22 Септември, 2024 10:13 8 936 21

DAF показа новите си свръхикономични камиони

  • daf-
  • камиони

Разходът на гориво е намален с 9% и камионите отговарят на стандартите Maut Class 3

DAF показа новите си свръхикономични камиони - 1

На изложението IAA Transportation 2024 в Хановер DAF Trucks показва обновените си тежкотоварни камиони - модели XD, XF, XG и XG+. Благодарение на подобрената двигателна линия и оптимизираната аеродинамика разходът на гориво е намален с 9%.

Да започнем с двигателите Paccar MX-11 и MX-13, които получиха различни фази на тазоразпределение, двойна помпа на охладителната система, актуализирани системи за турбото и иновационна рециркулация на отработените газове. Новите горивни инжектори също са по-ефективни и надеждни.

Задният мост SR1344 разполага с нови предавки, които са по-здрави и по-издръжливи и изпълнява стратегията на DAF за осигуряване на максимална мощност на двигателя (до 530 к.с.) при по-ниски обороти. За това помага и автоматизирана скоростна кутия с нов алгоритъм за превключване, който прави възможно намаляване на оборотите със 7% при крейсерска скорост - от 1 030 до 950 в минута.

Благодарение на по-добрата икономия и намалените вредни емисии, камионите отговарят на стандартите Maut Class 3, което ще спести хиляди евро от пътни такси в Германия. И още нещо. Сега всички нови модели DAF XD, XF, XG и XG+ с колесна формула 4x2 и 6x2 са стандартно оборудвани с камери DAF Digital Vision вместо традиционните огледала.

Предсказуем круиз контрол и гуми с намалено съпротивление при търкаляне са също част от новостите. Всичко това позволява намаляване на разхода на гориво с още 6%. Така общата икономия на гориво достига 9% - в сравнение с предшествениците. Реалният разход на гориво може да бъде още по-нисък, тъй като стандартното оборудване вече включва и нов аеродинамичен пакет.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тираджия

    21 12 Отговор
    ДАФ е ГАФ.
  • 2 Батенце

    22 13 Отговор
    А отговаря ли на евро 7 стандарта или камионите се движат по-малко километра и замърсяват по-малко от колите, поради което е все тая? И продължава ли двойният стандарт? Още ли леките коли са жертва на в пъти повече замърсяващите тирове? За един прЕАтел питам.

    Коментиран от #13

  • 3 ДжефриСъкс

    24 5 Отговор
    икономията е майка на мизерията
  • 4 Таркторист

    11 3 Отговор
    Все неща от Даймлер и Актрос. Защото Даймлер купиха заводите на ДАФ. Чакам само кога цените ще им станат като на Даймлер и са загинали.
  • 5 БКП Плд

    6 2 Отговор
    Тези ни надминаха по икономии и рационализации. Одобряваме и насърчаваме светлото бъдеще на капиталистическото производство.

    Коментиран от #16

  • 6 Валентин

    19 1 Отговор
    В дискордия ще ходи този камион ,там са икономичните "шофьори"
  • 7 Бен тен

    3 23 Отговор
    Колкото и да е икономичен , по икономичен от Тесла Семи не е . Засега нищо не може да бие електричеството по ниска цена на километър пробег. А това за транспортните фирми е най важно.

    Ако при шофьорите на лични автомобили има емоция при избора на автомобила, то при шефовете на логистичните фирми цена на пренесен тон на километър е параметър номер едно по важност.

    Коментиран от #12

  • 8 Пенсара

    6 10 Отговор
    Холандска Шкода много му била удобна кабината дрън дрън та пляс това е извращение на техниката е сега ще бъда оплют но за съжаление това е истината

    Коментиран от #10, #15, #20

  • 9 Радо

    7 0 Отговор
    Старите 2 месеца и на Сервиз Новите на 1 Месец за Промивка на Дейзи че са по икономични
  • 10 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #8 от "Пенсара":

    ДАФ от много , мнооооого години не е холандски , това че фабриката е там е по чисто икономически , по-точно данъчни причини и технологично е напълно все едно в коя държава ще е !! А иначе фирмата е европейския клон на американския PACCAR , който в Щатите и Австралия продава доста повече от Мерцедес и Волво в Европа примерно , но карай , за тебе важното е да се направиш на "разбирач" !
  • 11 Някой си

    7 0 Отговор
    "тазоразпределение" къде му е таза на камиона?
  • 12 Анонимен

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Бен тен":

    Тротинетка,ти ли бре?
  • 13 Шофьор

    11 4 Отговор

    До коментар #2 от "Батенце":

    Ако не са тировете, вие какво ще правите? Леката кола е 1 тон, това е 40 тона, нормално е да гори повече, но не е 40 пъти, с от два до три пъти повече от един автомобил...

    Коментиран от #14

  • 14 Остави това

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    ама да се напрегне малко и да помисли ако може-колко повече полезна работа и стока превозва с тези 2-3 пъти по-висок разход, т.е. колко пъти е по /ефективен от това да си вози д-то… и не на послено място-колко стотин хиляди км го повтаря това!???
  • 15 Това

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пенсара":

    с холандските шкоди беше актуално за старите 2800-3300-3600… и първите 95-ци от края на 80-те…
    А на кое кабината е по-удобна, на прехвалената исикания или Волвото ли!??
  • 16 Ха ха

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "БКП Плд":

    Не светлият комунизъм ще донесе прогрес по света.Старият комунизъм беше тъмен и за това не ни провървя с него.Да вземем да копираме политическата система в русия и ще тръгнем скоростно напред към сияйни висини ха ха

    Коментиран от #21

  • 17 незнайко

    1 7 Отговор
    И все пак отпред е като СТЕНА за вятъра ! Само Мъск със своите електрически камиони се мъчи да вкара някаква аеро динамична кабина.

    Коментиран от #18

  • 18 Ти по

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "незнайко":

    вид ли ги гледаш…. той и затова още само се опитва….
  • 19 Никси

    1 0 Отговор
    като им изгорят таблетите вътре дето са едните за километража а другите са на навигация и функции които управляват некои компоненти като печка , климатроник, осветление кабина и таблетите за огледалата за обратно виждане на някой чорбаджия с половината автопарк на фирмата му , икономията за гориво ще му излезне през носа , от една страна в сервиза и от друга за срок доставка на стоки за ден губата с още пари навътре , онзи ден гледам клип на Дениз Кадиров у Дискордията дето бачка , изгоря му печката и айде на ремонт , преди това клип на същия на Видин на буферния паркинг , беше почивка около 30 минути пауза и тамън да тръгва дава контакт и да запали камйона и хоп таблетите огледала за обратно виждане нема никой , добре че върна контакта и стартира отново, и това камйон на 15000км. чисто нов , ако му се случи на аутобана или на който и да е колега питам аз когато тръгне да изпреварва или трафика е голям и назад нямаш връзка с реалността какво се случва в движение , или да кажем да го движиш на заден ход да го паркираш в гаража между два камйона , ще стой на степенката като шофйор у ТКЗС-то на степенката на Газката и ще върти волана , разберете колко по не е претрупан един автомобил с екстри и дигитални електроники , по малко главоболия създава а иначе ДАФинчо е по принцип познат с икономията и славещ се с широка кабина това е така и е напълно вярно !!!.
  • 20 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пенсара":

    а ти като видиш некой Трактор Джон Диър или Нюхоланд , Американски Баларус ли им викаш илиХоландсо ЮМЗ ? а дека са наще Джон Диъри и Дафове че нещо не ги виждам у наща държава да се пройзвеждат , е що така бе Пенсарке ? !!!.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.