20 Август, 2020 11:37 7 245 8

Най-лекият електрически велосипед

  • електрически велосипед-
  • гинес

Иновацията тежи само 6.8 килограма

Най-лекият електрически велосипед - 1

Един от основните проблеми с електрическите велосипеди винаги е била тяхната маса - поради тежките батерии, такива байкове винаги са тежали много. Сега обаче един нов електрически велосипед, наречен Freyc, доказва, че създаването на наистина лек ел. байк е напълно възможно.

Теглото му е само 6.8 кг! Това колело е създадено от немския машинен инженер Денис Фрайбург. И вече е влязло в Книгата на рекордите на Гинес като най-лекия електрически велосипед. "Електричката" е базирана на стандартния въглероден пътен велосипед Merida Scultura.

Най-лекият електрически велосипед

Освен това Денис Фрайбург използва лек карбон в каплите, вилките и в самата рамка. А някои от частите (например педали) са отпечатани на 3D принтер. Електродвигателят произвежда мощност от 600 вата (0.8 к.с.), но той е изкуствено ограничен до 250 вата. Това позволява на велосипеда да пътува в електрически режим със скорост до 25 км/ч (въпреки че, ако ограниченията бъдат премахнати, електрическото колело ще може да ускори до 48 км/ч).

А двигателят се захранва от малка батерия, разположена на мястото, където обикновено е прикрепена бутилката с вода (кутията на батерията също е отпечатана на 3D принтер). Масовото производство на такива велосипеди за сега не стои на дневен ред, но фактът, че електрически велосипед може да тежи по-малко от 7 килограма, предполага, че такива колела ще се появяват все по-често.

Най-лекият електрически велосипед


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А цената?

    15 4 Отговор
    Обикновен такъв велосипед е 20 000 евро, а щом е електрически - цената може да достигне и 30 000 евро. Представям си как четиричленно семейство плаща 80-120 000 евро за да върти педалите на градски байк

    Коментиран от #8

  • 2 Селянина с колелото

    18 1 Отговор
    Това е бъдещето на транспорта за къси разстояния, особено в големите и пренаселени градове. Независим си и изключително мобилен. Може и да не е електрически, зависи кой с какви пари разполага.
  • 3 А двигател?

    6 2 Отговор
    Батерията видяхме, а ел.двигателят къде е?

    Коментиран от #5

  • 4 незнайко

    4 2 Отговор
    Нищо ново под слънцето. Жалко, че скопяват двигателите . 600 ватов четков с редуктор двигател е отлично за толкова леко возило !!! Ховърборда тежи над 12 килограма и е с два по 350 вата безчеткови двигатели.
  • 5 незнайко

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "А двигател?":

    В задната главина.

    Коментиран от #6

  • 6 Жеко Легендата

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    нищо общо двигателчето е фрикционно и е зад оста на курбелите и опира в задната гума и така се задвижва,но няма инфо за батерията ...ако е 6-7ач което е много малко и достатъчно за изминаване на 20 тина километра тежи минимум 1.5кг....така че общото тегло наистина е много ниско...
  • 7 ТИКВАТА

    1 1 Отговор
    БОЙКО ЩЕ ПРАВИ ЗАВОД ЗА ТАКИВА КОЛЕЛЕТА В БАНКЯ ОТ КРАТУНИ !
  • 8 Веломафията

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "А цената?":

    Винаги си намира клиенти. Не ще спор, колелото е страхотно, но да дадеш такива пари за нещо, произведено в Китай за 20 $ е чиста лудост. Както всички спортни продукти и колелетата са с ненормално завишени цени. А дали изкуствената кожа, натъпкана с няколко килограма дунапрен в един боксов чувал струва 800-те лева, които искат за него?