7 Май, 2024 15:41 8 868 24

Електрическите TIR-ове на Mercedes тръгват по пътищата на Европа

  • mercedes-benz-
  • камиони-
  • tir-
  • e-actros

Компанията тества eActros 600 в 20 европейски държави

Електрическите TIR-ове на Mercedes тръгват по пътищата на Европа - 1

Mercedes-Benz Truck подготвя най-големия тест на електрически камиони в историята на компанията – „eActros 600 European Testing Tour 2024“. В него ще участват два предсерийни влекача eActros 600, всеки от които ще измине най-малко 13 000 км по пътищата на 20 европейски страни като част от 40-тонен своеобразен влак. А конвоят ще тръгне на 1 юни от Франкфурт на Майн.

Основните цели на обиколката са да се тестват новите модели на реални маршрути с различна топография и климатични зони, както и да се демонстрират на потенциални клиенти разширените възможности на машините. В същото време се планира камионите да се зареждат по време на движение изключително на обществени станции.

Трябва да се отбележи, че производството на Mercedes-Benz eActros 600 ще започне още тази година. Моделът е оборудван с батерии с капацитет 600 kWh и електрическа ос собствена разработка, която осигурява пробег до 500 км за натоварен камион без междинно зареждане. Според статистиката около 60% от клиентите на Mercedes-Benz Truck пътуват на разстояние до 500 км.

В момента камионите поддържат зареждане с мощност от 400 kW, което позволява да се увеличи общия дневен пробег до 1000 км. Скоро трябва да се появят мегаватни станции (MCS), способни да зареждат батериите на камионите от 20 до 80% капацитет само за 30 минути.

Това не е първият подобен пробег на Mercedes-Benz Truck. През 2023 година компанията проведе подобен, само че беше по-кратък и в него участваха електрически камиони за регионален транспорт - eActros 300/400. Всеки от трите камиона измина около 5 000 км по пътищата на Германия, Австрия, Италия, Холандия и Белгия.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Махленска клюкарка

    28 2 Отговор
    Истинският тест ще бъде колко ще измине по нашите пътища, за колко ще зарежда и къде?
  • 2 Ония с Фордо

    11 5 Отговор
    Малко корекции на статията -
    Според производителя, Mercedes-Benz eActros 600, кръстен на своята 621 kWh (бруто) LFP батерия, трябва да издържи до около 500 км с едно зареждане и, със законово изискваните почивки за шофиране на ден, до „много над 1000 км".
    При реално шофиране могат да възникнат отклонения в сравнение със сертифицираните стандартни стойности. Реалните стойности се влияят от различни индивидуални фактори, като индивидуален стил на шофиране, условия на околната среда и маршрута.
    А такива камиони няма скоро да видим по нашите пътища поради липсваща инфраструктура от зарядни станции.

    Коментиран от #8

  • 3 ТИР

    16 10 Отговор
    Не искам тостер,искам дизел.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ТИР

    17 7 Отговор
    До 500 км според стъкмистиката?Край умрях от глад плащат ми на тон/км и краставиците в ремаркето изгниха.
  • 6 Гост

    17 8 Отговор
    Много удобно не съобщават с колко километра в час е измерен пробега до 500 км? Само батериите му са 6 тона.
  • 7 1000 л за 7 дена

    8 3 Отговор
    А бе има ли някой в тия ку хи кратуни?
  • 8 Пак неразбрал

    2 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ония с Фордо":

    Има още фактори - борсовата цена на ел.енергията "ден напред" и наличието на наистина мощни зарядни станции.
  • 9 Знайко

    13 4 Отговор
    Като гледам камиона има само 5 оси и някой да напише като се натовари тази гондола + теглото на камиона+теглото на батерията, законно ли ще е да карат по обикновени пътища?
    Да не питам дали с една двигателна ос ще изкачи заледените проходи през зимата...опс две оси като се брои специалната електрическа ос.

    Коментиран от #21

  • 10 Мдаааа

    11 5 Отговор
    Оказва се, че всичко е само пари. Нищо общо със спасяването на планетата и зелен свят. Отговорът е много прост. Кока от един тон с ДВГ и кола два тона на ток. Коя изразходва повече енергия и коя хаби повече гуми и асфалт. Хем е по скъпа защото в нея са вложени много повече материали и енергия, хем изразходва повече ресурси. И как могат да убедят един мислещ човек, че електричката е по-еко от ДВГ. Не се връзва. А за камион пък да не говорим.
  • 11 Мечока

    7 3 Отговор
    Един съвет.Качете два влекача отзад за да симулирате товар, така като ви свърши тока насред нищото ще имате резервен влекач за смяна😀
  • 12 АВЕ 60% ОТ КЛИЕНТИТЕ НА

    3 2 Отговор
    МЕРСЕДЕС ИЗМИНАВАЛИ ДО 500КМ.НА ДЕН...И КАК ТОЧНО ГО ИЗЧИСЛИХТЕ ТОЗИ ПРОБЕГ....СРЕДНО НА ДЕН КАМИОН ИЗМИНАВА ПОВЕЧЕ ОТ 500КМ....МОЖЕ 600,700 ДАЖЕ И 800КМ.ЗАВИСИ ОТ ПЪТЯ ТОВАРА И Т.Н... А КЪДЕ ЩЕ СЕ ЗАРЕЖДА ОЩЕ НЯМАТЕ ИНФРАСТРУКТУРА...ТАКА ЧЕ ТОВА ЕВЕНТУАЛНО МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ В БЪДЕЩЕТО....
  • 13 ТИР

    2 1 Отговор
    Колко ще тежи композицията и до къде би стигнал от Видин през Лом,. Козлодуй, Бяла Слатина, Троян - Кърнаре,,,,
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Хайл 14/88

    5 0 Отговор
    Сега вече стана боя с тесларите за кабела 🤣🤣🤣
  • 18 Хайл 14/88

    4 1 Отговор
    Нали видях ел дафовете и ел волвата колко ги държаха в германия по кауфландите и лидълите,само къси пасове от склада до града и обратно в тока.мерцедеса ще е същата работа
  • 19 Тока

    2 0 Отговор
    Тези два камиона ако заредят едновременно
    им трябват 800 kw/ h .
    Значи трябва да имат трансформатор
    1000 kVa .
    Това ако са 50 камиона , им трябва под станция колкото на един среден град .
  • 20 Не се притесяваите за ел. енергията

    0 2 Отговор
    Волво ползват ремаркета с батерии. Заредени и готови. Закача го влекача и тръгва. Така ще е и при Мерцедес.
  • 21 Не се кахари

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Знайко":

    Влекача си има тегло. Електрониката сработва за части от секундата при приплъзване. Така е при всички електрички. Ще се справи с теста.
  • 22 Да много е важно

    0 0 Отговор
    Какво ще прави тиражният следващата смяна след 500 км когато трябва да натовари друг товар веднага.
  • 23 Бах мама му..

    1 0 Отговор
    Това сигурно е някаква шегичка . Очакваме кораби и самолети на ток. Е , трюма на кораба ще бъди запълнен с окумолатори и при зареждани пристанищния град гасне , и трафопостовете експлодират.
  • 24 Пенсионер

    2 0 Отговор
    А нещо за хладилните камиони на ток ?