21 Юли, 2021 10:24 16 601 32

Китайците построиха най-бързия влак в света, който се движи с 600 км/ч

  • маглев-
  • магнитна левитация-
  • влак-
  • китай

Левитиращият влак e изцяло разработен в Китай

Китайците построиха най-бързия влак в света, който се движи с 600 км/ч - 1

Нов високоскоростен влак с магнитна левитация бе представен в Китай. Проектната му максимална скорост е 600 километра в час, което го прави най-бързият наземен транспорт, съществуващ днес, съобщи Синхуа.

Влакът започва да се разработва в Китай от нулата още през 2016 година, а от миналото лято прототипът се тества в Шанхай. За първи път влакът беше показан на обществеността на 20 юли в град Циндао в източната част на страната.

Влакът маглев (от „магнитна левитация“) буквално „левитира“, без да докосва релсите по време на движение и се управлява от мощни магнити. Технологията позволява не само да се достигнат високи скорости, но също така намалява радиуса на завиване в сравнение с конвенционалните влакове, благодарение на което маглев може да се движи безпроблемно около сградите. Освен това този вид влакове почти не издават шум, тъй като не докосват релсите.

При скорост от 600 километра в час 1000-километровото пътуване от Пекин до Шанхай с такъв влак ще отнеме само 2.5 часа. За сравнение, същото пътуване със самолет отмема 3 часа, а с конвенционален високоскоростен влак - 5.5 часа.

Китай за първи път пусна Маглев в експлоатация през 2004 година. Тогава разработеният от Германия "магнитен" влак Transrapid беше пуснат на 30-километров участък между центъра на Шанхай и летището в Пудонг. Той се използва и до днес и достига скорост от 431 километра в час, а рекордната му скорост е 501 километра в час.

Рекордът за скорост сред всички влакове досега принадлежи на японците: още през 2015 г. влакът Shinkansen L0 maglev успя да ускори до 603 километра в час. Планирано е обаче влакът да бъде пуснат в експлоатация едва през 2027 г., а работната му скорост няма да надвишава 500 километра в час - 100 километра в час по-малко от новия китайски маглев влак.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hart

    84 3 Отговор
    А наще влакове и 60 не могат да вдигнат!

    Коментиран от #3, #19

  • 2 Бръм

    57 4 Отговор
    Каквото кажат китайците, го постигат. Заявиха, че ще направят връзка Шанхай-Пекин, 2000км, да се изминава за минимум 6 часа и ще го направят. А къде сме ние, София-Варна 7'30" ускорен бърз влак каквото и да значи това.....

    Коментиран от #11

  • 3 Госあ

    80 5 Отговор

    До коментар #1 от "hart":

    Китай идваха с официална делегация за стопанисване на железниците ни, като предлагаха и завод за поддръжка и ремонти. Бяха изпратени по живо по здраво от евроатлантиците ни.

    Коментиран от #7, #10, #25, #32

  • 4 К Георгиев

    58 4 Отговор
    Има да ни завиждат след ремонта на трасето от Елин Пелин до Вакарел . 20км. ама за над половин милиард , а ? Дори те не могат да го направят . Ще ми се хвалят с някакви си 1000 км трасе на магнитна левитация . Жалки са . Да дойдат при нас да се научат .
  • 5 Евала на китайците

    39 7 Отговор
    Този начин на държавно управление е за пример пред цял свят.

    Коментиран от #20

  • 6 Гост

    43 0 Отговор
    Ако в БГ има такъв влак може живееш в Бургас,пък да работиш в София,мноо яко

    Коментиран от #8

  • 7 ДА ДА

    39 3 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Като ги изгониха от България, те се озоваха в Турция и там правят чудеса ....
  • 8 Ужас

    30 5 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    А защо в София, а не в Горно НАНАгорнище. ЗАЩО всички трябва да работим в СОФИЯ. Там има много МИСИРКИ и ТИКВЕНИЦИ, ама защо там. Мисирки и Тикви има и на СЕЛО?

    Коментиран от #9

  • 9 Инспектор Мадуро

    23 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ужас":

    Защото само в София има нормални работни заплати. Не е защото София е най-красивия и удобен град.

    Коментиран от #16

  • 10 ГосП

    6 16 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Естествено че ше ги изпратят. Китай прави с негови машини и хора. Не влага ни стотинка в месните фирми и работници, след тва ти връчва сметката.

    Коментиран от #15, #23

  • 11 БДЖ

    20 0 Отговор

    До коментар #2 от "Бръм":

    Ускжрен бръз влак значи, че ако има попътен вятър няма забавяния по гарите, ще пристижне с не повече от 10 мин. закъснение във Варна.
  • 12 зен

    21 0 Отговор
    Друго си е БДЖ-то, докато пристигнеш имаш време за всичко, да поспиш, да хапнеш ,да разгледаш околностите , кафенце цигара лафче, ако е с прикачване може и да напазаруваш по път . а тез оризови очички за къде са се разбързали хаха...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Последния Софиянец

    16 1 Отговор
    Вчера Елка Варна София закъсня ПЕТ ЧАСА!
  • 15 ТИКВОСТРОЙ

    20 2 Отговор

    До коментар #10 от "ГосП":

    А тиквостро като работи с местните роби-подизпълнители, по-добре ли е? А сметката по-тънка ли е? Помня едно интервю с машиниста на влака от катастрофата при Калояновец, който осъдиха за да прикрият дефектната стрела по новоремонтираното трасе: човека строши с гола ръка камък от насипа. Това кочество на ТИКВОСТРО струва дори животи.
  • 16 така е

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Инспектор Мадуро":

    Ако в Бълтгария има такива влакове, значи че има на всякъде, а не само в София, достатъчно силна промишеност и плотежоспособни хора за да си позволят пътуването. Няма да е нужно да работиш в София заради нормалната заплата.

    Коментиран от #17

  • 17 Не всичко е пари

    15 4 Отговор

    До коментар #16 от "така е":

    Някои професии просто няма как да ги практикуваш на друго място. А не всичко се върти около парите. Не всеки би работил нещо което не му харесва, само защото щял да вземе стотина 200 лв отгоре. Когато работиш нещо, което ти харесва работата не тежи толкова и не те натоварва, а понякога дори ставаш работохолик по желание, а не заради парите.
  • 18 Гост

    13 0 Отговор
    А ние ще строим отсечка за недостижимите 160 км/ч.
  • 19 Sabaton

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "hart":

    Те не са наши купени са
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 евала за някои

    3 1 Отговор
    През 2018 г. обичайният служител на фабриката, който няма образование, получи от 300 долара. През 2019 г. тази сума може да достигне 360-380 долара, тъй като нивото на заплатите непрекъснато нараства

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "евала за някои":

    Колко струваше литър олио през 2018 и колко сега?
  • 23 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "ГосП":

    Бате, дори да е така което не е, по добре да е така при положение че ще бъде по евтино, бързо и качествено от измекярските български фирмички. А ти какви машини можеш да предрожиш, всъщност ? Секс машини предполагам. Хахахаха
  • 24 Минувач

    5 0 Отговор
    Познайте в кой век са БДЖ... Дори Барон Хирш ще се срамува ако можеше да ги види!!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 факт

    0 10 Отговор
    Маглев технологията е нерентабилна

    Коментиран от #28

  • 27 PlimP

    0 2 Отговор
    чудо голямо
  • 28 Разбира се

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "факт":

    Тези китайци са откровени простаци, щом се занимават с такива неща, от които са само на загуба. Я виж тук рентабилния ни транспорт - не ти трябва много, просто отвори сайта на БДЖ и прочети "акиуално" - там пише колко влака за деня са закъснели, колко въобще не пътуват , а пътниците ги извозват с автобус... Много са престъпниците в тази област, но над всички се открояват Милен Велчев и особено - Московски...Те и вдамата направиха опити да унищожат изобщо нерентабилната железница...
  • 29 ГРЪМ

    2 0 Отговор
    Chuo Shinkansen Официално е регистриран в Книгата на рекордите на Гинес като най-бързия влак в света.Най бърз и със съвременна технология е Японският маглев,в този момент оперира със 505km/h!Предполагам че Китай ще копира част от него,но не това е най-важното,ИНФРАСТРУКТУРАТА Е по трудна (42,5 млрд. евро)за няколко стотин километра!Затова не всички държави ще могат да си я позволят.
  • 30 Не Те ИНТЕРЕСУВА

    1 1 Отговор
    От София до Бургас се Пътува 8 Часа с Нашите Мизерни Влакове !!!
  • 31 Японец

    1 0 Отговор
    Около 4 часа е Шанхай-Пекин дори и със сегашния влак ако не спира или спира само веднъж. Повечето спират на много гари и затове са над 5 часа.
  • 32 Komapak

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Една магистрала в Черна Гора май закъса... За вътрешна употреба ще си скъсат г.. а да покажат колко са добри, за проекти навън.... Надали. Не е ясно дали сме спечелили или сме се прецакали🤔