В Калифорния собственици на автомобили Hyundai и Kia заведоха колективен иск срещу автомобилния производител заради прекомерна консумация на двигателно масло. Според CarComplaints.com този проблем засяга 19 корейски модела от различни години на производство, които са били оборудвани с двигатели от серията Nu, Gamma, Theta, Lambda и Kappa. Тук става дума не само за увеличен разход за масло, но и за факта, че неправилната работа на системата за смазване води до ускорено износване на двигателя.
Първо, ищците отбелязват, че трябва да контролират нивото на маслото и да го добавят по-често, отколкото е предписано в инструкциите. Освен това дилърите не могат да решат проблема с повишения разход на масло по никакъв начин и не предлагат никакви компенсации на клиентите.
Второ, твърди се, че маслото в корейските двигатели прониква във възли, където не трябва да бъде. По-специално, това води до повреда в горивната камера и изпускателната система. Има повишено износване на двигателите, поява на въглеродни отлагания и други продукти от горенето на маслото, което води до скъпи ремонти.
Трето, ако автомобилист, редовно допълващ масло, го добавя с марж - над максимума - тогава възникват още повече проблеми. Коляновият вал разпенва маслото и то започва да излиза през гарнитурите.
Според ищците тези проблеми са свързани със следните превозни средства:
2012-2020 Hyundai Elantra
2009-2018 Hyundai Genesis Coupe
2019-2021 Hyundai Kona
2020-2021 Hyundai Palisade
2010-2012 и 2015-2021 Hyundai Santa Fe
2009-2010 и 2015-2021 Hyundai Sonata
2011-2021 Hyundai Sonata Hybrid
2010-2013 и 2015-2021 Hyundai Tucson
2011-2021 Hyundai Veloster
2020-2021 Hyundai Venue
2010-2021 Kia Forte
2017-2020 Kia Niro
2011-2020 Kia Optima и Optima Hybrid
2012-2021 Kia Rio
2011-2020 Kia Sorento
2012-2021 Kia Soul
2011-2020 Kia Sportage
2018-2021 Kia Stinger
2022 Kia K5
Ще припомним, че миналата есен бивш инженер на корейска компания получи рекордна награда от властите на САЩ за докладване на дефект в дизайна на двигателите. Инженерът Ким Гуанг-хо, който е работил за Hyundai, докладва на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), че автомобилният производител е наясно с проблемите с неговите двигатели и не ги е отстранил. За това бившият служител получи награда от 24 милиона долара от американските власти - процент от глобата от 210 милиона долара, наложена на компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Б А Й Х @ Й ‼️
Ами те от ФВ това вече го дават като нормално
‼️‼️‼️
10:13 19.04.2022
2 ДРТ ПРЧ
Коментиран от #4, #7, #11, #25, #46, #48
10:17 19.04.2022
3 Нормален
Коментиран от #27
10:17 19.04.2022
4 Име
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
Възхвалявай ги и си карай масларката хюндай, а хората ги съдят и ще изкарат пари от това. Ама ти си по-умен, така е :)Коментиран от #37
10:19 19.04.2022
5 Blackthorn
Коментиран от #57
10:21 19.04.2022
6 Texas
Коментиран от #9
10:24 19.04.2022
7 Нормален
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
АМи аз пък ще ти кажа, че не знам какви хонди си карал, но аз такива проблеми не съм имал никога.Нито със Сивик7, нито с 8.По принцип у нас битува мнението, че хондите харчат масло, но я се огледай какви са болшинството от тези автомобили у нас.Останали от 90-те години батали за по 2000лв.Прелюд на газ, Сивик VTI на газ ... Няколко грохнали Интегри в цяла България...Да не говорим, че още от едно време специално Сивиците се караха от разни пишман рейсъри, които отваряха двигателите за щяло и нещяло да ги ,,засилват" и да слагат комплекти китайски части.Хора с ограничени средства правещи се на състезатели с икономия от поддръжка.10:26 19.04.2022
8 Учуден
Коментиран от #30, #32
10:39 19.04.2022
9 Blackthorn
До коментар #6 от "Texas":
Ами това си е проста физика - Сорентото си е почти камион! Втория фактор е неизвестен - а именно умееш ли грамотно да управляваш бензин като избор на обороти и предавка, а също ускоряваш ли плавно, използваш ли инерцията... При мен, особенно при сегашните цени на горивата реалният ми разход на 24 годишна кола е по-нисък от стойностите дадени по книжка.Коментиран от #19
10:41 19.04.2022
10 Пеуник
11:28 19.04.2022
11 Ха ха
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
Хондите може и да харчат масло ама щото са над 500-600 000км инъче забрави да харчат масло а повечето марки вече са умрели на тези км12:20 19.04.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Майстор
12:44 19.04.2022
14 Sportage
12:59 19.04.2022
15 1979
14:33 19.04.2022
16 1979
14:38 19.04.2022
17 Пеко
14:50 19.04.2022
18 Тити
15:28 19.04.2022
19 Texas
До коментар #9 от "Blackthorn":
става въпрос за 3.3Л 6 цил,,с автомат трансмисия,яко шаси тежи над 2 тона,както и да карам яде бензина,,но по темата,понеже сам си сменям маслото и филтрите,докато я имах 2016 не съм имал никакви тех проблеми,,само да отбележа че става въпрос за Тексас,САЩ.16:03 19.04.2022
20 Буха ха
17:01 19.04.2022
21 Porek
19:00 19.04.2022
22 Киа
19:17 19.04.2022
23 Газ 66
Коментиран от #38, #40
20:59 19.04.2022
24 Собственик
01:27 20.04.2022
25 ГанЯ
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
Да сравняваш Хонда с Хюндай, е неуместно.07:37 20.04.2022
26 тези
09:38 20.04.2022
27 Хохохо
До коментар #3 от "Нормален":
Ами питай таксиджиите в София. Познавам човек, който има три броя Елантра на по 700-800 хил.км. За съжаление вече не ги правят така.09:40 20.04.2022
28 гост
10:18 20.04.2022
29 Кози
Коментиран от #52
10:25 20.04.2022
30 Потребител
До коментар #8 от "Учуден":
Колега, да не бъркаме двигателите на Мазда и Муци (предимно бензинови), които се слагаха по лиценз в Кия/Хюндай.10:26 20.04.2022
31 Блез Паскал
Не гори изобщо масло. Колкото е нивото на маслото при смяна, толкова си остава до следващата смяна.
Сменям го на 15.000 км.
12:39 20.04.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 233223223
Коментиран от #35
13:05 20.04.2022
34 Маслоядчо
14:58 20.04.2022
35 До 33
До коментар #33 от "233223223":
Пише се сегменти,а не сигменти.Защо си неграмотен?14:59 20.04.2022
36 Чичовото
17:20 20.04.2022
37 ДрБр
До коментар #4 от "Име":
Карам трети пореден Хюндай, (Пони, Соната, И-30), всички купени нови от дилъра и никога не съм имал проблем с маслото.Коментиран от #49, #51
17:43 20.04.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Фен
17:49 20.04.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Значи
18:21 20.04.2022
42 Сандокан
19:11 20.04.2022
43 Уебстър
20:52 20.04.2022
44 Пехотинец
21:54 20.04.2022
45 Пешо
08:49 21.04.2022
46 Miusuka Madoto
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
Говориш ПЪЛНИ глyпocти! Карам само Хонди от 2004 - два бензинови Акорда и дизелов Сивик - нито едната кола, никога не бутна масло, никога не съм доливал! И само да те светна: Хюндай и КИЯ могат само да дишат прахта на Хонда!!!! Измислици, които започнаха историята си с Японски ДГТ-та на Мицубиши ще се сравняват с най-големият производител в Света на ДВГ, при това най-качествените ДВГ! Тия сравнения са просто НЕЛЕПИ!09:27 21.04.2022
47 ГДР-иеца кайто говори на ГДР-ииски!!
20:23 21.04.2022
48 Реалист
До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":
Мойта чучурка по голяма от ваште:))22:57 21.04.2022
49 Реалист
До коментар #37 от "ДрБр":
Те проблем имат бедните с таратайки ноф фнос:) ние привилигированите сме друга бира:)22:58 21.04.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 инж Химик
До коментар #37 от "ДрБр":
По колко години и километри си карал всяка от тези коли?10:16 22.04.2022
52 инж Химик
До коментар #29 от "Кози":
Те щото Шкодите не са с двигатели от ВАГ групата , а те пък въобще не харчат масло и са перфектни. Вервай сиКоментиран от #60
10:20 22.04.2022
53 инж Химик
10:29 22.04.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Крум
14:09 22.04.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Zaz
10:20 24.04.2022
59 някой
18:46 25.04.2022
60 Физик
До коментар #52 от "инж Химик":
Ако 2.0 TDI CR е силно вероятно да не го пипа изобщо, дори и при long life масла и интервал на смяната - 30 000 км!!!Ако има неверници-докарвам им няколко примера на живо и с различен пробег!!!
22:27 25.04.2022