Едно от основните опасения на потребителите по отношение на електрическите превозни средства е дълготрайността на батериите, които ги захранват. Германската автомобилна асоциация ADAC се опита да провери доколко това е вярно, като използва за тест Volkswagen ID.3.
След 100 000 км тестове, ID.3 може да се похвали с 93% от капацитета на батерията си. Организацията заяви, че това е в рамките на очакваните загуби след това разстояние, въпреки факта, че не са спазени всички препоръки на VW за зареждане.
Колата многократно е била зареждана на бързи зарядни устройства - нещо, което повечето потребители, които могат да зареждат у дома, вероятно няма да правят толкова често. При тестовете на ADAC също така батерията често е зареждана до 100 % и след това е оставяна включена в зарядното в продължение на дни за следващия водач, което автомобилният производител също не препоръчва.
Батерията на ID.3 е с пълен размер от 82 kWh, но използването на цялата му мощност се отразява значително на дълготрайността на пакета. Производителите на автомобили се борят с това, като вграждат буфер в батериите си, който не позволява на водачите да използват определена част от капацитета им. Не всички марки обаче рекламират тази разлика, което може да доведе до известно разочарование от страна на клиентите. Volkswagen обаче е категоричен, че ID.3 има нетен капацитет от 77 kWh.
Въпреки че отзивите за ID.3 са положителни, ADAC има някои предложения към купувачите. Главно, от там препоръчват те да останат в крак с актуализациите, които компанията разпространява . Организацията заяви, че подобренията на VW са увеличили мощността на зареждане, направили са задвижващия агрегат по-ефективен и са удължили пробега на ID.3 през по-студените сезони, докато автомобилът е бил в нейно притежание. ADAC не е приключила с ID.3. Организацията планира да продължи тестовете на автомобила, докато той достигне 160 000 км, когато гаранцията изтича.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДрайвингПлежър
Какво разбираме от статията обаче... производителите ти рекламират Х километра пробег, обаче всъщност той е Х-1. Разбираме, че ако нямаш собствено зарядно си сериозно прецакан, но дори и да го имаш трябва да си педант и да търчиш всяка божа вечер и при всяко спиране да разтягаш кабеляци и да събираш и да си губиш времето... а батерията след 160 000 км вече е без гаранция и ти си купуваш една котка в чувал! Колко от вас са си купували кола втора ръка, която им е сервирала куп изненади?! Е мотора се прави, няма мотор, който да не се съживи освен ако не си пръснал блока - ама приятна замяна на батерия!
Коментиран от #2, #11, #18, #19
17:52 30.10.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Мишо
18:04 30.10.2023
4 ФАКТ
Коментиран от #9
18:16 30.10.2023
5 тъй шъй
До коментар #2 от "Хахахаха":
Едно не разбрахте, колкото и да е маловажно. ДВГ след 100, 200 а и 300х. км, обикновено има същата или даже малко по-голяма мощност отколкото нов. Спрете с тази неистина, че конете отлитат постепенно. Отлитат при дълбока старост и много лоша поддръжка.Коментиран от #14, #20
18:16 30.10.2023
6 ДрайвингПлежър
До коментар #2 от "Хахахаха":
A ти губиш пробег бе човек! Още с продажбата ти казват че 300те километра при 100% батерия всъщност са недостъпни и са с 50 км по-малко. А с времето губиш още 50, а като стане студено губиш още 50 и накрая твоята кола с 300 обявени има пробег од няма и 200 км!И преди съм го казвал - с пълен резервоар по борд компютър ми дава 1400 км и ако не я напъвам по магистралата ще мина реални 1200! И ще го направя и след 10 години!
18:34 30.10.2023
7 джо
19:59 30.10.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Пламен
До коментар #4 от "ФАКТ":
Нещо си във грешка.....Дори и на дизеловите влакове задвижването им е на ток, т.е. дизеловия двигател задвижва генератор за ток, а тока задвижва електродвигател.
А повечето модерни кораби са на абсолютно същия принцип. Там електродвигателя е на самото витло и по този начин се повишава маневреността на кораба във пристанището.
21:26 31.10.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Електричката
За 4 годинки се избива инвестицията. Които иска да смята. Аз съм си направил аритметиката.
И друго да кажа. Няма причина да се зарежда батерията на 100%. Само и се скъсява живота.
Изберете си модела с най - голям капацитет на батерията и зареждайте до 80%.
Спукайте я от каране за времето докато е в гаранция.
16:40 01.11.2023
13 Българин
Коментиран от #15
17:22 01.11.2023
14 Гошо
До коментар #5 от "тъй шъй":
Аз за първи път чувам, че кола на 200-300х.км. имала същата или по-голяма мощност?!? На какво се дължи това? С годините обема на двигателя се е увеличил от триенето на семерингите в цилиндрите? Или прегорели те гарнитури? Може би загубата на компресия? Неее, от саждите в DPF-а или махнатият катализатор. Да не забравим, че сигурно си сложил е евтина АГУ, която се зарежда с газ на промоция от "един твой приятел". Вече ми е ясно, защо българина предпочита да си купи кола нов внос от Италия на 200х.км. - не било заради парите, а двигателят тъкмо се е разработил и ремъка му се е изтъркал по калъпа на вала 😝19:55 01.11.2023
15 Не се ползва така електричката
До коментар #13 от "Българин":
Не се чака да се разреди и тогава да се зарежда. Като падне на 40% например се допълва до 80% за 10-15мин и така на всеки 140 - 160км да речем. Това е времето за тоалетна или кафенце.Коментиран от #16
05:43 02.11.2023
16 Карлуково
До коментар #15 от "Не се ползва така електричката":
Тия елки, се едно някой кафеджия ги е мислил. Баба ВЕЦЕ, сигур и тя е в творческия екип. Бухаха ту кенеф, ту кафенце.15:00 02.11.2023
17 Карлуково
15:13 02.11.2023
18 Гост
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
Не разбирам какво те притеснява в електрическите автомобили от към зареждане. Всяка закупена кола си въврви в комплект с "домашно" зарядно от порядъка на 3,5-7 kW. МОята е с 3,5 kW, зареждам я през 2-3 дни през ноща. Като се прибера, паркирам си в гаража и цяла вечер колата се зарежда, а на сутринта е на 100%. Това със зареждането не е проблем ако живееш в къща и си имаш гараж. Истинския проблем е пробега и бавното зареждане, за сега електричките са основно за градско и до 50-60 км извън града, с общ пробег 200-300 км макс.13:02 03.11.2023
19 Много пъти съм го писал това
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
Ако литиева батерия се зарежда само до 80% от 100%-вия си капацитет живота и многократно се увеличава.Като от 20% до 80% зарядния ток може да бъде в пъти по - голям от този да речем от 5 до 100% които е обявен без това да се отрази негативно на батерията. Това е за батерията в самобръсначката ви, телефона ви и автомобила ви - без значение. За моя електрически велосипед си купих зарядно устройство което позволява да избереш до колко волта да заредиш батерията. Така настроено устройството ми позволява да се прекрати зареждане при достигане на 80% от капацитета на батерията. Като резултат след 3г. почти всекидневна употреба капацитета на батерията е намалял приблизително с 5%.
И на iPhone който имам съм си направил да ми сигнализира звуково при достигане на 80% от зарядния капацитет. След 3г капацитета е намалял само със 7%./Понякога зареждам батерията до 100% защото не съм намерил лесен начин да огранича зареждането до 80% както при велосипеда/
И при електроавтомобилите е така. Купете си автомобила с най-голямата по капацитет батерия ако има избор и зареждайте до 80%. Поддържайте батерията в границите на 20% до 80% и ви гарантирам 10-12г без проблем с нея.
И да допълня за тези които не са разбрали. При първа възможност дозаредете до 80% Така винаги ще имате адекватно количество енергия в батерията и дълъг живот. Има и още детайли които е добре да се знаят но тук изложих само най-съществените. Надявам се да съм внесъл яснота по казуса.
21:33 16.11.2023
20 По голяма глупост скоро не бях чел
До коментар #5 от "тъй шъй":
На какво се базира тя не знам. Чувал съм едни други емпирици дето ме убеждаваха, че маслото в ДВГ не било необходимо да се сменя а само да се долива.Брато, това което си написал дано не си го мислиш, че е така. Ако си вярваш не е лошо да се консултираш с психиатър.
21:41 16.11.2023