Mercedes представи прототип на Unimog U 430 с водородно задвижване. Той се отличава от типичнияавтомобил с горивна клетка (FCV), тъй като има уникално преработен двигател, работещ с водород. Въпреки че конкретните подробности са ограничени, двигателят разполага с приблизително 290 конски сили и 1000 нютон метра въртящ момент. Прототипът е в процес на по-нататъшно разработване, за да се увеличи капацитетът му за стандартен работен ден, като се захранва от четири резервоара с високо налягане, разположени зад кабината, които съдържат около 14 кг водород.
Daimler Truck подчертава намаления шум на двигателя в сравнение с дизеловия му аналог и екологичния му аспект, тъй като той генерира вода, изхвърляна като пара през изпускателната система. Прототипът, оборудван с две косящи глави, премина през тестове на изведен от експлоатация участък от магистрала между Байройт и Бамберг, като се сблъска с предизвикателства като ниски температури, разнообразен релеф и зареждане с гориво на обществена бензиностанция.
Въпреки, че Daimler Truck остава ангажиран с електрическите и водородните горивни клетки, те признават водородното горене като жизнеспособна възможност за "декарбонизация" въз основа на първоначалните резултати от проекта WaVe. Проектът показва, че "двигателят с водородно горене може да бъде разумно, допълващо решение за специални приложения". Франциска Кусумано, шеф на Mercedes-Benz Special Trucks, изрази задоволство от двугодишния напредък в разработването на тестовия автомобил, като подчерта ценната обратна връзка, събрана от практическите приложения по време на тестовете със служители на Autobahn GmbH в Горна Франкония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пияната тояга
18:58 22.12.2023
2 Кокорчо🙄
Коментиран от #12
19:01 22.12.2023
3 А50
Коментиран от #8
19:07 22.12.2023
4 аааахахахааа
Коментиран от #5
19:23 22.12.2023
5 А50
До коментар #4 от "аааахахахааа":
Руснаците преди 30-40г. тестваха реактивен 3 моторен пътнически самолет Ту-154 с един двигател работеш на водород. А боинг тия дни пуснаха самолет на биогориво, демек препържено олио, което кой знае какви последици може да има за двигателитеКоментиран от #6
19:38 22.12.2023
6 Комент
До коментар #5 от "А50":
Поредната глупост. А защо нямат ни една кола, освен китайдките москвичи.20:11 22.12.2023
7 Aло леваците
20:31 22.12.2023
8 Пълни глупости
До коментар #3 от "А50":
Водородът никога не е имал бъдеще за сухопътния транспорт. Няма и да има. Какъв е смисъла осем часа да бръмчи 300 коня ДВГ почти на празен ход, за да може този камион да мине 20 км за деня? За такива кратки разстояния и ниски скорости батерията и електрическите двигатели са най-доброто решение.Тъкмо и косачките може да са с електрически двигатели. Те на практика харчат повече енергия за час отколкото енергията за придвижване на камиона. В случая дори в теглото на батериите няма да има никакво значение.
14:52 23.12.2023
9 И все се пропуска нещо важно
А при какви условия се гори този водород? Ами при затворен обем, при високо наляга и температура. Аха..
Ама за да има горене какво друго трябва? Е да де кислород. И от къде идва този кислород? Ами от въздуха.
Аха от въздуха. От този същия дето го дишаме. Да да от него. Ама нали това е смес от газове? Е така де смес е. И какво има в тази смес и какво става когато в затворения под налягане и висок обем изгаря водород? Амииии, отделят се водни пари. То това е така обаче като горим водород в чиста кислородна среда. А тук става въпрос са въздух. Какво се случва с останалите компоненти от въздуха дето над 80% е азот при изгаряне при налягане и висока температура... Амииии. И тук е въпроса. Накратко се получават токсични азотни съединения за които никои не ще да спомене щоти вече не е екологично.
Тази технология за използване на водород в ДВГ не е нова. Дъвчи се някъде от началото на 70те на миналия век. И не е лоша, защото замърсяването е много по - малко отколкото да се гори бензин или дизел. Има обаче други проблеми. Водорода е елемент с най-малката молекула. Изключително взривоопасен, много трудно се съхранява и с неизбежни загуби. В зареден напълно резервоар с водород но неизползван в продължение на 2 мес. в автомобил Тойота Морай не е останало почти нищо. Времето между производство и употреба на водорода при каквото и да е от приложенията му трябва да е
21:15 24.12.2023
10 И друго нещо
Производството на водород е основно по два основни способа. Електролиза - много ниско КПД и каталитично окисляване на метан/природен газ/ с кислород при които обаче се отделя СО и СО2/дето бягаме от него/ и пак опираме на изкопаеми горива.
Дори и да пренебрегнем производствените разходи за водород, то неговото транспортиране и съхранение и неизбежни загуби никак не са малки.
Съществуват разработки за съхранение на водород в свързано състояние /при нормална температута и налягане за дълъг период от време/ и освобождаването му при необходимост/ on demand/ но за сега нищо не е внедрено в промишлени условия.
Към днешна дата използването на литиеви батерии в автомобили е в пъти с по - високо КПД от използването на водород.
21:42 24.12.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.