25 Ноември, 2022 12:56 2 917 10

• луна-
  • artemis i-
  • orion

NASA Orion изпрати свежи снимки на Луната и Земята - 1

Космически кораб на НАСА успешно обиколи Луната, преминавайки крайъгълен камък в многодневната мисия Artemis 1, която подготвя сцената за бъдещ астронавт, кацащ на повърхността на Луната. По време на скорошната маневра на кораба бяха направени няколко впечатляващи снимки, на които са запечатани Луната и Земята.

НАСА отбеляза, че полетът на космическия кораб Orion протича нормално и все още не е имало сериозни проблеми при изпълнението на мисията Artemis 1. Публикуваните изображения са направени по време на коригиране на траекторията на полета на Orion, когато главният двигател на кораба бе включен за 2.5 минути. По това време космическият кораб се намира в района на обратната страна на Луната, която не се вижда от Земята, така че няма комуникация с наземния контролен център в продължение на 34 минути.

NASA Orion изпрати свежи снимки на Луната и Земята

Следващата маневра на Orion ще постави кораба в дълбока орбита около Луната. Говорител на НАСА обеща да публикува повече снимки в бъдеще, веднага щом дойдат нови изображения от космическия кораб и публикуването им бъде одобрено от ръководството на отдела. Любопитното е, че на 5 декември Orion отново ще се доближи до Луната по време на маневрата, която ще бъде извършена за връщане на кораба на Земята. Очаква се през този период корабът да прелети над района, където през миналия век са кацали астронавти в рамките на програмата Аполо.

Мисията Artemis 1 е предназначена да тества надеждността на системите на космическия кораб Orion. Ако бъде счетено за успешно, тогава като част от мисията Artemis 2, екипаж от астронавти ще лети около Луната през 2024 г. Ако тази мисия е успешна, НАСА планира да кацне с екипаж от астронавти на лунната повърхност през 2025 г. по време на мисията Artemis 3. Това ще бъде първото подобно кацане след последната мисия Apollo през 1972 г.

NASA Orion изпрати свежи снимки на Луната и Земята

Въпреки че текущият полет на космическия кораб Orion е в автоматичен режим, вътре в кораба има три манекена, към които са свързани различни сензори, предназначени да записват температура, нива на излагане на радиация и други фактори. Корабът е оборудван и с гласовия асистент Callisto, разработен от Amazon в сътрудничество с Lockheed Martin и Cisco. В бъдещите пилотирани мисии гласовият асистент ще се превърне в един от инструментите за взаимодействие между екипажа и наземния контролен център.

Настоящата мисия Artemis 1 ще продължи до 11 декември. На последния етап Orion трябва да навлезе в земната атмосфера и да се спусне край бреговете на Съединените щати в Тихия океан.

• 1 електрически Москвич

Пепейците и дебейците вярват, че планета Земя е плоска.
  • 2 Холивуд

Дайте ги насам да опресним декорите за новото "кацане" !
  • 3 а сега де

нито една звезда не се вижда и кой по дяволите снима тоя модул ту отстрани ту отзад.

• 4 Иван

До коментар #3 от "а сега де":

Заради настройките на exposure-а на камерите и факта, че на снимките има други, по-ярки обекти.

За камери с широк зрителен ъгъл чувал ли си? Точно такива се използват и именно заради широкия ъгъл изглежда сякаш са по-далеч от модула. Също така модула има няколко такива, заради което виждаш и различни POV-та.

• 5 Тошко

НАСА е една голяма американска перачница на пари.

• 6 Алчо

Все тая. За нас, какво?

• 9 Знайко

До коментар #5 от "Тошко":

За да переш трябва да имаш мръсни кинти в количества. А те просто си усвояват абсолютно чисти кинти и ни пускат по един SGI на месец, колкото да имат алиби че правят нещо. Тоест не перат, а крадат и лъжат! Да не говорим за проволките под фланелките, за да имитират безтегловност и скованите и комични пози в които стоят докато се опитват да ни обедят, че не ни лъжат!
  • 10 До робите