Странни особености, скрити под обвивката на Bugatti Veyron

22 Юли, 2025 10:19 3 597 8

  • bugatti-
  • veyron-
  • технологии

Автомобилът е пример за инженерна сложност и безапелационен дизайн

Странни особености, скрити под обвивката на Bugatti Veyron - 1

Bugatti Veyron е един от най-емблематичните хиперавтомобили, познат със своята брутална мощност, невероятна скорост и ексклузивна цена. Но освен очевидните си характеристики, Veyron крие и една изключително странна и скъпа "екстра", която е достъпна само за собствениците на този автомобил. Става дума за специален ключ, който отключва режима "top speed" и позволява на автомобила да достигне максималната си скорост от над 400 км/ч. Без този ключ, електронното ограничение спира скоростта e на "скромните" 375 км/ч.

Самият ключ е обикновен на вид, но активирането му не е толкова просто. За да влезе Veyron в режим "top speed", автомобилът трябва да е в покой, а водачът трябва да постави специалния ключ в процеп до шофьорската седалка. След това се извършва проверка на всички системи – окачване, аеродинамика, гуми. Ако всичко е наред, автомобилът се снижава, а задното крило се прибира почти изцяло, за да намали въздушното съпротивление.

Това обаче не е най-странната част. С годините стана ясно, че Bugatti Veyron има още една, много по-необичайна особеност, свързана с обслужването на автомобила. За разлика от повечето суперавтомобили, при Veyron достъпът до определени компоненти на двигателя и трансмисията е изключително труден. За смяна на свещи, например, механиците трябва да разглобят голяма част от задницата на автомобила, включително задните калници и част от окачването.

Тази процедура, която може да отнеме часове и да струва десетки хиляди долари, е пример за инженерната сложност и безапелационния дизайн на Bugatti. Смяната на маслото пък е цяла одисея, изискваща демонтаж на каросерията и достъп до множество изпускателни пробки. Всичко това прави обикновената поддръжка на Veyron изключително скъпо и времеемко начинание, достъпно само в специализирани сервизи на Bugatti.

В крайна сметка, тези "странни екстри" са част от идентичността на Bugatti Veyron – автомобил, създаден без компромиси по отношение на производителността и лукса, но за сметка на практичността и лесната поддръжка. Тези детайли само подчертават ексклузивността на модела и напомнят на собствениците, че притежават не просто автомобил, а произведение на инженерното изкуство, което изисква специални грижи и внимание, измерващи се в милиони.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ъъъъъъъ

    14 0 Отговор
    "Автомобилът е пример за инженерна сложност ..."

    Е, хайде сега. Модулите за управление на страничните стъкла са от Голф. Напишетее номера на частта и ще се изненадате от резултатите.😂
  • 2 грозна кола е това бугати

    15 2 Отговор
    да ви имам и екстрата за 25км/ч повече …
  • 3 Пилот на Ферари

    18 1 Отговор
    Тоя автомобил е пример как инженерите са зяпали гълъбите през прозореца и са си бъркали в носа .
    Двигателя е сбор от три шестцилиндрови двигателя , за това и има няколко пробки .
  • 4 Пилот на Ферари

    6 0 Отговор
    Първоначално го правят с атмосферен W18, за който инженерите комбинират 3 броя редови 6-цилиндрови агрегата. Обозначението „18.3“ означава 18 цилиндъра и три цилиндрови блока.

    После от Фолксваген решават да монтират 16 цилиндров . W16 двигател, разработен от два съединени 8-цилиндрови мотора.

    Коментиран от #5

  • 5 мдаааа

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    много кисело това грозде бе.

    Коментиран от #6

  • 6 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "мдаааа":

    Който има бол пари за напудрен Голф , си е негов личен проблем .

    Коментиран от #7

  • 7 аха

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    кисело за нищо не става това грозде. На ракия не моЕш го направиш :)
  • 8 Павел пенев

    8 0 Отговор
    Страшна кола с тоалетна чиния отпред.