Audi създава 72 допълнителни точки за зареждане за електрически превозни средства на площадката в Некарсулм, използвайки така наречените кубове, които използват литиево-йонни батерии от разглобени тестови автомобили Audi за съхраняване на електричество.
Двете кубчета захранват 48 точки за зареждане и увеличават капацитета за зареждане на електромобили за служители и посетители на завода в Некарсулм. Позиционирани са в многоетажния паркинг на югоизток от завода на Audi. На паркинга в североизточните покрайнини на завода е разположен още един куб с 24 точки за зареждане.
Във всеки от трите куба има по 198 изведени от експлоатация батерийни модули, всеки от които се състои от дванадесет клетки, които служат за съхранение на енергия. Според Audi, капацитетът може да бъде разширен: всеки от кубовете има място за 132 допълнителни модула.
Чрез захранването на точките за зареждане от използвани батерии, Audi доказва, че може да избегне "отнемащото време изграждане на скъпа инфраструктура с електропроводи със средно напрежение и трансформатори". И трите куба имат енергиен капацитет от 1.58 MWh, което е малко повече от 500 kWh на контейнер. Те се зареждат през нощта от захранващата 70 kW линия, когато натоварването на мрежата е ниско, а през деня подават електричество с мощ от 11 kW.
„Благодарение на батериите в кубовете, ние получаваме 300 kW мощност за зареждане със сравнително малък свързан товар от 70 kW “, обяснява Яник Мастал, ръководител на проекта за разширяване на инфраструктурата за зареждане в съоръжението. „Системата работи като варел за дъжд. В бъдеще фотоволтаичните модули могат да осигурят допълнителна зелена енергия за кубовете.“
В многоетажния паркинг на Audi Forum Neckarsulm работят още 40 зарядни станции, захранвани от мрежата чрез трансформаторна подстанция. В допълнение към новите кубове, Audi пусна в експлоатация още 150 точки за зареждане в многоетажен паркинг 2 в източните покрайнини на завода, които също се захранват от трафопост. Според Audi във фабриката в Некарсулм и Хайлброн има около 600 точки за зареждане, включително 20 станции за бързо зареждане.
„Благодарение на нашите точки за зареждане, ние правим нашия завод подходящ за електрификация и така даваме на служителите възможност да зареждат електрическите си автомобили през работно време “, казва Александър Якоб, ръководител на отдела за планиране на структурата на завода в Некарсулм. Повечето от тези точки за зареждане също са публично достъпни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Според анти електриците
Да не цитирам и други анекдотични примери които са давали как батериите за нищо не стават.
Коментиран от #4
15:22 18.01.2023
3 Гост
16:06 18.01.2023
4 Гост
До коментар #2 от "Според анти електриците":
Офертата за БМВ и3 с батерия за смяна още е валидна,ще я купиш ли?Коментиран от #5
16:14 18.01.2023
5 Купувам
До коментар #4 от "Гост":
Давам 5 000 лв. веднага и на момента Продаваш ли?16:45 18.01.2023
6 Гост
Коментиран от #7
17:06 18.01.2023
7 Ти да видиш!
До коментар #6 от "Гост":
Е като батерията е за смяна и този автомобил според тебе за нищо не струва, защо му искат два пъти повече отколкото струва твоя автомобил? Очевидно батериите не са толкова евтини дори след края на живота им, както твърдиш!Не трябваше ли по твоите думи той да търси на кой да даде някой лев за да му приеме автомобила за "утилизация"
Коментиран от #8
17:30 18.01.2023
8 Гост
До коментар #7 от "Ти да видиш!":
В момента с старите батерии напълно заредени пробега е около 50 километра.При 170 км дадени от производителя.Колко им е паднал капацитета, ефикасноста или кпд?Коментиран от #9
17:43 18.01.2023
9 Турбо ще ти обясни
До коментар #8 от "Гост":
Като се появи. Че нещо много станахте никовете, които пишат за КПД на батерия от негово име, за да му се пази реномето и да не се излага. Ще си продължа дискусията с него.00:12 19.01.2023