7 Декември, 2023 19:00 1 833 7

Fiat ще оборудва 500е със сменяема батерия

  • fiat-
  • fiat 500-
  • 500 e-
  • ample

Крачката е част от партньорство на Stellantis

Fiat ще оборудва 500е със сменяема батерия - 1

Stellantis ще се превърне в един от първите западни производители на автомобили, които ще използват технологията за смяна на батерии, след като подпише споразумение с компанията за технологии Ample. Първоначално двете компании ще работят за интегриране на модулното решение за смяна на батерии на Ample в електрическите автомобили с батерии на Stellantis.

Първоначално, през 2024 г., автопарк от 100 модела Fiat 500e от услугата за споделяне на автомобили Free2move в Мадрид, Испания, ще бъде оборудван с батерии с възможност за смяна. Технологията на Ample позволява смяна на батерията за по-малко от 5 минути.

Модулните батерии, които ще се използват, са проектирани като замяна на оригиналната батерия на електромобила. Батериите на Ample могат да се монтират във всеки електромобил и могат да бъдат подходящи за всички електромобили Stellantis, без да се налага производителят на автомобили да преработва платформите си.

"Партньорството с Ample е още един пример за това как Stellantis проучва всички възможности, които дават свобода на придвижването на нашите клиенти, използващи електрически превозни средства", заяви Рикардо Стамати, старши вицепрезидент на бизнес звеното за зареждане и енергия на Stellantis. "В допълнение към другите проекти, върху които сме фокусирани, решението за модулна смяна на батерии на Ample има възможност да предложи на нашите клиенти по-голяма енергийна ефективност, изключителна производителност и по-ниска тревожност за пробега. С нетърпение очакваме да изпълним първоначалната програма с нашия звезден Fiat 500e."


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 компромисна марка

    3 6 Отговор
    изключително слаби модели през последните 30 години, за реноме да не говорим

    Коментиран от #7

  • 2 Каквото

    2 5 Отговор
    и да направят , хората масово не ги харесват електричките и това е!

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Каквото":

    говори за себе си
  • 4 Баба ви Мара

    2 1 Отговор
    Така. Смяната за 5 минути решава един проблем, скоростта с която автомобила е "зареден" с прясна енергия. 5-6 минути е много приемлив показател защото е сравним с зареждането на бензиностанция. Но, тука има едно голямо НО.!!!
    На каква цена се случва всичко това - първо с подмяната на тази батерия тя не става автоматично готова за следващия клиент. Има някаква логистика и подготовка за нея докато се премести и включе така че да се зареди преди да бъде монтирана на следващия автомобил. Това може да се извършва от машини , но вероятноще 3ма някакъв жив оператор или механици на всяка такава станция. Заплатите на тези хора както имената 3 поддръжката на тези машини ще трябва да бъде калкулирана в цената на подмяната на батерията защото тя е отделна от цената на тока с който бива заредена батерията .
    Никой не казва към настоящия момент колко ще бъде това допълнително оскъпяване , но вероятно ще удвои цената на "зареждането".
    Ако приемем че в България в момента на бърза зарядна електромобил зарежда най-ниска на 75-80 ст.на киловат, то ако киловата стане лев и петдесет , дали ще има толкова желаещи да ползват станций за подмяна на батерията ?!
    Това оскъпяване ще отблъсне много поддръжници на идеята за електрификация, защото основното което ги привлича като цяло не е опазването на околната среда , а именно ниската цена за транспортиране /зареждане.

    Пред алтернативите да заредиш ток за 20 минути, или да сложиш заредена батерия за 5 минути но на двойна цена

    Коментиран от #5

  • 5 Баба ви Мара

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Баба ви Мара":

    Пред алтернативите дали да заредиш ток за 20 минути на някаква цена, или да сложиш заредена батерия за 5 минути , Но на двойна цена , вероятно 99% от хората ще изберат по ниската цена. Да примемем че един процент от хората бързат за някъде и тези 15 минути разлика са им фатални.

    Така че лично аз по скоро го виждам бързото зареждане да се развива, и тези така наречени 20 мин наистина да бъдат точно 20 или по малко (, а не да стават 40 ако втори автомобил се включида зарежда успоредно до теб).
  • 6 Инженерни проблеми

    1 0 Отговор
    Цената и времето са само един аспект. Чисто инженерни проблеми има за решаване, тъй като не е нито лесно, нито евтино да манипулираш паралелепипеди по 400-500кила и да направиш бързи връзки за големия ток и антифриза, които да издържат на милиони включвания и изключвания и да гарантират, че няма да течове и утечки.

    Това с бързите връзки става още по-тегаво за решаване ако решат да направят батериите по-модулни, за да са по-леки и малко, и съответно по-лесни за вадене и слагане. Нещата за съжаление са доста по-сложни от подмяната на АА батериите на количка с дистанционно.

    Далеч съм от мисълта да давам акъл на цели инженерни организации и затова съм по-склонен да повярвам, че тези неща са предимно рекламни нищоприказвания с цел да се влезе в новините и инвеститорите да не се уплашат, че Стелантис стоят на едно място и не се развиват.
  • 7 Автомонтьор

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "компромисна марка":

    Нали караш автомобил от Вагина груп,какъв ти е проблема,за слепец като теб вагините може да са най добрите но това не означава че е така.