Last news in Fakti

4 Юли, 2024 12:30 4 059 20

Швеция става законодател в модата на 34-метровите камиони

  • автовлак-
  • камиони

Камионът за дълги разстояния, състоящ се от главен влекач Volvo и няколко ремаркета, ще доставя поща между Гьотеборг и Йоребру

Швеция става законодател в модата на 34-метровите камиони - 1

Тази скандинавска страна вече се счита за европейски лидер във въвеждането на транспорт на дълги разстояния: пощенският отдел на страната PostNord вече е добавен към условния клуб на собствениците на най-дългите камиони.

Първият 34-метров пощальонски камион тръгна по пътищата на Швеция. Транспортното средство за дълги разстояния е по-дълъго от син кит и има 30 процента повече полезен товар от класическите пощенски камиони. За това пише PostNord на сайта си.

Такава технология за доставка означава по-малко курсове и същевременно по-голям тонаж на доставен товар. Ще има по-малко емисии и, което е важно за собственика на автопарка, ще се запази по-добре ресурсът на системите на камиона и ремаркето.

Камионът за дълги разстояния, състоящ се от главен влекач Volvo и няколко ремаркета, ще доставя поща между Гьотеборг и Йоребру. В Швеция стават популярни такива "комплекти" с дължина 34.5 метра.

Швеция става законодател в модата на 34-метровите камиони

Търсенето започна да нараства след промяната в разпоредбите на 1 декември 2023 г. Дългите 34 метра пътни влакове с общо тегло до 74 тона са приключили тестовия си период и вече са окончателно одобрени за използване по шведските пътища.

За такива камиони са определени и отделни участъци от пътищата, обхващащи предимно южната част на страната, както и един маршрут по цялото източно крайбрежие. Първият автовлак с дължина 34 метра се появи във флота на PostNord в средата на юни.

Обучението на водачите вече е приключило и дългият 34-метров камион трябва да започне редовни курсове. Според предварителните изчисления такова дълго превозно средство на 1 куб. м товари ще консумират 4-6% по-малко гориво от класическите 25-метрови камиони. Следователно ще има по-ниски разходи за закупуване на дизелово гориво и по-ниски емисии на CO2.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    14 4 Отговор
    ДА МУ МИСЛЯТ ШОФЬОРИТЕ ПО-ГОЛЕМИ КАМИОНИ ПО-ГОЛЕМИ ТОВАРИ НА СЪЩИТЕ ЗАПЛАТИ

    Коментиран от #2, #3, #7, #14

  • 2 Неподписан

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "ДОНЧО ГОРСКИЯ":

    И по-голяма отговорност.В Германия съм снимал с телефон катастрофа на магистрала между пет влекачи с полуремаркета.

    Коментиран от #13

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 гост

    6 1 Отговор
    Ми то това е главната цел ! 4-6 процента икономия на гориво са смешка в сравнение 1-2 спестени шофьора !
  • 5 Митбъстър=идиот

    1 9 Отговор
    Тесла Семи може да тегли поне 5 ремаркета.

    Коментиран от #8, #12, #17

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Сила

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "ДОНЧО ГОРСКИЯ":

    ШВЕЦИЯ БЕ, ТОВА Е ШВЕЦИЯ..... не БГ то, прайш разлика, а........ Това е твойто мислене, не тяхното..... ЗАТОВА ТЕ СА ШВЕДИ А НИЕ СМЕ "БЪЛГАРИ ЮНАЦИ "
  • 8 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "Митбъстър=идиот":

    Електрическият камион на Тесла едва си мъкне батериите,ти ми говориш за пет ремаркета.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 гост

    2 8 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Гаранция ще тегли два пъти повече от тоя дизеляк и то на същото разстояние , щото тоя харчи 40-50 л на 100 , ама проблема е , че дори с три завоите са голям проблем , да не говорим с 5-6 !! Това не е жп линия !
  • 10 555

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Преди около 3 години, вечер А 7 около Касел карам си нормално , в един момент един едвам се влачи в дясна лента , изпреварвам и то да , правят тест на елкамион , вечер, да не стават за резил :)

    Коментиран от #16

  • 11 555-1

    2 0 Отговор
    Що не си ползват железниците?! Па да пробват и в Германия нали.
    А там дето избраха няколко милиона евро от Брюксел за електрификация на А1 около Любек, какво се случва , ползва ли се ?!
  • 12 Спиро

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Митбъстър=идиот":

    Оди копай биткойни някъде
  • 13 Поляци

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Неподписан":

    ли бяха ?
  • 14 Пешо

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "ДОНЧО ГОРСКИЯ":

    Като има дупедавци за 2/300 евра повече така ще да е / визирам шведи и холандци

    Коментиран от #19, #20

  • 15 Тъпомер

    1 1 Отговор
    Голямо постижение да закачиш 20 ремаркета
  • 16 Резилът

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "555":

    Каква марка беше този електрически камион, който са тествали?
  • 17 Бате Иво

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Митбъстър=идиот":

    Ама празни
    Я да му треснат сто тона композиция па да видим
  • 18 Продавач на боклуци

    0 1 Отговор
    В САЩ такива влекачи са масова практика от 30+40 години.Няма тахографи,няма часове Само с товара трябва всичко да е наред(да няма претоварване).
  • 19 Насо

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Пешо":

    Същите гладни кучета ги има и в Испания,и всичко е от лакомия и липса на балъци да работят за без пари
  • 20 Талигар

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Пешо":

    На седмица, на курс или на фортнайт? Ако се бутат за 2-300 пари на месец, кви шведи са; от новите ли?!