7 63360

Батериите Factorial Energy ще увеличат автономния пробег на електромобилите с 50%

  • батерии-
  • електромобили

Работата по технологията на твърдотелни батерии продължава във Factorial Energy в Масачузетс вече около 6 години

Батериите Factorial Energy ще увеличат автономния пробег на електромобилите с 50% - 1

Дълго време създаването на ефективни твърдотелни батерии беше мечта за производителите и техните реклами потвърждаваха думите на Едисън от преди 138 години, че батерията е трик и механизъм за измама на акционерите. Въпреки това, успехът на Factorial Energy, работещ съвместно с дъщерното дружество на Hyundai Motor, автомобилния производител Kia, потвърждава възможността за създаване на производство на батерии с твърд електролит, които могат да увеличат автономния пробег с 50%.

Новата технология Factorial Electrolyte System Technology (FEST) използва вече патентования твърд електролит на компанията, за да гарантира безопасната работа на батерии с високо напрежение и голям капацитет. През април 2021 г. Factorial Energy представи първите 40 Ah твърдотелни батерии за електрически превозни средства (EV) в Лондон. Представените проби работеха при стайна температура. Сега компанията е готова с няколко прототипа, предназначени да тестват технологията в реални условия на работа на електрически превозни средства.

Разработчиците посочват три основни предимства на разработената технология FEST. На първо място се отбелязва, че технологията дава възможност за създаване на твърдотелни батерии с повишени противопожарни свойства: те не се запалват спонтанно и не изгарят, дори ако корпусът е унищожен. Второто предимство на FEST е неговата висока плътност на съхранение на енергия, което ще позволи в бъдеще да се увеличи автономният пробег на електрическите превозни средства с едно зареждане на батерията с почти 50%. И третото предимство на технологията е ниската цена за модернизиране на съществуващите поточни линии за интегриране на FEST в производствения процес за създаване на батерии.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 25 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХЪМ

    31 5 Отговор
    Ще видим.
  • 2 БАЙ Х@Й‼

    28 28 Отговор
    Преди време ‼️‼️‼️ Компания от трима американци постави нов рекорд, след като успя с автомобила да премине през територията на 48 от щатовете в САЩ (всички без Аляска и Хавай) за 3 дни, 14 часа и 19 минути. Постижението е записано със стар Mercedes-Benz S550, произведен през 2012 година.‼️ Кога електричка ще го изравни ❓❓❓

    Коментиран от #5, #8

  • 3 шофер

    25 34 Отговор
    Заврете си котлоните някъде надълбоко. Аз ще ди карам ДВГ.

    Коментиран от #6, #9, #60

  • 4 Емил

    41 10 Отговор
    Публикувано във факти.бг: потвърждаваха думите на Едисън от преди 138 години, че батерията е трик и механизъм за измама на акционерите... Така е! ;) "Великият" Едисон няма нито едно негово изобретение - всички са крадени - в началото от Тесла, в последствие от работещите за него инженери!

    Коментиран от #51, #54

  • 5 гост

    31 20 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Доста по-скоро , отколкото можеш да понесеш !! Дори в момента е възможно с проста смяна на батериите , за което просто няма мрежа по трасето !!! Но има поне 3 фирми , които са разработили такива батерии за електромобилите си ! И скоро заради конкуренцията и рекламата някоя ще си даде зора да разположи 10-15 станции по трасето и да ти разбие на пух и прах опорката !!! Въпроса е защо изобщо е нужно това и какво практическо приложение има тоя рекорд !! Щото рекордите , които наистина имат значение , а те са разход , надеждност и ресурс и смазваща динамика отдавна са за електричките !! Въпроса е като ти вземат и последната опорка "пробег" какво ще ти остане , освен да се признаеш за изкопаемо като любимото си двг и да идеш да му правиш компания знаеш къде !

    Коментиран от #7, #11, #13, #16, #45

  • 6 Емил

    13 7 Отговор

    До коментар #3 от "шофер":

    Ти пък кога премина от магарешка каручка на ДВГ?!

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 БАЩА

    22 18 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":

    Когато те вържа за ауспуха да дишаш газовете на дъртия Бенц. Или когато децата ти се разболеят от асма. ТОГАВА

    Коментиран от #10

  • 9 БАЩА

    19 13 Отговор

    До коментар #3 от "шофер":

    Ще караш докато ги забранят. След това се сещаш какво ще правиш с ДВГ то и къде ще ти се наложи да си го завираш.
  • 10 СИН

    29 16 Отговор

    До коментар #8 от "БАЩА":

    Тате, а защо не казваш нищо за ГМО-то, хормоните, хербицидите, 50-годишното свинско от Испания, телешкото от мутанти произведено в Иралндия?
    Тате, кренвиршите полезни ли са? Тате, сиренето от палмово масло, полезно ли е? Салмонелата в полското пилешко и тя ли е полезна, тате?
    Щото, тате, аз ям всеки ден от тях, ама за тях нищо не казва СЗО, дето се е притеснила от дъртия мерцедес.
    Що така бе, тате?
    Чуваш ли ме, създателю мой?

    Коментиран от #12

  • 11 !!!

    17 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    А а цената на електричните с тези "революционни" батерии нещо да кажете?

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    19 20 Отговор

    До коментар #10 от "СИН":

    Първо какво ядеш си е лично твой избор и не се опитвай да го приписваш на други !! Ако много държиш , отивай на село , гледай 2-3 кози и десетина кокошки , прави си сам сирене и мляко и яйца и пилешко и каквото се сетиш и по-здравословна храна от твоята няма да има !! А щом искаш да си я купуваш от магазина , се научи поне да четеш !!! Щото на всяка в магазина има етикет !! И щом по собствено желание си купуваш такава с палма , хормони и каквото друго си измислил , не се прави на тарикат да прехвърляш вината на другите ! Ако щеш има специализирани магазини със 100% проверени храни !!! А за кюмбето не си познал , щото мен и другите никой не ни пита искаме ли ти да се навираш между нас и да ни ПРИНУЖДАВАШ да ти дишаме лай...та от любимото ти кюмбе !! И не само ние , а децата ни да ги дишат !! И с тъпи опорки няма да прокопсаш , преживей го най-после и бързай за Надин , докато не са сложили ТАКСА за моргата , а не да ти дават пари , както е във всички бели държави !!
  • 13 БАЙ Х@Й‼

    17 18 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ами отговорът е , че като реша с ДВГ да тръгна на почивка от Варна за Сандански ще стигна в рамките на деня ‼️ А с елката ще ми трябва поне една нощувка някъде! Да коментирам ли екскурзия в Турция или зимата ❓

    Коментиран от #15, #19, #25

  • 14 гост

    11 19 Отговор

    До коментар #11 от "!!!":

    Какво има да казваме за цената , и в момента има електрички и за 6 000 и за 600 000 !! Всеки да си знае гьола !!! И няма да се уморя да повтарям , във любимата ви Германия при среден доход над 2500 евро месечно почти 50% от населението НЯМА ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ !!! И НЯМА ДА ИМА !! И този процент само ще се увеличава , щото в градовете ще се ограничава драстично движението на лични автомобили , дори електрически !! И не мога да разбера кой и къде ви е гарантирал "право" да разкарвате кюмбета за 1000-2000 лева и да тровите хората !!! Е няма да я бъде тая !

    Коментиран от #24

  • 15 гост

    10 10 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й‼":

    Отговора е , че какво ти ще "решаваш" на никой не му пука , когато директно увреждаш здравето и живота на други хора !!! Като не искаш електричка има влак !!

    Коментиран от #17

  • 16 БАЙ Х@Й‼

    9 7 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Това със смяната на батерии го кажи на ония дето не са им сменяли газови бутилки / едно време носиш празна и взимаш пълна , даваш нова взимаш стара.../ ‼️ за рент а кар става , ама ще те питам ако си купиш чисто нова кола 😒

    Коментиран от #18, #20, #22

  • 17 БАЙ Х@Й‼

    13 7 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Отговор на отговор е доста тъпо ! А това , че на ОНИЯ не им пука за нас го знам ‼️Знам и , че не ние решаваме кой ще решава вместо нас ‼️ Що се отнася до ЕКО-то на ЕКО-карите има доста статии за това колко ЕКО е производството им , за това , че могат да зареждат с ток от пушещи ТЕЦ-ове ....
  • 18 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й‼":

    Като си купя чисто нова кола , а ако ще и да е стара последното нещо , което би ми хрумнали е да се самоизтезавам с 3 дни без да излизам от нея !! Даже не 3 дни , 3 часа без спиране са по-голяма вреда за здравето от това да изпушиш кутия цигари за ден !! И не мога да разбера кой си мислите , че впечатлявате с тия дитерамби за "пробези" !!! Това за всеки нормален човек е изтезание и по-голямо доказателство за малоумието и мазохизма ви няма !! То не че и вие го правите , ама кой си мислите , че ви се връзва !!
  • 19 гост

    10 16 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й‼":

    А "почивката" ти от Варна до Сандански е числом и словом 610 км !! С всеки актуален електромобил в момента ще го минеш за не повече от 8-9 часа с две дозареждания по половин час , щото 2/3 от пътя е по магистрала ! И тия дозареждания даже могат да са безплатни , докато следко си похапваш и почиваш през това време !! А ако не можеш да видиш къде са зарядните (над 20 по тоя маршрут) , значи просто показваш интелектуалната изостаналост на целокупния петролопитешки "народ" , хаха !

    Коментиран от #21

  • 20 гост

    9 12 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й‼":

    Вземи поне научи какво е електромобил със сменяеми батерии преди да бързаш със спомени от любимия комунизъм !!! Този електромобил се продава БЕЗ БАТЕРИЯ !!! И ти не плащаш нищо за нея !!! Плащаш единствено за заредената енергия във взетата под наем батерия , тоест на квт !!! И какво ще стане с тази батерия след като я замениш не е твоя грижа нито отговорност , а на компанията , която ти предлага тази услуга !! По-точно това все едно значи , че винаги ще имаш нова батерия и след 20 години примерно , щото ти се гарантира количеството енергия в нея , за което плащаш !! Няма остаряване , няма рискове , нали това ви е големия зор , как сте щели да "изгорите" със стара батерия , хахаха !!

    Коментиран от #26, #34

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Мммммм

    9 5 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й‼":

    Както ти обяснява и гост, е така. И в момента в Норвегия навлиза марката Nio китайска, която строи места за смяна на батерии на колите и колите ще се продават и с възможност за без покупка на батерията, като ще се плаща абонамент и батерията се сменя за 5 минути празна с пълна! И така, нямаш проблем за батерията, нали?

    Коментиран от #28

  • 23 Ами ...

    4 9 Отговор
    Жена, не раждай! Електричката се зарежда! 😀

    Коментиран от #33

  • 24 Гост

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    По полека със забраните,пак си измисляш.Забраната е за нови автомобили сдвг и ще важи след 2030 година в Европа.За сега е само предложение.По същата логика да забранят и цигарите.Всички дишаме един и същи въздух.

    Коментиран от #32

  • 25 Оня

    7 11 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й‼":

    Абе ти нЕмаш 5лв джоба па си се юрнал да одиш от Варна за Сандански! То добре , че хотелиерите не разчитат на прoшлеци като теб , че да са фалирали много много отдавна !

    Коментиран от #27

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 БАЙ Х@Й‼

    8 7 Отговор

    До коментар #25 от "Оня":

    Много ли ще те разочаровам, като ти кажа , че ползвам златна карта 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #30

  • 28 БАЙ Х@Й‼

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мммммм":

    Това вече е нещо добро ‼️ Но като гледам Теслите, немкините и французойките не срещам такива ‼️

    Коментиран от #29, #36

  • 29 Хихи

    3 7 Отговор

    До коментар #28 от "БАЙ Х@Й‼":

    Ами направи си една екскурзия до северните държави, да видиш!
  • 30 Оня

    6 8 Отговор

    До коментар #27 от "БАЙ Х@Й‼":

    Седи си в панелката и не говори неща дето не разбираш!
  • 31 Бмв

    4 8 Отговор
    Аз като чипосах 535цата и и махнах катализатора и дпф , разхода ми падна с 25%.А до село карам с 280км/ч.
  • 32 Бмв

    7 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Прав си колега.Тютюнопушенето е 2рия най голям замърсител на земята.На 1во място е индустрията естествено , но малко хора знаят ,че същност пушенето замърсява повече от вс коли по света взети заедно.Но нали е бизнес за милиарди ,и си имат протекций.Плащат милиони за адвокати.
  • 33 Ако ти е толкова акъла

    6 9 Отговор

    До коментар #23 от "Ами ...":

    Вместо да обясняваш на жена ти че батерията е празна или резервоарът ти е празен и да изчака с раждането докато се зареди от контакта, ще обясняваш да изчака да дойде таксито за да идеш с тубата да заредиш резервоара от близката бензиностанция. Тоест разликата няма да е много голяма, защото е до акъл, а не до автомобил, да си го заредил Предварително, когато чакаш жена ти да ражда.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Хахахаха

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "Грета Тунберг":

    Втвърдил му се е, чакаш да ти го бутне ли? 😂

    Коментиран от #39, #41

  • 36 гост

    6 8 Отговор

    До коментар #28 от "БАЙ Х@Й‼":

    Рено и Нисан от години продават Зое и Лийф с батерии под наем ! Е нямат станции за подмяна , но пък наема на батерията е 70-80 евро на месец и е във "вечна гаранция" , а цената на електромобила пада наполовина !! И можеш да си я зареждаш в къщи на нощна или от панели на най-тънката цена !
  • 37 Едисън е бил прав!

    6 4 Отговор
    "Дълго време създаването на ефективни твърдотелни батерии беше мечта за производителите и техните реклами потвърждаваха думите на Едисън от преди 138 години, че батерията е трик и механизъм за измама на акционерите. Въпреки това, успехът на Factorial Energy, работещ съвместно с дъщерното дружество на Hyundai Motor, автомобилния производител Kia, потвърждава ВЪЗМОЖНОСТТА ЗА СЪЗДАВАНЕ на производство на батерии с твърд електролит"
    ВЪЗМОЖНОСТ ЗА СЪЗДАВАНЕ. Да повторя ли отново?
    ВЪЗМОЖНОСТ за създаване. Тоест нищо не е създадено все още. Тези възможности ги слушаме и от Toyota вече десета година. И от квантум скейп и от още десетина компании, но от времето на едисън все още нищо не се е променило и твърдите батерии си остават нишов продукт с ограничена употреба и космическа цена. Точно както и графенът. На теория е материалът чудо, но е трудно да се произведе в мащабни количества и с ниска цена. Той поне е сравнително нов продукт от този век и има някакви шансове за по-бързо внедряване в масовите продукти.
  • 38 50% от какво повече

    7 3 Отговор
    От 200км на Нисан лииф 2012 или от 800км на Лусид Еър, защото в единия случай става въпрос за 300км а в другия 1200 км с едно зареждане.

    Коментиран от #42

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Димов

    10 2 Отговор
    Ще дойде ден, в който нов вид батерии ще осигуряват по 1000 км автономност. От там нататък, оптимизирането на енергийната им плътност ще е не за повече пробег, а за намаляване на размерът им.
    Как ще стои въпросът с екологичното им въздействие, е по-интересно.
  • 41 Грета Тунберг

    5 3 Отговор

    До коментар #35 от "Хахахаха":

    Има да чаааааакам.Ха дано,ама надали.
  • 42 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #38 от "50% от какво повече":

    Все същото е , защото батерията на първия Лийф беше 25 квтч за 200 км , а на Лусид Еър е 130 квтч за 800 км , даже Нисана е по-икономичен на 100 км ! Така че и в двата случая се очаква 50% увеличение на капацитета на батерията , а колко км ще мине с тях автомобила зависи и от самия автомобил и управлението и софтуера му !

    Коментиран от #43

  • 43 Дрън-дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    nissan leaf има 24 kWh литиевойонна батерия, която тежи 218 kg и осигурява 121 km пробег (по правилата на EPA). Модел 2011 минава средно 120 km, а модел 2013, който е олекотен и оптимизиран, издържа средно 135 km.
  • 44 О'Нуф-Рий II

    2 3 Отговор
    FEST или не фест, ряпа да яде в сравнение с микромодулната концепция, приложима с почти всички електрохимични комплекси. Всъщност, тя покрива и FEST, само дето, от HYUNDAI още не го знаят.
    И е български патент.
  • 45 kkk

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Клоун миризлив, опорката "пробег" умря преди години- 400км. лятото и 300км. зимата са напълно постижими и достатъчни към момента. Извън НЕОПРАВДАНО високата цена на електричките остава другият ОГРОМЕН проблем и това е зареждането- нито зарядни станции има достатъчно, нито зареждането отнема 5 мин.

    Когато някак бъде осигурено време за зареждане от 10 до 100% за 10 минути максимум без да съкращавам живота на батерията + зарядна мрежа позволяваща ми да обиколя цяла Европа без да се съобразявам с нищо зареждайки за по 10 минути може да ми се обадиш да си купя електричка. Дотогава се връщай в миризливата дупка от която си изпълзял

    Коментиран от #47

  • 46 gost

    3 1 Отговор
    за момента има само едим малък проблем - думичката "ще"
  • 47 😂😂😂

    1 5 Отговор

    До коментар #45 от "kkk":

    Отговаряш за купувач на Тесла! Това могат да ти го осигурят! За информация можеш да прегледаш видеата на Бьорн Ниланд. Скоро пътува от Норвегия до Хърватия и обратно с Модел У!

    Коментиран от #52, #53

  • 48 hahaha

    5 1 Отговор
    Истинския проблем не е кава е колата - електричка или ДВГ. Истинския проблем е. че съвременните автомобили не могат да изкарат 150 000 и на 10 тата година са за боклука. Електричките и те са така. А въглеродните емисии при производството на аутото никак не са малко, като за батериите са огромни. И не са само автомобилите -един хладилник на времето караше по минимум 20 г, сега като му изтече гаранцията се чупи непоправимо. Старите телевизори на СОНИ,Тошиба,Шарп и други изкарваха по 20 г. А съвремените? Същото се отнася и за мебелите - максимум 10 г да могат да се ползват. И какжо правим - икономисваме някакви емисии от автомобилите и същевременно яко емисии за производство на еднодневки, които след няколко години стават на боклук и се чудим къде да го хвърляме.
  • 49 Уса

    1 2 Отговор
    Електричките ще станат перфектни,когато бъдат побългарени и това ще стане,като в песента бъдете сигурни,ние сме нация техническа извънземна
  • 50 Не всички знаят

    2 3 Отговор
    Няма начин ел. автомобили да са трайното решение в бъдеще!

    Коментиран от #56

  • 51 ивелин

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Вярно всичко преписват на Едисон ,че той е откривател.Трудно е да възприемат Тесла който- не е "Американец"
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 батарея

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Е има едно негово изобретение - електрическия стол. Направен е с цел да компрометира Тесла и да покаже, че променливия ток бил много по-опасен от правия ток. Едисон е бил привърженик само на правия ток.
  • 55 Норге

    3 3 Отговор
    Ел колата е удобство,дизелака ,бензинката и хибрида-всичко обратно на удобно и евтино.Поне в Норвегия вече е така.
    Карам Киа Соул-2020.
    64кв.ч батерия.452 км пробег и дават,макар че съм зареждал макс батерията до 502 км
    Поне едно 470 км мога да мина наеко модус.С пестене.
    209 конски сили е,макар да ползвам само 165к.с,еко модуса.Аз лично пове0е никога не искам да се кача на ръчка и двигател като цяло.
    Тук е в пъти по-евтино като цяло на ток.Изплащаш си колата и не храниш алчното пътно с таксите им за двигатели.
    Къде са 4 кр за преминаване с ел кола,къде 30 кр и 50 кр за дизелак в ръш времето?
    Ще дойде и в бг този момент,да се чудите как да се отървете от 10+ дизелаци и трошки.Понеже ще стане мазохизъм да плащате данъци,такси и налози.
    Плюс че двигателите си имат бая подръжка и разходи.
  • 56 Норге

    4 4 Отговор

    До коментар #50 от "Не всички знаят":

    Ела в Норвегия,с дизелак.Пререгестрирай го.Покарай напред назад из града в който съм като го ползваш за работа,и като платиш над 2500 кр само пътни такси на месец,ела и ми кажи няма ли да искаш Ел кола.
    Откакто махнах дизелака се родих.
    Преди на мвсец ми излизаше такси и гориво по 3-4000 кр.Което си е 800 лв и нагоре.
    А ел кола е 4 кр преминаването.С дизелак и изобщо с двигател..бензин,хибрид е 30 кр.
    В усилените часове-50 кр за дизелите.
    Все едно в бг с ел кола да минавам за левче,а с дизелак за 10 лв.
    Такова е съотношението,че и в повече дори.
    Отделно-годишен данък,екстра такси за вредни емисии и 20 кр литър бензин.
    19 кр дизела!
    Честито,благодаря!
    Ще дойдете и вие на нашата до 10 години.
    Тук в пълно с дизелаци по обявите,и почти никой не гги купува.
    Тук там някоя арабела или ман..гал се прекарат и това е.Понеже нямат пари за друго.На социалните.помощи които са.
  • 57 Норге

    3 4 Отговор
    Аз карам максимум на 400 км рязстояния.Където и да си,ще спреш за кафе и тоалетни и почивка.И ето ти го половин час или 40 минути.
    Точно толкова време,колкото да дозаредя киата на бързото зареждане.Ползвам предимно бавно зареждане.За да се щади батерията.Едно пълно зареждане ми е към 7,5 часа.
    От да речем 80 км до към 430км на батерията.На 7,5кв.ч.
    Включвам я към 22.30 вечерта и сутринта в 5-6 я изключвам.
    Около 100-130 кр ми е зареждането горе-долу В блок съм,и зареждам на скъпото отвън.Ако си в къща го сложи 50-60 кр на зареждане.
    Един пълен резервоар дизелак при тези цени от 19кр за литър си е поне 900-1000 кр.
    Е..?!
    С 150 кр да речем минавам 450км.А с кола с двигател е тройно и четворно.
    И отделно пътни такси,фериботи и пр.

    Коментиран от #58

  • 58 един там

    2 5 Отговор

    До коментар #57 от "Норге":

    Стой си с смотаната норвегия и не ни занимавай с глупости! Няма държава в Европа, а смея да твърдя и в света в която всички коли, ако станат електро, то елетопроизводствената им система да издържи. НЯМА!!! Ако знаеш за такава държава ще съм много радостен да разбера коя е тя! И понеже в кенефа норвегия се карали много ел. коли ми кажи с кво се топлите. Аре ся да видим колко сте еко, като кажеш с кво се топлите зимата, опссс то при вас е вечна зима. Давай, ти си!

    Коментиран от #59

  • 59 Норге

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "един там":

    На централно парно съм и на ток.
  • 60 Норге

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "шофер":

    Ще караш,ама като почнеш да плащаш по 300 лв месечно з пътни такси и вредни емисии,ще се сетиш.
    Където съм сега,тище дойдрш след 10на години минимум.