„Автомати“, „роботи“, CVT - всички тези видове автоматични трансмисии имат своите предимства и недостатъци. Но какво, ако именно последното се прояви при класически автоматик, и то рязко и неочаквано? Експерти разказват в какви случаи може да се задейства авариен режим в тези скоростни кутии и какво трябва да се направи.
Когато се активира аварийният режим на работа на автоматичната скоростна кутия, автомобилът спира да реагира адекватно на натискане на педала за газта и губи динамика. Ако автоматичната трансмисия е влязла в авариен режим на работа, това може да показва наличието на сериозни неизправности, включително механични повреди на корпуса на автоматичната трансмисия , износване на преобразувателя на въртящия момент, разрушаване на трансмисионни елементи или запушване на клапана. Също така могат да възникнат ограничения в работата на тази скоростна кутия , ако окабеляването е повредено, захранването е нестабилно или температурните сензори и входящият вал са повредени.
Преминаването на автоматичната трансмисия в авариен режим може да бъде причинено от механични и хидравлични неизправности, недостиг на трансмисионна течност или ниска ефективност на блока за управление. Ако аварийната работа на кутията е свързана с повреда на основните части и възли, включително хидравличния блок, температурен сензор или индикатор за въртене на вала, ще са необходими сериозни ремонти.
Може да има много причини за неизправността на това устройство и собственикът на автомобила не винаги може самостоятелно да идентифицира източника на проблема. За точна диагноза е най-добре да се свържете със специалист, като това трябва да стане възможно най-скоро. Освен това, ако кутията изведнъж „покаже характера си“ по време на шофиране, казват експертите има голяма вероятност някои компоненти да се нуждаят от подмяна.
И вече в сервизния център техниците ще могат бързо да извършат пълна диагностика: съвременните автомобили с автоматична скоростна кутия от всякакъв тип са оборудвани с електронен блок за управление, който ви позволява да идентифицирате неизправността чрез кода за грешка.
Но трябва да сте наясно, че продължителна работа на трансмисия, работеща в авариен режим, ще доведе до бързо износване на повредените елементи, което ще наложи да се предприемат драстични мерки, включително подмяна на кабели, електронно оборудване и дори цялата трансмисия, предупреждават експертите.
За да се намали изключително рискът от поредна повреда на автоматика, изискваща дълъг и сложен основен ремонт, експертите препоръчват да се придържате към прости правила. На първо място, избирайте внимателно своето двигателно масло и винаги пълнете само това, което е най-подходящо. Освен това е препоръчително да изключите рязкото ускорение от стила си на шофиране и като цяло да се опитате да се движите плавно. Ясно е, че тези техники са полезни за всяка скоростна кутия, но в случая на за автоматиците те са от особено значение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ооооо
10:19 31.10.2024
2 ⚜️Лопата с чип⚜️
Коментиран от #3, #4, #13
10:19 31.10.2024
3 СЪМ ТАИМ ВАР
До коментар #2 от "⚜️Лопата с чип⚜️":
СЪМ ТАИМ ИОК--СЪСЕДА ФРАНЦУЗИН----ВИКАИ БАДЖИ С ДЪРТАТА НИВА И ВЪЖЕ-другото е АЛА БАЛА11:23 31.10.2024
4 Вътн
До коментар #2 от "⚜️Лопата с чип⚜️":
"Стиснати палци за нещо дребно"... В противен случай пийте една студена вода, посипете си главата с пепел и пак стиснете палците, ама този път на краката :-)12:27 31.10.2024
5 Е как какво
12:58 31.10.2024
6 Къв е
Коментиран от #11
13:14 31.10.2024
7 Мишо
Коментиран от #9
15:01 31.10.2024
8 Ами ...
15:22 31.10.2024
9 Малко трудно
До коментар #7 от "Мишо":
След като си карал автоматик, все едно си се качил от кон на магаре. Ама то зависи и от зора, все пак. Ако няма как, може и пеш да тръгнеш.16:37 31.10.2024
10 Ха сега де...
Включваме автоматичната пералня!
17:33 31.10.2024
11 555
До коментар #6 от "Къв е":
…😂…Явно става “приказка” за “Torque Converter”…Коментиран от #12
17:55 31.10.2024
12 666
До коментар #11 от "555":
🙈 Ей таз гад…18:01 31.10.2024
13 ганю
До коментар #2 от "⚜️Лопата с чип⚜️":
това първо2.Ако това не помогне извади от багажника Ф50 стоманена
тръба поне 1,5м и я запукай отляво и отдясно с тръбата здравата
3.закарай я до пресата в моргата и сръчно натисни копчето
за пускане на машината който ще реши кардинално проблема
4.Иди и си купи свястна кола т.е с ръчка, а не такъв таралясник
Коментиран от #18
18:42 31.10.2024
14 джо
19:20 31.10.2024
15 дядо поп
21:00 31.10.2024
16 много е просто
08:19 01.11.2024
17 истината
08:47 01.11.2024
18 Смях до сълзи
До коментар #13 от "ганю":
Верно си Ганю. Да не забравиш гумените ботуши и лопатата в багажника, те са ти най-важни.08:57 01.11.2024
19 Баш майстора
10:39 01.11.2024
20 Мощно
12:02 01.11.2024
21 Яго
13:35 02.11.2024
22 Ироничен
ДВИГАТЕЛНО?
Всеки път като почна да чета тук нещо за автомобили, ставам пишман. Тук журналисти, които не са специалисти, преписват нещичко...
Завършил съм техникум по автотранспорт преди много години, висшето ми е съвсем различно, не си поправям сам колата, но тук нивото е мнооооого ниско.
18:51 20.11.2024