20 34236

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори

  • съвети-
  • начинаещ шофьор-
  • автомобил

Съвети, които ще ви помогнат да изберете първата си кола

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори - 1
Снимки: Shutterstock

Всеки, който е получил шофьорска книжка, рано или късно започва да мисли за закупуване на кола. И ако в соц. времената избирахме от по-малко от 10 модела, дело най-вече на съветската автомобилна индустрия, сега пазарът предлага толкова много модели автомобили, че дори опитен автомобилен ентусиаст може да се обърка. Затова ви предлагаме да се запознаете с някои съвети, които ще ви помогнат да изберете първата си кола.

Клас на превозното средство

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори


За шофьори, които тепърва започват да трупат опит в реални пътни условия, трябва да се вземат предвид размерите на превозното средство. За да не се затруднявате при паркиране или маневриране в тесни улици, трябва да обърнете внимание на автомобилите от сегментите „B” или „C”. Дължината им е в диапазона 3.9 и 4.3 м. В същото време тези коли имат достатъчно място в купето, но по-малко място в багажника. Произвеждат се предимно с каросерия хечбек, но има и по-просторни комбита, а по-рядко и седани. Най-добре е да се ориентирате към хечбек от „B” сегмент.

Възраст на автомобила

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори


Колкото е по-малка възрастта на колата, толкова по-добре, поне теоретично, защото такава кола следва да има по-голям остатъчен ресурс. Което от своя страна трябва да намали честотата на непланирани ремонти и да не води до неочаквани неприятни разходи. Не е препоръчително обаче да си взимате чисто нова кола. Понаучете се на малкоупотребявано возило и след това го сменете (ако искате и имате възможност с ново). В допълнение към възрастта си струва да вземете предвид пробега - кола, работила като такси, дори след 5 години, може лесно да „навърти“ 500 хиляди км, така че едва ли е препоръчително да се обмисли такъв вариант като първата кола. С други думи желателно е реалните километри да са в диапазона 50 - 100 хиляди.

Гориво

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори


Бензиновите автомобили трябва да бъдат поставени на преден план, а предвид настоящата "кризисна обстановка" и автомобилите, оборудвани с АГУ (LPG), с които разходите за гориво ще са значително по-малко. Дизеловите опции, въпреки икономиите на "литър", в никакъв случай не са икономични при ремонти, вероятността от които е пряко пропорционална на увеличаването на пробега на автомобила и намаляването на качеството на дизеловото гориво. Към днешна дата мълчим по темата за електрическите автомобили, защото е почти невъзможно да се купят евтино.

Скоростна кутия и задвижване

Какъв вид автомобил е най-подходящ за начинаещи шофьори


Що се отнася до предаването, то силно препоръчваме предно. След него нареждаме колите с 4х4 и накрая тези със задно задвижване. По отношение на трансмисията идеалният вариант е "автомат", но с някои условности. Приблизително от 2005 година някои производители бяха увлечени от инсталирането на така наречените „роботи“ на своите модели. Въпреки теоретичното инженерно съвършенство на такива единици по отношение на ефективността и скоростта на превключване, на практика този вид трансмисии се оказаха не много надеждни, с нисък ресурс и скъпи ремонти. Вярно е, че тези обстоятелства не принудиха индустрията напълно да се откаже от този тип скоростна кутия - автомобилните фабрики постепенно ги подобриха и през периода 2012-2015 г., в зависимост от марката, отделните "роботи" могат да се считат за доста надеждни. Но отново, ако пробегът на колата е сравнително малък. Ако всичко това ви изглежда твърде сложно и объркващо, по-добре е да предпочетете автоматичната скоростна кутия от класическия тип.

Въпреки това, колите с автоматични трансмисии обикновено са по-скъпи (тъй като самата скоростна кутия е по-скъпа и се монтира предимно на автомобили от по-висок клас и с по-високо ниво на оборудване. Така че, ако шофьорската ви книжка не съдържа код "А", с който могат да се управляват само автомобили с автоматична скоростна кутия, можете да помислите за по-достъпни варианти с "ръчка".


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 18 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 антрашпиц

    32 4 Отговор
    За начинаещ,стара малолитражка.Говоря от личен опит..

    Коментиран от #2

  • 2 да бе

    16 17 Отговор

    До коментар #1 от "антрашпиц":

    по-добре е голяма кола. като се научиш на нея, малките ще са ти лесни

    Коментиран от #25

  • 3 Селяк

    21 5 Отговор
    Колелото е най-подходящото за начинаещ шофЕр!!! Няма какво да се лъжем!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 Цецо

    19 6 Отговор
    Винаги съм си мислил първа кола за всеки би трябвало да е Пежо 206 или 307.

    Коментиран от #26

  • 6 Патил

    31 0 Отговор
    Гумената...ама няма такава. Ако имаше-щях да купя такава на жена ми-че нова кола за година я направи на войнишка манерка..
  • 7 Онзий

    6 2 Отговор
    412москвич минимум 6м или 10 000кл
  • 8 Васик Атанасова

    20 3 Отговор
    Кой с квито пари разполага
    Важен е кефа
    Първо се учете на ръчка после на автомат
    От ръчна на автомат става
    Но от автоматична на ръчна скоростна кутия
    Трудна работа

    Коментиран от #27

  • 9 Ицо

    25 3 Отговор
    Аз не разбирам нещо. Защо е задължително всеки, който поиска да стане шофьор, да става. Старите хора са казали: "От всяко дърво свирка не става". Хората учат с години най-различни професии и не всички се реализират, а шофьор който не е поискал - той не е станал. Ако един некадърник е учил за футболист и по някаква причина е станал такъв, най-лошото което може да му се случи е периодично да се излага публично. Но ако един некадърник стане шофьор, това може да струва човешки животи. Драги учебни школи, престанете да бутате в ръцете на бездарници СУМПС.

    Коментиран от #11, #13, #16, #28

  • 10 Бай Пешо карбуратора

    5 5 Отговор
    Е как бе, яко набозан Голф двойка. Аз на това съм се учил и съм най-добрият на Голф в Радомир
  • 11 Кози

    3 8 Отговор

    До коментар #9 от "Ицо":

    Ти що стана шофьор тогава?

    Коментиран от #18

  • 12 Ако някой

    5 1 Отговор
    е останал на тези съвети за да реши каква първа кола да си купи,направо е загубен.А иначе статията е забавна и доста развеселява,но само толкова.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 д-р Косев

    7 5 Отговор
    За шофиране не се иска много акъл. Абсолютно всеки човек може да се научи да шофира. Тежките катастрофи почти винаги се правят от добри и опитни шофьори.

  • 15 най-добре

    8 0 Отговор
    стара евтина очукана колица, малка (т.нар. голф-клас). Дребните ПТП при начинаещите шофьори са неизбежни, и е глупаво човек да се учи на нова кола.
    Плюс това всеки инструктор ще каже че истинската цел на шофьорския курс е да получиш правото да ЗАПОЧНЕШ да се учиш (т.е. да караш сам). А както ни казваше моят навремето - като си ударите колата по веднъж от всичките 4 страни - чак тогава може считате че вече сте "шофьори".
    Иначе по-добре ръчни скорости, освен ако човекът е бил достатъчно глупав да кара курсовете на автоматик. Предното предаване наистина е за предпочитане. За горивото - ако има откъде да се краде нафта то - дизел, иначе - бензин + АГУ. Т.е. добре е да се провери дали на избраната кола лесно се слага газ.
  • 16 Не е сложно да караш

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ицо":

    лека кола, особено днес със всичките трибуквени системи - помощници.
    Не знам защо някой си мислят че са постигнали нещо забележимо с това. Все едно да се гордееш че можеш да пишеш горе-долу грамотно.
    Сравнението с ученето на разни професии не е коректно.
    Едно е да учиш за инженер или лекар, съвсем друго за шофьор - любител.
  • 17 Байганьо

    6 0 Отговор
    За политици и нови шофьори до 60 коня, поиче не им трябва
  • 18 Ицо

    13 0 Отговор

    До коментар #11 от "Кози":

    Станах шофьор, защото исках и защото ми се отдава. Последните два пъти, когато возих децата си, два пъти едва не бях въвлечен в тежка катастрофа докато си карам в моята лента и някой "карач" реши да ме изпреварва на неподходящо място. За тези, които ще започнат да философстват, че съм карал прекалено бавно и съм изнервил "истинските шофьори" ще уточня, че става въпрос за извън градски път, а скоростта ми е била между 85-90 км/ч ( около границата на ограничението ). Моля, хора решили да се самоубиват, да не използват автомобилите си за тази цел! Има и други начини, с които да не пострадат невинни хора.

    Коментиран от #19

  • 19 Отдавна

    4 11 Отговор

    До коментар #18 от "Ицо":

    е известно че най-безопасно е да се кара със скоростта на потока автомобили, а не по ограниченията, които обикновено са по-ниски (не само у нас, и по света хората карат над лимитите).
    По извънградските пътища, ако изключим чисто планинските, денем, при хубаво време по правило се кара със 100-110, което си е ок. И ако някой прекалено съвестен кара точно с 90, естествено всички го изпреварват, и ТОЙ се превръща в една постоянна, движеща се рискова зона.

    Коментиран от #21, #24

  • 20 дядо

    9 0 Отговор
    Като начинаещ ми набутаха ЗИЛ157 , даже имахме изпит с противогаз за време ! След това минах на КРАЗ 255 а в Москвича се чувствах като седнал на земята! Така че за начинаещи водачи който с каквото се уреди!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Селянин с лада

    3 0 Отговор
    Във нашето село на един такъв му купиха МЛ 500 за да се фукат пред другите кой е по по най,а не са богати!!!
  • 23 Гост

    2 1 Отговор
    За новобранци под година стаж, кола под 850 кг и до 45 коня. За една до пет години стаж, кола до 1000 кг и до 80 коня. Над 5 години стаж, кой каквото си купи. Ако правиш много нарушения те връщат на предходната група за следващите 3 години.

    Коментиран от #32

  • 24 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Отдавна":

    ами спазвайте всички ограниченията и няма да ви се налага да изпреварвате и рискувате. Оправданието Всеки прави така, не води до нищо хубаво.

    Коментиран от #31


  • 25 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "да бе":

    Начинаещите нямат опит, че да удържат голяма кола.
  • 26 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Цецо":

    За новобранци - Фиеста, Корса, Голф-1, Дайхацу, Смарт, Фиат 500.
  • 27 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Васик Атанасова":

    Много детинско мислене. В шофирането кефа е на последно място. Важна е безопасността, да си отговорен на пътя към другите и към хората, които возиш.
  • 28 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ицо":

    При капитализма се раздават оръжия в ръцете на некадърници, само и само да се събират пари.
  • 29 Гост

    1 0 Отговор
    Този път Радо е уцелил с тази статия.
  • 30 Дедо ви

    3 2 Отговор
    Отговора е....никакъв, докато са неуки им трябва опитен шофьор до тях не автомобил, това че са взели книжки, не ги прави автоматично "шофьори"!!!!
  • 31 Спазването

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    на ограничения без да се мисли има ли смисъл в тях или не се нарича "овче мислене".
    За щастие на балканите и изобщо в Южна и източна европа повечето не сме такива.
    Но не това е важното в случая. Важното е че този съвестния каращ точно с ограниченията, всъщност създава сериозни рискове за всички и за себе си не на последно място.
    А разумния човек просто си кара със скорост при която нито той изпреварва твърде често, нито него го изпреварват. Което обикновено е с 20тина км над лимита на хубавите участъци при хубаво време.
  • 32 Хехе

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    А не мислиш ли че има малка разлика между двама с 3години стаж - единия просто взел книжка понеже имал свободно време, но почти не карал после, и друг който веднага седнал на някаква служебна кола и врътнал за 3 години 150000км? Та втория реално ще има повече стаж от половината от хората с книжки от десетилетия. А ти искаш и двамата да са ограничени по еднакъв начин?
    НЕ става!
  • 33 Спортен бензинов

    1 4 Отговор
    Турбо компактен автомобил с над 200 к.с. е идеален за шофиране за всички възрасти.
  • 34 Моят съвет

    1 0 Отговор
    е, каквато и кола да купи младия нов шофьор,да я кара с акъл.Във всеки един момент да владее "конете" под капака.
    СЪС ЗДРАВЕ.
  • 35 За нормален разход на масло се счита

    2 0 Отговор
    този разход, който дава производителя. А той дава такъв разход, който да оправдае инженерните недоразумения, които се опитва да ни продаде. Реално технически изправна стара кола има разход на масло не повече от 1 литър на 10 000 км, а за съвременен технически изправен автомобил да е нормално същото количество масло за 1000 км.
  • 36 стар шофер

    0 0 Отговор
    За начинаещ само с тате, мама, вуйчо, чичо, бате щото както и в училище на курсовете учат, но нищо не научават. Затова и младите са най-рисковата група по пътищата. Точно колкото са пияните. Иначе всяка таратайка става за трошене.