Last news in Fakti

4 Септември, 2020 14:11 9 007 59

Руският Land Cruiser Prado ще получи двигател с рекордна (за УАЗ) мощност

  • уаз-
  • patriot-
  • fev motorentechnik-
  • land cruiser prado

Уляновският автомобилен завод е патентовал три нови модификации на бензиновия двигател ЗМЗ-409, с които ще се оборудва най-луксозната и скъпа версия на всъдехода Patriot, известна като "руския Land Cruiser Prado". Единият от моторите е атмосферен, с обем 2.5 литра, а другите два са с турбокомпресори и обем 2.3 литра.

Най-големият като кубатура агрегат развива мощност от 145 к.с. и максимален въртящ момент 240 Нм. Единият от турбинираните двигатели развива 150 коня и 330 Нм, а вторият е снабден със система за променливо газоразпределение и генерира 170 к.с. и 350 Нм - нечувана мощност за автомобил с марката УАЗ.

И трите мотора са разработени в сътрудничество с германската компания FEV Motorentechnik. По план производството на "руския Land Cruiser Prado" трябва да започне до края на годината.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 минчо

    35 22 Отговор
    руснаците не трябва да прави коли ааа само РАКЕТИ

    Коментиран от #5, #55

  • 2 молодци

    63 66 Отговор
    Такива двигатели в нормалните държави се разработваха 80те години на миналия век. Кой каза, че Руснаците изостават с 30 години? Не е вярно - изостават с поне 40 години!

    Коментиран от #27, #53

  • 3 Бай Кольо

    50 49 Отговор
    Верно че е рекордна мощност за ушанките 2.3 мотор с турбо 170кс, да се смея ли да плача ли?

    Коментиран от #8, #10, #15

  • 4 някой си

    68 15 Отговор
    Едно време , когато излиза за пръв път УАЗ през 1973 г. западняците са казали : Какво ли не правят руснаците, само и само да не строят пътища !

    Коментиран от #45, #46, #54

  • 5 незнайко

    51 17 Отговор

    До коментар #1 от "минчо":

    Минчо до кой клас си учил ? Руски хладилник ЗИЛ виждал ли си отпреди 60 години ? Явно не !!! Затова не се изказвай неподготвен !!!

    Коментиран от #33

  • 6 Rado

    33 18 Отговор
    Странно, безаналогов руски двигател е с по-ниски параметри от аналогов немски.

    Коментиран от #7

  • 7 куку руку ку

    43 23 Отговор

    До коментар #6 от "Rado":

    То тези "изпилените" немски мотори, дето от 1,4 обем дават 170 коня, колко им е ресурса, мислиш?

    Коментиран от #12

  • 8 Кольо, кольо

    25 16 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Кольо":

    И на мен ми става смешно като ти чета глупостите написани с ток от руски реактори и просмоващи се на едната от двете космически сили в света:)

    Коментиран от #18

  • 9 Гост

    17 12 Отговор
    Ами и с хладилниците руснаците изостават с минимум 50-70 год. -за прототип на съвременния домашен хладилник може да се смята охладителната машина на немския учен Карл фон Линде, изобретена през 1874 г. Линде достига до извода, че директното охлаждане на въздуха в затворено пространство е далеч по-ефективен метод в сравнение с използването на изкуствен лед.

    Коментиран от #11, #34

  • 10 Кольо

    27 13 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Кольо":

    Пък и до скоро всички космонавти само с руски кораби летяха до Мкс, американци и не само, явно достатъчни са им били като мощност руските, ти как мислиш,усещам, че си разбирач:)
  • 11 Ха ха ха

    34 10 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Понеже виждам и ти си разбирач, германци и други производители на бяла техника и автомобили с колко изостават в космонавтиката от Русия, а в атомната и ядрената енергетика, мащабите да други, господа :)

    Коментиран от #13

  • 12 Гост

    17 17 Отговор

    До коментар #7 от "куку руку ку":

    Е то щото на ладите, като не са форсирани моторите, та не бяха на 200 000км. за основен ремонт! Та тука може да се каже, че и руснака е научил на нещо германеца хахахаха!
  • 13 Гост

    14 17 Отговор

    До коментар #11 от "Ха ха ха":

    Е да, то щото на американци, англичани, французи, японци, корейци, руснаците са им правили АЕЦ-те.

    Коментиран от #14

  • 14 Ха ха ха

    16 8 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Е те не могат на всички, на унгарци, турци, финландци, иначе те и до Мкс не са качвал с космически кораби всички дето си изредил и ти не забравяй, че пишеш тука с ток от руски реактори, а и нови са закупени:)
  • 15 Алфа Чакал

    43 7 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Кольо":

    Като напишат 1,4 мотор с 170 коня ревете като вдовици за х.. Как е миксер който няма да изкара гаранцията и ала бала.Сега мотор 2,3 170 коня,стара концепция бил.Много кубици малко коне, а реално погледнато точно това е най-добрата конфигурация.Май само мрънкате.
  • 16 реалиста

    14 1 Отговор
    разработени в сътрудничество с германската компания FEV Motorentechnik
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 987

    11 34 Отговор

    До коментар #8 от "Кольо, кольо":

    Това са глупости.В момента имандве космически сили и това са САЩ и Китай.След тях са Япония и ЕС и Русия.И това ,че можеш да правиш ракети не значи ,че автоматично имаш знанията да правиш и автомобили или каквото и да било друго.Русия изостава във всичко с поне 50 години.

    Коментиран от #19, #28

  • 19 Ха ха ха

    16 8 Отговор

    До коментар #18 от "987":

    Понеже и ти си разбирач, хайде сега провери китайците с какви двигатели работят и за колко напред са предплатили на руснаците:) и не говоря за автомобили а за космонавтика и пъази класация твойта излиза, че до скоро не на руски кораби литяха от наса, ами на китайски:))) или европейски:))

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Ха ха ха

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Ха ха ха":

    Пардон, летяха от летец1 ия Гагарин:)
  • 21 Китаец от Сибир

    17 19 Отговор

    До коментар #19 от "Ха ха ха":

    Ти къде тръгна да се обаждаш ? Първото което е САЩ летяха с руснаците ,защото спряха совалките.Американците колкото хора са изкарали в космоса ,Русия и срещу тях да тича не може да ги стигне.Руснаците бяха просто временно такси.И това са все ракети и двигатели от времето на СССР ,разработени от СССР.От 90-те години досега вече остана утайката от СССР и той се нарича Русия.Руснаците вече близо 30 години нямат нито една космическа мисия и нито един изпратен апарат по-далеч от околоземната орбита.Единствено имат ходения до МКС и това е всичко.Просто нямат възможностите за друго.Това според теб ли е космическият лидер ? Китай не ги гледай ,защото китайците вече са доста по-напред от руснаците.Кажи ми просто една едничка руска мисия в космоса от както падна СССР ? Такава няма,а скоро няма и да има ,защото руснаците вече в изследването и изучаването на космоса НЕ участват.Руската кочмиска програма е умряла официално и няма как да се мери със сили като САЩ и Китай.
  • 22 Случаен

    24 6 Отговор
    Каква мощност искате от двигател за офроуд? Да, за постарка може и 700, само че на офроид за чий са ти като на 2-3 хиляди оборота няма никой? За сравнение ФВ Амарок, който и сега се произвежда има 2.0 бензин турбо със 165 коня. По вашата логика ФВ са 30 години назад?

    Коментиран от #23

  • 23 де факто

    10 16 Отговор

    До коментар #22 от "Случаен":

    Ти четеш ли изобщо...Това ще е най-големия двигател който правят от УАЗ.Това означава ,че това е ново за тях и тепърва влизат в тази материя,колкото и комично "голям" да е този двигател.И дори и тук германците явно са им показали кое и как става.Чак и VW си намерил...Боже по-тъn пример не можа ли да дадеш ? VW имат 12 цилиндрови двигатели с мощност над 500 коня.Къде си тръгнал да ги сравняваш с мижитурки като руснаците ?

    Коментиран от #30, #31

  • 24 Цар Автомобил

    12 6 Отговор
    Всичко хубаво, ама гарнитури научиха ли се, да правят?
  • 25 ТОЯ БОКЛУК

    5 3 Отговор
    само го вижте на какво прилича.. ТОЧНО КАТО ЛАНДКРУЗЕР Е хахахахах
  • 26 тезата

    9 4 Отговор
    Забелязали сте сте ,че руските тенекии винаги ги сравняват с нещо друго...Дори и тук "руският Land Cruiser" :D Ако не направят сравнение с някой известен автомобил ,никой няма да обърне внимание на руския вариант.

    Коментиран от #56

  • 27 РЗС

    9 15 Отговор

    До коментар #2 от "молодци":

    малко си объркал цифрите, още през 1928 година е имало коли с по 265 коня, което прави руснаците точно около 1 век назад. Преди 100 години дори китайците са били в оризищата, а днес са години по-напред от руснаците. Русите са много, ама много зле в автомобилното производство, в смисъл, ако Конго или друга африканска държава утре решат да правят автомобили, биха задминали руснаците в една петилетка.

    Коментиран от #44

  • 28 Бай По

    8 10 Отговор

    До коментар #18 от "987":

    Особено в добива на злато и диаманти! А знаеш ли че най голямата мина за добив на диаманти е в Русия и качеството е перфектно за това всички уважавани се ювелир работят с руски диаманти!

    Коментиран от #29

  • 29 РЗС

    13 15 Отговор

    До коментар #28 от "Бай По":

    ами не, не знаехме, че най-голямата диамантена мина в света е в Русия, защото е в Австралия и се казва Argyle. Оттам идват 90 процента от цветните диаманти в света, като мината също е най-големия производител на диаманти в света. Ходи да русофилстваш на друго място и друг път питай гугъл преди да хвалиш копейките
  • 30 Случаен

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "де факто":

    И какво като им е най-големия двигател?
  • 31 Случаен

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "де факто":

    То всъщност не им е най-големия двигател щото е 2,3л, а сега правят 2,7. Всъщност това което са сътворили е да пуснат в производство прототипа им от 80-те или 90-те. Това е ЗМЗ-406 с турбо и може би някои доработки та да не се чупи. Честно казано и аз съм разочарован защото можеха поне от 405 мотора да почнат, той е 2,5л, най-добре да бяха взели 409 мотора, 2,7л, ама явно заради по-тънките цилиндрови стени са решили да ползват 2,3л(406)
  • 32 Митака

    5 1 Отговор
    Интересно ми е дали ще създадат кутия раздатка и диференциали които могат да понесат подобна мощност
  • 33 ГостЪ

    6 8 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    То най- добрият им хладилник от онова време е с
    английски компресор . Естествено преоразмерен .От там и здравината , както и това , че всичко замръзва , не само в камерата .
    За енерготазхода няма да говорим . Иначе много ги харесвам , дори наскоро си бях взел на старо ,
    но контактът ми в кухнята леко окъсяваше и го прецака .

    Коментиран от #40

  • 34 Готин ама не съвсем

    17 4 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    А случайно да знаеш, че 57% от атомните централи във ФАЩ работят с руски уран?? Щото американците, след 24 милиарда дадени за завод, все още не могат да обогатяват Уран?? А да си чул, че новият ускорител във Франция е по руска разработка?? И цялата електрика е руска? Да си чул, че първата централа на бързи неутрони е в Русия? Че Русия имат плаващи АЕЦ?? Че от 9 новооткрити химични елемента, 6 са открити в Русия в Дубна и с участието на българи? Да добавя, че моята Мазда е с двигател 2,3 и е с мощност 173 коня! Та ко реЧИ?
  • 35 Димов

    3 7 Отговор
    2,3 турбо бензин, за лек автомобил, с цели 170кс?! Бря!

    Коментиран от #36

  • 36 Random

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    За джип, не лек автомобил.

    Коментиран от #43

  • 37 Голям Слон

    17 0 Отговор
    Каквото е търсенето, такова е предлагането. Автомобилът е бюджетен. Търси се от определен клас хора. Все едно Дачия да предложи V8 с 500 коня. Кой ли ще го купи, освен някой откровен луд с пари. И то не за друго, а ей така просто. За таш.к! Тъй че няма какво да обсъждаме УАЗ. Предлагам да обсъдим българското автомобилостроене. Нещо против?
  • 38 гост

    7 1 Отговор
    За УАЗка е добър и в щатите повечето им двигатели на пикапи са големи бавно оборотни и с малко коне !
  • 39 Васил

    6 1 Отговор
    Вие им се смеете ама ние Българите какво сме направили нищо кръгла нула
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Минаващ с 200

    1 1 Отговор
    Санта Фе
    4ц -2.4 л атм -185 коня
    4ц - 2.0л турбо - 235 коня
    Рам 1500
    Chrysler 5.7L Hemi V-8
    8ц спират по 1 до 4 ~400 коня 400 въртящ момент

    Коментиран от #42

  • 42 Случаен

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "Минаващ с 200":

    санта фето е чуплив паркетник, а рама тия 400 коня не ги прави с 4 цилиндъра.
  • 43 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    Да, вярно. Дано поне да има ресурс, като е разтоварен.
  • 44 123123

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "РЗС":

    и двамата малко сте се объркали, но това е поради техническа неграмотност, нищо, не е проблем
  • 45 vvbnvf

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "някой си":

    Японците го изтърсватс заради буханката
  • 46 Алфа Ромео

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "някой си":

    Умнико, ако трябва да строиш пътища в такава огромна страна и със такъв суров климат тайги, блатисти местности тогава не знам дали ще ръсиш тъпотии тук.
  • 47 Игорь

    6 1 Отговор
    Болгарские "братушки" херовые думают, что глумятся. На самом деле показывают свою шакалью суть.
  • 48 Андрей

    2 0 Отговор
    Сравняваме руснаци с някой и защо не можем да сравняваме с руснаци. Не можем дори да се сравним с това, което беше по времето на Съветския съюз
  • 49 Александр

    7 1 Отговор
    Я сам из Беларуси, но смешно смотреть как страна не имеющее ни атомной ни космической не машиностроительной ,да и вообще никакой промышленности мягко говоря гадит на Россию имеющий не сравнено более высокий потенциал. К огромному моему сожалению вы превратились в страну у которой нет политической воли. БРАТУШКИ )
  • 50 Роман

    4 0 Отговор
    Что истинно болгарского у вас есть в современной Болгарии? Вы производили электронику, парфюмерию, продукты питания и другое в Совете Экономической Взаимопомощи. Позор!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Вадим

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "молодци":

    Вообще, двигатели с регулированием фаз газораспределения вошли в серию в Японии и Европе в начале 2000х. Турбодвигатели -раньше, но и сейчас есть из противники из-за их меньшего ресурса. Три года владею УАЗ с 150 к.с. и 240 нм, тяговой движок, самый функциональный авто. В машине есть все, что присуще легковой машине. Нет только складывания зеркал. Езжу в Сибири при минус 45, европейское авто уже не едет. Качество машины отличное. А что сделали болгары, такие критики?
  • 54 Вадим

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "някой си":

    Никакой джип европейский по снегу 50 см не едет в Сибири при минус 45. УАЗ Патриот 4163 самый функциональный, и по бездорожью, и по асфальту. Комфорт и уверенность, потому и люблю его
  • 55 Фаргус

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "минчо":

    А ти какво можеш да правиш? Самолети? - Не. Космически Кораби? - Не. Подводници? - Не. Корали? - Не. Тънък? - Не. Или захранвате 1/3 от света на пшеницата? - Не. Или имате свои собствени автомобили, камиони, леки и автобуси? - Не. По-добре мълчи скромно.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Евгений Александрович

    0 1 Отговор
    Привет болгары :)
    Ну, расскажите мне, какой у вас есть свой болгарский джип, а? Или может расскажете про болгарскую космическую станцию?
    Я знаю из истинно болгарского, только коктейль "Облако", смесь анисовой водки и ментовки 1:1 - очень хороший коктейль ;о)
  • 58 Бай Манчо

    0 0 Отговор
    Много специалисти и разбирачи във форума - за оф роуд автомобили доколкото се досещам е необходим голям въртящ момент при ниски обороти това поне аз не съм виждал досега с двигател с малък работен обем - някой ако знае да каже или прати линк , още повече , че автомобила трябва да е с цена отговаряща на пазара за който е предназначен , за какво ти е оф роуд който ще е скъп за обслужване и могат да си го позволят една шепа хора - не слите ли , че тази УАЗ-ка ще запълни определена пазарна ниша и е за определена група клиенти които най- вероятно ще използват колата по предназначение а не за фукня както е сега мерят си мощтноста и колко струвал е и ??? Клиенти които могат да си купят Ланд крузер или G класа няма да си купят Уазката или ако си я купят ще я използват точно по предназначение и да си свършат работа докато скъпите им "маркови" коли ще си седят само за фукня . Така , че момци имайте малко респект към хора които създават и правят нещо , а не като повечето форумни дървени философи тук учили не доучили .

    Коментиран от #59

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.