След края на хилядолетието румънската марка Dacia се прероди, като основна заслуга за това имаха и продължават да имат французите от Renault. Новите "дачии" започнаха да предлагат много повече, при това на изключително разумна цена. И именно моделът Sandero, който всъщност е бестселър на марката, сега пристигна в България в своето ново, вече трето поколение. Тествахме го във версията Stepway.
Stepway представлява кросоувър вариант на стандартния хечбек, но ако при досегашното поколение разликата беше минимална във външния вид, сега става дума за доста по-различно возило. Новото Sandero Stepway вече е истински кросоувър, който по външен вид, проходимост и екстри не отстъпва на доста по-скъпите си конкуренти. Тестовата кола, която ни беше предоставена беше в изпълнение Comfort, TCe 90 к.с. бензин с трансмисия CVT.
Екстериор

Моделите на Dacia никога не са претендирали за красива и модерна визия. Това са по-скоро автомобили, които наблягат на функционалността пред външния вид. Но сега, с новото Sandero Stepway всичко това се променя рязко. Тази кола изглежда наистина добре и на пръв поглед, ако някой свали емблемите, дори няма да разпознаете марката.

Предната част е доминирана от новите фарове, които имат дневна светлина във формата на хоризонтален "Y". Те се допълват от LED къси фарове, които са стандартно оборудване за всички версии. LED осветлението има и халогенни крушки за дългите светлини и класически мигачи. Между фаровете на очи се набива и новата радиаторна решетка с хоризонтални хромирани лайстни, които обаче се монтират само при версиите с по-високо оборудване.

Задната част също има нови светлини, като интересното е, че и тук се повтаря елементът "Y". Задните светлини обаче не са LED. Светодиоди осветяват само регистрационната табела. Като цяло колата изглежда доста по-масивна, тъй като благодарение на факта, че се прави на новата платформа CMF-B (използвана например от Renault Clio и Renault Captur ), новото Sandero Stepway е с почти 10 см по-широко от предшественика си и вече не изглежда толкова тясно и високо.
Интериор

Новият кросоувър на Dacia изглежда модерно дори след отваряне на вратата. Тестовата версия беше с цветни рамки на климатичните отвори, със специфична тапицерия на седалките и с отлично изглеждащо тапицирано арматурно табло. Пластмасите са твърди, както и очаквахме, но в по-голямата си част са прикрити от въпросната тапицерия, а и там, където се виждат изобщо не изглеждат евтини.

Ниската цена на колата неминуемо води и до някои компромиси, които в купето се характеризират с дребни липси на стандартни екстри. Така например ел.стъклата са без сензор за прищипване и поради тази причина не са автоматични (с изключение на това на водача), леко дразнещ е и звука при затваряне на вратата, както и факта, че само предните седалки са осветени - плафон в задната част на салона липсва.

Уредите на арматурното табло обаче са много информативни, седалките са удобни и вече разполагат с добре изразена странична поддръжка, а багажното отделение се характеризира със стандартни за този клас размери, но е доста по-дълбоко от това на повечето преки конкуренти. Като цяло интериорът, подобно на външния вид, изненадва много приятно, като не на последно място трябва да отбележим и далеч по-качествената сглобка.
Двигател и ходови характеристики

Както вече споменахме, новите Dacia Sandero и Dacia Sandero Stepway се различават много повече една от друга, отколкото в предишното си поколение. За разлика от "по-ниското си братче" Dacia Sandero Stepway не предлага най-ниското ниво на оборудване и няма атмосферен двигател. Очаквано, шасито също е различно. Хечбекът Sandero има пътен просвет от 133 мм, докато приключенският Stepway впечатлява с клиренс от 174 мм. Ще познаете Stepway от пръв поглед, защото кросоувърът има различни брони с фарове за мъгла, както и ефектна пластмасова защита около целия автомобил.
По-цветният интериор също е по-интересен, но това, което ни впечатли най-много е пътното поведение. Въпреки че е доста по-висок Stepway предлага отлична возия, която може да се определи по-скоро, като "стегната", а не твърда. Кренът в завоите е минимален, а шумоизолацията в салона е значително подобрена. Единственият недостатък е свързан с малко по-неинформативния волан, както и с по-дебелите А-колони. Последните (основно тази отляво на водача) пречи малко на видимостта при ляв завой.

Тестовата Dacia Sandero Stepway беше в по-високото ниво на оборудване Comfort и имаше най-добрата мултимедийна система. Въпреки че графиките ѝ не са от най-съвременните, те са ясни, а работата на процесора е прилично бърза. Въпреки това няколко пъти ни се случи навигационният модул да "замръзне", но това не е нещо необичайно за навигациите, вграждани в автомобилите Renault. Всички останали функции обаче работят абсолютно безпроблемно.
Що се отнася до двигателната гама Dacia не предлага голям избор под капака на Sandero Stepway. Всъщност има само два бензинови двигателя, като един от тях с обозначението TCe 90 може да се комбинира с безстепенна CVT трансмисия (каквато беше тестовата кола). Вторият е TCe 100 LPG и, както подсказва името, предлага двугоривна система и на бензин, и на пропан-бутан.

Бензиновият двигател TCe 90 е трицилиндров турбомотор с мощност от 91 к.с. и въртящ момент от 160 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 12 секунди, а максималната скорост е 178 км/ч. Трябва да кажем, че тези заводски данни се изпълняват без проблем от наглед малкото двигателче. То си върши отлично работата, като липса на динамика може да се усети само в по-високите оборотни режими и на някое по-сериозно изкачване по планински път.
Двигателят е малко шумен, отново при по-високи обороти, но пък ще ви изненада с прилична динамика, както в града, така и извън него. Колкото и странно да звучи, тази кола се чувства добре и извън асфалта. И това не е само заради по-високия клиренс. Както повечето кросоувъри от този клас и Sandero Stepway разполага само с предно предаване, но пресечена местност с умерена трудност няма да му се опъне. Между поколенията това е истински скок напред, за което със сигурност помага новата платформа на която е изграден кросоувъра.
Заключение и цена

Dacia Sandero Stepway е най-продаваният модел на румънската марка за частни клиенти и след тридневния тест, който направихме сме сигурни, че ще остане такъв. Автомобилът е истински пробив сред моделите на Dacia и най-вероятно ще повтори фурора, който направи последното поколение на SUV-то Duster. Въпреки подобренията във всички отношения, по отношение на цена тази кола си е чистокръвна Dacia. Единствено в по-високото си ниво цената, с която сме свикнали, може леко да ви изненада, но това не означава, че ще откриете по-евтин кросоувър на нашия, а и на европейските пазари. Като цяло тази кола работи изненадващо приятно.
А цената? Базовата версия започва от 23 600 лв, като и тази версия вече има съвсем прилично оборудване, което включва ръчен климатик, централно заключване с дистанционно управление, предни електрически прозорци, круиз контрол и бордови компютър. Ето и официалната ценова листа на новите Sandero и Sandero Stepway.

Бонус: Две уникални решения
В базовото оборудване таблото е гладко, без изпъкнали дисплеи. Вместо това в горната му част има адски ефектно отварящо се отделение за мобилен телефон. В телефона може да се инсталира приложението Dacia Media Control, чрез което след това могат да се контролират някои функции на автомобила. Това става, като се използва мултифункционалният волан и лостът на кормилната колона вдясно под волана. Между другото, точно до въпросното "чекмедже" има USB гнездо, така че да можете да зареждате телефона.
А ако искате вграден тъчскрийн дисплей, като този на автомобила от снимките, просто платете допълнително и ще получите пакет, наречен Media Display. Той включва радио с цифров DAB приемник, свързаност Apple CarPlay и Android Auto, Bluetooth хендсфри, четири високоговорителя и осеминчов сензорен екран. Тази система може да се надгради и с пакета Media NAV, като в допълнение към Media Display получавате два допълнителни високоговорителя и вградена навигация.

Втората интересна новост е свързана с т.нар. рейлинг на покрива. При Stepway такъв е наличен и стандартно е надлъжно разположен. При нужда от товар на покрива обаче няма да се нуждаете от допълнителни напречни рейки. Система с бързо и елементарно препозициониране прави така, че части от надлъжния рейлинг се преобразуват в напречен и така премодулиран таванът вече е готов за монтаж на различни видове багажници за ски, велосипеди и др. Товароносимостта на багажника е 80 килограма.

Коментиран от #40, #144
-31 +130
Коментиран от #16, #19
-74 +61
Коментиран от #103
-28 +137
-17 +115
-95 +48
Коментиран от #15, #50, #67, #97
-34 +56
Коментиран от #83
-28 +50
Коментиран от #34
-52 +33
-8 +80
Коментиран от #12
-27 +30
Коментиран от #28
-103 +22
До коментар #10 от "сектант":
Дачия и лукс ти виждал ли си луксозна кола.Тоя варел и лукс.
-60 +42
Коментиран от #30
-16 +84
-63 +31
До коментар #6 от "Истина":
Истината е че не търсиш Истината на правилното място!
-20 +12
До коментар #2 от "Махнете ги тия Дачии":
Не се замисляй, а смело си взимай! Имам Кодиак 4X4 , кефа е голям....
-26 +24
-10 +33
Коментиран от #21
-16 +19
До коментар #2 от "Махнете ги тия Дачии":
Прескъп бклук.
-41 +25
-56 +46
До коментар #18 от "Истина до Пурко":
Пътят към Истината е много труден, но за сметка на това Славен! Дерзай ....
-3 +18
-31 +38
-24 +37
Коментиран от #27, #62
-25 +59
-17 +50
-6 +108
До коментар #24 от "Sec":
И що да са зле нали има тестове на Еуронкап.По добре са от китайско корейските бклуци.
Коментиран от #32, #38
-14 +39
До коментар #11 от "Живко":
Така е прав си за пасата особенно ако си търсиш по-голям кокошарник.
Продължавайте да купувате отпадналите кошници с 500 плюс км. на развитите държави и си мислете, че сте велики. Не знам защо си мислите, че един стар пасат е по- добър от ново сандеро- вероятно е недостежим. Ако и двете са нови естествено е да се предпочете пасата, но в този случай е недоразумение
Коментиран от #80
-15 +64
-26 +39
До коментар #13 от "Гост":
Можеш да купиш конкурент на Сандеро СТЕПУЕЙ 1.0 ТГИ Газ пропан за 26 150 лева и то с 4х4!! Сузуки Игнис 2021 г. милд Хибрид - те всики Сузукита са от 2021 г. мек хибрид...та с 4х4 Игнис МИЛД ХИБРИД е 28 870 лв. със 7 години гаранция 4х4 варианта на Игнис Хибрид - пак е 160 см. висок колкото Степуей.
Коментиран от #91, #117
-14 +25
Коментиран от #63
-10 +39
До коментар #27 от "Шекел":
По-добре от Китайските - да, но само при едни дооста изчистени условия на тест. Не са по-добре от нито един стар Пасат, Мерцедес или БМВ!
Когато дойде Гоуфу от Перник няма да искаш да си в Сандеро, а в некое Х5 или Туарег или МЛ, на цената на Сандеро-то!
-23 +16
До коментар #8 от "Питащ":
ТОВА ДА НЕ Е МЕРЦЕДЕС ИЛИ НАВАРА
-3 +3
До коментар #27 от "Шекел":
Виж на краш тестовете какво се случва при страничен удар в стълб с 32км/ч. При Дъстър 2018 купето се сгъва докато стълба не застане на мястото на водача. После виж как на елементарен градски автомобил като Поло 2017, Кия Рио или друг от този клас (даже не говорим за СУВ) купето се сгъва на няма и 20см.
Коментиран от #47
-8 +19
-10 +23
До коментар #1 от "Калмук":
То и Yaris GR e три цилиндъра турбо но не знам дали някой ще го върне
Коментиран от #43
-7 +24
Коментиран от #45, #58, #59
-19 +31
Коментиран от #46
-7 +6
До коментар #40 от "ski team":
Не става въпрос дали ще върнеш колата или не - говоря за поддръжка и надеждност. Тази Дачия е тон и двеста с мотор 1 л. на три цилиндъра ... Сузуки Игнис-а е 900 кг. с 1.2 л на 4 цилиндъра, без турбо - според теб, кой двигател ще изкара повече и с по-малко проблеми ?
Коментиран от #66, #136
-9 +36
За тия пари - едно А3, 2-3 годишно.
Коментиран от #108
-32 +17
До коментар #42 от "Kia Fen":
Не, с ДПС са цените. Тия от ДПС-то са навсякъде.
Коментиран от #52
-2 +19
До коментар #38 от "Крали Марко":
Какво да гледам бе каун вв ккуклите има вградени акселерометеи и други датчици които отчитат щом минава теста и то добре значи всичко е ок.Глоак
Коментиран от #81
-11 +16
До коментар #45 от "Гоуст":
Японците достигат Евро 6 с 1.2 л. в 4-цилиндъра без турбо ... но с полухибрид.
-5 +12
До коментар #45 от "Гоуст":
Че тия директиви за вредни емисии само за Дачията ли важат или за всички? Другите как могат да правят мощни двигатели и да се побират в нормите? Ти тръгни с тая косачка с 90 к.с. из планински пътища, пък аз с едно фолксвагенче 190 к.с. да видим кой ще е по-добре. Ще направиш колона зад тебе, гаранция!
Коментиран от #51, #64
-21 +8
До коментар #6 от "Истина":
Кой продава в БГ Лада ? НАР в момента предлагат само Нива. Как стои въпроса с гаранциите , сервизите. За лаковите покрития да речем са на едно ниво. Техниката на Лада не е така доказана , но дизайна и на мене ми харесва повече.
-10 +9
До коментар #49 от "Заю Баю":
Това с колоната не е най-големия проблем. Обаче тия отзад постоянно и на висок глас ще споменават майка му, леля му и т.н. по женска линия.
-11 +11
До коментар #46 от "Леле":
Щом са с ДПС няма да ги гледам ! Защо палиш така , не бях ги проверил в сайта им ?
-3 +6
-14 +18
-11 +10
-14 +21
Коментиран от #61
-13 +21
-0 +18
До коментар #41 от "Ай стига бе":
Бързината може да те вкара в по голяма беля не винаги е +
-5 +10
До коментар #41 от "Ай стига бе":
дена карам Рено Туинго 3 с 898 куб. см 90к.с. с турбо и да ти кажа на баира на 5 скорост със 120 км/ч и може още,ей тъй за проба,та какво викаш за кубатура и конски сили.
-13 +20
Коментиран от #69
-6 +16
До коментар #56 от "Пламен":
Карай си опела астра и фали старо.
-8 +9
До коментар #24 от "Sec":
сигурност ти препоръчвам да си поръчаш от гр. Кременчуг намира се в Украйна от тяхната продукция,което и да избереш ще останеш единствения жив на пътя. Тези произвеждат само КрАЗ-ове,а там сигурността е на най-високо ниво.
-4 +15
До коментар #31 от "Шекел":
прав с тази разлика,че за разлика от гумнките колите и нови да се все има по нещо което да се счупи,а Шкодите и ФВ особенно с тези ДСГ- та са пълна скръб и все в сервизи стоят,а и хич не е евтино,разбирам да дадеш пари за нещо скъпо,но поне да е издържливо,а не през 5-10 х.км да си в джаза и да бицаниш яко.
-1 +16
До коментар #49 от "Заю Баю":
с 190 к.с. където ще тръгнеш по баир и си му закачил на тези "коне" 2 тона,и тази Дачия с 90 к.с. с турбо и 1200 кг. ще ти дишам във врата,ако не да те отцепя на някоя къса права докато си задвижиш тулупа.В случая поне професионалните състезатели казват,че е по-важно ниското тегло от колкото високата мощност,но ти си далеч от тези неща.
Коментиран от #71, #74
-13 +14
Вижте NM на тая кола колко са малко, не може да дърпа тоя двигател гарантирам. 2 коли взимам за тая цена и ще са по мощни и по луксозни...
Коментиран от #68
-13 +12
До коментар #43 от "Калмук":
сравняваш Игнис със Сандеро? Игник е дядовата ръкавичка в сравнение със Сандеро. Сандеро и като макс. скорост и като конски сили е по бързо и мощно,а за двигателя не се притеснявай изкарва достатъчно без да има проблеми и е проверен в годините. Вгражда се от 2014г. и ресурса му надхвърля 300 х. км.
-6 +27
До коментар #6 от "Истина":
Като казвате ладата имала автоматик,четете в интернет за един немски авто журналист направил тест драйв точно със автоматика,думите му бяха,цитирам::::Ужасен автоматик.
Коментиран от #77
-5 +4
До коментар #65 от "Пак Жоро":
цена и по-луксозни и по-мощни,ама Н-айста изпотреба опърдяни и оцвъкани отвсякъде. Халал да са ти и да си ги караш. Само в Бг има такива екземпляри,които да твърдят,че старото е по-добро от новото. Ако бе така нямаше да се произвеждат нови коли и всички щяхме да караме все стари сигурно от тези първите на Даймлер Бенц и Форд Т. Не ме разсмивайте моля,показвайки си че ви се иска но нямате възможност. Между другото точно Форд е казал,че най-добрата кола е новата.
Коментиран от #102
-7 +29
До коментар #60 от "Пропуснах да":
Сигурно си бил сам в Туингото с колене допрени в ушите. Хайде качи 4 човека и тогава да те видим.
Коментиран от #93
-6 +6
Не се ядосвайте за глупусти,карайте малко по-внимателно и колегиално че не се знае кое колко е качествено сглобено. Хенри Форд е казал много неща .Но българина е рекъл едно за колата ПО УБАО ОТ СЛУЖЕБНО КОЛА НЕМА
-0 +19
До коментар #64 от "С тоя тулуп":
Фолксваген T-Roc, 190 к.с. Като подам газ и просто те залепя за седалката. Нямаш никакъв шанс с твоята косачка. Ще те гледам в огледалото докато станеш на точка.
Коментиран от #73
-21 +10
-14 +7
До коментар #64 от "С тоя тулуп":
Явно ти си далеч от тия неща. Гледа се килограм/конска сила. Нека пресметнем за Туингото 1200/90 = 13.33 килограма на конска сила. Сега за Фолксвагена 2000/190 = 10.52 килограма на конска сила. Е, кой е по ефективен и ще ускори по-бързо?
-8 +9
Такова нещо и за пет хилки не карам!
-4 +11
а и този Трицилиндров мотор, малко ми идва в Повече!
-12 +9
До коментар #67 от "Кокъл":
Ако пък питаш 1 млн. израелци, ще ти кажат ... ужасен немец - за един друг немец. Така че, всеки се простира според чергата. Моя първи автомобил беше Трабант, така че намирам недостатъци а се радвам на всичкое, което е по-добро от него :) Ако четем форумите, тук повечето явно са закърмени минимум с Ролс-ройс и затова имат огромни очаквания от всичко :)
-1 +26
В началото имаха много клиенти защото струваха по 6000€.
Сега струват по 13 000 € общо взето за същото.
Общо взето това е кола за бюджетни клиенти които отпадат много бързо.
-5 +13
-0 +1
До коментар #28 от "abc":
Купи си таз с 65 коня за почти 20 бона
-0 +5
До коментар #47 от "Шекел":
А ти гледа ли изобщо краштестовете на Дачия спрямо други автомобили, или просто 3-4 звезди за теб са същото като 5?Какво означава "минаха" теста? Фиат с последното Пунто също "минаха" теста. Разликата е, че в случай на инцидент някои от пътуващите ще оцелеят що-годе здрави, а други няма да "минат" теста. Но пък утехата им ще е, че дъмитата са "минали" теста и значи всичко е ОК :)
-4 +11
Коментиран от #85
-4 +9
До коментар #7 от "Тнтг":
Поправка,след 1 месец!
-1 +1
Коментиран от #89
-12 +8
До коментар #82 от "До 41":
ЕЙ, много професори тука има ама ти си черешката на тортата. Да не карам трактор и да ора с него, че да ми трябва чак толкова голям въртящ момент? И коя кола ще има проблем на баира, тая с 65 конски сили или тая с 265 конски сили? Абе тия глави ги имате само за да си носите шапките на тях, за друго не стават.
Коментиран от #95
-4 +15
-7 +10
-9 +7
-13 +9
До коментар #84 от "Вервай ми":
Хахахаха 20 годишен японец значи с изгнили ламарини и бутала в картера. Смеххххххххх :)))))))))0
Коментиран от #105
-4 +9
-3 +2
До коментар #30 от "вики":
Нещо си се объркал....гледал си мобиле-то
-1 +2
-10 +6
До коментар #69 от "Заю Баю":
Ако ще вози 4 човека няма да си купи Туинго бе умник.
-1 +4
-2 +4
До коментар #85 от "Леле":
Ако поне имаше малко познания за автомобилите.Да,въртящ момент трябва ако искаш колата да няма никакви проблеми по магистрали и байри,ама личи ти,толкова знаеш.3 цилиндъра и 65 к.с.не бих дал и 5000лв,мое мнение,не е да имаш някаква кола,а най важното е въртящият момент на колата,пак казвам,това си е мое мнение.
-6 +3
-3 +6
До коментар #6 от "Истина":
Не си давай парите за глупости, жестоко ще съжаляваш.
-1 +4
-10 +16
Това е Мойто лично мнение не го натрапвам на никой но три цилиндъра и 90 к.с. не е по Моя вкус та било и в 1200 кг.
За Мен по-добрия варият е пет или шест цилиндъра 205-250к.с.и 400-520 Nm момент на 1600кг и средно 4.8-5.5 лт/100км дизел.
Коментиран от #106
-12 +12
-11 +8
Коментиран от #153
-8 +27
До коментар #68 от "Две на тази":
Глупости пишеш! На запад имат стандарт и си купуват нови коли - и хубави и прилични. Тук няма яки заплати и айде да си купуваме буклуци, щото са евтини. Не я разбирам тая работа, не! Да си даваме последните стотинки за боклуци, щото били евтини! Айде, бе!
Коментиран от #104
-5 +8
До коментар #3 от "Марио":
25000 за модел от най ниския клас на марката автомобили от най ниския клас нещо започна да не ми се връзва....
-4 +4
До коментар #102 от "Гларус":
А какво би си купил?
-0 +2
До коментар #89 от "Я пак:":
Имам честа да управлявам двадесет годишна impreza wrx, и пак да повторя: предпочитам двадесет годишен японец пред нова дачия.
-8 +10
До коментар #99 от "S80D5":
А колко твърди частици си изсрл във въздуха със скандинафският ти кнеф и колко рак си причинил на хората
Коментиран от #107
-8 +11
До коментар #106 от "Шекел":
Гаранция по-малко рак от новата Ти Дачия с 9 лт./100км разход.Още повече че и двете коли са все още с работещи на 100% катализатори и DPF-и.А на тая Румънка още на 50 000км тия устройства отиват в кофата за отпадъци и почва да бълва мирис на "рози и лавандула" през ауспуха.
Рокфелер е казал на времето още:
"Не Съм толкова богат за да купувам евтини неща."
Успех и приятни мигове с новите Ви Дачий.
Коментиран от #119
-7 +11
До коментар #44 от "коч":
Така е,но знаеш ли кога ще намериш 2-3 годишно А3 за тия пари.
-1 +3
-2 +3
Ако все пак има хора, които не са претенциозни, равносметката е, че досега не съм вдигал капака освен за да налея течност за чистачки. Годишното обслужване е към 250 лв., става за 1 час. Въпреки изброените по-горе недостатъци, успявам да стигна до хипермаркета поне веднъж седмично, а до морето цели няколко пъти, включително и до курорти, които са извън България.
Случвало се е по магистралата да изпреваря пасат, голф и дори БМВ. Не гарантирам, че шофьорите им са били с бензин в кръвта, така че не е показателно. Веднъж возих роднини на абитуриент, което само по себе си говори да представителността на колата.
Багажникът събира цял мега пакет тоалетна хартия, т.нар. икономичен пакет - колкото повече са ролките, толкова по-евтина излиза цената. Като се замисля колите са като тоалетната хартия - има за претенциозни и за непретенциозни (вторите също могат да бъдат наречени - икономи
Коментиран от #125
-8 +20
-0 +11
Коментиран от #114
-0 +10
Благодарности на Рачко Пръдлето че ни отвори очичкитИ
-2 +6
До коментар #112 от "JDs":
Абе, аз хумора го схванах, иронията също! Ама дали тези с премиум щайгите ще успеят...
-2 +4
-2 +6
-4 +4
До коментар #30 от "вики":
A ти коя точно ценова листа гледаш? Нещо бъркаш с цените, оборудване и т.н. Погледни пак. Няма такава оферта. Сузуки са доста по-скъпи.
-0 +3
-2 +9
До коментар #107 от "S80D5":
Ела да видиш и да помиришеш от ауспуха на моята над 220000 хил.и дпф е там дали е за кофата.
-2 +5
-6 +10
-6 +13
Те така или иначе ще потрошат каквото им дадеш, та по-добре да потрошат нещо за 20 К, отколкото за 40 К.
Иначе за лични нужди не виждам как някой себеуважаващ се човек би избрал това - то просто крещи ЕВТИНО. Евтини материали, грозно...
Рено Клио е в рамките на няколко хиляди лева повече, а разликата е огромна.
Коментиран от #124
-5 +8
До коментар #123 от "Киро":
Това не е кола за снобари.
-2 +4
До коментар #110 от "JDs":
Господине /вероятно сте над 65 годишен/, описали сте скучното си ежедневие с еднократна седмично разхотка до магазина за зеле и тоалетна хартия и веднъж годишно до някой санаториум /изброихте доста болести/ Били сте и на бала на внуците, бъдете жив и здрав, избрали сте най-подходящия за вашето досадно ежедневие автомобил.НО спомнете си младежките години и ще разберете смисъла на повечето от коментарите в раздел автомобили.
-6 +2
-0 +8
Коментиран от #143
-4 +1
-8 +1
кога ще ги стигнем румънците?
Коментиран от #130, #131
-0 +3
До коментар #129 от "само питам":
Ами ние сме ги минали - по брой роми спрямо етнически българи процента ни е по висок от румънския !!!
-0 +2
До коментар #129 от "само питам":
Да ги стигам ли, чи що?Всяка година произвеждам по един тон хубаво червено вино и две 100-120 килограмови прасенца, башка компири и зеле. Кат има кой да праи Дачии, аз що да се мора?
-1 +3
Коментиран от #142
-2 +5
Коментиран от #134
-2 +3
До коментар #133 от "Недейте бе":
Ко каза,ко ??
Коментиран от #138
-3 +1
-5 +5
До коментар #43 от "Калмук":
Хубаво когато пишеш и твърдиш нещо да си наясно с фактите.... Тази дачия не е тон и двеста както твърдиш... Тази дачия е 1561кг ако искаш да сме напълно точни.... И този двигател, на тези килограми е смехотворен....добре че не си задълбал и ти в "динамика". Успех в учението и любовта!
Коментиран от #137
-7 +4
До коментар #136 от "Коментара":
Преди да напишеш нещо го провери 2 пити,теглото коео си дал е за максимално натоварен автомобил,празен е 1077 кг.,изкара го по-тежко от Талисмана бре,а Сандерото е около метър по-къс
-0 +9
До коментар #134 от "ъхъ":
Че хората произвеждат кпли, коиго все по успешно се продават а ние внасяме и складираме балите с боклук на Италия.
Сега по-ясно ли ти.
Даже, ако беше някой румънец можеше да ти каже, почнете да правите пирони в Бг, пък тогава коментирайте кви коли правим ние.
Аре чао
-1 +8
-4 +0
А тука на разбирачите с 20 годишните кошници, тия дето само Ролс Ройси, Бентлита и S класи карат, фенове на избушени БМВ-та и тем подобни да не се обаждат, да си ги карат и да са живи и здрави!
Това е кола за хора ценящи парите и искащи да получат нещо НОВО, що годе качествено на добра цена.
Може да се каже, че Дачия са успели и продажбите съм сигурен ще го потвърдят!
-3 +5
-1 +2
До коментар #132 от "110":
Да, Нисан/Джатко определено не се славят с най-добрите вариатори, обикновено ресурса е към 200-250000 км и то ако е карана нормално и обслужвана правилно. Горе долу толкова е и ресурса на еднолитровите двигатели дето слагат. може би една идея отгоре.
Както и да е това са си 10 години каране при 20 000 км годишно без ПРОБЛЕМИ!
Аз обикновено си сменям колите 2-3 години след като им изтече гаранцията и правя горе долу точно този годишен пробег.
В този смисъл тази Дачия си ме устройва.
Относно коментарите за динамиката, това не е спортна кола за пишлемета дето ще впечатляват тинейджърки за да им пуснат! Динамиката си е приемлива, не дразни, нито впечатлява, демек точно където трябва за един улегнал човек, а не състезател.
-1 +4
До коментар #127 от "Старец":
Милошевич и Дачия???!!! Нещо май пак съм пропуснал ???:-)))
-0 +5
До коментар #1 от "Калмук":
Ми подминавай я и си карай 15 годишната кола, изхвърлена от некой немец, след като 15 год е пърдял в нея.
-0 +4
-2 +2
-0 +3
-1 +5
Коментиран от #150
-6 +1
-0 +4
До коментар #148 от "Bmw":
Ти новото Сандеро и на снимка даже не си го виждал, а от технологии разбираш колкото хлебарка от електроника, карай си избушеното БМВ и не ръси тъпотии, нямаш необходимия интелект и само замърсяваш коментариите с мисловни полюции и тролщина.
-0 +4
-0 +1
-3 +1
До коментар #101 от "Капитана":
Приятел имам в сервиза на Дачия. Вика, ако си купиш такава - месец през месец ще се виждаме тук, на място, дори нова да я купиш. Вервам му.
Коментиран от #154
-2 +1
До коментар #153 от "Световрачане":
Аз пък работя в сервиза на Дачия и мога да ти кажа, че приятелят ти е пълен профан и лъже като разпран. Кажи как се казва, да ходя да му набия канчето? Не бива да се казват неща само за да се каже нещо, особено когато това не е вярно.
-0 +2
-0 +3