Bugatti Veyron е един от най-емблематичните хиперавтомобили, познат със своята брутална мощност, невероятна скорост и ексклузивна цена. Но освен очевидните си характеристики, Veyron крие и една изключително странна и скъпа "екстра", която е достъпна само за собствениците на този автомобил. Става дума за специален ключ, който отключва режима "top speed" и позволява на автомобила да достигне максималната си скорост от над 400 км/ч. Без този ключ, електронното ограничение спира скоростта e на "скромните" 375 км/ч.
Самият ключ е обикновен на вид, но активирането му не е толкова просто. За да влезе Veyron в режим "top speed", автомобилът трябва да е в покой, а водачът трябва да постави специалния ключ в процеп до шофьорската седалка. След това се извършва проверка на всички системи – окачване, аеродинамика, гуми. Ако всичко е наред, автомобилът се снижава, а задното крило се прибира почти изцяло, за да намали въздушното съпротивление.
Това обаче не е най-странната част. С годините стана ясно, че Bugatti Veyron има още една, много по-необичайна особеност, свързана с обслужването на автомобила. За разлика от повечето суперавтомобили, при Veyron достъпът до определени компоненти на двигателя и трансмисията е изключително труден. За смяна на свещи, например, механиците трябва да разглобят голяма част от задницата на автомобила, включително задните калници и част от окачването.
Тази процедура, която може да отнеме часове и да струва десетки хиляди долари, е пример за инженерната сложност и безапелационния дизайн на Bugatti. Смяната на маслото пък е цяла одисея, изискваща демонтаж на каросерията и достъп до множество изпускателни пробки. Всичко това прави обикновената поддръжка на Veyron изключително скъпо и времеемко начинание, достъпно само в специализирани сервизи на Bugatti.
В крайна сметка, тези "странни екстри" са част от идентичността на Bugatti Veyron – автомобил, създаден без компромиси по отношение на производителността и лукса, но за сметка на практичността и лесната поддръжка. Тези детайли само подчертават ексклузивността на модела и напомнят на собствениците, че притежават не просто автомобил, а произведение на инженерното изкуство, което изисква специални грижи и внимание, измерващи се в милиони.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъъъъъъъ
Е, хайде сега. Модулите за управление на страничните стъкла са от Голф. Напишетее номера на частта и ще се изненадате от резултатите.😂
10:28 22.07.2025
2 грозна кола е това бугати
10:29 22.07.2025
3 Пилот на Ферари
Двигателя е сбор от три шестцилиндрови двигателя , за това и има няколко пробки .
10:31 22.07.2025
4 Пилот на Ферари
После от Фолксваген решават да монтират 16 цилиндров . W16 двигател, разработен от два съединени 8-цилиндрови мотора.
Коментиран от #5
11:03 22.07.2025
5 мдаааа
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
много кисело това грозде бе.Коментиран от #6
11:26 22.07.2025
6 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "мдаааа":
Който има бол пари за напудрен Голф , си е негов личен проблем .Коментиран от #7
11:35 22.07.2025
7 аха
До коментар #6 от "Пилот на Ферари":
кисело за нищо не става това грозде. На ракия не моЕш го направиш :)11:43 22.07.2025
8 Павел пенев
12:46 22.07.2025