Европейското законодателство измисля все повече рестрикции по отношение на безопасността на автомобилите и в тази връзка помощните средства за шофиране се увеличават непрекъснато. Някои от тях ще станат задължителни. Точно както ESP беше обявен за задължителен преди години, сега автономното аварийно спиране ще стане задалжително от следващата година. Това важи за Европа и се отнася за всички нови модели превозни средства. Тази технология е широко разпространена и днес, но все още не се инсталира систематично.
Проблемът обаче е с автомобилите с механични скоростни кутии. Аварийното спиране привежда екстремно колата в покой за да избегне челен удар, но педалът на съединителя не е натиснат и двигателят спира. Този проблем не важи за автомобили с автоматична скоростна кутия, където AEB (Автономно аварийно спиране) е много по-лесно за интегриране.
Аварийното спиране не е единственото устройство, което е трудно да се комбинира с педала на съединителя. Адаптивният регулатор с функция Stop & Go, много полезен при задръствания и по скоростните магистрали, но също така съществен за прилагането на автономно шофиране, също не работи добре с механична трансмисия.
Subaru потвърди пред Automotive News Canada, че ако северноамериканското законодателство изисква автономно аварийно спиране, марката може да преразгледа позицията си за механична скоростна кутия, която все още е в каталога. Така излиза, че законовите мерки ще доведат до трайна тенденция за изчезване на механичните скоростни кутии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фасдфас
Коментиран от #8
11:58 14.07.2021
2 тарикату
Коментиран от #6, #24
11:59 14.07.2021
3 Ивайло
Коментиран от #5
12:00 14.07.2021
4 Механик
Защо не дават статистика, с колко са паднали инцидентите след задължителното въвеждане на ESP? Ама статистиката да е на базата на това с колко се е увеличил трафика )потока) автомобили, защото инак няма да е реално.
Коментиран от #14
12:02 14.07.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Тано
До коментар #2 от "тарикату":
Че на олио после не може ли да върви? Щото моя дръгел може.Коментиран от #9
12:08 14.07.2021
7 Ивайло
До коментар #5 от "Кольо":
Подкрепям те на 100% !!! Всичко е измислено за дране и контрол на масите!!! Затова хора използвайте си мозъка (този продукт на еволюцията) за да мислите, а не да ви втълпяват какви ли не глупости!!!12:12 14.07.2021
8 C клас фен
До коментар #1 от "фасдфас":
На 7G/9G-троника - да. Но на един петстепенен автоматик далеч не е толкова скъпа подръжката. Сменяш масло и караш. На един 20-годишна C-класа демпферния маховик и съединителя струват общо към 2000лв., сложи и още 200-300лв. за смяната...автомата е здрав и сменяш маслото на 60 хил. км и караш. Подчертавам, става въпрос за Mercedes, където автоматика е стандарт, а ръчката - допълнителна екстра и отживелица. За разни недоразумения като DSG на Ваг или автомата на пежо не говоря.Коментиран от #18
12:14 14.07.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Не!
12:22 14.07.2021
11 К Георгиев
Коментиран от #16
12:31 14.07.2021
12 Който и да е
12:52 14.07.2021
13 Миро
До коментар #5 от "Кольо":
Мой приятел преди месец почина от ковид. В рамките на една седмица умряха и неговите майка и баща. Давай го по кротко и не се изхвърляй толковаКоментиран от #19
12:52 14.07.2021
14 Hellish
До коментар #4 от "Механик":
Не говори глупости. Неименуемо водело до увеличение на разхода. Я сравни разхода на автоматик и ръчка на кола 2020 година модел. Автиматите станаха с 8-10 предавки, сменят супер бързо и разхода е по-нисъкКоментиран от #17
12:52 14.07.2021
15 DrivingPleasure
За съжаление в западната част на европа, от презадоволяване следствието е катастрофално и поголовно затъпяване.
12:54 14.07.2021
16 тарикату
До коментар #11 от "К Георгиев":
От кога у Фатки зеха да пишат и умни хора, дето могат да мислят. Колегата марш от тука, тук сме само тъпири.13:01 14.07.2021
17 DrivingPleasure
До коментар #14 от "Hellish":
Ти виждал ли си как работи един 10 степенен автомат? За половин километър това ще смени 10 пъти скорости в търсене на подходящата - ресурса на тия новите автомати вече не може да изкара ресурса на калпавите нови даунсайзинг мотори!емисиите са в производството, приятелю... парите в продажбите - сметката е направена много много добре!
Коментиран от #27, #28, #29
13:03 14.07.2021
18 Hellish
До коментар #8 от "C клас фен":
Преди месец обслужих 5G tronic-a. 400 лева със всичко оригинално на Мерцедес- масло, филтър, гарнитура и букса. След 60 хиляди ще направя процедурата пак, ако все още карам същата кола. При ръчката, вземеш я хоп след някой месец демпферче+съеденител+труд =2К лева. Да не говорим, че при по-съвременните коли ръчните кутии масово са проблемни. Не, че там кутията е застрахована срещу счупване. Та безсмислен спор, с автомата е по-евтино и тва с чупенето, ми всички минахме на автомати в компанията, това са 7-8 автомобила на по над 15 годишна възраст и никой няма оплаквания. Коментара единствено е, повече ръчка не. Едиснтвеният с ръчка обаче е през смяна на демпфер на Волвото и му припарва под задникаКоментиран от #23
13:07 14.07.2021
19 Крум
До коментар #13 от "Миро":
Дали е било основно заболяване ковида или е било придружаващо! Щото сега хората умират само от ковид, другите болести изчезнаха!13:40 14.07.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ковид
До коментар #20 от "Не те ли е срам":
Не си губи времето да обясняваш, Българинът не го ли удари през джоба или не го тръшне нещо тежко като болест, само тогава го интересува и вярва! Дотогава е на принципа, 100 тояги на чужд гръб, не са нищо. Простотията е повсеместна!17:06 14.07.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 tyr
До коментар #18 от "Hellish":
То може и едно хетриче да те покоси:турбо, дюзи, маховик или турбо, дюзи и мехатроник. Какви са тези теории на вероятностите. Ако не се случвало на Вас, прочетете, питайте някой вече вият като мечки. Да се твърди че автомата е по евтин за поддръжка е меко казано нелепо, поне за момента.18:48 14.07.2021
24 Рандо Куруза
До коментар #2 от "тарикату":
Кви миксери бе, след 10 години ще караме летящи чинийки и чашки😉. Дотогава ще си караме Жигулиту и Москвичът.21:00 14.07.2021
25 Киров
21:17 14.07.2021
26 факт
22:39 14.07.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Уер
01:10 15.07.2021
31 Айде бе
До коментар #29 от "хехехе":
Хехеее той ако сменяше толкова бързо и умно нямаше спортните коли да са със двоен съединител. Иначе не виждам проблем, всеки е загасял кола със ръчка, това ще се случва рядко така че двигателя ще го преживее в името на човешки живот.07:01 15.07.2021
32 Един
08:37 15.07.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 koko
19:30 18.07.2021