Opel е поредния автомобилен производител, който съобщава, че преминава изцяло на ток. Германската марка, част от Stellantis си поставят за цел 2028 година, като заедно с това компанията ще се пробва да навлезе и на пазара в Китай, както и да възроди един от култовите си модели – Manta.
За съжаление на феновете, новата Manta няма да има много общо с предшественика си или концепта който видяхме преди няколко месеца, а ще бъде построена на изцяло нова платформа. Най-вероятно новия модел ще бъде позициониран в сегмента на кросоувърите, ако трябва да съдим по кадрите които от марката споделят.
Плановете за навлизане в китайския пазар все още не са съвсем ясни и от Opel не споделят подробности за тях. Към момента знаем единствено, че там компанията също ще заложи на електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #7, #23
11:33 10.07.2021
2 Хихи
11:34 10.07.2021
3 А РУСНАЦИТЕ
Коментиран от #4
11:38 10.07.2021
4 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #3 от "А РУСНАЦИТЕ":
Чукча неще да мори с кола на ток !Коментиран от #5, #6
11:42 10.07.2021
5 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #4 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Свои елени!11:43 10.07.2021
6 Хахахаха
До коментар #4 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Не ще ли? Влез да видиш, как само точат лиги по Тесла! А да чете статията, че Москва минава на електрически автобуси?Коментиран от #8, #9
11:48 10.07.2021
7 русенец
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":
То 1920 и някоя година Опел не е немска марка, изключая няколко години през Втората световна. Опел нямат нищо общо с немските коли.11:55 10.07.2021
8 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #6 от "Хахахаха":
😃😃😃 София не е България и Москва не е Русия😉😉😉 електромобили за такси, полиция, куриерски услуги и друг транспорт в града - отдавна пиша, че това е пътя! Да , чел съм и за автобусите в тази столица, и за безплатния транспорт в една друга столица! Но електричка за лична употреба е друга бира !Коментиран от #10
12:31 10.07.2021
9 Абе сульо
До коментар #6 от "Хахахаха":
Електрическия автобус се нарича "тролейбус".В моя Казанлък тръгнаха от 1988,с тенденция да обхванат цялата селищна система в областта,но вашата "демокрация ги спря,Динко от Ямбол изкупи жиците преди 6 години.Пфу на вас!12:53 10.07.2021
10 Колко да е друга?
До коментар #8 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Ако при избора на следващия ти автомобил, можеш да избираш между електромобил 300 коня и бензинов автомобил 80 коня при една и съща цена, независимо дали си купуваш нов или втора употреба автомобил, кой от двата ще избереш, ако вече има изградена и зарядна инфраструктура?Тоест всичко е въпрос на време. Към момента няма никаква логика да си купиш скъп електромобил, но това ще се промени с времето. Към момента е по-изгодно да си купиш електромобил само, ако си тръгнал да си купуваш бърз мощен и скъп автомобил.
Коментиран от #13
12:53 10.07.2021
11 Хаджи Генчо
Коментиран от #12
13:02 10.07.2021
12 Бъркаш малко
До коментар #11 от "Хаджи Генчо":
Русия е ресурсна държава, а за изграждането на почти милиард електромобили ще са нужни огромно количество ресурси. Така че Русия просто ще смени ресурсите които изнася. Но за разлика от нефта и газта, ако се вземе в ръце и спре да развива само военните си технологии, може да стане един от най-големите доставчици на батерии в света, което ще е доста по-печелившо от нефта но за разлика от него ще ангажира и голяма част от населението, което ще види полза, за разлика от нефта и газта.13:21 10.07.2021
13 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #10 от "Колко да е друга?":
Ами много е различно днес и светлото бъдеще утре! Днес мога да избирам между суперновия модерен даусайзинг 0,9литра с турбо на 248'000об/мин и 110 коня и 1,6 атмосферен 136 коня ! Аз избрах! А какво ще стане когато масово колите станат на ток- може би като с тези с АГУ ( попитай колко беше цената на газа първите години) , да ти припомня , че когато нафтовите коли бяха рядкост дизела бе три пъти по-евтин от бензина, а скоро бе дори по-скъп от него! Сещай се какви ще стане с цената на тока ! Никой ме коментира как ще избиват строежа на над милиард зарядни станции, откъде енергоресурс , времето за зареждане доколко може да спадне и как ще влияе на батерията, какво ще се случва със старите батерии... Дори сега много фирми признават , че електромобила настига своя събрат с ДВГ по вредни емисии след 80-100'000км ! Никой не коментира колко чист е тока за зареждане .... Нека дойде светлото УТРЕ...Коментиран от #14, #15
15:16 10.07.2021
14 Направо си гениален
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":
С изброяването на всеки един проблем, всъщност даваш решението на следващия или предишния изброен проблем.Давам пример:
1. Никой ме коментира как ще избиват строежа на над милиард зарядни станции.
2. откъде енергоресурс
3. времето за зареждане доколко може да спадне
4. как ще влияе на батерията
5.какво ще се случва със старите батерии
6.електромобила настига своя събрат с ДВГ по вредни емисии след 80-100'000км
7 колко чист е тока за зареждане ...
8 Сещай се какви ще стане с цената на тока !
Изброил си проблемите, сега да започнем с решенията - на първият проблем, половината решение вече е изградено - има контакти във всяко едно домакинство, което притежава автомобил, от които могат да се зареждат електромобилите. Финансирането на обществените зарядни станции ще се осъществи от проблем номер 8 - по-високата цена за зареждане. Колкото е по-висока цената, толкова е по-висока печалбата и ще има наплив от инвреститори. Същият осми проблем ще реши и втора точка - колкото е по-висока цената на тока, толкова по-голям стимул има за изграждане на нови евтини източници, в повечето случаи в непосредствена близост до мястото за зареждане за да се спестят такси и данъци.
3. По магистралите ще се изграждат колкото е възможно най-мощните зарядни станции, за да се увеличи броя обслужени автомобили от една колонка и да се максимизира печалбата.
Високата цена на бързото зареждане 8, ниската цена на домашното зареждане1 , решават и проб
Коментиран от #17
15:59 10.07.2021
15 Направо си гениален
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Високата цена на бързото зареждане 8, ниската цена на домашното зареждане1 , решават и проблемът с деградацията от бързо зареждане 4 .Високата цена 8 и вече изградените евтини енергоресурси, ще стимулират използване на батерии за съхранение на евтината енергия, за да се продава скъпо, което решава проблем 5,6 и 7 едновременно, включително и проблем 8 ако тока в мрежата е скъп.
16:01 10.07.2021
16 БАЙ Х@Й ‼️
16:21 10.07.2021
17 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #14 от "Направо си гениален":
1 Явно от петия етаж ще им трябват 30м кабел , а от осмия - 40м ! 2. Провери защо за повечето електромобили предлагат домакинството да си закупи и специална зарядна станция, ако иска да зарвжда от мрежата! ..... И когато разходът на ток за 100км стане по-висок от разходът на гориво ( защото слабото търсене ще свали цената) ще дойдат пак при теб да им решаваш на хартия проблемите!Коментиран от #18, #19
16:32 10.07.2021
18 Няма такъв вариант!
До коментар #17 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Колко да падне цената на горивото? Миналата година нефта беше на отрицателни цени, но колко паднаха цените на горивата по бензиностанциите? Тогава много нефтени компании затвориха кепенци и повече няма да ги отворят. Затова сега се появи недостиг на петрол и цените отново се вдигнаха. При следващото падане на цените ще се случи същото, после същото, после същото и цените по бензиностанциите винаги ще са високи, докато накрая не остане някой голям монополист, който еднолично да определя цените. Да не говорим, че много рафинерии ще затворят, защото няма да е рентабилно да рафинират горива под определени количества.Ако забравим всички тези пазарни и непазарни механизми за определяне на цената на горивата, не трябва да пропускаш и тенденциите за плащане на въглеродните квоти, чиито цени непрекъснато растат и направиха цената на тока от въглищни централи непоносима. Акциза на горивата ще ги последва. Другата седмица готвят и допълнителни данъци, които ще наказват замърсяващото производство на ток и ще стимулират чистото.
17:53 10.07.2021
19 Пак си гледал или чел нещо за САЩ
До коментар #17 от "БАЙ Х@Й ‼️":
В Европа всеки контакт е с мощността на домашно зарядно в Щатите. Да не говорим за трифазен контакт, който е по-мощен от най-мощното домашно зарядно в Щатите. Хайде да не мислим за решение на техните проблеми?Ако си включиш зарядното в обикновен контакт в Щатите, ще ти трябват 40 часа за да си заредиш батерията на Тесла модел 3. В най-обикновен контакт шуко 16 ампера от разклонителя, ще са ти необходими двайсетина часа, тоест за една нощ можеш да зареждаш по 250 километра - по 7500 километра на месец, 90 хиляди километра на година. Не ти ли стигат? Ако караш по повече, ще се наложи да си купиш по-скъп контакт, с който можеш да зареждаш два пъти по-бързо. Както виждаш домашна зарядна станция не ти трябва в Европа.
18:03 10.07.2021
20 Госあ
Коментиран от #21
18:40 10.07.2021
21 Лакърдии и безсмислици
До коментар #20 от "Госあ":
То малко по малко моите лакърдии стават факти, ама вие сте като сварените жаби - понеже ви затоплят водата постепенно, даже не се усещате че водата около вас ври за да изскочите от нея.Преди години според моите лакърдии и безсмислици, ви казах че светът ще премине към електромобили, Tesla ще стане голяма автомобилна компания, цените на фотоволтаиците и батериите ще паднат и съответно цената на тока от тях също, а въглищните централи ще бъдат принудени да затворят, заради конкуренцията с ВЕИ. Това вече са факти, които са се случили дори и да не го разбираш на твоето ниво на мислене и да си мислиш, че ще се размине. Светът е поел по този път и няма връщане назад. За останалите лакардии, които още не са се случили, въпросът вече не е дали, а кога. А сроковете в които се случват изненадват дори мен!
18:57 10.07.2021
22 Механик
Като се сетя, колко много уважавах тези истински автомобили, здрави и практични. Евтини за поддръжка и като изключим ръждата, другото по машината беше почти вечно.
Алчността до там води.
18:14 11.07.2021
23 стоян
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":
До 1 ком -Опел от преди 70 години не е германска марка -а беше американска на Дженерал Мотърс и фалира- и от Пежо Ситроен ги купиха18:46 11.07.2021
24 Стойчо
19:18 11.07.2021
25 Голям Слон
14:58 12.07.2021
26 Euro6
23:02 12.07.2021
27 Apele
15:34 15.07.2021