15 Октомври, 2020 11:30 17 478 36

Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател

  • honda-
  • forza-
  • скутер-
  • мотоциклет

Новата Forza разполага с двигател с мощност 59 к.с. и харчи само 3.6 на 100

Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател - 1

Новата Honda Forza 750 разполага с всички качества на истински мотоциклет, но на практика е класически скутер. Задвижван е от мощен двуцилиндров редови двигател с работен обем от 750 куб. см и разполага с най-съвременни функции и технологии, включително throttle by wire, много режими, Honda Selectable Torque Control (HSTC) и автоматичната предавателна кутия Dual Clutch Transmission (DCT).

Комбинацията от двигател и рама осигурява отлично спортно представяне в града. Размерите са като на чистокръвен мотоциклет GT, с достатъчно място за краката, отлична защита от вятър и комфорт както за ездача, така и за пътника. Максималната мощност е 43.1 кВт (59 к.с.), а максимумът на въртящия момент от 69 Нм. Последният е постижим при 4750 об/мин, като червената зона на оборотите е 7000 об/мин.

Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател

Мощният скутер отговаря на стандарта EURO5, а с 1 л гориво изминава 27.8 км, което се равнява на разход от 3.6 литра на 100 километра. Още нещо любопитно е, че за притежателите на свидетелство за управление от категория А2 ще е налична и версия с мощност 35 кВт. Иначе всичко останало е същото. Стоманената рамка е изпълнена в класически стил. Мотоциклетът е оборудван изцяло с LED осветление и практични функции като Honda Smart Key, 22 литра вътрешно пространство за съхранение и вградено USB зарядно устройство.

Forza 750 е и първата Honda, оборудвана със системата Honda Smartphone Voice Control. Тя интегрира функционалността на смартфона на мотоциклетиста с машината и позволява управление на телефонни разговори, текстови съобщения, музика и навигация с глас или чрез използване на бутони на превключващото устройство отляво.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jap

    42 15 Отговор
    Мощност 59к.с и 27.8км с 1л бензин е постижение с което само японски инженери могат да се похвалят.

    Коментиран от #2, #6, #14, #25

  • 2 И аз бях изумен

    22 40 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Но в обратния смисъл. За мен 3,6 на сто за скутер е ужасно висок разход. Има дизелови автомобили, които постигат подобен разход, а имат десет пъти по-голяма челна площ и 15 пъти по-голямо тегло.

    Коментиран от #7, #34

  • 3 Anas Otman

    5 20 Отговор
    Трябва да голямо камикадзе за да се качиш на това!
  • 4 Хипермен

    8 15 Отговор
    Харчат тия мотори,пълна глупост са...
  • 5 Патил

    11 17 Отговор
    Това ще харчи около 7л. средно! При каране на макс -двойно!
  • 6 Голям Слон

    4 14 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Английските инженери са направили двигател с обем 1050 куб.см и среден разход от 4.1 литра на 100 :-) Говорим за мотор с тегло 200 килограма и мощност 118 к.с. Разходът е при поддържане на скорост от сорта на 120-130 на магистралата с пикови до 170. Познай какъв е моторът и моделът!

    Коментиран от #10

  • 7 Голям Слон

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "И аз бях изумен":

    А колко трябва да харчат скутерите с такава мощност? Някога вървяха легенди за 50 кубиковите двутактови скутерчета и техните разходи от по литър на 100 км. Ами, да ти кажа, че няма нищо подобно. Два чисто нови такива скутера съм имал. С умерено каране трудно разходът падаше под 3 литра :-) 150, 250 и 400 кубика скутери съм имал. Най-малкият също гравитираше около 3.5-4 литра в града. Прочети горното мнение за мотора :-) Няма какво да се чудиш. Колата си е кола, моторът мотор. Всяко с предимствата и недостатъците си.

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #7 от "Голям Слон":

    За какво изобщо е спора не вдявам ??? След думите " Публикувано във факти.бг: Мощният скутер отговаря на стандарта EURO5 ???!!!!!!! След по-малко от три МЕСЕЦА влиза Евро 7 !!!! Дори в България !!! Това е за Индия и Китай и там даже не знам дали ще е разрешен , по-скоро за Индонезия и Филипините и други от тоя сорт !!

    Коментиран от #9, #22

  • 9 Голям Слон

    22 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Не си в час. Не се сърди. Aprilia Tuono 2019-та е сертифицирана по Евро 4. При мотоциклетите е различно.
  • 10 Патил

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Голям Слон":

    По ми е интересно,някъде четох за американско ендуро създадено,за военните ДИЗЕЛ някъде продава ли се такава гадинка??

    Коментиран от #11

  • 11 Голям Слон

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Патил":

    А какъв е точно смисълът от мотоциклет с дизелов агрегат? Икономия? Тяга? А турбо ще има ли? :-) Някъде и аз бях мернал подобна статия, но съм я пропуснал. Най-малкото, защото да имаш на мотоциклет дизелов агрегат е като да сложиш на самолет слънчеви батерии. Има някои неща, на които не бива да се посяга.

    Коментиран от #12, #17

  • 12 Патил

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Аз не ти говоря за"градски" или пистов:-, а за придвижване из трудна местност със голяма тяга,все пак аз съм 120кг+още един+багаж около 200кг. да мъкне с малка скорост без да се тормози....Не за келешлък,а за работно конче.

    Коментиран от #13

  • 13 Голям Слон

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "Патил":

    Не е ли по-лесно просто да си купиш едно АТВ, ако ще бъдеш чист офроуд? Защо не познавам мотористи, които имат проблем с пренасянето на 200 кг товар, включващ пътниците и товара :-) Пък било и в планински условия. Смятащите, че моторите им имат липса на мощност използват двутактови бензини. Макар откровено казано и двутактов бензин на мотор не бих си купил. Но това си е вече предпочитание. Ако някой ден планината твърде силно ме затегли, че и съпътстващия с това туризър, купувам едно АТВ с малко ремарке и си гледам живота.. Ама едва ли ще стигна дотам.
  • 14 ЕВРО

    6 11 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    WV Polo 1.4 tdi, 75k.c. 2001 г. 3.7 на сто по каталог .
  • 15 Ммммм даааа

    19 1 Отговор
    Много разбирачи, много нещо! Разходът на този скутер е такъв, защото обемът на двигателя е голям. Пистовите модели с такъв обем развиват мощност по 120 конски сили и нагоре. При този скутер не са искали да напомпят конете, защото хората ще се изтрепват с него, ако е с по-висока мощност. Предназначението на скутерите е друго. Та в случая разходът е добър, даже много добър. 125 кубикова четиритактова моторетка прави 3 - 3.5 на 100. Тази е с 6 пъти по-голяма кубатура и с 4 пъти по-висока мощност и дава същия разход. Въпроси?

    Коментиран от #16

  • 16 И пак стигнахме до КПД

    5 9 Отговор

    До коментар #15 от "Ммммм даааа":

    Не е нормално, един пиклив скутер, да изминава по-малко километри с литър бензин, сравнено с лек автомобил. Просто не е нормално.

    Ако скутера беше електрически, щеше да харчи едно и също, независимо колко коня му е двигателя. И сигурно щеше да набира много по-бързо с 10 пъти по-слаб двигател, развивайки същата максимална скорост. Видял ли си мощността на електрическите байкове и колко смешен е капацитета на батерията им? Подсказвам че един литър гориво е около 10 киловатчаса.

  • 17 Случаен минувач

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Голям Слон":

    Смисълът мисля че е , за да не се кара два вида различно гориво при военни действия и учения ;)

    Коментиран от #18

  • 18 За да не карат бензин, може и ток

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен минувач":

    С генератор или фотоволтаици може да си зареждат байковете, които освен бързи са и доста тихи което е много важно за военните

  • 19 ПешоМатариста

    6 3 Отговор
    750 кубика, 59 коня? Типично за хонда - литрова мощност като на автомобил. Ще се нареди на трето място след тмакс и бъргман. Тежък, бавен и скучен скутер. Единственото интересно е DCT-то.

    Коментиран от #23, #29

  • 20 Някой

    3 0 Отговор
    Все едно гледам yamaha t max 560 но пише хонда
  • 21 Някой

    2 0 Отговор
    Все едно гледам Yamaha t max 560 но пише хонда
  • 22 Хонда ИЗОБЩО НЕ им пука

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    За евро пазара.Азия и останалия свят им е ПРЕдостатъчен.Разбрали бозайник първо ниво????
  • 23 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "ПешоМатариста":

    Няма да се изненадам, ако двигател и скорости са от Honda NC. Която е всъщнодт с 1/2 Civic двигател. И е автомат.
  • 24 гост

    10 3 Отговор
    Доста некомпетентни изказвания.
    Първо, Евро категориите при мотоциклетите вървят по друг начин. В момента са Евро 4, а от 2021 трябва да са Евро 5.
    Второ, двигателят НЕ е от хонда Сивик, а от Джаз. И е половин двигател. Само два цилиндъра.
    Трето, разходът е много нисък, за такъв мотоциклет. Това е нормален разход за доста по-малки скутери. За сравнение, Т Макс на Ямаха, не може да свали под 5/100 в града. А е 500/530/560 кубика в зависимост от годината.

    Коментиран от #26

  • 25 Plameni

    2 10 Отговор

    До коментар #1 от "jap":

    Относно мощност Honda са доста назад ,защото BMW още 2012 г.пуснаха скутер с 650куб.и мощност 60 кс.

    Коментиран от #35

  • 26 Голям Слон

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    :-)
    Сивик е 1,5. Джаз е 1,3.
    Нашият скутер е 750. Кое на кое е 1/2?
    И ти май си един от 5/4-ти население с проблематични дроби.

    Коментиран от #31

  • 27 Kкк

    8 1 Отговор
    Двигателят е от NC серията. По-скоро като маркетинг но като идея е половин Джаз (първите NC са 700 кубика, от 2016 са 750). Двигателят не е мощен и червената зона е на доста ниски обороти. Първите коментари за този двигател е, че се усеща като дизел. И може би не са далеч от истината.
    Но е факт, че двигателят е изключително надежден - има доста с над 100 000 км пробег предимно с редовно обслужване. Което всеки технически грамотен може да направи сам. А самото обслужване е на 12 000 км.
    Аз карам NC700X от 2012 и едва минавам 4л/100км градско.
    До сега съм чувал (но не съм притежавал) само GS на БМВ да дават подобен разход - между 4 и 5 но за 1200 кубика.
    А с толкова технологии си е направо трепач.
    Но в никакъв случай не е резачка, просто много, много практичен мотор/скутер с ниски експлотационни разходи и доста нови технологии.

    Коментиран от #30

  • 28 Ицо Маринов

    0 0 Отговор
    Привет, похвално за коментарите...от марков до практичен! Всеки си цени "кончето" което е свързано с бюджет...имам gp800....това
    е своенравен мотор със собствено мнение за разход на гориво... Та.... 3-4 л/100км. за "идентичен"....🤫 ...Важното, е да ползваме машините си с удоволствие и безаварийно!
  • 29 Карачо

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "ПешоМатариста":

    Я кажи за някой по-бърз и икономичен скутер бе разбирач! Много ще ми е интересно да разбера кой е той. А този скутер на Хонда с такъв вид и екстри щом ти е скучен, кажи, кой предлага нещо повече от него. Ти си на ход!
  • 30 Карачо

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Kкк":

    Аз съм с NC750X със същият двигател, като на скутера средният ми разход е между 3.5-4/100. Ако реша да карам икономичного докарвам до 3/100. Двигателят е уникално здрав. Германците от списанието моторадмагазин казват, че е неразрушим. От Хонда спокойно могат да изкарат двойно повече коне но са заложили на икономичността и здравината. Другото хубаво нещо е, че има доста добър въртящ момент още от ниските обороти. Немците от същото списание казват че моторът все едно е дизелов. А за изминатите км. моторите с този двигател спокойно минават 200 000 км.
  • 31 Карачо

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Голям Слон":

    Ако се интересуваше малко повече щеше да знаеш, наистина двигателят е от Хонда Джаз разделен наполовина. А на Джаз мотора не е точно 1.3 , а малко повече. На мотоциклетите на Хонда с този двигател са разстъргали цилиндрите и са се получили по-старите версии 700, а по-скоро са разстъргали още малко цилиндрите и са постигнали оптимална мощност, която е увеличена и за сметка на това са успели да свалят разхода на гориво. Изключително добър двигател.
  • 32 Р .Р

    0 0 Отговор
    И не разбрах колко вдига
  • 33 Няма

    0 0 Отговор
    Хаха, е колкото ти стиска.
  • 34 Yamaha

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "И аз бях изумен":

    Както и съвсем друга конструкция.Въобще идеята на скутера е такава,че няма как да се сравнява с автомобил.При скутера задръствания почти няма,докото с малкия дизелов автомобил,разхода в градските задръствания,скача драстично,без значение колко е малък.
  • 35 Onzi

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Plameni":

    Колега, само да ти кажа, че BMW скутера от тази и предишни години са с двигател KYMCO , имат страшни проблеми с вериги, водачи и т.н .. така, че трай си.. :)
  • 36 От Собственик

    4 0 Отговор
    На всички "Компетентни" разбирачи без лев джобчетата, Ви предлагам преди да пишете кухи коментари да отидат до Бултрако, да покарате мотора и пак да се върнете да видите какво сте изкензали като коментар.