Първите пътни тестове на водородния камион Mercedes-Benz GenH2 Truck в планинските райони приключиха. През седмицата влекачът в състава на натоварен автовлак премина няколко пъти през прохода Бренер по маршрут с дължина 120 км.
Това е най-важната транспортна артерия за товарни превози на границата на Австрия и Италия. Четирилентовият път свързва Инсбрук и Болцано и минава на надморска височина от 1370 м. Само през 2019 г. по този път са преминали над 40 милиона тона товари, превозвани от 2.5 милиона превозни средства.
Що се отнася до тестовете на Mercedes-Benz GenH2 Truck, кулминацията им беше преминаването на участък от трасето близо до планината Пенсър Джордж, разположена на надморска височина от 2211 м.
Трябва да се отбележи, че Daimler Truck представи своя водороден влекач Mercedes-Benz GenH2 Truck през 2020 г. Оттогава автомобилът бе подложен на интензивни тестове. Освен това всеки можеше да се вози на него като част от наскоро преминалото изложение IAA Transportation 2022 в Хановер.
Компанията си поставя за цел да увеличи пробега на камиона до 1000 км. За целта се предвижда да се използва течен водород (с по-висока енергийна плътност), въпреки че в момента машината работи на газообразно гориво. Масовото производство на Mercedes-Benz GenH2 Truck е планирано за втората половина на десетилетието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДаИмашВлакове
Коментиран от #3, #9
11:45 18.11.2022
2 Мамул
12:07 18.11.2022
3 От кой век пишеш?
До коментар #1 от "ДаИмашВлакове":
Имам чувството че пишеш от края на 19-ти век аз сме вече 21-ви. Ще ми обясниш ли как да превозвам ежедневно кисело мляко от софия до бургас с влак. Сутринта в 8:00 трябва да е по складовете които пък как ще го закарат до по-малките складове и магазините в околността с влак?12:15 18.11.2022
4 Бла бла бла
Собственик на спедиторска фирма ще се интересува повече от това колко километра може да измине този камион с едно зареждане и колко ще му струват 100 км пробег.
И дори тези параметри да го устройват остава въпросът къде ще зарежда с водород? Дори камиона да изминава 5 000 км с едно зареждане и 100 км да струват 1 лв, ако си купи камиона на зареден, в българия ще може да го кара само 5 000 км и му остава паметник защото в България няма нито една водородна зарядна станция.
А единственото което прочетох в статията е че този водороден автомобил не може да измине дори колкото електрически камион с едно зареждане и не виждам въобще смисъла от него в такъв случай. Реално няма никакви предимства спрямо който и да е камион.
Коментиран от #5, #7
12:26 18.11.2022
5 Мамул
До коментар #4 от "Бла бла бла":
Има едно предимство! Поддържа манипулацията "въглероден отпечатък" и овцете мислят, че скъпата трева заради инфлация е защото пазим планетата.13:04 18.11.2022
6 ПУТИН В ШОК
17:52 18.11.2022
7 МИСЛЕЩ
До коментар #4 от "Бла бла бла":
В камиона ше има миниинсталация за производство на водород от вода....такива тестове се правят в Сащ, Китай,ЕС....до 3 -4 години ше са готови....Коментиран от #8
17:56 18.11.2022
8 Само с мислене не става
До коментар #7 от "МИСЛЕЩ":
Необходими са и знания. Това което го описваш няма никакъв, ама никакъв смисъл.21:58 18.11.2022
9 И какво пречи едното на другото
До коментар #1 от "ДаИмашВлакове":
Влаковете са си влакове камионите са си камиони.Тази стока все някак трябва да стигне от склада на търговеца или производителя до влака. С каруци ли предлагаш да се транспортират до влака, след като си против камионите?
10:48 19.11.2022
10 Нема шанс
14:31 19.11.2022
11 Оня
20:20 19.11.2022