18 Ноември, 2022 11:33 6 371 11

Daimler Truck тества водороден камион в планината

  • водород-
  • камион-
  • daimler truck

Компанията си поставя за цел да увеличи пробега на камиона до 1000 км

Daimler Truck тества водороден камион в планината - 1

Първите пътни тестове на водородния камион Mercedes-Benz GenH2 Truck в планинските райони приключиха. През седмицата влекачът в състава на натоварен автовлак премина няколко пъти през прохода Бренер по маршрут с дължина 120 км.

Това е най-важната транспортна артерия за товарни превози на границата на Австрия и Италия. Четирилентовият път свързва Инсбрук и Болцано и минава на надморска височина от 1370 м. Само през 2019 г. по този път са преминали над 40 милиона тона товари, превозвани от 2.5 милиона превозни средства.

Daimler Truck тества водороден камион в планината

Що се отнася до тестовете на Mercedes-Benz GenH2 Truck, кулминацията им беше преминаването на участък от трасето близо до планината Пенсър Джордж, разположена на надморска височина от 2211 м.

Трябва да се отбележи, че Daimler Truck представи своя водороден влекач Mercedes-Benz GenH2 Truck през 2020 г. Оттогава автомобилът бе подложен на интензивни тестове. Освен това всеки можеше да се вози на него като част от наскоро преминалото изложение IAA Transportation 2022 в Хановер.

Daimler Truck тества водороден камион в планината

Компанията си поставя за цел да увеличи пробега на камиона до 1000 км. За целта се предвижда да се използва течен водород (с по-висока енергийна плътност), въпреки че в момента машината работи на газообразно гориво. Масовото производство на Mercedes-Benz GenH2 Truck е планирано за втората половина на десетилетието.

Daimler Truck тества водороден камион в планината


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДаИмашВлакове

    12 12 Отговор
    Да имаш влакове и да правиш електрически камиони е като да имаш злато, но да го заменяш с/у евроценности....

    Коментиран от #3, #9

  • 2 Мамул

    12 4 Отговор
    Отде зимаме водорода? Некъде находище ли има? Или ще го вадим от водата с ток от въглища?
  • 3 От кой век пишеш?

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "ДаИмашВлакове":

    Имам чувството че пишеш от края на 19-ти век аз сме вече 21-ви. Ще ми обясниш ли как да превозвам ежедневно кисело мляко от софия до бургас с влак. Сутринта в 8:00 трябва да е по складовете които пък как ще го закарат до по-малките складове и магазините в околността с влак?
  • 4 Бла бла бла

    5 15 Отговор
    Празни приказки и рекламни лозунги и единствените цифри са колко метра били изкачили все едно дизелов или електрически камион не може да ги изкачи тези метри. Какво точно трябваше да научим от очевидно рекламната статия?

    Собственик на спедиторска фирма ще се интересува повече от това колко километра може да измине този камион с едно зареждане и колко ще му струват 100 км пробег.

    И дори тези параметри да го устройват остава въпросът къде ще зарежда с водород? Дори камиона да изминава 5 000 км с едно зареждане и 100 км да струват 1 лв, ако си купи камиона на зареден, в българия ще може да го кара само 5 000 км и му остава паметник защото в България няма нито една водородна зарядна станция.

    А единственото което прочетох в статията е че този водороден автомобил не може да измине дори колкото електрически камион с едно зареждане и не виждам въобще смисъла от него в такъв случай. Реално няма никакви предимства спрямо който и да е камион.

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Мамул

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "Бла бла бла":

    Има едно предимство! Поддържа манипулацията "въглероден отпечатък" и овцете мислят, че скъпата трева заради инфлация е защото пазим планетата.
  • 6 ПУТИН В ШОК

    3 8 Отговор
    Кога ша ги стигнем германците....
  • 7 МИСЛЕЩ

    2 8 Отговор

    До коментар #4 от "Бла бла бла":

    В камиона ше има миниинсталация за производство на водород от вода....такива тестове се правят в Сащ, Китай,ЕС....до 3 -4 години ше са готови....

    Коментиран от #8

  • 8 Само с мислене не става

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "МИСЛЕЩ":

    Необходими са и знания. Това което го описваш няма никакъв, ама никакъв смисъл.
  • 9 И какво пречи едното на другото

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДаИмашВлакове":

    Влаковете са си влакове камионите са си камиони.

    Тази стока все някак трябва да стигне от склада на търговеца или производителя до влака. С каруци ли предлагаш да се транспортират до влака, след като си против камионите?
  • 10 Нема шанс

    5 4 Отговор
    Водородът е една от най-големите измами на века. Няма никакви шансове за успех, но политиците ще налеят милиарди там. А mercedes гледа да не изтърве парчето от баницата.
  • 11 Оня

    4 3 Отговор
    Закъсняха с електричеството и сега напъват за водород , щото китайците и Тесла са далеч напред , и нямат стигане