Новата гума Hakkapeliitta R5 за леки автомобили и Hakkapeliitta R5 SUV за SUV и кросоувър модели са създадени, за да предоставят безкомпромисна безопасност и интелигентни функции при шофиране през всеки ден от зимата. Специална иновация е и Hakkapeliitta R5 EV, версия разработена за електрически автомобили и хибриди. Nokian Tyres представя новата си флагманска гама от зимни скандинавски гуми без шипове. Разработени за леки автомобили и SUV, новите Hakkapeliitta R5 предоставят най-доброто сцепление на лед, комфорт и екологично шофиране, като са специално проектирани за суровата скандинавска зима.
Новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 се предлага в селекция от над 160 продукта. Покривайки размери от 14 до 22 цола, Hakkapeliitta R5 се предлага в категории за скорост Q (160 км/ч), R (170 км/ч) и T (190 км/ч). Повечето продукти са обозначени с XL, възможно най-висок товарен индекс в този размер. Селекцията ще бъде налична за потребителите през есента на 2022 година, като основните пазари са Скандинавия, Русия и Северна Америка.
Голям напредък в безопасността е постигнат чрез обновяване на шарката на протектора. Новият дизайн Double Block Grip предоставя превъзходно управление и сцепление и може да бъде открит предимно в раменните зони на гумата. Твърдият ред блокове започва от центъра и се разделя на две към раменните зони. В сравнение с предшественика си, NOKIAN TYRES Hakkapeliitta R3, новата Hakkapeliitta R5 има 40% повече блокове на протектора и междинната зона.
Това увеличение означава, че в контактната зона има 4% повече каучук, който достига до настилката, а това от своя страна води до подобрено сцепление върху хлъзгави повърхности. Най-доброто представяне на лед е гарантирано от уникалните Кристали Arctic Grip. Микроскопичните кристали са поставени в каучуковата смес и действат като вградени шипове, създавайки остри, изключително здрави ръбчета за сцепление в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се подават и поддържат високото ниво на сцепление.
В сравнение с Hakkapeliitta R3, представянето на лед и сняг е увеличено с 4%. Спирачният път на лед например е до 5.6 метра по-кратък, в сравнение с предшественика, при спиране със скорост до 80 км/ч. Новата Hakkapeliitta R5 също така има 10% увеличение на ламелите. По-гъстите, компютърно-оптимизирани ламели се справят оптимално добре с леда, снега и сухия асфалт. Тези дълбоко издълбани шарки гарантират, че сцеплението ще остане безопасно дори и докато гумата постепенно се износва. Самозаключващите се 3D ламели притискат шарките на протектора едни към други когато са в контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.
Новата Hakkapeliitta R5 покрива всички северни зимни условия предоставяйки предсказуемо управление на сух, мокър, заледен или заснежен път. Едно от най-трудните условия за шофиране е при наличието на киша, особено когато тя се намира между лентите на натоварена магистрала. Разработени, за да предотвратяват особено опасния аквапланинг върху киша, основните шарки на протектора отвеждат водата и кишата попаднала между гумата и пътя. Жлебовете се отварят от центъра на гумата към раменната зона, осигурявайки ефикасна траектория за отвеждане на водата от пътя, гарантирайки стабилно и надеждно сцепление на киша и мокри пътища.
По-ниските нива на шум също са за отбелязване. Новият дизайн на протектора Silent Touch предлага комфортно и приятно търкаляне на гумите благодарение на ново разпределение на блоковете на протекторите. Броят им е увеличен, а индивидуалните блокове и жлебове са по-малки като размер. В комбинация с балансираните блокове на протектора, дизайнът Silent Touch предлага стабилно управление, плавно шофиране и приятни звукови нива.
Използването на зимни гуми с ниско съпротивление при търкаляне допринася за намаляване на енергийната консумация. В сравнение със сходни първокласни зимни гуми, автомобилите оборудвани с Hakkapeliitta R5 изразходват с 2.8% по-малко гориво. Твърдата каучукова смес работи отлично в широк температурен диапазон, предлагайки отлична устойчивост на износване и осигурявайки безопасно сцепление и стабилно управление. Hakkapeliitta R5 SUV има здрава структура, която допълнително подобрява стабилността и издръжливостта при шофиране.
И не на последно място технологията Aramid Sidewall предлага издръжливост и защита при взискателни условия на шофиране. Изключително здравото арамидно влакно, използвано в състава, подсилва страниците и прави гумата по-устойчива на удари и пробиване, които иначе биха могли лесно да я увредят. Случайната повреда на гумите може да коства много, но страниците на гумата с арамидни влакна успяват напълно да предотвратят потенциалната повреда.
Патентованият индикатор за зимна безопасност (WSI) в протектора допълнително подобрява безопасността. Той показва оставащото ниво на протектора в милиметри заедно със символа на снежинката. Снежинката остава видима, докато не останат само четири милиметра протектор. След като снежинката се износи, се препоръчва закупуването на нови зимни гуми, за да се гарантира безопасното шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 сергей
Коментиран от #9
12:35 27.01.2022
3 от село
12:35 27.01.2022
4 DonCorleone
Коментиран от #5, #7, #13, #20
12:56 27.01.2022
5 Вальо Кюмюра
До коментар #4 от "DonCorleone":
Да! За Субаруто ти трябва бензиностанция и кинти за ежедневни сервизни дейности...Коментиран от #6, #16, #17
13:22 27.01.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Your Nightmare
До коментар #4 от "DonCorleone":
В днешно време, един от факторите, който подпомага продажбите е дизайна на автомобила. С дизайна си, Субару може успешно да съперничи единствено на Мосвич, Запорожец и Застава, спрямо другите марки - никакъв шанс. А относно надеждността му - собствениците и малкото им фенове карат на спомени, какво е било преди 20-30 години.13:38 27.01.2022
8 ИВАН
13:51 27.01.2022
9 333
До коментар #2 от "сергей":
Тая гума е за скандинавските страни. Няма да закъсаш, но на асфалт не искам да карам с такава, ако ще да е най-студената зима. Всяка нормална зимна гума за средна Европа ще е много по-добра на мокър и сух асфалт, дори при минусови температури, дори на Нокиан гумите за по-умерен климат - WR. Въобще не е подходяща за нашия климат.14:21 27.01.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Ами да
14:34 27.01.2022
12 Гост 1
16:48 27.01.2022
13 Баро2254
До коментар #4 от "DonCorleone":
Субару или не на спиране всички са еднакви18:08 27.01.2022
14 Тот
06:30 28.01.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ахмед дет викаш
До коментар #5 от "Вальо Кюмюра":
Това си го чул от някой който е ИСКАЛ НО Е НЯМАЛ ПАРИ ДА СИ КУПИ СУБАРУ.. НА ХОРАТА КОИТО ИМАМЕ СУБАРУ НЕДЕЙ ДА НИ ОБЯСНЯВАШ неща които не разбираш10:25 28.01.2022
17 Богомил
До коментар #5 от "Вальо Кюмюра":
Защо се изказвате неподготвени.11:43 28.01.2022
18 реалистъ
11:55 28.01.2022
19 321
17:40 28.01.2022
20 Да да
До коментар #4 от "DonCorleone":
Много са ви готини колите, но ако не ги ядеше ръждата толкова :))) хахаха прегвалените ви субарута18:43 28.01.2022
21 Албен Манов
21:38 28.01.2022
22 опаля
Химията в гумата не са я изменили от 80-та година на сам... Шарките се променят, но колкото и да ги променят, през 2000г. удариха края и с това. Макар ѝ всичко що е гума е едно и също. Но щом е (бутаните от медиите известни марки) цените им са "гума за 3" Чудя се с какъв акъл продължават разни разбирачи, да се хвалят, какви гуми сложили на колите си, като по скоро трябва да си мълчат, че ако знаеха колко са смешни. Аххх....големите компании, колко обичат Балъци ако знаете :D
03:03 29.01.2022
23 Стелиян
12:49 29.01.2022
24 Слави
13:48 29.01.2022
25 Трите игрека
14:42 29.01.2022