26 Септември, 2024 15:20 9 428 20

Германски експерт: Ако чуете тези звуци в колата, незабавно отидете в сервиза!

  • съвети-
  • шумове от автомобила

Това съветва германски експерт и посочва някои очевидни признаци на предстояща повреда на автомобила

Германски експерт: Ако чуете тези звуци в колата, незабавно отидете в сервиза! - 1
Снимка: Shutterstock

Появата на нехарактерни шумове и вибрации, както и промени във функционалността на автомобила в болшинството случаи показват предстояща повреда. За това говори автомобилният експерт Хатс Димер.

Съвременните автомобили обикновено сигнализират за проблеми чрез системата Check Engine, като тя дори ще посочи какво точно е счупено, подчертава експертът. Разчитането на повредата обаче става с допълнителен специализиран уред за диагностика.

"Но ако предупредителните икони на таблото не светят, но чуете странни шумове, то бъдете нащрек и при първа възможност посетете сервиз. Разбира се, това са преди всичко външни звуци и вибрации. Трябва да обърнете специално внимание на това. Съскане, тракане, свирене и така нататък.

Дори ако този звук се появи и изчезне, например, докато стоите в задръстване, и след това като шофирате всичко е наред. Това означава, че има някакъв симптом, че нещо в колата не работи както трябва“, предупреждава експертът.

Понякога дори сервизните специалисти да не могат да установят източника на проблема, но те ще прегледат най-важните и най-опасни при повреда възли и агрегати. „Ако сте с автоматична скоростна кутия, ако забележите, че колата придърпва между смяната на предавките, започнала е да превключва нервно, има някакви неизправности по време на работа, особено при превключване на по-висока или по-ниска предавка, колата е станала трудна за превключване или, напротив, превключва рязко и преждевременно, помислите кога за последен път сте сменили маслото в скоростната кутия“, посочва специалистът.

За да предотвратите повреди, трябва да посещавате сервиз на всеки шест месеца с превантивна цел, препоръчва Димер. Всяко на пръв поглед дребно нещо може да стане фатално за някоя от системите в колата, и поради тази причина не отлагайте. Слушайте звуците на автомобила и реагирайте своевременно, завършва експертът.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    18 1 Отговор
    Я одим при комшията с шише ракия и той ми опраа колата без пари.
  • 2 има 50-60 марки коли

    6 3 Отговор
    по 10 модела са 600 различни . всяка двигателя и е разлиен . слухов скенер да имам . аре сега ако гърне падне , то е много шум . а то двигател , бензин , 4 цилиндра и ремък, и другото капсулирано и опаковано .
  • 3 Директора

    28 3 Отговор
    Kои са тези звуци и как точно се опусват звуци с думи? Ако чуете: гррр гррр, туп туп, чук чук, бам бам, хрррррр, вррррр, фиуууууу, ззззззз... и всички техни производни, незабавно отидете в сервиз.
    😂😂😂

    Коментиран от #10

  • 4 явно не е експерт

    4 3 Отговор
    германските коли не издават звуци . е на ватокъща - нема хоп, нема лоп . как стържене и виене , тропанета и почукване , това е кола . Да не е снегопочистващ трактор . когато има възли машинни от няколко части е нормално да има повреда . възела не работи . датчика светва . нито блъска нито патка кат патлак . Ок .
  • 5 Хахах

    21 2 Отговор
    То ако питаш тези експерти трябва всеки месец да ходиш в сервиз.То не ,че в България не е така един път влезеш ли в сервиз докато не смениш всичко на колата,че някои нещо по два пъти няма оттървия.Майстприте (повечето поне )са гайкаджии и винаги на най скъпото се хващат .
  • 6 От селото

    17 0 Отговор
    Тоя "експерт" ако се качи в моя Форд,е се хване за главата точно като тоя на снимката, и ще се чуди как още се движи 🤭🤭🤭
  • 7 Ако пръднете

    15 1 Отговор
    по време на шофиране също идете на преглед.

    Коментиран от #11, #12

  • 8 Загрижен

    17 3 Отговор
    "За да предотвратите повреди, трябва да посещавате сервиз на всеки шест месеца с превантивна цел, препоръчва Димер".
    Това важи само и единствено за немските дараци!
    Аз с тойотата такива драми абсолютно нямам. Влизам в бокса заради гаранцията, смяна на масло и филтри, и след 50 минути съм чао.
  • 9 Тия експерти

    9 0 Отговор
    "радио" нямат ли? ;))))))
  • 10 ПЕНСЮНЕР

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    АЗ НЯМАМ КОЛА НО
    ЧУВАМ ЗВУЦИ ...ЩО Е ТО,🤔...
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 То всичи

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ако пръднете":

    Пръдuм докато караме... ще стане опашка
  • 13 Ауто Билд

    15 1 Отговор
    Прав е германския експерт , той никога не е виждал японска кола
  • 14 гост

    3 1 Отговор
    Отново чудесен избор на статия. Благодаря ви господин Слафчев
  • 15 Баш експерта

    11 1 Отговор
    Най-добре е да влизате всеки месец за цялостна, обстойна проверка на всички възли и агрегати, така ще сте по-спокохни като тръгнете от Младост или Люлин към центъра
  • 16 Маршрутка изтребител

    13 0 Отговор
    Ако нещо трака,съска и вибрира, просто усилваге още малко чалгата и газ до ламарината.
  • 17 ивелин.

    6 3 Отговор
    "За да предотвратите повреди, трябва да посещавате сервиз на всеки шест месеца с превантивна цел," Новите Немските коли нямат тракане , лупани скърцане и тем подобни шумове . Искам да разкажа случай с моята кола Мерцедес двигателят как " замина " само на няколко стотин метра преди тунела (200-250 ) се чу някакъв остър звук помислих си да спра но вече бях пред тунела и аварийната лента беше много тясна - 60-70 см .Тъй като звукът беше тънък си казах турбо то е сигурно (с две турбини ОМ-646.986......кода на двигателя ). Тунелът беше 600 м ( на входовете винаги написано ). Но не светна нито една крушка - (например ако беше светнал за маслото веднага даже на входа щях да спра) стигнах някъде до средата и " изтрака" - тъп шум от коляновият вал и шумът толкова се увеличи ,че -- не мога да спра тъй като е полутъмен с едно платно и няма аварийно което е много опасно за идващите коли с 80-90 км. Как излязох -- аз си знам разбрах ,че напълно замина но добре ,че биелата не излезе от блока - от което се боях най много. Веднага позвъних на майстора и му разказах случая като ми каза ;;; Нормално явление те така заминават нямат тракане с което можеш да се прибереш .Не можах да повярвам когато ми казва ,че всичко е нормално. (колата винаги е бил прегледан и поддържан и всичко; масла , филтри, и други части са сменени от тях) . (моля многознаещите да запазят мнението за себе си и да не раздават това което имат малко ще останат и без него)

    Коментиран от #19

  • 18 ххахах

    4 0 Отговор
    За да предотвратите повреди, трябва да посещавате сервиз на всеки шест месеца с превантивна цел, препоръчва Димер.
    Най-добре на платен охраняем ппаркинг в сервиза. Сутрин преди да тръгнете за някъде пълна инспекция
  • 19 Негр0мотен

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "ивелин.":

    Вземи се върни в часовете по БЕЛ, барем понаучиш някои правописни и пунктуационни правила...
  • 20 максим

    1 0 Отговор
    някаква, безмислена и трагична статия!!!!