ФАКТИ.БГ

Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател

Новата Forza разполага с двигател с мощност 59 к.с. и харчи само 3.6 на 100

Публикувана: 15 Октомври, 2020 11:30
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5514
Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 18 гласа.

Новата Honda Forza 750 разполага с всички качества на истински мотоциклет, но на практика е класически скутер. Задвижван е от мощен двуцилиндров редови двигател с работен обем от 750 куб. см и разполага с най-съвременни функции и технологии, включително throttle by wire, много режими, Honda Selectable Torque Control (HSTC) и автоматичната предавателна кутия Dual Clutch Transmission (DCT).

Комбинацията от двигател и рама осигурява отлично спортно представяне в града. Размерите са като на чистокръвен мотоциклет GT, с достатъчно място за краката, отлична защита от вятър и комфорт както за ездача, така и за пътника. Максималната мощност е 43.1 кВт (59 к.с.), а максимумът на въртящия момент от 69 Нм. Последният е постижим при 4750 об/мин, като червената зона на оборотите е 7000 об/мин.

Honda пусна нов скутер със 750-кубиков двигател

Мощният скутер отговаря на стандарта EURO5, а с 1 л гориво изминава 27.8 км, което се равнява на разход от 3.6 литра на 100 километра. Още нещо любопитно е, че за притежателите на свидетелство за управление от категория А2 ще е налична и версия с мощност 35 кВт. Иначе всичко останало е същото. Стоманената рамка е изпълнена в класически стил. Мотоциклетът е оборудван изцяло с LED осветление и практични функции като Honda Smart Key, 22 литра вътрешно пространство за съхранение и вградено USB зарядно устройство.

Forza 750 е и първата Honda, оборудвана със системата Honda Smartphone Voice Control. Тя интегрира функционалността на смартфона на мотоциклетиста с машината и позволява управление на телефонни разговори, текстови съобщения, музика и навигация с глас или чрез използване на бутони на превключващото устройство отляво.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 18 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
jap
1 Отговор
Мощност 59к.с и 27.8км с 1л бензин е постижение с което само японски инженери могат да се похвалят.

Коментиран от #2, #6, #14, #25


Оценка:
-14 +36

И аз бях изумен
2 Отговор

До коментар #1 от "jap":


Но в обратния смисъл. За мен 3,6 на сто за скутер е ужасно висок разход. Има дизелови автомобили, които постигат подобен разход, а имат десет пъти по-голяма челна площ и 15 пъти по-голямо тегло.

Коментиран от #7


Оценка:
-36 +20

Anas Otman
3 Отговор
Трябва да голямо камикадзе за да се качиш на това!

Оценка:
-17 +5

Хипермен
4 Отговор
Харчат тия мотори,пълна глупост са...

Оценка:
-13 +8

Патил
5 Отговор
Това ще харчи около 7л. средно! При каране на макс -двойно!

Оценка:
-14 +10

Голям Слон
6 Отговор

До коментар #1 от "jap":


Английските инженери са направили двигател с обем 1050 куб.см и среден разход от 4.1 литра на 100 :-) Говорим за мотор с тегло 200 килограма и мощност 118 к.с. Разходът е при поддържане на скорост от сорта на 120-130 на магистралата с пикови до 170. Познай какъв е моторът и моделът!

Коментиран от #10


Оценка:
-12 +4

Голям Слон
7 Отговор

До коментар #2 от "И аз бях изумен":


А колко трябва да харчат скутерите с такава мощност? Някога вървяха легенди за 50 кубиковите двутактови скутерчета и техните разходи от по литър на 100 км. Ами, да ти кажа, че няма нищо подобно. Два чисто нови такива скутера съм имал. С умерено каране трудно разходът падаше под 3 литра :-) 150, 250 и 400 кубика скутери съм имал. Най-малкият също гравитираше около 3.5-4 литра в града. Прочети горното мнение за мотора :-) Няма какво да се чудиш. Колата си е кола, моторът мотор. Всяко с предимствата и недостатъците си.

Коментиран от #8


Оценка:
-4 +19

гост
8 Отговор

До коментар #7 от "Голям Слон":


За какво изобщо е спора не вдявам ??? След думите " Публикувано във факти.бг: Мощният скутер отговаря на стандарта EURO5 ???!!!!!!! След по-малко от три МЕСЕЦА влиза Евро 7 !!!! Дори в България !!! Това е за Индия и Китай и там даже не знам дали ще е разрешен , по-скоро за Индонезия и Филипините и други от тоя сорт !!

Коментиран от #9, #22


Оценка:
-11 +6

Голям Слон
9 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Не си в час. Не се сърди. Aprilia Tuono 2019-та е сертифицирана по Евро 4. При мотоциклетите е различно.

Оценка:
-1 +16

Патил
10 Отговор

До коментар #6 от "Голям Слон":


По ми е интересно,някъде четох за американско ендуро създадено,за военните ДИЗЕЛ някъде продава ли се такава гадинка??

Коментиран от #11


Оценка:
-1 +8

Голям Слон
11 Отговор

До коментар #10 от "Патил":


А какъв е точно смисълът от мотоциклет с дизелов агрегат? Икономия? Тяга? А турбо ще има ли? :-) Някъде и аз бях мернал подобна статия, но съм я пропуснал. Най-малкото, защото да имаш на мотоциклет дизелов агрегат е като да сложиш на самолет слънчеви батерии. Има някои неща, на които не бива да се посяга.

Коментиран от #12, #17


Оценка:
-2 +7

Патил
12 Отговор

До коментар #11 от "Голям Слон":


Аз не ти говоря за"градски" или пистов:-, а за придвижване из трудна местност със голяма тяга,все пак аз съм 120кг+още един+багаж около 200кг. да мъкне с малка скорост без да се тормози....Не за келешлък,а за работно конче.

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +5

Голям Слон
13 Отговор

До коментар #12 от "Патил":


Не е ли по-лесно просто да си купиш едно АТВ, ако ще бъдеш чист офроуд? Защо не познавам мотористи, които имат проблем с пренасянето на 200 кг товар, включващ пътниците и товара :-) Пък било и в планински условия. Смятащите, че моторите им имат липса на мощност използват двутактови бензини. Макар откровено казано и двутактов бензин на мотор не бих си купил. Но това си е вече предпочитание. Ако някой ден планината твърде силно ме затегли, че и съпътстващия с това туризър, купувам едно АТВ с малко ремарке и си гледам живота.. Ама едва ли ще стигна дотам.

Оценка:
-0 +7

ЕВРО
14 Отговор

До коментар #1 от "jap":


WV Polo 1.4 tdi, 75k.c. 2001 г. 3.7 на сто по каталог .

Оценка:
-8 +5

Ммммм даааа
15 Отговор
Много разбирачи, много нещо! Разходът на този скутер е такъв, защото обемът на двигателя е голям. Пистовите модели с такъв обем развиват мощност по 120 конски сили и нагоре. При този скутер не са искали да напомпят конете, защото хората ще се изтрепват с него, ако е с по-висока мощност. Предназначението на скутерите е друго. Та в случая разходът е добър, даже много добър. 125 кубикова четиритактова моторетка прави 3 - 3.5 на 100. Тази е с 6 пъти по-голяма кубатура и с 4 пъти по-висока мощност и дава същия разход. Въпроси?

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +16

И пак стигнахме до КПД
16 Отговор

До коментар #15 от "Ммммм даааа":


Не е нормално, един пиклив скутер, да изминава по-малко километри с литър бензин, сравнено с лек автомобил. Просто не е нормално.

Ако скутера беше електрически, щеше да харчи едно и също, независимо колко коня му е двигателя. И сигурно щеше да набира много по-бързо с 10 пъти по-слаб двигател, развивайки същата максимална скорост. Видял ли си мощността на електрическите байкове и колко смешен е капацитета на батерията им? Подсказвам че един литър гориво е около 10 киловатчаса.


Оценка:
-8 +4

Случаен минувач
17 Отговор

До коментар #11 от "Голям Слон":


Смисълът мисля че е , за да не се кара два вида различно гориво при военни действия и учения ;)

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +3

За да не карат бензин, може и ток
18 Отговор

До коментар #17 от "Случаен минувач":


С генератор или фотоволтаици може да си зареждат байковете, които освен бързи са и доста тихи което е много важно за военните


Оценка:
-2 +4

ПешоМатариста
19 Отговор
750 кубика, 59 коня? Типично за хонда - литрова мощност като на автомобил. Ще се нареди на трето място след тмакс и бъргман. Тежък, бавен и скучен скутер. Единственото интересно е DCT-то.

Коментиран от #23, #29


Оценка:
-3 +6

Някой
20 Отговор
Все едно гледам yamaha t max 560 но пише хонда

Оценка:
-0 +2

Някой
21 Отговор
Все едно гледам Yamaha t max 560 но пише хонда

Оценка:
-0 +1

Хонда ИЗОБЩО НЕ им пука
22 Отговор

До коментар #8 от "гост":


За евро пазара.Азия и останалия свят им е ПРЕдостатъчен.Разбрали бозайник първо ниво????

Оценка:
-2 +3

Голям Слон
23 Отговор

До коментар #19 от "ПешоМатариста":


Няма да се изненадам, ако двигател и скорости са от Honda NC. Която е всъщнодт с 1/2 Civic двигател. И е автомат.

Оценка:
-0 +0

гост
24 Отговор
Доста некомпетентни изказвания.
Първо, Евро категориите при мотоциклетите вървят по друг начин. В момента са Евро 4, а от 2021 трябва да са Евро 5.
Второ, двигателят НЕ е от хонда Сивик, а от Джаз. И е половин двигател. Само два цилиндъра.
Трето, разходът е много нисък, за такъв мотоциклет. Това е нормален разход за доста по-малки скутери. За сравнение, Т Макс на Ямаха, не може да свали под 5/100 в града. А е 500/530/560 кубика в зависимост от годината.

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +8

Plameni
25 Отговор

До коментар #1 от "jap":


Относно мощност Honda са доста назад ,защото BMW още 2012 г.пуснаха скутер с 650куб.и мощност 60 кс.

Оценка:
-6 +2

Голям Слон
26 Отговор

До коментар #24 от "гост":


:-)
Сивик е 1,5. Джаз е 1,3.
Нашият скутер е 750. Кое на кое е 1/2?
И ти май си един от 5/4-ти население с проблематични дроби.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +1

Kкк
27 Отговор
Двигателят е от NC серията. По-скоро като маркетинг но като идея е половин Джаз (първите NC са 700 кубика, от 2016 са 750). Двигателят не е мощен и червената зона е на доста ниски обороти. Първите коментари за този двигател е, че се усеща като дизел. И може би не са далеч от истината.
Но е факт, че двигателят е изключително надежден - има доста с над 100 000 км пробег предимно с редовно обслужване. Което всеки технически грамотен може да направи сам. А самото обслужване е на 12 000 км.
Аз карам NC700X от 2012 и едва минавам 4л/100км градско.
До сега съм чувал (но не съм притежавал) само GS на БМВ да дават подобен разход - между 4 и 5 но за 1200 кубика.
А с толкова технологии си е направо трепач.
Но в никакъв случай не е резачка, просто много, много практичен мотор/скутер с ниски експлотационни разходи и доста нови технологии.

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +7

Ицо Маринов
28 Отговор
Привет, похвално за коментарите...от марков до практичен! Всеки си цени "кончето" което е свързано с бюджет...имам gp800....това
е своенравен мотор със собствено мнение за разход на гориво... Та.... 3-4 л/100км. за "идентичен"....🤫 ...Важното, е да ползваме машините си с удоволствие и безаварийно!

Оценка:
-0 +0

Карачо
29 Отговор

До коментар #19 от "ПешоМатариста":


Я кажи за някой по-бърз и икономичен скутер бе разбирач! Много ще ми е интересно да разбера кой е той. А този скутер на Хонда с такъв вид и екстри щом ти е скучен, кажи, кой предлага нещо повече от него. Ти си на ход!

Оценка:
-0 +0

Карачо
30 Отговор

До коментар #27 от "Kкк":


Аз съм с NC750X със същият двигател, като на скутера средният ми разход е между 3.5-4/100. Ако реша да карам икономичного докарвам до 3/100. Двигателят е уникално здрав. Германците от списанието моторадмагазин казват, че е неразрушим. От Хонда спокойно могат да изкарат двойно повече коне но са заложили на икономичността и здравината. Другото хубаво нещо е, че има доста добър въртящ момент още от ниските обороти. Немците от същото списание казват че моторът все едно е дизелов. А за изминатите км. моторите с този двигател спокойно минават 200 000 км.

Оценка:
-0 +0

Карачо
31 Отговор

До коментар #26 от "Голям Слон":


Ако се интересуваше малко повече щеше да знаеш, наистина двигателят е от Хонда Джаз разделен наполовина. А на Джаз мотора не е точно 1.3 , а малко повече. На мотоциклетите на Хонда с този двигател са разстъргали цилиндрите и са се получили по-старите версии 700, а по-скоро са разстъргали още малко цилиндрите и са постигнали оптимална мощност, която е увеличена и за сметка на това са успели да свалят разхода на гориво. Изключително добър двигател.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5