На въпроса, защо спирачките се нуждаят от регулярна инспекция и обслужване, могат да отговорят дори и онези, които не управляват автомобили. Сега обаче ще стане дума за няколко признака, които могат да ви подскажат, че колата има проблем със спирачната система, а както знаем, с нея не трябва да се правят компромиси.
Нехарактерни шумове
Важно е не само своевременната смяна на накладки, дискове и спирачна течност, но и често да се заслушваме в звуците (ако има такива), идващи от спирачките. Всякакви скърцания, стържене и щракане при натискане на средния педал трябва да се взимат предвид и да се посети сервиз. Тези нехарактерни звуци могат да подсказват, както за банално износване на накладките, така и за сериозни проблеми със супортите, за които много от водачите дори и не подозират.
Мек педал
Голяма част от водачите на моторни превозни средства смятат, че по-мекият педал на спирачката е свързан само и единствено с наложителна смяна на спирачната течност и отлагат незабавното посещение в сервиза. В много случаи признакът действително сигнализира за смяна на течността, но проблемите могат да са по-сериозни - свързани с цялостната геометрия на системата, което ако е така, определено не търпи отлагане.
Твърд педал
Има ситуации, когато, за да приложите спирачно усилие се изисква значително по-голям натиск върху средния педал. Най-вероятно става дума за проблем с т.нар. серво на спирачките. Неизправностите във вакуумния усилител също са опасни и не трябва да се кара с тях. Незабавното им отстраняване е задължително.
Вибрации
Никога не игнорирайте вибрациите, които се получават при натискане на педала на спирачката. Те могат да се предават, както на самия педал, така и на волана. По правило, подобни симптоми са признак на деформирани спирачни дискове, но има и други възможни диагнози - износени или "залепнали" накладки, криви барабани (при по-малките и по-стари автомобили задните колела са с барабанни спирачки), дефекти в спирачните цилиндърчета и др. Като цяло, отново трябва да се отиде при майстор.
Колата "тегли" на една страна
Този термин се използва в разговорния език и означава, че при спиране колата тръгва вляво или вдясно. Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност са все проблеми, които трябва да се отстранят веднага и се разпознават по този признак.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
16:23 22.01.2019
2 Onq s konq
Коментиран от #9
16:49 22.01.2019
3 мимо
16:59 22.01.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 меки кратуни
Публикувано във факти.бг: Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност.
''Теглене'' при спиране не е свързано с окачването. При изтичане на течност няма и да ви е до теглене.
21:39 22.01.2019
7 vasik atanasova
НИЩО ДРУГО
С МОЯ ОПИТ МОГА ДА КАЖА ЧЕ ТУКА НЯМА ФИЛОСОФСТВАНЕ
А Е КЪСМЕТ
ДВА ПЪТИ СА МИ ОТКАЗВАЛИ СПИРАЧКИ
И ДВАТА ПЪТИ БОГ МЕ СПАСИ
ПЪРВИЯ ПЪТ БЯХ НА ДЪЛЪГ ПРАВ ПЪТ
ПЕДАЛА ПОТЪНА ВЛЯЗОХ В БУС ЛЕНТАТА И ИМАХ ВЪЗМОЖНОСТ ДА СПРА
КАРАХ С НОРМАЛНА СКОРОСТ
ТОГАВА СЕ ОКАЗА НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ
СМЕНИХ ВСИЧКО
ВТОРИЯ ПЪТ
ПРАВИХ МАНЕВРА И МИ СЕ СПУКА СПИРАЧЕН МАРКУЧ
ПАК КРАКА МИ ПОТЪНА И СПИРАЧНОТО МАСЛО ИЗТЕЧЕ
СМЕНИХ ГИ И ТЯХ
ТОВА Е ОТ МЕНЕ
ЧИСТ КЪСМЕТ И ДВАТА ПЪТИ
СЛАВА НА ОТЦА СИН И СВЕТИЯ ДУХ !!!
Коментиран от #8
18:54 06.02.2019
8 Петко
До коментар #7 от "vasik atanasova":
А нещо за ръчна спирачка да си чул и видял къде е.18:17 10.02.2019
9 запознат
До коментар #2 от "Onq s konq":
Браво, майстор си. И все пак не е ли време да свалиш Беемвето от трупчета в гаража и да покарам по асфалта? Там на ръчна ще ти е трудно. Явно само 5и можеш да минеш ГТП на ръчна.09:26 15.06.2019
10 Иван
19:13 12.02.2020