17 Май, 2022 10:48 30 002 20

Прост трик, който ще удължи живота на всеки двигател с вътрешно горене

  • съвети-
  • двигател с вътрешно горене-
  • експлоатация

Автомобилните производители не предупреждават за това, но можете значително да увеличите живота на двигателя на вашия автомобил сами

Прост трик, който ще удължи живота на всеки двигател с вътрешно горене - 1

Експерти многократно ни съветват, че е необходимо леко да се загрее двигателят на място преди пътуване, за да се увеличи неговия експлоатационен живот - така се изравнява температурата на частите в двигателя и не се създава повишено триене.

Но това далеч не е единственото правило, което удължава живота на двигателя. Сега ви разкриваме още една тайна за това как можете да порпечите на двигателя да се самоубие преждевременно.

След пътувания не е необходимо незабавно да изключвате двигателя, трябва да го оставите да работи поне една минута. Дори не е оборудван с турбокомпресор. Автомобилните производители не пишат това в инструкциите си за експлоатация, позовавайки се на факта, че техните двигатели са модерни и не се нуждаят от въпросния остарял метод.

А и никой от автомобилните производители не иска да „напряга“ шофьорите с факта, че след пътувания те са принудени да стоят в колата още няколко минути. Каква обаче се крие зад тайната на тази техника?

В загасен двигател веднага след пътуване се случва следното: маслото в горещите канали на буталата буквално започва да кипи и на тези места бързо се появява нагар. Резултатът е т.нар. коксуване на буталните пръстени.

При турбо двигателите към това се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло - основно към лагера му. Резултатът е преждевременна повреда на турбината.

Ако оставите двигателя да работи минута след пътуването на празен ход, маслото ще охлади буталата до температура, при която вече няма да кипи. Охлажда се до приемлива температура и турбината. И това значително ще забави момента, в който двигателят ще се нуждае от ремонт.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 113 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Незнайко

    29 4 Отговор
    Двигателя на автомобила може да загрее и в движение на по ниски обороти. Всяко палене на студен двигател са изминати 800 м.
  • 2 Джеки Чан

    11 22 Отговор
    Двигател бензин се загрява при температура под -10 градуса и може да се изключи веднага след спиране на автомобила. Дизелът се загрява зимата 2-3 минути и лятото се оставя да работи намясто 1 минута. Всичко друго е ала-бала.
  • 3 Карам бричка

    50 11 Отговор
    Че колко още да му удължавам живота, столетник ли ще го правя?
  • 4 Гост

    51 18 Отговор
    А да направя ли студен компресна двигателя след спиране? Примерно с хавлиена кърпа от фризера? Амалко джинджифил да сложа във въздушния филтър?
  • 5 Бензино Наполони

    63 8 Отговор
    Метода описан от автора е правилен,но в това забързано време едва ли някой го прави,включително и аз.
  • 6 Ха ха

    11 42 Отговор
    От загряване не се нуждае нито един съвременен двигател
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Абе

    12 1 Отговор

    До коментар #7 от "Батка":

    Ахаха стилен човек си ти
  • 9 Far

    18 13 Отговор
    Дори да е правилен този метод, тои е стар ката автора си. Никоѝ не се надява вече колата му да го над живее, и ако има все още такива хора, то поне някои от тях би трябвало да могат да смятат ежедневния разход необходим за подгряване и изтиване на двигателя плус загубеното време за това и не на последно място неодобствата причинени от този метод като време и тровене на околните дали не са по големи от това да си поддържаш живота на трошката с година две повече. Статия за сиромашки души писана от сиромах
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Цветомир

    16 1 Отговор
    А как седи въпроса със старт стоп системата на автомобила

    Коментиран от #13

  • 13 DRIVER

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "Цветомир":

    Ако е на европейски таралясник старт-стоп системата е пълен т.шак! Виж друга работа е ситуацията в хибридния ми Лексус, двигателя ще те надживее, въпреки , че има много повече стратирания от двигателя на европейските каруци!
  • 14 бай Ставри

    8 3 Отговор
    Стига тъ,п0тии! Температурата на двигателя е около 90 градуса С. Маслото кипи при 180С Какво кипене бълнуват тия специалисти. Колко ще се охлади двигателя за минута празен ход? Николко!

    Коментиран от #15

  • 15 Температурата

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "бай Ставри":

    в охладителната система е толкова,на маслото е по-висока,а в горивните камери за момент стига 2хил.,но за кипенето на маслото мисля като теб,още повече високата температура се постига при високо натоварване,а преди да спрем винаги се налага за минута поне да свалим оборотите,на светофар например.
  • 16 селтак

    6 0 Отговор
    Браво бе Радославе,браво бе чичи,най после да препишеш нещо смислено! Между другото всичко написано в статията е истина. Най вече това важи за товарните автомобили.
  • 17 3232323232

    5 1 Отговор
    Чак пък минути. Аз си оставям понякога дизела да поработи но не повече от 10-15 сек. Каквото толкова. Някои от тук пишещите има ли сведение че в Германия е забранено да стоиш на място след като запалиш колата и да чакаш да загрее както и да чакаш да се изстуди турбината след като спреш.
  • 18 Глупости

    3 1 Отговор
    1. Турбината взима масло директно от маслото на КВ и се намира ,обикновено на височината на КВ, така че приказките за това че не достига масло са най-малко преувеличени, освен ако не са запушени каналите на маслопровода.
    2. Горещ ротор на Турбината- не мисля че човек като се прибира от дълъг път ,влиза в гаража си със 120 км/ч и веднага спира двигателя. На ротора му трябва 2-3 минути да намали температурата си, което винаги се постига с каране от 50 км/ч из града , както и паркирането пред къщи , което са много повече от изискуемото време
    3. Коксуването на буталните пръстени- За да се получи кокс са необходими температури над 240 градуса. С прибирането в къщи и карането из града на по-ниска скорост, температурата в пръстените пада до 90-120 което в никакъв случай не може да доведе до коксуване.
    Извод: Това са писания за запълване на страницата и некомпетентност на редактора който я пуска.
  • 19 Това

    5 1 Отговор
    има някакъв смисъл ако до последно си карал много агресивно, с голямо натоварване за да дадеш малко време на антифриза да циркулира и да охлажда главата на двигателя.

    Но на практика не е нужно, защото когато спираш така или иначе обикновено се получава известно време в което двигателя работи със слабо натоварване - докато си отвориш гаража, докато търсиш място на паркинга, докато паркираш и т.н.

    При всички положения една минута е ненужно много време.
    Загряване пък има смисъл само в големи студове (под -20), каквито у нас практически няма.
  • 20 Батко ти

    1 0 Отговор
    Ако си натискал на магистралата е добре 1-2 минути да караш с по-малко натоварване и половин минута да побръмчиш намясто.