През лятото шофьорите често мият „железните си коне“, защото искат колата да блести. Но прекалено честото миене може да доведе до проблеми с колата. Защо не трябва често да организирате водни процедури за колата си през лятото прекалено често, разказват специалистите от германското ателие за доработки APR.
Малко хора знаят, че през лятото каросерията на автомобила изпитва не по-малко стрес, отколкото през зимата. Вредата от средствата за обезледяване се заменят с прекаленото нагряване и ултравиолетово лъчение. Ето защо експертите съветват да внимавате с измиването на автомобила. Прекалено честото миене може да доведе до проблеми, за които водачът ще плати скъпо.
Ако почти всяка седмица „сапунисвате“ любимата си кола, мръсотията може да запуши дренажните отвори на каросерията. Това ще доведе до постоянна влага и това в крайна сметка ще предизвика появата на ръжда в областта на арките и праговете на предните колела. В бъдеще пък проблемът ще се превърне в скъпи ремонт на каросерията.
Също така не се препоръчва да миете колата при слънчево и горещо време. Факт е, че боядисването не понася внезапни промени в температурата и ако поливате каросерията със студена вода, може да възникнат проблеми. На яркото слънце металът се загрява до 70 градуса, а водата от водоснабдителната мрежа е максимум 18 градуса. В резултат на това температурната разлика от над 50 градуса се оказва изключително чувствителна за боята. На лака могат да се появят микропукнатини, през които с течение на времето ще проникне влага. И така, един хубав ден ще забележите, че "кафявата чума" вече се е настанилна трайно по каросерийните панели на колата ви.
Между другото, омекналият от висока температура лак е по-податлив на различни механични влияния от студения лак. Ето защо дори обикновен парцал с малко мръсотия по него може да остави драскотини. А какво да кажем за различни силиконови приспособления и гъби, с помощта на които се отстранява водата.
Поради същата причина не трябва да се отбивате и при автоматичните автомивки. Твърдите им четки работят като абразив и могат да оставят огромно количество драскотини по цялата каросерия. След това ще трябва да се отстраняват с ръчно полиране, което е сравнително труден и отнемащ време процес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лазурит
Коментиран от #2
12:42 10.06.2021
2 Бояджията
До коментар #1 от "Лазурит":
Така е, но точно обратното правят лаиците. Аз мия колата си по-често зимата и много рядко лятото, защото съм автомобилен бояджия и точно тези неща са ми ясни като бял ден.12:45 10.06.2021
3 сектант
12:59 10.06.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 добре
Коментиран от #10
13:06 10.06.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Миро
Има ли проблем в сервиза в рамките на деня и излиза. Дренажи и глупости и лакове. Всичко е ток и жица. Има ли сериозен проблем на боклука отива. Тъжното е че по новите са по трошливи но ще се прежаля скоро верероятно.
13:26 10.06.2021
9 Киро
До коментар #7 от "коментирал":
Кефиш!13:26 10.06.2021
10 Миро
До коментар #5 от "добре":
И аз така преди време мислех. Сега Неми дреме. Нека драскат,чупят и крадат кво им падне. На другия ден съм нов и без липси. Нека им е гадно оооо.13:29 10.06.2021
11 321
Коментиран от #12
14:58 10.06.2021
12 123
До коментар #11 от "321":
Две неща народът е казал и със сигурност са верни: "Дъжд кола не мие" и "Срам п*тка не е*е!". За първото не съм съвсем сигурен.16:06 10.06.2021
13 Реплика
16:34 10.06.2021
14 Механик
Автомобилът е средство. Той не е икона. Неговото предназначение е да извърши надежден и безопасен преход от А до Б и обратно.
При миене с водо или пароструйка, вкарвате вода там където при други условия не би имало. Водата е враг на автомобила. Ламарини (желязо-ръжда), кабели и букси (ток-късо съединение), тапицерия (мокър дунапрен-мокър задник е равно на бактерии по Д-то).
Много мъже са ВЛЮБЕНИ в колите си. И понеже нищо не разбират и нищо не могат да "пипнат", те всяка вечер с по две щайги препарати си лъскат "имиджа" пред блока.
Хора, обърнете внимание на истински ценните неща в живота! Машините са хубаво нещо, но заменимо и не до там занчимо.
Да слезеш от излъскана кола 239-та употреба, няма да впечатли никой. Повярвайте ми. Да слезеш от мръсно ламборджини на 1 година, виж това е вече друга работа, НО. Но прави впечалтение за няколко минути. След това калъфа си е калъф, и няма значение от ламби или от москвич е слязал.
Обърнете внимание на близките си които ви уважават. Уважете тях. Оставете колата намира!
Коментиран от #17, #22
17:41 10.06.2021
15 Васил
13:56 11.06.2021
16 Лудогорец 9
18:12 11.06.2021
17 Лудогорец 9
До коментар #14 от "Механик":
Аз си обичам вещите и това,че теб не те интересува колата ти други ги интересува и не само колата дали ще е кола,дом,жена или каквото се сетиш яз се старая всичко и на всички да обръщам достатъчно внимание.Неизмита кола ,неогледна къща,неогледни дрехи и други подобни за мен са мързел и нехайство имаме време за всичко стига да си го подредим както трябва и да ти като механик щом мислиш,че колата не е лице на един човек така си мисля,че и работата ти такава и не бих си дал колата ти да я ремонтираш защото за теб колата е купчина желязо с което трябва само да се придвижиш или караш хората да не си чистят колите,за да ръждясат,блокират и скърцат елементи по колата защото това се случва от негайство!18:20 11.06.2021
18 До Лудогорец 9
18:43 11.06.2021
19 qwerty
08:58 12.06.2021
20 Ерец
12:47 12.06.2021
21 Коко
14:08 11.07.2021
22 Miron
До коментар #14 от "Механик":
Всеки си има различни разбирания и различни неща го карат да се чувства добре. Не може да съдиш другите за нещата които вършат за да са щастливи.20:20 11.07.2021
23 Гошко
09:12 20.07.2021