ФАКТИ.БГ

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

Китайците вече имат готово решение и могат да предложат милион километра пробег с една батерия, благодарение на нова технология, наречена "Blade Battery"

Публикувана: 8 Април, 2021 11:31
46 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9938
Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 38 гласа.

Автономността е ключът към успеха на електрическите превозни средства. Производителите знаят това, но големият проблем е високата цена. Новият Mercedes EQS вече е потвърди пробег от 770 километра с едно зареждане и изпревари Tesla по този показател, но батерията Blade BYD е с... милион километра по-различна от вече наличните.

Добре известен факт е, че германски и европейски производители се включиха в надпреварата за електрически автомобили. Те стават все повече и повече и буквално след няколко години ще видим истинска вълна от нови продукти, успоредни на гамата на коли с двигатели с вътрешно горене. Нараства и максималният пробег с едно зареждане - до 770 километра в новия Mercedes EQS, който ще дебютира скоро. Китай обаче доминира в индустрията на батериите.

Китайските електрически превозни средства постепенно се появяват и в Европа. Те се предлагат с модерна технология отвътре, ярки и футуристични дизайни отвън и много сложен хардуер, особено що се отнася до батериите. Огромните усилия за привличане на клиенти от Европа досега обаче са напразни. Факт е, че обществеността все още помни за краш тестовете, при които китайски автомобили буквално се разцепваха на две.

Европейските марки са решени да произвеждат собствени батерии на Стария континент, използвайки по-прост химичен състав от китайците, които обаче вече имат далеч по-добри решения. Едно такова е литиевият железен фосфат, който е бъдещето на батериите за електрически превозни средства. Тази батерия ще е работоспособна в продължение на милион километра.

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

С такава химическа комбинация енергийната плътност е по-ниска и следователно размерът е по-голям, за да се постигне висока автономност. На свой ред батерията поддържа повече от 2500 цикъла на зареждане. Това посочва експертът Питър Флинт, директор по технологии и иновации в консултантската компания Altran.

Той твърди още, че компанията BYD вече има готово решение и може да предложи милион километра пробег с една батерия благодарение на новата технология, наречена "Blade Battery". Флинт отбелязва, че китайската марка е променила формата на опаковане на клетките, без да са необходими отделни модули, така че пакетите са станали по-компактни.

Експертът уверява, че тази батерия е и по-безопасна, не предизвиква реакции, "изтичане на топлина" или пожари. Освен това тази технология е по-евтина, което несъмнено ще повлияе на продажната цена и ще намали теглото на електрическите превозни средства, тъй като сега марките са принудени да използват повече материали, за да защитят правилно батерията и да постигнат напълно запечатана кутия.

Според експерта тези батерии ще загубят около 10% от капацитета си, когато превозното средство е изминало 250 000 км или 10-15 години употреба, така че иновационната китайска батерия в много случаи ще надхвърли живота на автомобила.

Това не е Tesla: BYD представи батерия, която ще работи 1 милион км!

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 38 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
3828
1 Отговор
Ами явно светът върви напред

Коментиран от #8, #11


Оценка:
-3 +47

тарикату
2 Отговор
китайците освен някой вмирисан вирус, или некачествени пластмасови боклуци, друго не могат да измислят. Батерии тръгнали да правят, палячовци.

Коментиран от #4, #13, #24, #31, #36


Оценка:
-103 +17

омъскаряване
3 Отговор
Още един пирон в ковчега Тесла!

Коментиран от #17


Оценка:
-19 +47

Гост
4 Отговор

До коментар #2 от "тарикату":


Тарикати заври си го отзату .

Оценка:
-4 +33

Гост
5 Отговор
След 2-3 пъти по 250 000 км или 10-15 години употреба тая бангия ще дойде в БГ и батерията няма да надживее автомобила .

Оценка:
-11 +19

Jack Bauer
6 Отговор
Нелогично е да се използва батерия с по-ниска енергийна плътност и да се твърди че теглото ще е по-малко заради други икономии. Това не е крачка напред, а по-евтин вариант за да се постигне ниска цена на електрическите автомобили като цяло. Това не е инженерно, а счетоводителско решение.

Оценка:
-5 +28

Behemoth
7 Отговор
Новия внос от новия световен лидер ще дойде рано или късно в родината на Ганьо мускала...

Оценка:
-5 +14

Rado
8 Отговор

До коментар #1 от "3828":


Ще дойде момент, когато Лада ще сложи китайска батерия и русофилите неджендъри ще обърнат палачинката и ще заобичат електричките и ще забравят думата джендър и ще започнат да тролят, че е безаналогова.

Оценка:
-13 +22

нашия
9 Отговор
BYD не са китайска фирма а американска ...както повечето заводите са им в Китай...

Оценка:
-11 +16

мдаааа
10 Отговор
Айде мола ви се ... Всички ги знаем китайските батериЙ ..🤭🤭🤭

Коментиран от #12, #15


Оценка:
-10 +8

Така е
11 Отговор

До коментар #1 от "3828":


Светът върви напред но Driving pleasure никога!

Оценка:
-6 +12

naiq
12 Отговор

До коментар #10 от "мдаааа":


Warren Buffett е човека там така че може да им се има някакво доверие

Оценка:
-2 +7

2772
13 Отговор

До коментар #2 от "тарикату":


Това е страшно несериознонизказване. Кутай има свободни пари да купи континента Европа. Дали няма пари за технологии. Китайците много много настъпаха и имат заявка за световна икономика крепяща се на Китай

Коментиран от #18


Оценка:
-9 +13

нашия
14 Отговор
не знам кой е писал статията но явно не е по възрастен от 25 години ,а освен това и не е чел кой какво е правил преди той да се роди ,защото батерии с такава химия каквато той се опитва да представи за върха на сладоледа се правеха в онова "непрокопсаното" БГ преди повече от 35 години ...минимум

Коментиран от #26


Оценка:
-5 +16

Макси
15 Отговор

До коментар #10 от "мдаааа":


И не всички българския език/правопис!!!

Оценка:
-1 +2

Covid
16 Отговор
А пък ние си отглеждаме алчни мутри

Оценка:
-2 +10

гост
17 Отговор

До коментар #3 от "омъскаряване":


Верно ли ?? Ама май си пропуснал , че батерията на Тесла е за НАД милион МИЛИ , а не километра , сори , хахах !! Ако не знаеш това са над 70 % ПОВЕЧЕ !! И вече работят по следващата ! А смешките за "рекордния пробег" на Мерцедес , пак измишльотини на "автора" още миналата година отпаднаха с Модел С Плейд със над 800 км , ама то пак ще се чуе , колкото и да не им се ще на някои тук !!

Коментиран от #20, #27


Оценка:
-16 +12

те са го
18 Отговор

До коментар #13 от "2772":


купили вече, притежават терминали в повечето европейски пристанища, производствени мощности и комуникации така че еврогейците потъват....

Оценка:
-3 +7

Гост
19 Отговор
От китайците съм купувал батерия с повишен капацитет, която се оказа същата, като оригиналната ми батерия. Само на реклама го докарват повече.

Оценка:
-1 +11

Гост
20 Отговор

До коментар #17 от "гост":


И старите коли правеха по милион километра, но производителите видяха, че нямат сметка от това и намалиха живота на новите коли. Сега на 100 000 и ги хвърляме. Голямото пъчене е докато рибата налапа куката. После дръпват стръвта и следва яко дране.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +15

гост
21 Отговор

До коментар #20 от "Гост":


Еми с пушилниците е така , само че тук не говорим за пушилници !! Щото целта на тая батерия не е колата да минава по 2 милиона км , щото толкова са НАД милион МИЛИ , а да служи за съхранение и продажба на ток !!! Което е съвсем друго !! А пък и за какво ти е милион км с пушилник , като само за гориво ще дадеш колкото за още десет пушилника ??? Там всеки км е наказание , че караш !!

Коментиран от #22


Оценка:
-18 +7

Turbo
22 Отговор

До коментар #21 от "гост":


Голям математик си.Един милион мили били два милиона километра. Тесла може да мине милион километра само с няколко смени на батерията.

Оценка:
-6 +11

нтттххггжжэф
23 Отговор
Втечненият въздух съхранява енергия при плътността на никел-метал-хидридните батерии или някои литиево-йонни батерии, каквито се използват в хибридните и електрическите автомобили сега. Технологията обаче има ключово предимство – „горивото“ може да се „налива“ много по-бързо, отколкото се презареждат батериите, казва Андрю Аткинс, старши технолог в Ricardo.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +4

Ник
24 Отговор

До коментар #2 от "тарикату":


Паляк си ти, Китай отдавна има висок клас производство успоредно с боклуците :)

Оценка:
-2 +11

То плътност хубаво
25 Отговор

До коментар #23 от "нтттххггжжэф":


Ама я кажи нещо за КПД на този течен въздух? Колко енергия ти трябва да го втечниш и колко после може да върнеш от нея? КПД на батерията заедно с електрониката е над 90% за кръгов цикъл зареждане от мрежата и после връщане в нея. Тоест ако заредиш 100 киловатчаса може да върнеш 90 киловатчаса обратно.

Оценка:
-5 +4

Не е под 25 години, има склероза
26 Отговор

До коментар #14 от "нашия":


Даже не помни какво пише самият той, само отпреди няколко месеца:


https://m.fakti.bg/avto/548545-novite-flagmani-na-tesla-iznenadaha-s-avtonomen-probeg-i-uskorenie


"Има и още по-наточен вариант, наречен Plaid. Той е с три двигателя и системна мощност 1 034 к.с. В този си вариант Tesla Model S 2021 ускорява до 100 км/ч само за 2 секунди и изминава ¼ миля за 9.34 секунди. Максимална скорост е 322 км/ч.

При аналогичният Model X тези параметри са 2.5 секунди до 100 и 262 км/ч. Много скоро от компанията на Мъск обещават да изкарат и вариант Plaid +, способен да измине 840 километра без презареждане. Между другото, той вече е достъпен за поръчка и се предлага за сумата от $140 000."

Дали пък мерцедеса със 770 километра има повече пробег от Тесла? Не виждам точно с какво може да бие Тесла, освен по цена.

Оценка:
-7 +5

Plameni
27 Отговор

До коментар #17 от "гост":


гост, защо спестяваш ,че настоящия модел S на Tesla изминава 664 км със 100квч батерия ,а тоя модел S plaid е още прототип с по-голяма батерия .

Коментиран от #28


Оценка:
-6 +6

А с какво да сравнява
28 Отговор

До коментар #27 от "Plameni":


Ами кажи колко изминава настоящия EQS да сравним? Гост поне сравнява с представен прототип. В статията става въпрос за EQS, на който дори прототип не са представили все още.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +5

Смехорани
29 Отговор
Ама вие верно ли сравнявате пробег на автомобил с едно зареждане, с обещание за продължителност на живота, на батерията посочен в километри? Драскача да си скъса дипломата и да се хвърли ит високо.

Оценка:
-3 +7

Plameni
30 Отговор

До коментар #28 от "А с какво да сравнява":


Ами потърси информация молко ДЕ.Дори ""факти"" преди два дни писаха за EQS .На 14 .04 гледай да не изпуснеш официалното представяне на модела

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +6

оффф
31 Отговор

До коментар #2 от "тарикату":


Много си прост бе!Сигурно си капацитет на герб

Оценка:
-4 +6

Последния софиянец
32 Отговор
Почна се ! Връщаме се в 90-те и мутренските времена!

Оценка:
-1 +1

Е така де!
33 Отговор

До коментар #30 от "Plameni":


Също така писаха за Тесла plaid с 840 километра пробег още през януари, но този който е писал статията днес, вече е забравил какво е писал през Януари.

Оценка:
-3 +4

Jacques Yves Moineau
34 Отговор
Ще, ще, ще......Ще го видим ел. камиона като седи два дни през януари на Капитан Андреево.

Коментиран от #35


Оценка:
-3 +2

Дрън-дрън
35 Отговор

До коментар #34 от "Jacques Yves Moineau":


Камиона има батерия, в която има повече ток, отколкото цяла къща ползва за всички домакински дейности плюс отопление за цял месец. Какво смяташ, че ще прави този шофьор в една кабина, че да изразходи тази енергия само за два дни? И за два месеца няма да успее да я израходи

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +4

Гунчо
36 Отговор

До коментар #2 от "тарикату":


Ти имаш ли си представа къде се намира Китай на картата? Отиди един път в Китай и тогава коментирай!

Оценка:
-0 +2

Jacques Yves Moineau
37 Отговор

До коментар #35 от "Дрън-дрън":


А дано , ама надали.

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +1

Защо надали?
38 Отговор

До коментар #37 от "Jacques Yves Moineau":


Понеже очевидно не разбираш какво е киловатчас, ще ти сметна тези киловатчас и в пари. Батерията на камиона на Тесла има капацитет 800 кв часа, които при 24 стотинки за киловатчас струват 192 лв. За колко време ще ти стигнат?

Ако ги харчиш за два дни у вас за отопление, готвене, къпане осветление, гледане на телевизия и каквото друго се сетиш, при положение че в камиона няма такива разходи на енергия, означава че на месец трябва да плащаш около 3000 лв за ток. Толкова ли плащаш? Поне 192 лв а плащаш ли?

Разбра ли защо ти казвам, че дори два месеца ще изкара без да му падне батерията?

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +1

Jacques Yves Moineau
39 Отговор

До коментар #38 от "Защо надали?":


Може би знаеш че съвременните автомобили (камиони) дори и изключени пак консумират ток за подържане на системите им. Отделно шофьора трябва да се топли. За да се стопли добре печката трябва да харчи поне 1 квч. За два дена са си 50 квч. Като си заредил батерията преди 200 км , и следващата ел станция е след 200 км , като нищо ще почнеш да си гризеш ноктите от притеснение. Да не говорим че тези 800 кв са теоретични. На практика в реални условия е по-малко. Също като мощността на автомобилите...100кс , ама при 6000 об. Ама при 3000 об. е доста по-малко. Ама ти разбираш , какво да ти обяснявам

Оценка:
-0 +0

Напълно реални са
40 Отговор
Ако си заредил 800кв часа значи са 800 квч, няма как да не са реални. Буквално на всяко зареждане проверяваш дали са толкова. Теб може ли някой да те излъже, че имаш 80 литров резервоар? Нали още при първото зареждане празно пълно ще видиш, че събира само 60 литра и ще направиш рекламация?

И камионите не се топлят с вентилаторна печка. Имат си климатик за целта. Моя харчи един киловат само при много студено време, а отоплява 30 квадратни метра помещение. Знаеш ли колко квадрата е кабинката на камиона?

Дори 50 киловатчаса да изхарчи, Това са около 80 километра пробег от общо 1000. И ако все още не си разбрал, тировете на Капитан Андреево вече не чакат по пътищата. Спокойно на паркинга може да си включиш камиона да се зарежда и да се топлиш от електропреносната мрежа.

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +0

41
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
42 Отговор
Смисълът не е да се правят коли с голяма и тежка батерия. Голямата батерия има само един плюс и това е бързият заряд, а не пробега. Над 500-600км е излишно, което ще рече 90квч при среден клас кола. Въпросът е като спреш по пътя на бърза зарядна с 250кв за час да вкараш 50кв за 10-12мин. и да продължиш и то само ако ти се наложи.

Оценка:
-0 +0

дедо
43 Отговор
Аз не разбирам сега,вас яд ли ви е че бъдещето е на електрическите превозни средста? Или да оставим на бъдещите поколения всичкия кюмюр и нафта в атмовсферата??

Оценка:
-1 +1

Jacques Yves Moineau
44 Отговор

До коментар #40 от "Напълно реални са":


И колко зарядни станции за камиони има на Кап. Андреево че не се сещам?

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +0

Не изгледа ли клипа?
45 Отговор

До коментар #44 от "Jacques Yves Moineau":


Имат участък за хладилни камиони. Тоест място където са осигурили контакти с трифазно захранване за хладилните ремаркета.

Вярно не е с мегавати мощност, а само 50 киловата, но ако така или иначе ще стоиш две денонощия, само 15 киловата, колкото е партидата на един апартамент или къща, ще ти стигнат да заредиш батерията от 0 до 100% плюс енергия за отопление. Тоест още сега има къде да зареждат, а когато навлезнат електрическите камиони със сигурност ще добавят и специални зарядни за тях, като покрият и целия паркинг с фотоволтаици от които да зареждат.

Преди време правих сметка, че съм от това ще печелят милиони годишно без да си мръднат пръста, след като изминат пет-шест години в които да си избият първоначалната инвестиция. Тези милиони ще им падат буквално от небето.

Коментиран от #46


Оценка:
-0 +0

Jacques Yves Moineau
46 Отговор

До коментар #45 от "Не изгледа ли клипа?":


Приятелю, мисълта ми беше че това което дават по спецификации е в идеални условия и реално винаги е по малко. А специално за електро автомобилите е доказано че реално пробега може да достигне до 40% по малко от проектираното.
А че могат да нацвъкат електростанции навсякъде, нямам съмнение. Ако искат да развиват електро теанспорта, нямат друга опция.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Христо Крушарски
Босът на Локомотив Пловдив изригна срещу хората от клуба
Няма да дам банда гейове да ме команд­ват и никой не може да ми даде наклон на оная работа."

Още бисери
ТОП 5