Last news in Fakti

12 Февруари, 2021 14:02 4 692 64

Турция обяви единствено решение за Кипър

  • турция-
  • преговори-
  • кипър

Страната настоява за две държави

Турция обяви единствено решение за Кипър - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Турция ще участва в преговорите за Кипър само при присъствието на предложение за две държави. Това обяви говорителят на турския държавен глава Реджеп Ердоган Ибрахим Калин, цитиран от агенция Анадола.

Турското правителство смята, че предишни неуспешни предложения въобще не бива да се разглеждат. Гърция и Кипър обявиха, че ще приемат само предложение, което се основава на резолюциите на ООН.

Те отхвърлят формулата за две държави. Преговорите по темата са планирани за следващия месец.

ООН ще оглави преговорите. Поканени ще бъдат външните министри на трите държави, определени за гаранти.

Това са Гърция, Турция и Великобритания. Обсъдени ще бъдат подробности по преговорите.

Гърция и Турция вече обявиха, че ще отстояват своите позиции.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вова император

    11 6 Отговор
    Вова ще е гарант от страната на Тайпи. Руснаците така и така изкупиха южната част на острова.

    Коментиран от #4

  • 2 дедо Герчо

    2 1 Отговор
    А СЕГА,ДЕ...ХЪХЪХЪ....
  • 3 КОТарАК

    43 36 Отговор
    в 21 век война в Европа е невъзможна , но съм сигурен че само гърците ще разкажат играта на тоя глинен колос Турция , ако се стигне до там.

    Коментиран от #7, #10

  • 4 Вова е император в

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "Вова император":

    МЕЧТИТЕ си 😂 и във твоите .На коя дата се короняса 😅😂😂😂😂😅😅😅😅😅😁😁😁😁😁😁😁😁няма данни ?Много лъжете бе за думата истина чувал ли си ?

    Коментиран от #5

  • 5 Вова император

    9 6 Отговор

    До коментар #4 от "Вова е император в":

    Как се нарича стопанинът на 17125191 км² - ИМПЕРАТОР!
  • 6 ман

    21 25 Отговор
    НИКАКВИ ОТСТЪПКИ НА ВИЗАНТИЙЦИТЕ.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Минувач

    46 17 Отговор
    Докато Запада продължава реално да толерира агресора Турция, а ни баламосва с Крим който се отдели с Референдум/!/ за разлика от северен Кипър окупиран с Война ще е така!

    Коментиран от #11, #12, #21

  • 9 КОТарАК

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "МЯУУ":

    защо?
  • 10 Реалист

    10 16 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК":

    От 1000 години как са ги сритали от земите им в анадола до сега нищо не са сритали:) по скоро може да загубят останалото, което веднъж загъбиха за 400 години:)

    Коментиран от #14

  • 11 Хасан

    21 34 Отговор

    До коментар #8 от "Минувач":

    Не е същото ...в конституцията на Кипър са заложени общност от два народа с права и гарантьори ,но гърците отричат правото на кипърския турчин ..а Крим си е част от Украйна ..все едно да се прави референдум в Кърджали

    Коментиран от #16

  • 12 Агресор ли??

    6 21 Отговор

    До коментар #8 от "Минувач":

    Те тва още не е нищо,патакламата като се почне с фурнаджийската лопата тогава можеш спокойно да кажеш агресор,ша ва и.а у джинджифилите злобни
  • 13 А бе

    14 27 Отговор
    Какво настояване за 2 държави?Миналия ден Ердо много ясно каза,че освен 2 държави друг вариант няма,точка по въпроса,яжте дървото
  • 14 КОТарАК

    31 15 Отговор

    До коментар #10 от "Реалист":

    войните винаги са се решавали от бойния дух на войниците. а в момента гърците са с много по-голям такъв. не ми е и известно в историята мюсюлманска армия да побеждава равна по численост християнска в открита битка , без номера-нека българите , които се мислят за турци , или турците , които всъщност са българи да ми припомнят тук в чата:)

    Коментиран от #17, #18, #24, #37, #64

  • 15 Брет Макгърк

    30 18 Отговор
    Турция ще напусне Кипър доброволно или с ритници.
  • 16 Само че

    30 14 Отговор

    До коментар #11 от "Хасан":

    Тъй като не признавате Република Кипър, нямате право да се позовавате на нейната конституция. Конституция, която всъщност нарушавате с нашествието, окупацията и други престъпления срещу човечеството, които извършвате на този остров.

    Коментиран от #20, #23

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 те така

    19 26 Отговор

    До коментар #14 от "КОТарАК":

    Аз не си спомням турците да са живели под гръцко или българско робство, но историята пише как българи и гърци са живеели векове под турско робство. Не се прави на българин, след векове под турчина

    Коментиран от #19, #32

  • 19 КОТарАК

    23 11 Отговор

    До коментар #18 от "те така":

    тия ,,турци'' в началото са ставали между другото...но после са се изродили , 100 години под монголско , после благодарение на многочислеността си все пак са успели да завладеят Балканите , докато са се изродили до там да не знаят и те какви са и с 500хил. души да стигнем до Цариград накрая и да молят за мир през балканската война

    Коментиран от #22, #53

  • 20 Хасан

    10 21 Отговор

    До коментар #16 от "Само че":

    Не си прав защото Турция заедно с Англия и Гърция са гарантьори на Република Кипър ...и няма как турците да оказват насилие срещу кипърски турци
  • 21 Ама Крим отделен ли е?

    5 11 Отговор

    До коментар #8 от "Минувач":

    Къде ви копат такива деббили бре?
  • 22 Ооо, ставаха ставаха

    9 13 Отговор

    До коментар #19 от "КОТарАК":

    500 години много ставаха

    Коментиран от #30

  • 23 Хасан

    10 16 Отговор

    До коментар #16 от "Само че":

    А и гърка иска да си надскочи ръста си ..от Атина до Кипър да бъде гръцко море и да затвори турците в Анадола и Тракия да не могат да излизат или да летят в открито море
  • 24 Прочети за гръцкотурскатта война

    12 14 Отговор

    До коментар #14 от "КОТарАК":

    От 1919-1922...а, забравих, ти не четеш, ти пишеш...пхахахаха

    Коментиран от #26

  • 25 Deepdown

    14 0 Отговор
    Гърците не показаха никакво съпротовление срещу , тоест по друг начин казано подариха
  • 26 КОТарАК

    15 6 Отговор

    До коментар #24 от "Прочети за гръцкотурскатта война":

    младеж , аз когато съм чел за тая война си бил в ергенския панталон на баща си:)-армия от няколко десетки хиляди не може да е боеспособна на чужда територия без снабдяване

    Коментиран от #28, #29, #44

  • 27 Ердоан

    12 15 Отговор
    Или две държави или една.....турска. За сега може да избирате 😂😂😂
  • 28 Как чужда бре

    10 10 Отговор

    До коментар #26 от "КОТарАК":

    Нали уж беше гръцка територията😂😂😂..взе да ми се оправдаваш като ученичка хваната да свири в междучасието
  • 29 Абе папардак, като те гледам

    10 11 Отговор

    До коментар #26 от "КОТарАК":

    Ти не можеш да пишеш, представям си как четеш 🤭🤭🤭

    Коментиран от #31

  • 30 КОТарАК

    12 7 Отговор

    До коментар #22 от "Ооо, ставаха ставаха":

    ставаха..както сега-да пишат тролски простотии в чата без покритие и размисъл и да се чудят що са ,,болният човек на Европа..забравих че те даже и в Европа не се числят вече , на този момент

    Коментиран от #34

  • 31 КОТарАК

    8 6 Отговор

    До коментар #29 от "Абе папардак, като те гледам":

    искаш ли да ми го ,,замикрофониш"-правилно ли го написах?

    Коментиран от #33

  • 32 Ти и за битката на чанаккале

    11 5 Отговор

    До коментар #18 от "те така":

    Не си чувал, нали 😂😂😂

    Коментиран от #35

  • 33 Изпадна в аргументна инсуфициенция ли

    8 6 Отговор

    До коментар #31 от "КОТарАК":

    Така те харесвам, кръвното на макс. Хахахаха

    Коментиран от #36

  • 34 Хахаха

    5 5 Отговор

    До коментар #30 от "КОТарАК":

    Не ставаш и за трол, много си плитък...ама явно си най-читавото от шкартото което е останало
  • 35 те така

    6 5 Отговор

    До коментар #32 от "Ти и за битката на чанаккале":

    Каква битка бе чоджум, говорим за пет века робство 😄
  • 36 КОТарАК

    7 5 Отговор

    До коментар #33 от "Изпадна в аргументна инсуфициенция ли":

    :) на мен ако ми се вдигне кръвното , ще го усетиш, не се тревожи:)

    Коментиран от #38

  • 37 Шапшал, за битката при Черномен

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "КОТарАК":

    Чувал ли си 🤭🤭🤭

    Коментиран от #40

  • 38 А ръцете взеха ли да треперят

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "КОТарАК":

    Хахахахаха

    Коментиран от #42

  • 39 Ей чалми

    11 14 Отговор
    Ако за 50 хиляди роми в Кипър трябва да се създаде отделна държава, на колко държави трябва да бъде разделена Турция, така че всяко малцинство от милиони хора там да има своя държава? Обърнете внимание на това, което искате за другите, защото това ще получите и вие.

    Коментиран от #43, #46

  • 40 КОТарАК

    6 3 Отговор

    До коментар #37 от "Шапшал, за битката при Черномен":

    коя битка-дето нападнахте посреднощ ,,макетата'' ли:))?
  • 41 любител

    8 0 Отговор
    защо янглия която даже не е в европа а и винаги подкрепя турция така всичко е предрешено.
  • 42 КОТарАК

    6 3 Отговор

    До коментар #38 от "А ръцете взеха ли да треперят":

    аз младо ,,кюрпе'' като усетя , незнам ръцете, но трепва нещо в мен:)
  • 43 любител

    7 3 Отговор

    До коментар #39 от "Ей чалми":

    прав си утре ще вземат и голяма част от Б-я ако сега не вземем страна това ни чака и нас.

    Коментиран от #45

  • 44 Язе

    9 1 Отговор

    До коментар #26 от "КОТарАК":

    Писане иди и полегни у някой маюански скут.. Учил бил той! Учил си кво са ти диктували. Едно знам със сигурност Патаклама ще има. Малките имали силен боен дух, нека де поне няма да пищят кат пу.ки.

    Коментиран от #48

  • 45 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "любител":

    Ми баце, ако не вземеш страна правилно може и утре да е. Ако ли вземеш може и на куп да се случат нещата.
  • 46 Хасан

    11 7 Отговор

    До коментар #39 от "Ей чалми":

    Не е същото ...Кипър е регистриран в ООН като държава от две общности с равни права и свободи които са потъпкани от гръцките фашисти в резултат на което турската част е освободена от тях
  • 47 жалка работа

    8 14 Отговор
    тъй като турците не виждат отвъд носа си, отделна държава в Кипър означава, че мюсюлманското малцинство там ще остане извън Европейския съюз, те ще загубят субсидии и паспорти, и ще бъдат обречени на постоянна бедност като турците от Анадоладокато Турция ще трябва да компенсира със стотици милиарди евро законните жители, загубили собствеността им в продължение на 50 години и които ще бъдат лишени от собствеността им завинаги. и без Турция от тук нататък да има думата за юг и морета, които имат въглеводороди. само глупак би предложил такова решение, а Ердоган е много глупав.

    Коментиран от #50, #51, #52

  • 48 КОТарАК

    9 7 Отговор

    До коментар #44 от "Язе":

    аз съм българче ,обичам...до утре да си го научил щот ще те изпитвам/забравихте откъде сте тръгнали , и с кои ядете и пиете

    Коментиран от #63

  • 49 Хенри Кисинджър

    9 2 Отговор
    Американците, които решиха да разделят острова през 1974 г., го обявиха в целия НАТО, призоваха турците да го направят, а гърците мълчаливо да го приемат, оттогава говорят за федерация с две общности и две зони. И това се случи отново вчера. Точка по въпроса, край.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Хасан

    10 4 Отговор

    До коментар #47 от "жалка работа":

    Ти си българин и е нормално да си мислиш така ..кипърските турци ще си живеят свободно в своята държава ...те са турци и нямат робско съзнание
  • 53 Бонго Васил

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "КОТарАК":

    Кат гледам Кипър, си правя сметка от колко общности ще се състои Ромлянската федерация у нас.
  • 54 Байдънопулос

    7 6 Отговор
    Какви две държави какви 5 лева, Турция има срок от 6 месеца да върне S-400 обратно в Русия.
  • 55 2023 г.

    5 10 Отговор
    Настъпи моментът за провеждане на референдум в Турция, както беше през 2004 г. в Кипър. Там трябва да бъде представен и планът на Анан, одобрен от кипърските турци и отхвърлен от кипърските гърци. Кюрдите ще гласуват "ЗА" 100%. Надявам се турците да направят същото, за да няма нужда от оранжева революция за създаване на кюрдско-турската конфедерация..

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Искендер

    10 4 Отговор

    До коментар #55 от "2023 г.":

    Преди да видиш кюрдско-турската конфедерация, глей да не се сблъскаш с Македонската федерация, която ще глътне голяма част от страната ти. Албанците вече граничат с вас и няма да ви оставят на мира. Я направи една сметка, колко "колони" в Бегето ще ги подкрепят, не само с кеф, но и с удавольствие. Мудрейший наш народ, бошуна не е казал: "Ако имаш стъклен дом, не хвърляй камъни в чуждата бахча" ! Анадън му, Калитко ?!
  • 57 Хасан

    7 4 Отговор

    До коментар #55 от "2023 г.":

    Хахаха ...дотогава ще има Румелийска република
  • 58 обща логика

    5 7 Отговор
    турците не трябва да се страхуват от създаването на 3 държави на мястото на днешна турция. това ще им помогне да имат собствена държава. тези, които се чувстват европейци и кюрдите, ще живеят в различни страни. така че няма да има повече проблеми. успех

    Коментиран от #60, #62

  • 59 ИМПЕРИАЛИСТ

    1 4 Отговор
    Много е интересна и поучителна за нас е историята с разделението на о. Кипър.
    ДА СИ СПОМНИМ, КОЙ, ЗАЩО И КОГА БЕ ПУСНАТА ТУРСКАТА АРМИЯ В КИПЪР? Кои държави бяха гаранти за териториалната цялост на Кипър,,,?
    Но чудно, Господ забавя, но не забравя и скоро Великобритания ще си плати по същия начин за подлостта...
  • 60 Мехмед

    8 4 Отговор

    До коментар #58 от "обща логика":

    На мястотото на сегашна българия да се създаде турско-ромско-българска конфедерация. Как ти звучи като идея?
  • 61 зевзек

    2 1 Отговор
    аз лично предпочитам, Кипър да се върне на династията Анжу или Лусинян, и да им се приберат всички къщи на руските и английските тарикати, дето са се населили там, и да се направят на летни лагери за социално слаби деца
  • 62 Хасан

    8 5 Отговор

    До коментар #58 от "обща логика":

    Турчина си прибира вересиите
  • 63 Мехмед бей

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "КОТарАК":

    А ти вземи научи химн на България
  • 64 Анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "КОТарАК":

    Нима не знете че Ататюрк ги натика в бяло море,и ако посмеят пак да се опълчат срещу Турция ще бъдат пометени завинаги, помнете че навремето ако не беше османската империя гърчолята да бяха разпарчетосали България на много части.
Новини по държави: