Last news in Fakti

30 Октомври, 2023 17:26 4 605 20

Как се отразяват бързите зарядни станции на батерията след 100 хил. километра?

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.3-
  • батерия-
  • adac

ADAC тества Volkswagen ID.3

Как се отразяват бързите зарядни станции на батерията след 100 хил. километра? - 1

Едно от основните опасения на потребителите по отношение на електрическите превозни средства е дълготрайността на батериите, които ги захранват. Германската автомобилна асоциация ADAC се опита да провери доколко това е вярно, като използва за тест Volkswagen ID.3.

След 100 000 км тестове, ID.3 може да се похвали с 93% от капацитета на батерията си. Организацията заяви, че това е в рамките на очакваните загуби след това разстояние, въпреки факта, че не са спазени всички препоръки на VW за зареждане.

Колата многократно е била зареждана на бързи зарядни устройства - нещо, което повечето потребители, които могат да зареждат у дома, вероятно няма да правят толкова често. При тестовете на ADAC също така батерията често е зареждана до 100 % и след това е оставяна включена в зарядното в продължение на дни за следващия водач, което автомобилният производител също не препоръчва.

Батерията на ID.3 е с пълен размер от 82 kWh, но използването на цялата му мощност се отразява значително на дълготрайността на пакета. Производителите на автомобили се борят с това, като вграждат буфер в батериите си, който не позволява на водачите да използват определена част от капацитета им. Не всички марки обаче рекламират тази разлика, което може да доведе до известно разочарование от страна на клиентите. Volkswagen обаче е категоричен, че ID.3 има нетен капацитет от 77 kWh.

Въпреки че отзивите за ID.3 са положителни, ADAC има някои предложения към купувачите. Главно, от там препоръчват те да останат в крак с актуализациите, които компанията разпространява . Организацията заяви, че подобренията на VW са увеличили мощността на зареждане, направили са задвижващия агрегат по-ефективен и са удължили пробега на ID.3 през по-студените сезони, докато автомобилът е бил в нейно притежание. ADAC не е приключила с ID.3. Организацията планира да продължи тестовете на автомобила, докато той достигне 160 000 км, когато гаранцията изтича.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    18 8 Отговор
    ама какво говорите, като миро за мирянин е бързата зарядна.
    Какво разбираме от статията обаче... производителите ти рекламират Х километра пробег, обаче всъщност той е Х-1. Разбираме, че ако нямаш собствено зарядно си сериозно прецакан, но дори и да го имаш трябва да си педант и да търчиш всяка божа вечер и при всяко спиране да разтягаш кабеляци и да събираш и да си губиш времето... а батерията след 160 000 км вече е без гаранция и ти си купуваш една котка в чувал! Колко от вас са си купували кола втора ръка, която им е сервирала куп изненади?! Е мотора се прави, няма мотор, който да не се съживи освен ако не си пръснал блока - ама приятна замяна на батерия!

    Коментиран от #2, #11, #18, #19

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мишо

    28 11 Отговор
    Ей сега заредих Аудито. 5 минути на бензиностанцията, 720 км. пробег. Да не съм куку да чакам с часове да се зареди батерията на електробоклуку, че и след това да не смееш ни климатик, ни радио да пуснеш, че трябва да пестиш тока, да не останеш на пътя.
  • 4 ФАКТ

    27 6 Отговор
    НА ТЕЗИ ТАКА НАРЕЧЕНИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КОЛИ..ДО СКОРО СЕ НАРИЧАХА МОТОКАРИ...ТРОЛЕИ И ТРАМВАИ...НЯКЪДЕ НЯКОИ ХОРА РЕШИХА ДА СТАВАТ МИЛИАРДЕРИ И СЕГА НИ ПРОБУТВАТ НЕЩО НА ТОК...А КОРАБИТЕ,АВТОБУСИТЕ ВЛАКОВЕТЕ.. САМОЛЕТИТЕ..ТЯХ ЗАЩО НЕ ГИ СМЕНИТЕ С ЕЛЕКТРОСАМОЛЕТИ..ТЕ НЕ СА ЛИ ВРЕДНИ ЗА ОКОЛНАТА СРЕДА...?...ИЛИ СА ВРЕДНИ САМО ОНЕЗИ НЕЩА КОИТО НЯКОЙ НЯКЪДЕ ГО УСТРОЙВА...!!!,,АМИ МАХНЕТЕ ЦИГАРИТЕ И ДРОГАТЕ БЕ .МАХНЕТЕ ПОЛИТИЦИТЕ....ОТ ТЕЗИ НЕЩА ПО ВРЕДНИ ИМА ЛИ...ЧЕ ТОЧНО КОЛИТЕ ПЪК ВЗЕХА ДА ВИ ПРЕЧАТ...:)

    Коментиран от #9

  • 5 тъй шъй

    23 4 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    Едно не разбрахте, колкото и да е маловажно. ДВГ след 100, 200 а и 300х. км, обикновено има същата или даже малко по-голяма мощност отколкото нов. Спрете с тази неистина, че конете отлитат постепенно. Отлитат при дълбока старост и много лоша поддръжка.

    Коментиран от #14, #20

  • 6 ДрайвингПлежър

    18 5 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    A ти губиш пробег бе човек! Още с продажбата ти казват че 300те километра при 100% батерия всъщност са недостъпни и са с 50 км по-малко. А с времето губиш още 50, а като стане студено губиш още 50 и накрая твоята кола с 300 обявени има пробег од няма и 200 км!
    И преди съм го казвал - с пълен резервоар по борд компютър ми дава 1400 км и ако не я напъвам по магистралата ще мина реални 1200! И ще го направя и след 10 години!
  • 7 джо

    14 1 Отговор
    Ханс тези батерии много добре знаеш,че са са Китайски не Немски обаче толкова уверено говориш сякаш са производители на тях като очакванията им били такива .Тук думата имат Китайците а не ти.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Пламен

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "ФАКТ":

    Нещо си във грешка.....
    Дори и на дизеловите влакове задвижването им е на ток, т.е. дизеловия двигател задвижва генератор за ток, а тока задвижва електродвигател.
    А повечето модерни кораби са на абсолютно същия принцип. Там електродвигателя е на самото витло и по този начин се повишава маневреността на кораба във пристанището.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Електричката

    4 1 Отговор
    Си е най - доброто. Както и да го увъртате. Супер динамика, надеждност, ниска поддръжка. Най - доброто финансово решение за нощно такси. Зареждаш през деня от соларките и вечер въртиш кравая.
    За 4 годинки се избива инвестицията. Които иска да смята. Аз съм си направил аритметиката.
    И друго да кажа. Няма причина да се зарежда батерията на 100%. Само и се скъсява живота.
    Изберете си модела с най - голям капацитет на батерията и зареждайте до 80%.
    Спукайте я от каране за времето докато е в гаранция.
  • 13 Българин

    2 1 Отговор
    Моята кола е дизел с резервоар 45л. С един резервоар мога да измина над 1100км.Този пробет на ел колите ми се вижда малък.Напр. от Видин до морето трябва мин. 1 зареждане.

    Коментиран от #15

  • 14 Гошо

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "тъй шъй":

    Аз за първи път чувам, че кола на 200-300х.км. имала същата или по-голяма мощност?!? На какво се дължи това? С годините обема на двигателя се е увеличил от триенето на семерингите в цилиндрите? Или прегорели те гарнитури? Може би загубата на компресия? Неее, от саждите в DPF-а или махнатият катализатор. Да не забравим, че сигурно си сложил е евтина АГУ, която се зарежда с газ на промоция от "един твой приятел". Вече ми е ясно, защо българина предпочита да си купи кола нов внос от Италия на 200х.км. - не било заради парите, а двигателят тъкмо се е разработил и ремъка му се е изтъркал по калъпа на вала 😝
  • 15 Не се ползва така електричката

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Българин":

    Не се чака да се разреди и тогава да се зарежда. Като падне на 40% например се допълва до 80% за 10-15мин и така на всеки 140 - 160км да речем. Това е времето за тоалетна или кафенце.

    Коментиран от #16

  • 16 Карлуково

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не се ползва така електричката":

    Тия елки, се едно някой кафеджия ги е мислил. Баба ВЕЦЕ, сигур и тя е в творческия екип. Бухаха ту кенеф, ту кафенце.
  • 17 Карлуково

    1 1 Отговор
    Тия елки, се едно някой кафеджия ги е мислил. Баба ВЕЦЕ, сигур и тя е в творческия екип. Бухаха ту кенеф, ту кафенце и малце возене.
  • 18 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Не разбирам какво те притеснява в електрическите автомобили от към зареждане. Всяка закупена кола си въврви в комплект с "домашно" зарядно от порядъка на 3,5-7 kW. МОята е с 3,5 kW, зареждам я през 2-3 дни през ноща. Като се прибера, паркирам си в гаража и цяла вечер колата се зарежда, а на сутринта е на 100%. Това със зареждането не е проблем ако живееш в къща и си имаш гараж. Истинския проблем е пробега и бавното зареждане, за сега електричките са основно за градско и до 50-60 км извън града, с общ пробег 200-300 км макс.
  • 19 Много пъти съм го писал това

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Ако литиева батерия се зарежда само до 80% от 100%-вия си капацитет живота и многократно се увеличава.
    Като от 20% до 80% зарядния ток може да бъде в пъти по - голям от този да речем от 5 до 100% които е обявен без това да се отрази негативно на батерията. Това е за батерията в самобръсначката ви, телефона ви и автомобила ви - без значение. За моя електрически велосипед си купих зарядно устройство което позволява да избереш до колко волта да заредиш батерията. Така настроено устройството ми позволява да се прекрати зареждане при достигане на 80% от капацитета на батерията. Като резултат след 3г. почти всекидневна употреба капацитета на батерията е намалял приблизително с 5%.
    И на iPhone който имам съм си направил да ми сигнализира звуково при достигане на 80% от зарядния капацитет. След 3г капацитета е намалял само със 7%./Понякога зареждам батерията до 100% защото не съм намерил лесен начин да огранича зареждането до 80% както при велосипеда/
    И при електроавтомобилите е така. Купете си автомобила с най-голямата по капацитет батерия ако има избор и зареждайте до 80%. Поддържайте батерията в границите на 20% до 80% и ви гарантирам 10-12г без проблем с нея.
    И да допълня за тези които не са разбрали. При първа възможност дозаредете до 80% Така винаги ще имате адекватно количество енергия в батерията и дълъг живот. Има и още детайли които е добре да се знаят но тук изложих само най-съществените. Надявам се да съм внесъл яснота по казуса.
  • 20 По голяма глупост скоро не бях чел

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "тъй шъй":

    На какво се базира тя не знам. Чувал съм едни други емпирици дето ме убеждаваха, че маслото в ДВГ не било необходимо да се сменя а само да се долива.
    Брато, това което си написал дано не си го мислиш, че е така. Ако си вярваш не е лошо да се консултираш с психиатър.