16 Октомври, 2023 09:41 1 687 4

• астероид-
  • космос-
  • вода

Учени от НАСА откриха вода в проби, изпратени до Земята от астероида Бену - 1

Американската космическа сонда OSIRIS-REx, изстреляна през 2016 г., успешно събра проби от астероида Бену през 2020 г. и ги върна на Земята на 25 септември 2023 г. При изследване на тези проби учените откриха наличието на вода.

Пробите, донесени от сондата, са с тегло около 250 g и съдържат различни камъни, прахови частици Най-впечатляващото обаче е откритието на въглерод и хидратирани минерали в пробите.

Главният изследовател на OSIRIS-REx Данте Лаурета обясни, че анализът с електронен микроскоп на астероидните скали показва, че кристалната структура на глинестия минерал съдържа вода.

Учени от НАСА откриха вода в проби, изпратени до Земята от астероида Бену

Тези проби също съдържат сяра, важен елемент за планетарната еволюция и структурата на протеините. Освен това са открити минерали, които реагират на магнитни полета, включително някои, които може да са изиграли роля в произхода на живота на Земята.

Тези открития подкрепят теорията, че водата и животът на ранната Земя може да са донесени от астероиди и комети. Пробите, върнати от OSIRIS-REx, ще предоставят на учените ценна информация за произхода на живота на нашата планета.

• 1 Тъпакус