Експертите на Green Car Congress проведоха проучване и установиха, че въпреки трудностите в автомобилната индустрия, причинени от пандемията на коронавирус, цената на батериите за електрически автомобили е намаляла с почти 90 процента през последните десет години. Ако през 2010 г. цената на киловатчас в литиево-йонни батерии е била 1200 долара, то в момента средната цена вече е 132 долара. Експертите отбелязват, че тази тенденция може в близко бъдеще да изравни цената на "зелените" модели и автомобилите, използващи двигатели с вътрешно горене.
Въпреки недостига на микроелектронни компоненти, спирането на производството и други трудности, причинени от пандемията от COVID-19, само през последната година батериите за електрически превозни средства са поевтинели с шест процента. Най-ниските цени за батериите сега са в Китай, където цената на киловатчас е 111 долара. Това не е изненадващо, тъй като именно в Поднебесната империя е концентрирано най-голямо по брой производство на електрически автомобили. Цените на батериите са с 40% по-високи в САЩ и с 60% по-високи в Европа.
Тази тенденция е свързана с увеличаване на производствените обеми. В крайна сметка, веднага щом продуктът стане масов, цената му значително намалява. Въпреки това, в случаите с батериите за електрически автомобили, има някои нюанси. Батериите изискват минерали, както и технологии за рециклиране. В тази връзка цените на батериите могат периодично да се покачват. Въпреки това, според експертите, намаляването на цената на батериите в крайна сметка ще доведе до факта, че "зеленият" транспорт ще стане толкова достъпен, колкото автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Верно
17:19 15.12.2021
2 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #26
17:32 15.12.2021
3 Стефан
Коментиран от #5, #6
17:50 15.12.2021
4 аьяаяа
Много поевтиняха :) - няма що! Или чисто нова електричка САМО ЗА ГРАДА!
Лудост е да тръгнеш на дълго с това! Или обикновен малолитражен дизел - кога почнат да правят да издържат по 1000км с едно зареждане - тогава, хората ще развържат кесиите и ще видят смисъл!!!
Коментиран от #8, #15, #33
17:58 15.12.2021
5 гост
До коментар #3 от "Стефан":
Първата Тесла Модел С от 2013 беше със 60 квт батерия и триста и нещо коня само заден двигател за 57 000 долара ! Днешната е с батерия 100 квт , ТРИ електродвигателя със над 1000 коня и струва 90 000 долара ! Ако бяха по цените от 2013 трябваше да е над 200 000 !Коментиран от #7
18:03 15.12.2021
6 хмм
До коментар #3 от "Стефан":
Защото се увеличава се капацитета на батерията18:09 15.12.2021
7 Аха
До коментар #5 от "гост":
Аз имам и друг пример! Мицубиши И-миев за 70 хиляди, сега Шкода Ениак за 70 хиляди! Който незнае, как изглежда Мицубишито, да си го Гугли!18:14 15.12.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 ха ха
Литий: Производство за 2018 - грубо 0.1 млн. т. Необходимо количество литий за да преминем на батерийки - 60 млн. т. С тези темпове на производство за 2018 са необходими 706 години. Ако някой си мисли, че ще ускорим производството, ще го разочаровам. Трябват ни първо 429% от известните залежи на литий. С думи прости, първо трябва да намерим още 4 пъти по толкова никел от колкото знаем, че имаме. Цифрите за кобалта са още по-отчайващи: грубо 0.1 млн.т. Трябват ни 78 млн. т. или 555 години... 1126% от сегашните резерви! Много зелен хайвер ни пробутват от Давос...
Коментиран от #10, #12, #13, #35
18:17 15.12.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гост
Коментиран от #14
19:14 15.12.2021
12 гост
До коментар #9 от "ха ха":
Тия цифрички от ТАСС ли ги прочете ?? Или от "Поглед инфо " ?? Продължавай да се осведомяваш от такива "капацитети" , хахаах !! Само в океаните има 20-30 ПЪТИ повече от всичкия необходим литий , на сушата отделно и то още не са разработени и половината известни залежи , а има и неизвестни естествено !! На всичкото отгоре лития не е за "еднократна" употреба и много скоро рециклирания ще започне да заема съществена част от употребявания !! А и както ти казаха , никой не е казал , че утрешните батерии ще са с литий , ама то това е прекалено много информация за тебе !Коментиран от #28
19:48 15.12.2021
13 гост
До коментар #9 от "ха ха":
То щото е толкова "кът" лития за 5 години производството на електромобили скочи от 500-600 000 на 5-6 милиона !! И това без нито една нова мина за литий да отвори , щото просто за толкова време не може да отвори и да иска !! А само мините , които са започнали да се разработват в съседните Сърбия и Гърция имат залежи колкото за цяла Европа !!19:52 15.12.2021
14 На същото основание
До коментар #11 от "Гост":
На което вдигнаха и цените на автомобилите с ДВГ.За да им се изравнят цените, ще е достатъчно само електромобилите да поскъпват по-бавно отколкото автомобилите с ДВГ.
Коментиран от #20
19:54 15.12.2021
15 За какво са ти хиляда километра?
До коментар #4 от "аьяаяа":
Колко пъти в живота ти се е налагало да минаваш толкова без почивка? Много по-важно е да можеш да заредиш 300-400 км за десетина минути.Коментиран от #16
20:02 15.12.2021
16 гост
До коментар #15 от "За какво са ти хиляда километра?":
Щото само тая опорка му е останала , другите вече и циганите им се смеят ! Отделно дето петролките дето минават по 1000 км са на пръстите на едната ръка , 90% не минават и половината на това , да не говорим за тия на газ , дето повечето и 300 км с едно зареждане не минават , ама тях не ги знае "експерта" , хахах !!Коментиран от #17
20:13 15.12.2021
17 Чакай малко
До коментар #16 от "гост":
Без проблем правя на газ 500 с 40 литра тороидална + 800 с 50 литра бензин. Иначе опорката за 1000 км си е тотална глупост. Три часа каране и 15 минути почивка са най нормалното нещо - кафе, тоалетна, хапване.Коментиран от #18, #22
20:36 15.12.2021
18 Аха
До коментар #17 от "Чакай малко":
А градско в час пик? Минаваш ли и половината на това?20:49 15.12.2021
19 Ами ...
20:55 15.12.2021
20 Ами ...
До коментар #14 от "На същото основание":
Не. Няма. Електромобилите налагат ограничения. За да се купуват трябва да са в пъти по-евтини от автомобилите. Иначе няма да стане.20:59 15.12.2021
21 Viewer
21:33 15.12.2021
22 Човека с опелите
До коментар #17 от "Чакай малко":
Чакай малко ти луд ли си ве ...ти видя ли какво си написал ? Това кола ли е скутер ли е ...кви са тия 8/100 на газ и 6/100 на бензин ???? Да не си се объркал нещо ?? или може би тия 400км ги минаваш за година - две ?? Я виж километража да не ти е развален нещо ...П.п.: за какъв дявол си сложил газ ако наистина гори 6л бензин на 100 км ????
22:46 15.12.2021
23 Kris
10:50 16.12.2021
24 Бакалов
12:40 16.12.2021
25 Възмутен
13:22 16.12.2021
26 Неее....
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":
Не е енот, а мармот.14:02 16.12.2021
27 Taka si e
Коментиран от #30, #31, #36
15:50 16.12.2021
28 Хahaha
До коментар #12 от "гост":
кога е това СКОРО,15:54 16.12.2021
29 Работещ
16:25 16.12.2021
30 И какъв е проблемът?
До коментар #27 от "Taka si e":
За да са тръгнали 10 000 софиянци в един и същи ден на море с електромобили, означава че целият автопарк на София вече е електрически и ще има достатъчно зарядни станции по пътя. Сега ако кажеш и че ще тръгнат в една и съща минута и ще се наредят всичките да зареждат вече ще счупиш тъпомера.Една средна по големина зарядна станция на Тесла има капацитет около 3500 автомобила на денонощие, ако всеки от тях зарежда по 200 км пробег за 15 минути.
На всяка от настоящите бензиностанции има подобни зарядни станции, не виждам проблем.
17:04 16.12.2021
31 Нямало ток
До коментар #27 от "Taka si e":
А тази опорна точка не се ли изтърка вече? За ходене до морето са необходими около стотина киловатчаса. 10 хиляди автомобила се нуждаят от 1 гигаватчас, което е половин час работа на АЕЦ Козлодуй. Пак ли когато се ходи на море слънцето пече яко и може да зарежда електромобилите с чиста и евтина енергия от фотоволтаици. Това ще е бизнес за милиони в буквалния смисъл, и нишата ще бъде запълнена много бързо. Кой се отказва от лесни милиони печалба? Само онзи гигаватчас към момента струва половин милион по пазарни цени само на тока, без такси за пренос и разпределение и без ДДС.17:10 16.12.2021
32 Ами ...
04:48 17.12.2021
33 Норге
До коментар #4 от "аьяаяа":
Смисъл викаш?Моята Киа соул е 452 км с едно зареждане 65 кв. ч батерия.
Като ти направят пътните такси прескъпи и при тоя скъп бензин и дизел,ще тичаш да заменяш или продаваш дизелака за ел.
Яз смених уж икономична 1.3 екофлекс Опел Мерива 2011 год модел,за Киа соул 2020.
Понеже колкото и икономична да беше,не падах под 2000 кр месечно за пътни такси,плюс хилядарка за дизел.
Сега за същата сума си карам електрическа Киа.Навсякъде има зарядни,планираш една две спирки за по 40 минути понеже така или иначе трябва да ядеш и пикаеш и дозареждаш.
Никога повече не искам кола с двигател и ръчка.Чисто,удобно и приятно.
09:58 17.12.2021
34 Норге
Ел колата-всичко обратно на гореописаното.Чисто,удобно,приятно..интуитивно.Умни коли.Автоматик.
И доста евтини като цена за зареждане ,застраховка и годишен данък.
Станции имаме колкото искаш.Спирал за 40 минути да ядеш и до тоалетна и ти зарежда на пълно.Да дадеш максимум 200 кр.
Тук литър бензин е 20 кр.Дизела 18 кр.
Който го кефи може и парен локомотив да възседне,ама аз съм за прогреса.
10:05 17.12.2021
35 ТRIF
До коментар #9 от "ха ха":
Има разработки за Na батерии които за сега са с около 15-17% по ниска енергиина плътност от LiNiCoAlO2използвани в автомобилните батерии. Сол в морето колкото щеш. Въпрос на време е да се достигне желания капацитет за приемлив пробег с такава батеря. До 7-8 г се очаква използването им в автомобилите. Там някъде се очаква използването и на SSB.
Има технологии за рецеклиране на автомобилните батерии. С нарастване на броиката за батериите за рецеклиране ще стане изгодно и рецеклирането им. Пак някъде след 6-8г.
11:54 17.12.2021
36 ТRIF
До коментар #27 от "Taka si e":
Някои от моделите на Тесла минават 600+ км с едно зареждане при нормално каране. Идеята е, че почти никога не минаваш от София до Варна без да спреш да дозаредиш с гориво, да посетиш тоалетна, да сгънеш нещо в стомаха или да пиинеш ободрителна напитка. Това ти е 12 -15 мин. обикновенно. От 10 до 80% от капацитета на батерията на Тесла зарежда за 40 мин. За времето което споменах по горе 12-15 мин си дозарежаш батериата за още 150 - 200 км пробег. От София до Варна с две спирания за 15мин ще престигнеш във Варна с 40+ % остатъчен капацитет в батерията. При другите електрички същото ще го постигнеш с още 2 спирки.Коментиран от #40
12:24 17.12.2021
37 777
10:12 18.12.2021
38 ОКЕЙ
13:09 18.12.2021
39 Гйй
14:36 18.12.2021
40 Гост
До коментар #36 от "ТRIF":
Пропусна чакането на опашка за зареждане14:19 01.02.2022