ФАКТИ.БГ

Една от честите причини за отказ на двигателя в горещо време и как да се справим с проблема

Публикувана: 19 Юли, 2021 12:56
60 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10194
Една от честите причини за отказ на двигателя в горещо време и как да се справим с проблема
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.

Смята се, че през лятото основната неприятност, която се крие под капака на автомобила, е прегряването на двигателя. Има много статии, които сме писали по тази тема. Има обаче и друг проблем, причинен от повишената температура на въздуха, който понякога се оказва твърде труден диагностициране, дори и от опитни майстори.

Става дума за внезапна повреда на напълно работещ двигател, която се случва по време на летните горещини. Ситуацията, като правило, се развива по следния сценарий. На улицата температурата е + 30º С. Колата е паркирана на слънце, изключва се двигателя и след 20-ина минути при опит да се запали мотора настъпва или тишина, или несигурен старт и нестабилни обороти на празен ход. И на таблото се появява икона "проверка на двигателя", което означава, че се е случил някакъв проблем с двигателя, който изисква намесата на специалист.

Това може да се случи, както на по-стари автомобили, така и на почти нови. А причината за такава аварийна ситуация се крие не в прегряването на самия двигател, а в електронния блок за управление на двигателя (ECU). Накратко, това е малък компютър, отговарящ за управление на процесите на двигателя . И като всеки компютър, той се състои от полупроводникови чипове. Това устройство анализира сигналите, идващи от всички видове сензори, и на тяхна база издава команди за управление на инжекционната система, запалването и други.

Повечето полупроводници работят нормално при сравнително ниски температури. Най-често те работят при т.нар. стайна температура и по-ниска. И при нагряване те престават да изпълняват функциите си, преставайки да пропускат електрически ток. Свойствата на чиповете, предназначени за ECU на колата, са подбрани по такъв начин, че да могат да работят дори при достатъчно високи температури, присъщи на двигателното отделение.

Но когато оставите кола със загрял двигател на парещо слънце, под капака става такава „баня“, че не всеки полупроводник може да издържи. Само си представете: работната температура на двигателя е около 100 º C. Когато автомобилът спре, въздухът, затоплен от блока на цилиндрите, се издига до капака, където обикновено се намира кутията на ECU.

Силното слънце пък загрява капака отгоре и всичко това драстично забавя скоростта на охлаждане на двигателния отсек. В резултат на това кутията с "мозъка" на двигателя е в тази сауна доста дълго време. През това време топлината успява да достигне до полупроводниците. Когато се опитате да стартирате двигателя, те започват да подават неадекватни сигнали и двигателят не стартира.

Подобен проблем се "лекува", като се отвори капака за по-дълго време докато ECU изстине. При някои автомобили „мозъкът“ на двигателя може да бъде съживен чрез „ударна терапия“ - чрез кратко изключване на щепсела с проводници, водещи към двигателя. Ако и това не помогне, ще трябва да търсите специализирана помощ.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Методи
1 Отговор
Точно вчера ми се случи това. Въртя на майстора и той ми каза да изчакам половин час, но не ми каза да отворя капака. След което колата запали. Звъня му пак и му викам: Велик си, а той - ще се наложи смяна на ECU. И ми призля :)

Коментиран от #3, #12, #39


Оценка:
-4 +23

комунистче
2 Отговор
не ти работи двигателя в жегите, ми ходи ПЕШ бе, къв ти е проблема, има и градски транспорт, има междуградски рейсове, ходенето е здраве

Коментиран от #11


Оценка:
-30 +17

МаКаТа
3 Отговор

До коментар #1 от "Методи":


И на мен ми се е случвало подобно нещо, мой приятел дойде на място и го излекува с изключване от тока. Но после три години с тази кола не съм имал проблеми с компютъра.

Оценка:
-3 +18

Ние
4 Отговор
С моята Lada 1500 S нямаме този проблем. Да му мислят тези с автотаблетите.

Коментиран от #6, #17, #37


Оценка:
-8 +61

Механик
5 Отговор
Всичко казано е точно так с изключение на това, че не двигателя се е повредил, а има проблем с "електрониката".
ЕКУ-то и ДВГ-то са различни неща, макар да работят съвместно.

Оценка:
-2 +29

Механик
6 Отговор

До коментар #4 от "Ние":


Точно товс си помислих и аз, четейки статията. Представяш ли си какво ще стане на кола бъкана с електронни модули, като тесла, когато я напече слънцето.

Коментиран от #7, #10


Оценка:
-3 +20

Нико
7 Отговор

До коментар #6 от "Механик":


Теслата не я мисли! Тя е бъкана с електроника, но е мислено. Това се случва на немските кочини. Някое вагенче, дето ползват ДВГ разработка от преди 30 г. и само добавят 5 чипа на кръст, наричат ги "компютър" и като изгори ти искат 2000 лв

Коментиран от #14, #16


Оценка:
-34 +13

някой си
8 Отговор
Абсюлютни глупости ! Все едно производителите правят коли само за севера !

Оценка:
-4 +23

Гост
9 Отговор
Aко при 30 градуса ти отказва ECU, значи нещо не му е наред изначало. При по-старите бензинки с електронно, най-често комутатора се скапваше. ЕКУ да даде проблем съм чувал само веднъж.

Коментиран от #51


Оценка:
-2 +20

Ами
10 Отговор

До коментар #6 от "Механик":


то се случва.Пламват като факли!

Оценка:
-3 +7

Гост
11 Отговор

До коментар #2 от "комунистче":


Градския транспорт е през час или два. Междуградския е пълен с избиратели на цигуларя.

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +21

Гост
12 Отговор

До коментар #1 от "Методи":


Потърси второ мнение.

Оценка:
-1 +9

jap
13 Отговор
Този проблем най често засяга френските автомобили защото всичките им електронни модули са събрани на едно място в двигателния отсек където са изложени на големи температурни амплитуди и влага.В това отношение японците отново са за пример защото всички компоненти на електрическата система са разположени по най добрия начин и дефектите са в изключително редки случаи.

Коментиран от #27, #60


Оценка:
-7 +26

Гост
14 Отговор

До коментар #7 от "Нико":


На повечето немски автомобили ЕКУ се намира в купето под таблото или под седалката. Рядко са при двигателя за да прегрява толкова. Виж за японските и италиянските ко4ини не гарантирам.

Коментиран от #58


Оценка:
-17 +12

Гуньо
15 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


той е виолист!

Коментиран от #18, #20


Оценка:
-1 +9

Механик
16 Отговор

До коментар #7 от "Нико":


Викаш, друг го си е на теслата да ти спускат ъпдейти всеки месец за по 3 хи. долара.

Коментиран от #29


Оценка:
-3 +16

Като гост
17 Отговор

До коментар #4 от "Ние":


Защо намесваш твоята лада 1500s в колите. В жегите няма да имаш проблем с двигателя, но ще ти се изпържи мозъка поради липса на елементарни неща като климатик, серво на волана, удобна седалка, добро поведение на пътя, маневреност, динамика и много други присъщи за колите неща. Успех с ладичката, да си я караш до гроб пожелавам.

Коментиран от #19


Оценка:
-12 +25

Гост
18 Отговор

До коментар #15 от "Гуньо":


Чист гъдулар си е.

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +9

Гост
19 Отговор

До коментар #17 от "Като гост":


Бащите ви как не се изпържиха като ги караха 30 години тези Лади, направо не ми го побира ума.

Коментиран от #22, #23, #26


Оценка:
-10 +35

20
Този коментар е премахнат от модератор.
Алеко
21 Отговор

До коментар #18 от "Гост":


малко се помайтапих,не се обиждай!

Оценка:
-0 +3

Ессерем
22 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Защото са били умни!С два кола и 10 ключа на бордюра пред блока основен ремонт правеха!

Коментиран от #28


Оценка:
-4 +16

Като гост
23 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Ами пържеха се. На професионален шофьор му трябваше почивка 3-4 часа след "преход" от 500км до морето с лада. За тези с москвичите даже и почивки по пътя. Сега пристигам и веднага съм на плажа.

Коментиран от #24


Оценка:
-14 +23

Гост
24 Отговор

До коментар #23 от "Като гост":


Преди ходех до морето за 3 часа, а сега за 4. От тази година с тези ограничения и патрули на всеки завой е невъзможно да се кара. Можеш да имаш кола 1000 коня и да вдига 200 за 5 секунди, но снима ли те триногата няма вече смисъл от такава кола. Много тегаво стана с тези огладнелите.

Коментиран от #41, #42


Оценка:
-11 +29

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Еколог
26 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


Климатът беше друг. Горите все още бяха големи и гъсти.

Коментиран от #33


Оценка:
-5 +16

перничанин
27 Отговор

До коментар #13 от "jap":


Чак за пример не са. Управлението на повечето японки е на "минуса/масата", много често губи маса и изчезва или не работи коректно някой сензор. Говоря за Хонда.

Оценка:
-5 +8

перничанин
28 Отговор

До коментар #22 от "Ессерем":


По тази логика да отречем кибрита и да палим огън с триене на клечки. Стига глупости.

Оценка:
-4 +7

Хахахаха
29 Отговор

До коментар #16 от "Механик":


Ъпдейтите на Тесла са безплатни момче! И пак не тръгвай с мантрата, че са в цената!

Коментиран от #34


Оценка:
-8 +5

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
30 Отговор
Затова карам Машенка,Механика много,електроника малко и за всеки случай си нося резервен комутатор и делко,заради датчика на Хол.....

Оценка:
-3 +3

авто
31 Отговор
" нестабилна скорост на празен ход"-Ей това не го разбрах,някой може ли да ми го обясни?

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +6

Съвсем оглупяха
32 Отговор
Съвсем оглупяха някои. Да се научат първо кога се пише "с" и кога "със". Колкото до решението на проблема за прегряването под копо на двигателя при спиране на слънце, представете си ги "глупавите" френски инжЕнери от Пежо, са направили така, че перката за охлаждане продължава да работи до нормализиране на температурата.

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +11

Гост
33 Отговор

До коментар #26 от "Еколог":


Горите бяха големи и гъсти, защото нямаше "наши хора" които да ги секат поголовно. Сега всяко село има агитка, настояваща за отстрелването на мечки, защото мечките станали агресивни и нападали хора, които се мотали край хралупите им с пушки. Като отстрелят мечките и гората вече не е защитена. Лесно преминава в друг параграф, където могат да я секат наволя.

Оценка:
-0 +11

Гост
34 Отговор

До коментар #29 от "Хахахаха":


Ъпдейта безплатен, но золумите от него се плащат в сервиза.

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +4

35
Този коментар е премахнат от модератор.
Хахахаха
36 Отговор

До коментар #34 от "Гост":


Що, имал ли си?

Коментиран от #55


Оценка:
-4 +0

Браво и браво
37 Отговор

До коментар #4 от "Ние":


ВАЗ са коли, които ако познаваш детайлно и не си с две леви ръце никога няма да те оставят на пътя ! Проблемите в жегите са само намален дебит на бензиновата помпа и само ако е много стара и се разхерметизира от топлината. Заливаш с шише вода и напред.
Новите коли безспорно са по добри !!! Все пак това са 40 години във времето. НО когато угасне такава кола на пътя и сами се справят "критиците" тук да дойдат да ги почерпя ! :))

Коментиран от #49


Оценка:
-1 +14

Хихи
38 Отговор

До коментар #32 от "Съвсем оглупяха":


Той пък тогава акумулатора ще замине! 😂

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +2

хаха
39 Отговор

До коментар #1 от "Методи":


След което днес седна и написа тази гениялна статията

Оценка:
-0 +1

Име
40 Отговор
Пак руски простотии

Оценка:
-5 +1

Пич
41 Отговор

До коментар #24 от "Гост":


Хаха, ще ви дойде акъла :) Те защо на запад карат Пежо 308 и Рено Клио, Поло ,а не А8 4.2. Само с глоби нещата щеш не щеш се подреждат културно и цивилизовано.Иначе приматите се правят на Фитипалди.

Оценка:
-2 +8

Маймуно
42 Отговор

До коментар #24 от "Гост":


Ти джигит ли си? Харесва ти да караш бързо и да не спазваш закона ли?

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +3

Съвсем оглупяха
43 Отговор

До коментар #38 от "Хихи":


Не си заминава. До сега такъв проблем не съм имал, макар че понякога работи повече и от две три минути.-Сигурно се разрежда, но в рамките на нормалното. Той ако така си заминаваше акумулатора, представи си при системата "старт стоп", колко коли щяха да стоят угаснали по светофарите и не могат да потеглят.

Оценка:
-3 +4

Геле
44 Отговор
На Москвичо ЕКУ то съм я!

Оценка:
-1 +9

45
Този коментар е премахнат от модератор.
ВикиЛексъсОсло
46 Отговор
ECU- то лек автомобил след 2001 г. е скрито под плътен - тлъст слой пластмасова кутия проектирана да държи от минус 30 до + 50 градуса! И не се влияе от жеги и от +40 градуса!!!

Оценка:
-2 +3

1122
47 Отговор
Каква е поуката от всичко казано до тук.Електрониката може да е много добра,НО при по старите двигатели без електроника .....тия проблеми не съществуват.Те палят и в студ и пек. Е може да не са толкова луксозни и бързи,но пък с тия ограничения по пътищата къде ще ходиш с 300 км в час,като ти е разрешено 120/90,а в населено място 40/50 ееее другото е само да плащаш по високи данъци.

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +13

Буха ха
48 Отговор
Това се случва само на издуханоте таралясници в БГ. Ако при 30 градуса става така, в Дубай при 55 градуса на сянка, 70-75 на слънце, нито една кола не би трябвало да може да запали.

Коментиран от #52


Оценка:
-4 +10

Газ маз и ольо
49 Отговор

До коментар #37 от "Браво и браво":


минус от мен ,тракторист

Коментиран от #57


Оценка:
-7 +0

Поуката е
50 Отговор

До коментар #47 от "1122":


За всяка кола си има шофьор ,за руските бракми има по един на двайсе котори

Оценка:
-2 +0

Моостафа Крдаиъ
51 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


Значи не си работил достатъчно със съвременни таратайки.Не е много често срещан проблем,но се среща не много рядко.

Оценка:
-0 +3

електрото
52 Отговор

До коментар #48 от "Буха ха":


Колите в Дубай нямат нищо общо с тези, правени за Европа. Иначе прав е писалият по-горе за ВАГ - там са играли счетоводителите, не инженерите. Не ги мислете за толкова немчугите за толкова некадърни.

Коментиран от #54


Оценка:
-4 +3

деФакто
53 Отговор
Електродвигателят пали винаги. деЮре той не "пали".

Оценка:
-2 +0

Буха ха
54 Отговор

До коментар #52 от "електрото":


Много умен коментар, браво, само да изясним какво значи Европа за теб, дали снеговете и ледовете на Северна Финландия или жарта на вътрешността на Испания, където през лятото не обявяват истинската температура за да не прогонят туристите?

Оценка:
-0 +3

Гост
55 Отговор

До коментар #36 от "Хахахаха":


Западняшка електроника с проблеми от ъпдейти ли - да имал съм.

Оценка:
-0 +2

Гост
56 Отговор

До коментар #42 от "Маймуно":


Мисли преди да пишеш, м@ймун0! Патрулите не дебнат за да се спазва закона, а за да се пълни хазната. Не вардят по скоростните участъци, където батките вдигат 240 с джиповете си, а са залегнали все по едни скътани местенца с ограничения 60 и 70, защото там е яката хранилка. Трябва да си много залупян за да си мислиш, че го правят в името на закона. Ама нищо, то и от б0д@ли има нужда.

Оценка:
-0 +2

Катран, матран Шарлан
57 Отговор

До коментар #49 от "Газ маз и ольо":


Шест минуса от мен , -комбайнер прост и безвъзвратно ограничено заблуден.
Аре бягай на пясъка да си събираш играчките там "разбирач " -или най точно казано полски свирач.

Оценка:
-0 +1

пича с ланчията
58 Отговор

До коментар #14 от "Гост":


Виж кво,професоре,точно на италианските коли компютъра е в купето,под жабката ,а на повечето немски кенефи,като опел зафира е при двигателя над изпускателния колектор(ако въобще си наясно какво означава) и се напича като печка и дефектира през 2 седмици!Един приятел се напати достатъчно и се отърва от немския трошляк!И запомни:По добре палава италианка,отколкото скучен немец!

Коментиран от #59


Оценка:
-1 +1

Гост
59 Отговор

До коментар #58 от "пича с ланчията":


Казах, че не гарантирам как е при италиянските. Чете ли или направо реши да с.реш? Не давай Зафира за пример. И най-заклетите фенове на марката не я харесват. Това нещо е сбъркано от всякъде.

Оценка:
-0 +0

ти си луд
60 Отговор

До коментар #13 от "jap":


И точно защото френските коли имат такива проблеми се карат в цяла Африка,където температурата целогодишно е около 40C,ай моля ти СА!!!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Антон Тодоров
Антон Тодоров от ГЕРБ коментира във фейсбук тв участие на Радан Кънев.
Радан с "Онова селфи" по bTV. Изглежда като да е сменил дилъра, на нещо тежко е."

Още бисери
ТОП 5