20 Ноември, 2024 14:28 10 953 32

Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни

  • led светлини-
  • фарове-
  • заслепяване-
  • съвети

Модерните автомобили с много ярки светлини създават проблеми със зрението на другите шофьори

Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни - 1

Скорошни изследвания разкриват, че голяма част от новите автомобили имат толкова ярки фарове, че временно заслепяват насрещно идващите шофьори. Почти две трети от шофьорите, участващи в изследването заявяват, че остават замаяни от светлините, дори когато се разминат с такава насрещнодвижеща се кола.

Повечето от анкетираните признават, че им отнема около пет секунди, за да започнат отново да виждат пътната обстановка добре. Когато една кола с моделни LED светлини се движи със скорост от 100 километра в час, тя излъчва светлина и осветява пространство от около 150 метра напред.

Около 15 процента от интервюираните 2 051 шофьори са участвали в инциденти в резултат на заслепяване от светлините на идващия отсреща автомобил. Това води до извода, че "Интензитетът на осветлението в съвременните автомобили причинява сериозни последствия за шофьорите, които се движат срещу тях", се казва в доклада.

Смята се, че светлините са напреднали много в последно време и улесняват видимостта на шофьорите на съответните автомобили, но изследването доказва, че те не са перфектни и представляват потенциална опасност за другите в движението, особено на извънградски пътища със завои.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Читател

    67 10 Отговор
    А добър ден сега ли го разбирате това,дисплеите на таблото също.Даже мисля че глобалистите го направиха умишлено с цел хората да се препят по пътя.

    Коментиран от #6

  • 2 Механик

    55 9 Отговор
    Леко-полеко всичко ще си дойде на местата, а изчанчените неща ще идат в кофата.
    Вече почнаха да говорят ,че елкетромобилите изобщо не са екологични, а освен това са и скъпи. После се чу, че изкилифирчените дисплеи и липстата на физически бутони и лостове са непрактични. Сега се усетиха, че лед-светлините изобщо не са безопасни.

    Коментиран от #4

  • 3 От Карлуково

    4 7 Отговор
    Купувайте си хеливъртели и всичко е окей.
  • 4 Цеко сифоня

    33 5 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    Лошото е че няма да е лека-полека. Ще отнеме много време и ще коства много човешки животи. Понятия като сигурност и безопасност са вече тотално пренебрегнати. Важното е да има много свитки, чурулички и ненужни асистенти които да грабват клиента.
  • 5 Нямам проблем с фаровете

    6 26 Отговор
    Защото вечер карам с адаптивни очила
  • 6 жигул

    17 41 Отговор

    До коментар #1 от "Читател":

    По скоро го направиха, за да пукнат от яд завистливи собвственици на 30 годишни таралясници

    Коментиран от #31

  • 7 Въпрос

    11 55 Отговор
    Фаровете са за това - да виждаш и да те виждат..... с кое не сте съгласни относно безопасността .

    Коментиран от #9, #29

  • 8 Верно ли бе

    34 1 Отговор
    Какво шокиращо и невероятно откритие. Сега току виж открили и че водата е мокра.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 шаа

    46 3 Отговор
    "Когато една кола с моделни LED светлини се движи със скорост от 100 километра в час, тя излъчва светлина и осветява пространство от около 150 метра напред."

    А ако се движи с 50 км/ч колко метра напред осветява? М?

    Коментиран от #17

  • 12 Това е

    33 5 Отговор
    Абсолютно вярно, понякога дори им включвам дълги , и не са само лед-овете, а и други модерни крушки ! Би трябвало при производството и гтп да има строг контрол върху лумените !

    Коментиран от #20

  • 13 Въпрос

    9 23 Отговор

    До коментар #9 от "Поръсен с джоджен":

    Спектъра на светлината на лед и ксенона е различна от тази на конвенционалните крушки. За да бъде произведен и пуснат в продажба всеки автомобил се сертифицира и тогава се пуска.
    Доста умни глави работят по системите на съвременните автомобили , да не говорим за вече и за умните матрични светлини. Така е по света и назад няма да има....
    Сложи си джоджен 2 киловата а главата и се отоплявай.
    Явно си от пазара разбирач- плямпач и ти е кисело гроздето
    Както ти не виждаш, така и другите не те виждат- лошо !
  • 14 6799

    36 4 Отговор
    Точно в десетката!!!
    Последните 15 години карам повече в тъмната част на денонощието - по много. Бях готов да платя за такова проучване с доброволци и коли от различни марки и класове. Личните ми наблюдения са, че с всяка изминала година, заслепяването по пътищата става по-голямо. Оставяме лумпените, които нарочно не си гасят дългите светлини и се ограничаваме само до късите. Кои модели са най-отвратителни според мен:
    1. Пежо последни модели с вертикални дневни светлини, които не угасват в тъмното!
    2. БМВ, пак с новите фарове
    3. КИА
    4. Хюндай - някакъв сув с много диоди отпред
    5. Новите VW - с цял преден диод на решетката. Това дразни и денем - патрулките са такива
    6. Волво от сув моделите
    7. Алфа ромео сув
    8. на VW някакъв испански издатък - Супра или Купра
    9. Камиони Волво от последните модели
    И при бусовете има, но не се сещам на мига.

    Огромен проблем, обаче са и всички таралясници, на които са им сменени оригиналните крушки с лед или ксенон. Тук няма подбор в моделите, без всякакво изключение. В сила е и за бусове и камиони.

    Що се отнася до ГТП - ха-ха. Тази година исках да ми премерят моите фарове, че на фона на заслепяващите на моменти се чудя, аз включил ли съм си светлини. Уредът беше потънал в прах и даже не беше включен. Естествено нищо не ми премериха.

    Следващата статия Радо, посвети на задните светлини. Там положението не е по-различно. И отново водачи са БМВ, Мерцедес, VW и т.н.

    За критикарите, които ще ме оплюят - напо

    Коментиран от #16

  • 15 Коко Н

    9 21 Отговор
    Не съм съгласен,защото OSRAM и Philips създадоха за старите автомобили светодиодни лампи напълно допустими дори в България.Същите имат показатели в рамките на законните разпоредби с до 300% по-голяма яркост,но не превишаваща нормите.
    За новите автомобили не мога да кажа,но едва ли производителите ще направят нещо ,което да не е позволено.Има водачи,които приспособяват евтини светодиодни крушки и от това страдаме по пътищата.

    Коментиран от #22, #24, #26

  • 16 Коко Н

    3 17 Отговор

    До коментар #14 от "6799":

    Отиди на очен лекар,за да ти видят зрението. Един път в годината е задължително,без значение на възрастта.Сериозен съм,не се подигравам.

    Коментиран от #18

  • 17 Буха ха

    24 1 Отговор

    До коментар #11 от "шаа":

    Ако колата се движи със скоростта на светлината няма да може да си осветява пътя. Ако се движи с по голяма скорост от тази на светлината ще изпревари фаровете и по този начин ще осветява пътя зад нея.
  • 18 6799

    9 3 Отговор

    До коментар #16 от "Коко Н":

    Благодаря за предложението. Нося очила и прегледите на зрението ми са рутинни - често чупя очилата и преди всяка смяна правя преглед. Очилата ми са с лещи на Zeiss с всички възможни екстри, включително и анти-рефлекс.
  • 19 гост

    15 2 Отговор
    Лед фаровете са много по-добри но ако са фабрични, самоделните фарове с китайски крушки - естествено че не. Друг проблем са габаритите - новите коли имат много ярки и големи червени осветени повърхности отзад и трудно се различават от стоп светлините
  • 20 В последно време

    13 1 Отговор

    До коментар #12 от "Това е":

    контрола при ГТП е само и единствено за даване на ЕКО категория и нищо друго.
  • 21 Айде по-сериозно

    6 14 Отговор
    Заслепяват фаровете, на които нормалните ЛНЖ са заменени с LED такива. Оригиналните фарове на новите коли с оригиналните LED не заслепяват.

    Коментиран от #25

  • 22 рацер

    13 0 Отговор

    До коментар #15 от "Коко Н":

    Това че не си съгласен си е твое право. Тук не обсъждаме чувствата, а действията. На пътя трябва да си изряден. Смяната на източника на светлина е изменение в конструкцията на превозното средство.

    Други чести нарушения на светлинния режим:
    Движение през деня на габаритни светлини.
    Движение през деня на някакви светодиодни лампички, различни от оригиналните на колата дневни светлини.
    Движение при лоша видимост на днесни светлини.
    Движение в тъмната част на денонощието на дневни светлини.
    Движение в тъмната част на денонощието на къси светлини и включени светлини за мъгла.
    Движение в тъмната част на денонощието с включена отзад светлина за мъгла без да има нужда.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Селянина с колелото

    22 2 Отговор

    До коментар #15 от "Коко Н":

    Независимо от кого са създадени LED крушките, OSRAM, Philips или Китайски те не са предназначени за фар с рефлектор и стъкло направени за крушка с нажежаема жичка. Светлинния поток от LED и Нажежаема жичка е коренно различен и за това старите модели фарове с LED крушки заслепяват изключително много. За съжаление вече около 1/4 от колите на пътя са така преоборудвани и въобще не ги интересуват насрещнодвижещите се шофьори, важно е само на тях да им е добре.
  • 25 сериозно

    12 0 Отговор

    До коментар #21 от "Айде по-сериозно":

    заслепяват, когато не са регулирани кадърно или овчара зад волана ги е вдигнал нагоре! С такива кретени доста често се разминавам.
  • 26 ти май нещо

    18 0 Отговор

    До коментар #15 от "Коко Н":

    си шмъркал тъпотия!
    Крушка с жичка на Осрам или Гилпс дава около 1300-1500лумена светлинен поток!
    Ако се сложи крушка с 300% това значи от фара да излизат около 5000лумена!
    Теоретично да приемеме че фокуса е точен в реглектора спрямо жичка( Което физически е невъзможни понеже спиралара е към 1мм. а най тънките двустранни дооди са поне 3мм. което е огромна разлика за оптична система) как подяволите няма да заслепява брутално!? Когато заслепяването се причинява и от разсейваната и рефлектирана светлина и от околните осветени повърхности!
    Не си ли даваш сметка че 1300лумена фар ще има еди колко си процента разсейвана светлина от пътя, сгради, коли, а 5000лумема ще има в пъти повече такава отразена светлина която ще ти се набие пак в очите и ще те заслепи!

    Нещата опират не само до фокуса а и до колко Лукса осветленост ще ти се набучат в лицето от отразената светлин бре пич.
    Лумените излъчени от лампата и луксовете свртлина които ти се набиват в мутрата са две коренно различни физични величини мили мой, и имат силна връзка помежду си!!!
  • 27 Мхмм

    13 0 Отговор
    Задните светлини също вече са под всякаква критика .. има недоразумения тип "СУВ" зад които жална ти майка, ако попаднеш в задръстване ..

    Коментиран от #28

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Посетител

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "Въпрос":

    Не чете ли статията? Заслепяват движещите се насреща. При 80-100 км/ч да ти трябват пет секунди да ти се възстанови зрението, можеш ли да си представиш какво може да ти се случи?! Срещу какво и къде може да се озовеш?
  • 30 Име

    1 0 Отговор
    Потвърждавам!
  • 31 Име

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "жигул":

    Явно имате проблем между ушите!
  • 32 СПРАВЕДЛИВ

    2 0 Отговор
    КАТ трябва сериозно да следи за настройката на фаровете. Това е не по-малко важно от наличността им.