Защо Bugatti Tourbilon не разполага с говорители и с какво ги замества?

31 Юли, 2025 10:25 3 588 7

  • bugatti-
  • tourbilon-
  • говорители-
  • аудиосистема

Колата използва нова специална технология

Защо Bugatti Tourbilon не разполага с говорители и с какво ги замества? - 1

Последното инженерно чудо на Bugatti, Tourbillon, не е просто хиперкола, определена от колосалния си V16 двигател и сложната механична изработка. Тя е и пионер в революционния подход към аудио системите в автомобилите, като изцяло се отказва от конвенционалните високоговорители в полза на гениална система, която превръща самата структура на автомобила в устройство, излъчващо звук.

В основата на тази иновация е приложението на пиезоелектричната технология. Както наскоро разкри Мате Римац, главен изпълнителен директор на Bugatti Rimac, в хърватския център за развитие на компанията, карбоновата монокок конструкция на Tourbillon служи като основен акустичен преобразувател. Вместо тежки магнити, малки пиезоелектрични елементи са стратегически закрепени към шасито, като вибрират самата карбонова обвивка, за да генерират звукови вълни. По същество, невероятно твърдото и леко шаси на Tourbillon служи и като колосална, висококачествена мембрана на високоговорител.

Тази методология предлага явни предимства пред традиционните дизайни на високоговорители. Въпреки че са ефективни, тези магнитни компоненти добавят значително тегло. Пиезоелектричните кристали, от друга страна, произвеждат механични вибрации, когато се приложи електрически сигнал, като работят с много по-малка маса.

„Повярвайте ми, качеството на звука в тази кола е в друга вселена в сравнение с Chiron“, заяви Мате Римац, подчертавайки производителността на системата. „Така спестихме тегло, пространство и подобрихме качеството на звука.“ Това смело твърдение подчертава тройната полза от иновативното аудио решение на Bugatti: по-леко превозно средство, повече вътрешен обем и превъзходно звуково преживяване.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Свободен

    12 3 Отговор
    Гледах предаване за този мениджър.
    Обикновено момче, запалено да създаде състезателен електромобил.
    Успял с една стара баварка и Бугати го забелязали.
    Така се прави!
  • 2 Въй

    6 6 Отговор
    Що за глупост

    Коментиран от #3, #4

  • 3 @@@

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Въй":

    Глупака е Въй
    Пиезокристалите са познати отдавна и са се използвали
    в много електронни устройства, като например в грамофоните!

    Коментиран от #7

  • 4 Голем смех

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Въй":

    Въй, чИ си проЗД :)
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Наркос

    8 0 Отговор
    Технологията я има отдавна, но тя няма бас, а вибрациите между табло, врати и тн. ще са различни. Липсва пространствено разделение, както при традиционните ляво-дясно и не можеш да го набичиш...не можеш да го ремонтираш, а като качиш пътник звука ще се променя 😗
  • 7 Въй

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "@@@":

    Браво бе гений, пиезо говорител има във всяко електронно устройство, пиезо осцилатор също. Глупост е да вибрираш цялото шаси, вместо насочено няколко грама въздух.