПЪРВИЯ ПЪТ БЯХ НА ДЪЛЪГ ПРАВ ПЪТ
ПЕДАЛА ПОТЪНА ВЛЯЗОХ В БУС ЛЕНТАТА И ИМАХ ВЪЗМОЖНОСТ ДА СПРА
КАРАХ С НОРМАЛНА СКОРОСТ
ТОГАВА СЕ ОКАЗА НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ
СМЕНИХ ВСИЧКО
ВТОРИЯ ПЪТ
ПРАВИХ МАНЕВРА И МИ СЕ СПУКА СПИРАЧЕН МАРКУЧ
ПАК КРАКА МИ ПОТЪНА И СПИРАЧНОТО МАСЛО ИЗТЕЧЕ
СМЕНИХ ГИ И ТЯХ
ТОВА Е ОТ МЕНЕ
ЧИСТ КЪСМЕТ И ДВАТА ПЪТИ
СЛАВА НА ОТЦА СИН И СВЕТИЯ ДУХ !!!

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +4

Петко
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #7 от "vasik atanasova":


А нещо за ръчна спирачка да си чул и видял къде е.

Оценка:
-0 +1

запознат
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #2 от "Onq s konq":


Браво, майстор си. И все пак не е ли време да свалиш Беемвето от трупчета в гаража и да покарам по асфалта? Там на ръчна ще ти е трудно. Явно само 5и можеш да минеш ГТП на ръчна.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Благой Рагин
Благой Рагин коментира мисията си в туризма
Аз съм един Дон Кихот"

Още бисери