Last news in Fakti

22 Декември, 2023 18:48 3 301 12

Mercedes тества Unimog с водородно задвижване

  • mercedes-
  • unimog-
  • косачка

Прототипът е оборудван с двигател с вътрешно горене, който произвежда около 290 к.с.

Mercedes тества Unimog с водородно задвижване - 1

Mercedes представи прототип на Unimog U 430 с водородно задвижване. Той се отличава от типичнияавтомобил с горивна клетка (FCV), тъй като има уникално преработен двигател, работещ с водород. Въпреки че конкретните подробности са ограничени, двигателят разполага с приблизително 290 конски сили и 1000 нютон метра въртящ момент. Прототипът е в процес на по-нататъшно разработване, за да се увеличи капацитетът му за стандартен работен ден, като се захранва от четири резервоара с високо налягане, разположени зад кабината, които съдържат около 14 кг водород.

Daimler Truck подчертава намаления шум на двигателя в сравнение с дизеловия му аналог и екологичния му аспект, тъй като той генерира вода, изхвърляна като пара през изпускателната система. Прототипът, оборудван с две косящи глави, премина през тестове на изведен от експлоатация участък от магистрала между Байройт и Бамберг, като се сблъска с предизвикателства като ниски температури, разнообразен релеф и зареждане с гориво на обществена бензиностанция.

Въпреки, че Daimler Truck остава ангажиран с електрическите и водородните горивни клетки, те признават водородното горене като жизнеспособна възможност за "декарбонизация" въз основа на първоначалните резултати от проекта WaVe. Проектът показва, че "двигателят с водородно горене може да бъде разумно, допълващо решение за специални приложения". Франциска Кусумано, шеф на Mercedes-Benz Special Trucks, изрази задоволство от двугодишния напредък в разработването на тестовия автомобил, като подчерта ценната обратна връзка, събрана от практическите приложения по време на тестовете със служители на Autobahn GmbH в Горна Франкония.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пияната тояга

    4 1 Отговор
    Оти не е на ток,нал там било "бъдещето" ?
  • 2 Кокорчо🙄

    2 6 Отговор
    Тез швсби ша на оставят и без вода и въздух, водорода нали е това

    Коментиран от #12

  • 3 А50

    5 3 Отговор
    Бъдещето е на водородното гориво или като водородни клетки за електричество или горене, както описаното по-горе. А умнокрасивитете лапнаха по огромните батерии и отхвърляха водорода като алтернатива. За производството на водород е необходимо електричество, но то е вид акумулация на излишните мощости от ел енергия в ненатоварените часов, след като е произведено електричество то трябва да се изконсумира. Умнокрасивите да си направят сметка и колко електричество се изразходва безполезно от мощни компютри за генериране на биткоини, но тук зелените защо мълчът. Между другото извадената от употреба магистрала в Германия на снимката изглежда по-добре от вкарана в употреба магистрала или тангента(хорда) в България

    Коментиран от #8

  • 4 аааахахахааа

    4 8 Отговор
    А преди десетина дена руснаците тестваха Лада Нива с АБС и ел.огледала.В момента били разработвали серво на волана и ел.стъкла.

    Коментиран от #5

  • 5 А50

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "аааахахахааа":

    Руснаците преди 30-40г. тестваха реактивен 3 моторен пътнически самолет Ту-154 с един двигател работеш на водород. А боинг тия дни пуснаха самолет на биогориво, демек препържено олио, което кой знае какви последици може да има за двигателите

    Коментиран от #6

  • 6 Комент

    1 3 Отговор

    До коментар #5 от "А50":

    Поредната глупост. А защо нямат ни една кола, освен китайдките москвичи.
  • 7 Aло леваците

    1 1 Отговор
    Статията е за УНИМОГ!!! Нещо, като нищо друго. Една от иконите на немското/германското/ автомобилостроене.
  • 8 Пълни глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "А50":

    Водородът никога не е имал бъдеще за сухопътния транспорт. Няма и да има. Какъв е смисъла осем часа да бръмчи 300 коня ДВГ почти на празен ход, за да може този камион да мине 20 км за деня? За такива кратки разстояния и ниски скорости батерията и електрическите двигатели са най-доброто решение.

    Тъкмо и косачките може да са с електрически двигатели. Те на практика харчат повече енергия за час отколкото енергията за придвижване на камиона. В случая дори в теглото на батериите няма да има никакво значение.
  • 9 И все се пропуска нещо важно

    0 0 Отговор
    ДВГорене. Значи нещо гори. И какво гори? Ами водород. До тук добре обаче се пропуска нещо съществено.
    А при какви условия се гори този водород? Ами при затворен обем, при високо наляга и температура. Аха..
    Ама за да има горене какво друго трябва? Е да де кислород. И от къде идва този кислород? Ами от въздуха.
    Аха от въздуха. От този същия дето го дишаме. Да да от него. Ама нали това е смес от газове? Е така де смес е. И какво има в тази смес и какво става когато в затворения под налягане и висок обем изгаря водород? Амииии, отделят се водни пари. То това е така обаче като горим водород в чиста кислородна среда. А тук става въпрос са въздух. Какво се случва с останалите компоненти от въздуха дето над 80% е азот при изгаряне при налягане и висока температура... Амииии. И тук е въпроса. Накратко се получават токсични азотни съединения за които никои не ще да спомене щоти вече не е екологично.
    Тази технология за използване на водород в ДВГ не е нова. Дъвчи се някъде от началото на 70те на миналия век. И не е лоша, защото замърсяването е много по - малко отколкото да се гори бензин или дизел. Има обаче други проблеми. Водорода е елемент с най-малката молекула. Изключително взривоопасен, много трудно се съхранява и с неизбежни загуби. В зареден напълно резервоар с водород но неизползван в продължение на 2 мес. в автомобил Тойота Морай не е останало почти нищо. Времето между производство и употреба на водорода при каквото и да е от приложенията му трябва да е
  • 10 И друго нещо

    0 0 Отговор
    КПД на водородните клетки от които се произвежда електроенергия за електродвигателя в Тойота Мирай е с над 2 пъти по висок от какъвто и да е ДВГ. Това трябва да е достатъчно, но...
    Производството на водород е основно по два основни способа. Електролиза - много ниско КПД и каталитично окисляване на метан/природен газ/ с кислород при които обаче се отделя СО и СО2/дето бягаме от него/ и пак опираме на изкопаеми горива.
    Дори и да пренебрегнем производствените разходи за водород, то неговото транспортиране и съхранение и неизбежни загуби никак не са малки.
    Съществуват разработки за съхранение на водород в свързано състояние /при нормална температута и налягане за дълъг период от време/ и освобождаването му при необходимост/ on demand/ но за сега нищо не е внедрено в промишлени условия.
    Към днешна дата използването на литиеви батерии в автомобили е в пъти с по - високо КПД от използването на водород.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.