27 Януари, 2022 12:27 31 750 25

Това е новата най-зимна гума

  • nokian-
  • hakkapelitta-
  • r5-
  • зимни гуми

Nokian представи Hakkapeliitta R5

Това е новата най-зимна гума - 1

Новата гума Hakkapeliitta R5 за леки автомобили и Hakkapeliitta R5 SUV за SUV и кросоувър модели са създадени, за да предоставят безкомпромисна безопасност и интелигентни функции при шофиране през всеки ден от зимата. Специална иновация е и Hakkapeliitta R5 EV, версия разработена за електрически автомобили и хибриди. Nokian Tyres представя новата си флагманска гама от зимни скандинавски гуми без шипове. Разработени за леки автомобили и SUV, новите Hakkapeliitta R5 предоставят най-доброто сцепление на лед, комфорт и екологично шофиране, като са специално проектирани за суровата скандинавска зима.

Новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 се предлага в селекция от над 160 продукта. Покривайки размери от 14 до 22 цола, Hakkapeliitta R5 се предлага в категории за скорост Q (160 км/ч), R (170 км/ч) и T (190 км/ч). Повечето продукти са обозначени с XL, възможно най-висок товарен индекс в този размер. Селекцията ще бъде налична за потребителите през есента на 2022 година, като основните пазари са Скандинавия, Русия и Северна Америка.

Това е новата най-зимна гума

Голям напредък в безопасността е постигнат чрез обновяване на шарката на протектора. Новият дизайн Double Block Grip предоставя превъзходно управление и сцепление и може да бъде открит предимно в раменните зони на гумата. Твърдият ред блокове започва от центъра и се разделя на две към раменните зони. В сравнение с предшественика си, NOKIAN TYRES Hakkapeliitta R3, новата Hakkapeliitta R5 има 40% повече блокове на протектора и междинната зона.

Това увеличение означава, че в контактната зона има 4% повече каучук, който достига до настилката, а това от своя страна води до подобрено сцепление върху хлъзгави повърхности. Най-доброто представяне на лед е гарантирано от уникалните Кристали Arctic Grip. Микроскопичните кристали са поставени в каучуковата смес и действат като вградени шипове, създавайки остри, изключително здрави ръбчета за сцепление в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се подават и поддържат високото ниво на сцепление.

Това е новата най-зимна гума

В сравнение с Hakkapeliitta R3, представянето на лед и сняг е увеличено с 4%. Спирачният път на лед например е до 5.6 метра по-кратък, в сравнение с предшественика, при спиране със скорост до 80 км/ч. Новата Hakkapeliitta R5 също така има 10% увеличение на ламелите. По-гъстите, компютърно-оптимизирани ламели се справят оптимално добре с леда, снега и сухия асфалт. Тези дълбоко издълбани шарки гарантират, че сцеплението ще остане безопасно дори и докато гумата постепенно се износва. Самозаключващите се 3D ламели притискат шарките на протектора едни към други когато са в контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.

Новата Hakkapeliitta R5 покрива всички северни зимни условия предоставяйки предсказуемо управление на сух, мокър, заледен или заснежен път. Едно от най-трудните условия за шофиране е при наличието на киша, особено когато тя се намира между лентите на натоварена магистрала. Разработени, за да предотвратяват особено опасния аквапланинг върху киша, основните шарки на протектора отвеждат водата и кишата попаднала между гумата и пътя. Жлебовете се отварят от центъра на гумата към раменната зона, осигурявайки ефикасна траектория за отвеждане на водата от пътя, гарантирайки стабилно и надеждно сцепление на киша и мокри пътища.

Това е новата най-зимна гума

По-ниските нива на шум също са за отбелязване. Новият дизайн на протектора Silent Touch предлага комфортно и приятно търкаляне на гумите благодарение на ново разпределение на блоковете на протекторите. Броят им е увеличен, а индивидуалните блокове и жлебове са по-малки като размер. В комбинация с балансираните блокове на протектора, дизайнът Silent Touch предлага стабилно управление, плавно шофиране и приятни звукови нива.

Използването на зимни гуми с ниско съпротивление при търкаляне допринася за намаляване на енергийната консумация. В сравнение със сходни първокласни зимни гуми, автомобилите оборудвани с Hakkapeliitta R5 изразходват с 2.8% по-малко гориво. Твърдата каучукова смес работи отлично в широк температурен диапазон, предлагайки отлична устойчивост на износване и осигурявайки безопасно сцепление и стабилно управление. Hakkapeliitta R5 SUV има здрава структура, която допълнително подобрява стабилността и издръжливостта при шофиране.

Това е новата най-зимна гума

И не на последно място технологията Aramid Sidewall предлага издръжливост и защита при взискателни условия на шофиране. Изключително здравото арамидно влакно, използвано в състава, подсилва страниците и прави гумата по-устойчива на удари и пробиване, които иначе биха могли лесно да я увредят. Случайната повреда на гумите може да коства много, но страниците на гумата с арамидни влакна успяват напълно да предотвратят потенциалната повреда.

Патентованият индикатор за зимна безопасност (WSI) в протектора допълнително подобрява безопасността. Той показва оставащото ниво на протектора в милиметри заедно със символа на снежинката. Снежинката остава видима, докато не останат само четири милиметра протектор. След като снежинката се износи, се препоръчва закупуването на нови зимни гуми, за да се гарантира безопасното шофиране.

Това е новата най-зимна гума


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 сергей

    28 8 Отговор
    Гарантирано закъсване!

    Коментиран от #9

  • 3 от село

    31 4 Отговор
    Една гума ще е по скъпа от моята 20 год. баракуда !!!
  • 4 DonCorleone

    11 54 Отговор
    Който има Субару,не му трябват зимни гуми!!

    Коментиран от #5, #7, #13, #20

  • 5 Вальо Кюмюра

    55 13 Отговор

    До коментар #4 от "DonCorleone":

    Да! За Субаруто ти трябва бензиностанция и кинти за ежедневни сервизни дейности...

    Коментиран от #6, #16, #17

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Your Nightmare

    35 9 Отговор

    До коментар #4 от "DonCorleone":

    В днешно време, един от факторите, който подпомага продажбите е дизайна на автомобила. С дизайна си, Субару може успешно да съперничи единствено на Мосвич, Запорожец и Застава, спрямо другите марки - никакъв шанс. А относно надеждността му - собствениците и малкото им фенове карат на спомени, какво е било преди 20-30 години.
  • 8 ИВАН

    13 8 Отговор
    Хакапелита, хакамелита, нокиан, безопасност ... много са мислили, много са мъдрували, ама за екологията на планетата не са помислили господа капиталистите, че планините от боклуци са все техни произведения .... у дома покрай печката е най безопасно, комфортно и безшумно, ще минем и без хакапелита
  • 9 333

    15 5 Отговор

    До коментар #2 от "сергей":

    Тая гума е за скандинавските страни. Няма да закъсаш, но на асфалт не искам да карам с такава, ако ще да е най-студената зима. Всяка нормална зимна гума за средна Европа ще е много по-добра на мокър и сух асфалт, дори при минусови температури, дори на Нокиан гумите за по-умерен климат - WR. Въобще не е подходяща за нашия климат.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ами да

    16 3 Отговор
    Москвето на баща ми през 1980 имаше същата шарка на гумите!
  • 12 Гост 1

    3 5 Отговор
    Нека се сравнява с "КОРДИАНТ"
  • 13 Баро2254

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "DonCorleone":

    Субару или не на спиране всички са еднакви
  • 14 Тот

    2 4 Отговор
    И тези гуми не са за цървулани качеството струва пари
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ахмед дет викаш

    1 11 Отговор

    До коментар #5 от "Вальо Кюмюра":

    Това си го чул от някой който е ИСКАЛ НО Е НЯМАЛ ПАРИ ДА СИ КУПИ СУБАРУ.. НА ХОРАТА КОИТО ИМАМЕ СУБАРУ НЕДЕЙ ДА НИ ОБЯСНЯВАШ неща които не разбираш
  • 17 Богомил

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Вальо Кюмюра":

    Защо се изказвате неподготвени.
  • 18 реалистъ

    9 2 Отговор
    Да ги сложат на BWM и ако потегля на 2см. сняг - значи стават.
  • 19 321

    2 0 Отговор
    Браво. От представителството на Нокиан са казали, че най-масовите модели за 15 и 16 цола ще са до 100 лева. При тази цена, мисля че съотношението цена-качество е добра.
  • 20 Да да

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "DonCorleone":

    Много са ви готини колите, но ако не ги ядеше ръждата толкова :))) хахаха прегвалените ви субарута
  • 21 Албен Манов

    0 0 Отговор
    От боклук на боклук, аман от реклами?!
  • 22 опаля

    1 1 Отговор
    От толкова все по - зимни гуми, не мога да накарам колата ми, да стъпе на земята! Левитира и пише на екрана (No snow, no show)
    Химията в гумата не са я изменили от 80-та година на сам... Шарките се променят, но колкото и да ги променят, през 2000г. удариха края и с това. Макар ѝ всичко що е гума е едно и също. Но щом е (бутаните от медиите известни марки) цените им са "гума за 3" Чудя се с какъв акъл продължават разни разбирачи, да се хвалят, какви гуми сложили на колите си, като по скоро трябва да си мълчат, че ако знаеха колко са смешни. Аххх....големите компании, колко обичат Балъци ако знаете :D
  • 23 Стелиян

    2 2 Отговор
    Нокиан са такива боклуци..Били финландски ! Били все сезонни !!! Да ама не !!!.Купих 4 бр за 1000 лева за моя джип..изкараха точно 18 месеца и се напукаха жестоко . Когато ги свалиха ми показаха с малък малък- малък шрифт "made in Russia " .. Сигурно рашките ги правят където правят гумите на лада ... Ако искате руски гуми направени евтино но на цени на Пирели си купете тоя боклук..Хубаво е преди да правят постоянно реклама " журналята" да си купят и да покарат с тези боклуци...
  • 24 Слави

    5 0 Отговор
    Браво, на нито една снимка не се вижда гумата в чист вид. Видът на протектора остава за въображението, ама явно не е толкова важен, нали са го описани с думи. ;-D
  • 25 Трите игрека

    1 0 Отговор
    Радо, що праиш копи пейст на статии, които не са за БГ..а?