Индийският автомобилен концерн Tata Motors получи лиценз за по-нататъшно развитие на двулитровия дизелов двигател Fiat Multijet II, който доскоро принадлежеше на транснационалния автомобилен гигант Stellantis. Това е лиценз, който позволява модифициране на дизайна и електронното калибриране на силовия агрегат, без да се прехвърлят права върху интелектуална собственост. С други думи, Tata ще получи свобода да работи с агрегата, но законните права върху технологията ще останат при Stellantis. В същото време двигателят ще остане в гамата на някои модели Jeep, произвеждани в Индия.
Досега Tata използваше само двигателя Multijet II в конфигурацията му със 170 к.с. и всякакви опити за модификация - дори проста промяна в софтуера на блока за управление на двигателя - изискваха допълнителни одобрения и плащания. Според Autocar India , Stellantis e поиска. сума, която от 10 милиона евро, за разрешение за промяна на калибрирането, което направи по-нататъшното развитие икономически неизгодно за Tata и значително затрудни разработването на собствените ѝ модели.
Новото лицензионно споразумение ще даде на Tata свободата да променя параметрите на двигателя, за да отговарят на нейните нужди. Очаква се гамата да включва дефорсирана версия със 150 конски сили, както и ревизирана версия със 180 конски сили, за да се конкурира с основния конкурент на Tata, Mahindra, който използва собствен 2.2-литров дизелов двигател mHawk. Тази диверсификация на двигателите не само намалява разходите, но и проправя пътя за по-нататъшни технически подобрения в отговор на все по-строгите екологични разпоредби на Индия.
Въпреки че дизеловият двигател Multijet II е разработен преди повече от 15 години, той все още остава актуално решение за сегмента на средноразмерните SUV автомобили, особено на индийския пазар, където търсенето на надеждни и икономични дизелови двигатели е постоянно високо. Освен това лицензът ще позволи на Tata не само да оптимизира разходите за закупуване и поддръжка на двигателя, но и да разшири собствената си инженерна компетентност в областта на дизеловите мотори.
2.0-литровият Multijet II двигател в момента се монтира в модели като Tata Harrier и Tata Safari, както и в локализираните версии на Jeep Compass и Jeep Meridian, които се произвеждат в заводи в Индия. Предвид популярността на тези модели, получаването на пълен контрол върху двигателя може да бъде стратегическо предимство за Tata Motors, тъй като тя се стреми да засили позицията си в сегмента на средноразмерните SUV автомобили, като същевременно намали зависимостта си от чуждестранни технологични партньори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ми явно са
Коментиран от #9
15:24 03.06.2025
2 ку ку ру ку
15:39 03.06.2025
3 Истини
16:19 03.06.2025
4 Габдулла
18:56 03.06.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Kиро
Коментиран от #12
00:06 04.06.2025
7 Дон Турболенто
00:19 04.06.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ела
До коментар #1 от "ми явно са":
да видиш пътищата и колите в Индия и прецени сам дали са готови за електрификация. В същия момент в съседен и много по-развит Китай електричките тотално разбиха бензина. Ти като Индия ли искаш да сме или като Китай?Коментиран от #10
07:36 04.06.2025
10 Искам искаааамммм
До коментар #9 от "Ела":
Искам да съм като в Русия-та! Нафта колкот щеш и ефтина колкот щеш!08:20 04.06.2025
11 Общо взето
08:55 04.06.2025
12 ганю
До коментар #6 от "Kиро":
Да беше го написал така:докато Европа се самоубива...
и отзад си го набива
щото управляващите в Брюксел
те не стават и за слива
докат умните индийци
и със знаци финикийски
щипнаха мотор от фиата
и тъй ще идат на луната
така разказаха им те играта
и на старата европа
дето тропа в гардеропа
няма вече ала бала
мамата си то еб....
09:01 04.06.2025
13 Ареее при братушките
12:47 04.06.2025
14 Реално
12:50 04.06.2025
15 матей
08:29 06.06.2025