Nokian Tyres успя да увеличи пазарния си дял в Европа, а наскоро компанията потвърди своите средносрочни цели (3-5 години), за улавяне и ускоряване на възможности с висока добавена стойност в Европа и за увеличаване на общия бизнес с до 50%. В количество гуми, това означава увеличение от шест до девет милиона продадени гуми годишно.
„Въпреки необичайните обстоятелства донесени от covid-19, нашият екип свърши страхотна работа, и пазарният дял се увеличи значително. Движим се уверено към постигане на общата цел за ръст от 50%.“, казва Бари Курта, старши вицепрезидент за Централна Европа.
Какво обаче подхранва растежа на марката в Европа?
Промените в бизнеса с гуми са движени от две големи потребителски тенденции: удобство и устойчивост. На практика това означава повишено търсене на всесезонни гуми и по-големи размери джанти. „Крепостта“ на компанията е Източна Европа, където ще се възползва от силното си зимно позициониране, но експертите са на мнение, че в Централна и Източна Европа все повече ще се налагат всесезонните гуми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 марио
Коментиран от #11
10:08 03.12.2021
2 Грайфер
Карам целогодишно със зимни, лятото със стар дот, но с достатъчно грайфер. Изпечени, с твърдост между зимна и нова пластмасова лятна, нещо по средата. Зимата - само с нови зимни.
10:09 03.12.2021
3 Милен
Коментиран от #16, #22
10:12 03.12.2021
4 Личен Опит
Коментиран от #6, #7
10:14 03.12.2021
5 Strugar
10:15 03.12.2021
6 Милен
До коментар #4 от "Личен Опит":
Аз мисля, че за територии с ясно изразени зима и лято, такова понятие "всезезонна" не съществува!Ако има гуми, които се карат целогодишно, то е в страни , където няма такива големи температурни амплитуди. Слагайте си хубави гуми, не сме във времето на Соц-а , дето всички карахме с едно и също и зиме и лете.
Коментиран от #9
10:19 03.12.2021
7 Съдията Дред
До коментар #4 от "Личен Опит":
Карам по 25 000 до 30 000 км на година. За мене не е проблем, че след третата година не върши работа през зимата. Сега реално карам 4 сезона летните, 5 сезона зимните.Коментиран от #8
10:19 03.12.2021
8 Ти си голям
До коментар #7 от "Съдията Дред":
Фен тогава..а под 4мм грайфер имаш ли? Щото в белите държави могат да те върнат на ГТП, ако нямаш..Коментиран от #23, #30, #78
10:23 03.12.2021
9 България не е Пампорово или Боровец
До коментар #6 от "Милен":
КолегаКоментиран от #18
10:24 03.12.2021
10 Перо
Коментиран от #14
10:24 03.12.2021
11 ттт
До коментар #1 от "марио":
Преди години (преди 2011-та) си бях сложил всесезонни гуми от една спомената в статията марка. Върху заледен път колата ми беше като пумпал. Не дочаках края на зимата, за да ги карам по сух път, та да ги оценя върху него. Дано са си корегирали качеството и днес да произвеждат качествени. Тогава след тях си купих едни на холандска фирма, държаха се чудесно върху всякакъв път.Коментиран от #33
10:28 03.12.2021
12 карчи
Коментиран от #15
10:33 03.12.2021
13 ГЕРБ=БСП=ДПС
Коментиран от #82
10:33 03.12.2021
14 коментар
До коментар #10 от "Перо":
Ти защото по цял ден караш с нови всесезонни гуми и за това знаеш какво става с тях на Банско и в Гърция. Аре бегай. С всесезонни гуми съм втора година (не са Nokian) и не съм имал проблеми нито на планина зимата, нито в Гърция.10:35 03.12.2021
15 333
До коментар #12 от "карчи":
Пари не знам колко пестят, защото всесезонния ми мишлен струва колкото два комплекта гуми среден клас. Ама не се занимавам да ги сменям всеки сезон. Не се и налага да хвърлям гуми на има-няма 15000 км, защото колата не се кара много. И като видя хора, които сменят летни/зимни и карат дори по-малко от това лошо ми става.10:39 03.12.2021
16 333
До коментар #3 от "Милен":
Половин България кара всесезонно със зимни. Едната ми кола е с всесезонни, и 80% от зимата се държи по-добре на пътя от колата със зимни.Коментиран от #19
10:42 03.12.2021
17 ttt
10:43 03.12.2021
18 Милен
До коментар #9 от "България не е Пампорово или Боровец":
Колега, зимната гума не се слага, за да караш непременно по сняг. Говоря за 60 градуса температурна амплитуда!!! Какво става с лятната гума на -15 градуса? А какво се случва със зимната при над 40 жега? Ще ти кажа. И в двата случая все едно нямаш гуми!!!Моля ви , почетете малко по темата.
Коментиран от #43, #73, #77
10:45 03.12.2021
19 Милен
До коментар #16 от "333":
Половин България кара с боклуци, с каквото намери и това не ги оправдава. Имат 2000 лева за телефон, но няма 500 за гуми. Загубена работа!И още нещо. Видите ли "всезезонна" гума със снежинка , да знаете, че това е гума със зимен каучук. Единствената разлика с класическата зимна е , че има по-малко ламели. С други думи - зимна гума. Всички останали "всесезонни" всъщност са летни гуми.
Коментиран от #28, #29
10:53 03.12.2021
20 Факт
11:01 03.12.2021
21 Джони Ринго
11:02 03.12.2021
22 Миленчооо
До коментар #3 от "Милен":
Имаше такива гуми и се наричаха ВИДИНКИ. Сигурно и не си ги чувал. И не само те. Само че другите бяха недостъпни за нас. А с баба Вида съм газил по 40 см сняг по хижи и Пампорово а лятото по морето.... Ама какво да ти обяснявам. Трябва да си го преживял. Сега са му намерили цаката.. и ни доят!Коментиран от #25
11:04 03.12.2021
23 Милен
До коментар #8 от "Ти си голям":
Това с милиметрите на грайфера е много относително. Разбира се, добре е , когато е повече, но има и нещо друго.Производителя (най-вече за марковите гуми) е определил най-точно колко може да се кара една гума. Виждали сте тези малки напречни прагчета на гумата. Когато се наближи тази граница, гумата трябва да се смени, независимо дали е карана два или пет сезона. Този маркер обикновено се слага на 2-3 мм височина при летните и 3-4 мм при зимните.
Това е критерия за износена гума.
11:14 03.12.2021
24 Larsen
11:18 03.12.2021
25 Милен
До коментар #22 от "Миленчооо":
Уважаеми колега, много добре знам какво представляваха Видинките. Карал съм ги доволно време и на лади и на москвичи!Първо не се намираха лесно, второ ако намериш 4 читави дето не бият си е жив късмет. Да, имаха и зимна шарка, която се пазеше само за наши хора. Ти явно си бил от тия с връзките, щом си карал такива. Извинявай, но няма никаква база за сравнение между ония подобия на гуми и да кажем днешните среден клас гуми!
Коментиран от #38
11:20 03.12.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Павел Пенев
Коментиран от #48, #49, #53
11:48 03.12.2021
28 100 лева
До коментар #19 от "Милен":
Нямат 2000 за телефон. Имат 100 лева на месец за телефон.Затова нямат и за гуми
11:53 03.12.2021
29 100 лева
До коментар #19 от "Милен":
Нямат 2000 за телефон. Имат 100 лева на месец за телефон.Затова нямат и за гуми
11:54 03.12.2021
30 бял
До коментар #8 от "Ти си голям":
Под 4мм в България. В белите държави е 1.6мм.Нещо друго имаш ли да кажеш ?
11:58 03.12.2021
31 Уолт Дисни
Коментиран от #34
12:01 03.12.2021
32 Очевидно
12:16 03.12.2021
33 onq s konq
До коментар #11 от "ттт":
В такава опасна кола, като пумпал, по добре не се качвай. Ходи си с рейса или влака, че може да си опасен и за другите коли на пътя. А гумите не са ти били основния проблем в този случай след като са нови и всесезонни.12:28 03.12.2021
34 Хохохо
До коментар #31 от "Уолт Дисни":
Ами то и затова крайпътните дървета са окичени, като надгробни паметници.12:33 03.12.2021
35 Кракра
12:35 03.12.2021
36 спорно е
Ако е МПС над 15 хлв , правиш се на състезател, и си от Сев.БГ
би трябвало да имаш лятни и зимни гуми, даже и вериги в колата
Но ако караш 20 годишна кола, зиме по 3-4 хил.клм и то из южна БГ, тогава слагай всесезонни...А има и друго, на българина акъл не давай,... имам гуми 2-3та употреба с грайфер и снежинка за 20-30 лева, за какво ми е нова гума от 80-100 лева
12:38 03.12.2021
37 пламен
Затова и ги изхвърлих с кеф като дойде лятото.
13:02 03.12.2021
38 До Милен
До коментар #25 от "Милен":
Извинявай, ако съм те засегнал. Далеч съм от мисълта да правя сравнение със сегашните гуми. Малоумно е. Но и това да се пръскат пари за летни и зимни гуми??? Че да не сме на рали! Там има гуми за гладък асфалт, за грапав, за дъжд, за макадам за сняг.... Редно е да има всесезонни качествени гуми, а пък, който иска да се "фъчка" да си купува спрециални! И тук идва въпросът, защо се закри завода Вида? Я да погледнем румънците. Имат Унироял с асиметрична шарка и в дажд са чудесни и на сухо също! Темата е дълга.....13:20 03.12.2021
39 Алекс
13:32 03.12.2021
40 Димитър
13:38 03.12.2021
41 Plameni
13:41 03.12.2021
42 Мод
Лятото карам с летни.
Не съм скиор,минавам около 15к на година ,50 на 50 като километри за двата типа гуми.
За мойто каране ме удовлетворява напълно.
Не се изпичат всесезонните,на ми свирят в по топлите дни,до към 20° ги карам
13:53 03.12.2021
43 333
До коментар #18 от "Милен":
Защо да чета по темата, като имам две коли, една с всесезонни, и друга с летни или зимни в зависимост от сезона? Пробвай, тогава говори. Че има разлика не отричам, но както я има, има и по-лоши сезонни гуми от хубавите всесезонни.14:24 03.12.2021
44 any
Защо си мислите, че за колата е по-различно, при условие, че качествените характеристики на двата основни типа гума са очевидно различни. Дори за човешкия крак е по-лесно да се адаптира към големите температурни разлики, отколкото за каучука. Да, съвременните технологии отдавна са вкарала и бая пластмаса в гумите, но все пак да не задълбаваме темата.
Пробвал съм само веднъж всесезонни: Goodyear Vector 4Seasons Gen-2. Добра марка, не от евтините, но слабо представяне на сняг и мокър път. До лятото не изкласих, така че толкоз с опитите.
Още нещо, нали се сещате, че такова състояние "пълно щастие" го няма никъде под слънцето, защо очаквате, че това 2 в 1 ще ви осигури достатъчно сигурност...
Дебело обаче искам да подчертая още нещо - за да оцениш качеството на една гума, трябва да караш много, с различно темпо и скорост, и при разнообразни условия (клима и терен). Иначе не става.
Коментиран от #45, #46, #59
14:48 03.12.2021
45 Димитър
До коментар #44 от "any":
Принципнo cи прaв, нo в Бългaрия минaлaтa зимa имaшe 7 дeнa cняг, a eкcтрeмни рaзлики в тeмпeрaтуритe нямa, примeрнo от -40 дo +40. Зaтoвa кaтo имa cняг cи ceдя в къщи нe кaтeря прoхoдитe c вceceзoннитe гуми или aкo вce пaк ce нaлoжи, щe имaм вeриги. Нaкрaткo, упрaжнeниeтo cъc cмянaтa, мъкнeнeтo и тъпчeнeтo нa гуми пo мaзeтo e нaпълнo излишнo нaпрягaнe.15:08 03.12.2021
46 ПСР
До коментар #44 от "any":
Съгласен съм.Няма среда между джапанка и ботуш.Лично аз не бих рискувал.Не знам защо се подценява риска и изобщо"лятната"гума.Всъщност,тя е водна.Въртял съм се в аквапланинг,при внезапно завалял проливен летен дъжд-отвратитно изживяваване.Сегашните ми летни са с индекс А да сцепление на мокро.Не харесвам Нокиан.Дървени са ми.Но и с Кросклимат на Мишлен,по принцип,не съм съгласен.
За съжаление,няма гума,която да обира лошото и безрасъдно каране.
18:29 03.12.2021
47 Народ
23:10 03.12.2021
48 Лошо Седларов
До коментар #27 от "Павел Пенев":
Много ясно с лъжи ми взимаха до преди 8 години по 30 лева за смяна на гуми лете и зимъска пък чак с записване на часове вече приемали и взимали по 50 лева. Простата аритметика показва че на година по 100 лева пестиш ако си на всесезонни и за 4 години нов комплект гуми за следващите 4 годинки и те така! До сега съм ползвал Sava Adapto HP и Kleber Quadraxer 2 като и двата вида гуми са за около 100 лева на бройка - да уточним че все пак колата е с 15 ки джанти 195/65/15 и тежи 1170 кг предно предаване и не се кара извън градско и по планините - иначе щях да прибегна до джип 4x4 офроуд комплект, повигнат така че регистрационният номер да е на нивото на очите - извън София е опасно да се карат ниски автомобили, то и в София е опасно но поне съм опознал улиците и има по малко изненади в сравнение с път където минавам за сефте. В провинцията масово карат джипки, защото там е офроуд навсякъде - нямат друг избор. И пътищата не ги чистят от сняг добре в провинцията.Коментиран от #51
01:57 04.12.2021
49 Ицо
До коментар #27 от "Павел Пенев":
Че кой те кара да ходиш по измислени гаражи да си сменяш гумите? Ходи в оторизирани сервизи. Там се предлага и хотел за гуми, на който му тежи да разнася гуми от мазето. Но да, всичко това струва пари. А всички знаем на българина как не му се дават. Иначе иска де покаже пред съседите каква хубава кола на 15 години си е купил, но като стане време за поддръжка ( а смяната на гумите също е поддържа ) му се реве. И започват тарикатлъците. Всесезонни гуми, масло за 20 000 км и т.н. Иначе всяка седмица на авто мивка, тъмни стъкла, алуминиеви джанти...абе сбъркана работа.09:34 04.12.2021
50 хахахаха щомза въпрос
09:41 04.12.2021
51 а пък
До коментар #48 от "Лошо Седларов":
ако имаше налко мозък щеше да си купуш още един комплект джанти нямаше да се набутваш да си купуваш джанти всяка година за сметка на смята но това е за хора които имея да боравят с мозъка който неможе му е по-лесно вярва че има всесезонна гума и си решава проблема … но не се замисляте защо няма всесезонни дрехи а има летни и зимни09:45 04.12.2021
52 Коко Н
По-добри са,обаче BRIDGESTONE новият модел от 2020 год.
09:46 04.12.2021
53 автомафията казваш хахахахахахахаха
До коментар #27 от "Павел Пенев":
редно е да не пишат такива хора с ментални проблеми а ти защо пишеш??? ада а ти защо не ходиш по джапанки зимата дори и да няма сняг? че то за вас “умните” зимната гума се използва само за сняг това че каучука е предвиден за по-добро всцепление към асфалта при по-ниски температури е много сложно за мишите ви мозъчета …09:54 04.12.2021
54 Австриеца
За летни гуми е разрешен грайфер до 1.6мм.
За зимни гуми е разрешен грайфер до 5мм.
По-скъпите марки гуми са с по-дълбок грайфер. Не всички производители произвеждат гуми с еднакъв грайфер,като зимните (нова гума) са с по-дълбок от летните (нова гума) грайфери
Твърдо съм за летни и зимни гуми. Не може вълкът да е сит...и агнето цяло!
Зимната гума не е само за сняг...зимна гума се слага при постоянна температура от ПОД 7 градуса.
След като пестиш от гуми - ти си опасен за движението и останалите му участници.
Затова в другите държави от 15 ноември до 15 март е задължително да си със зимни гуми и налагат яки глоби за летни или там както някой ги наричат всички сезони . Говоря за Австрия.
Коментиран от #55, #56, #58
10:13 04.12.2021
55 Коко Н
До коментар #54 от "Австриеца":
Писах ти -,защото дори за Австрия ни вкарваш в заблуда.Там зимните гуми са задължителни за леки и товарни автомобили до 3,5 т.,от1Ноември до 15 Април,само при зимни пътни условия(киша,сняг,лед) и само когато се карат.Гума,се счита за зимна гума , ако тя носи на надпис " M + S ", " MS " или " M S " или е маркиран с допълнителен символ снежинка или само със символ снежинка. Следователно всесезонните гуми могат да се използват като зимни само ако имат такава маркировка.
11:30 04.12.2021
56 6473
До коментар #54 от "Австриеца":
Бъркаш се! В Австрия е задължително в зимния период да имаш снежинка и планина на гумата. Аз живея в Бад Шалербах в горна Австрия от 18 години и каран със всезонни гуми накоито е обозначен гореописаният знак. Говорил съм с полицаи и съм на 101% сигурен какво пиша.13:21 04.12.2021
57 Смятам че
17:02 04.12.2021
58 333
До коментар #54 от "Австриеца":
Всесезонните имат такъв символ.17:17 04.12.2021
59 333
До коментар #44 от "any":
Vector 4S никоя зимна гума няма да го бие на мокър път дори при температури, близки до нулата. Зимната гума е по-добра единствено на сняг и лед. Ни на сухо и студено е по-добре от всесезонната, ни на мокро и студено, нито при 15+ градуса, което се случва и през зимата.На мокро и сухо лятната е най-добра, но не трябва да е студено. И тия 7 градуса не знам кой ги измисли, но често се справя не по-зле от зимни ако няма сняг дори при по-ниски температури. Просто за сняг не става хич.
17:22 04.12.2021
60 незнайко
17:27 04.12.2021
61 До Австриеца
17:55 04.12.2021
62 До 333
18:03 04.12.2021
63 пестелив
18:19 04.12.2021
64 Аллоууу
18:46 04.12.2021
65 Иво
20:00 04.12.2021
66 Край
21:07 04.12.2021
67 Крис
21:59 04.12.2021
68 Балкънджия
00:23 05.12.2021
69 Понго
00:24 05.12.2021
70 Абе те
01:31 05.12.2021
71 гайдар
10:06 05.12.2021
72 Специалистите
12:04 05.12.2021
73 User
До коментар #18 от "Милен":
може би не си чел спецификации на всесезонна гума. имат зони от различен каучук. гумата контактува с различни части от повърхността си с неразчистения сняг или с нагорещения асфалт. разбира се, не са за екстремно каране, но има ли настилка под колата - в 99% стават.12:05 05.12.2021
74 кара4о
12:51 05.12.2021
75 Не стига
13:28 05.12.2021
76 Фин
14:15 05.12.2021
77 Бендър
До коментар #18 от "Милен":
МиУен-чо, по-полека бе, момче! Казваш, чел си и си по-запознат по темата от производителите на гуми?! И аз не вярвам, че лампичката в хладилника изгасва, ама какво да правиш - прогрес!17:41 05.12.2021
78 друга реалност
До коментар #8 от "Ти си голям":
в белите държави, както казваш, се гледа според препоръките на производителя. има официални стайтове, в случай, че не знаеш, отваряш и четеш, и караш колкото може, според производителя. и се гледа само от застрахователите в случай на ПТП. те затова са бели държави - няма специалисти по всичко.20:36 05.12.2021
79 Буха ха
Коментиран от #81
06:16 06.12.2021
80 Бойко
09:56 06.12.2021
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Ъъъ
До коментар #13 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
Еми то и сега се е така.Мене в Несебър ме карат зимни гуми да слагам,където сняг вали на високосна и под нулата рядко пада.16:04 06.12.2021