Експерти многократно ни съветват, че е необходимо леко да се загрее двигателят на място преди пътуване, за да се увеличи неговия експлоатационен живот - така се изравнява температурата на частите в двигателя и не се създава повишено триене.
Но това далеч не е единственото правило, което удължава живота на двигателя. Сега ви разкриваме още една тайна за това как можете да порпечите на двигателя да се самоубие преждевременно.
След пътувания не е необходимо незабавно да изключвате двигателя, трябва да го оставите да работи поне една минута. Дори не е оборудван с турбокомпресор. Автомобилните производители не пишат това в инструкциите си за експлоатация, позовавайки се на факта, че техните двигатели са модерни и не се нуждаят от въпросния остарял метод.
А и никой от автомобилните производители не иска да „напряга“ шофьорите с факта, че след пътувания те са принудени да стоят в колата още няколко минути. Каква обаче се крие зад тайната на тази техника?
В загасен двигател веднага след пътуване се случва следното: маслото в горещите канали на буталата буквално започва да кипи и на тези места бързо се появява нагар. Резултатът е т.нар. коксуване на буталните пръстени.
При турбо двигателите към това се добавя и проблемът с горещия ротор на турбината, до който не достига масло - основно към лагера му. Резултатът е преждевременна повреда на турбината.
Ако оставите двигателя да работи минута след пътуването на празен ход, маслото ще охлади буталата до температура, при която вече няма да кипи. Охлажда се до приемлива температура и турбината. И това значително ще забави момента, в който двигателят ще се нуждае от ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Незнайко
10:55 17.05.2022
2 Джеки Чан
11:04 17.05.2022
3 Карам бричка
11:09 17.05.2022
4 Гост
11:23 17.05.2022
5 Бензино Наполони
11:48 17.05.2022
6 Ха ха
11:54 17.05.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Абе
До коментар #7 от "Батка":
Ахаха стилен човек си ти06:40 18.05.2022
9 Far
06:54 18.05.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Цветомир
Коментиран от #13
09:48 18.05.2022
13 DRIVER
До коментар #12 от "Цветомир":
Ако е на европейски таралясник старт-стоп системата е пълен т.шак! Виж друга работа е ситуацията в хибридния ми Лексус, двигателя ще те надживее, въпреки , че има много повече стратирания от двигателя на европейските каруци!14:01 19.05.2022
14 бай Ставри
Коментиран от #15
19:08 19.05.2022
15 Температурата
До коментар #14 от "бай Ставри":
в охладителната система е толкова,на маслото е по-висока,а в горивните камери за момент стига 2хил.,но за кипенето на маслото мисля като теб,още повече високата температура се постига при високо натоварване,а преди да спрем винаги се налага за минута поне да свалим оборотите,на светофар например.10:43 20.05.2022
16 селтак
15:30 25.05.2022
17 3232323232
11:11 26.05.2022
18 Глупости
2. Горещ ротор на Турбината- не мисля че човек като се прибира от дълъг път ,влиза в гаража си със 120 км/ч и веднага спира двигателя. На ротора му трябва 2-3 минути да намали температурата си, което винаги се постига с каране от 50 км/ч из града , както и паркирането пред къщи , което са много повече от изискуемото време
3. Коксуването на буталните пръстени- За да се получи кокс са необходими температури над 240 градуса. С прибирането в къщи и карането из града на по-ниска скорост, температурата в пръстените пада до 90-120 което в никакъв случай не може да доведе до коксуване.
Извод: Това са писания за запълване на страницата и некомпетентност на редактора който я пуска.
06:24 18.06.2022
19 Това
Но на практика не е нужно, защото когато спираш така или иначе обикновено се получава известно време в което двигателя работи със слабо натоварване - докато си отвориш гаража, докато търсиш място на паркинга, докато паркираш и т.н.
При всички положения една минута е ненужно много време.
Загряване пък има смисъл само в големи студове (под -20), каквито у нас практически няма.
11:10 21.06.2022
20 Батко ти
14:36 01.08.2022