Last news in Fakti

29 Април, 2021 16:37 25 298 218

Русия наистина се отказва от долара

  • русия-
  • долар-
  • сащ

Сериозен спад в дела на валутата в търговията

Русия наистина се отказва от долара - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Делът на щатската валута за първи път е спаднал под петдесет процента в руския износ, съобщи Блумбърг.

Руското правителство вече обяви тези свои намерения. Страната въведе много реформи, за да намали употребата на американска валута.

Това показват статистики на руската централна банка. Спадът е постигнат в четвъртото тримесечие на миналата година.

Значителна част от спада на употребата на долара е свързан с търговията. Водещ е обменът между Русия и Китай.

Повече от три четвърти от двустранната търговия между страните се извършва чрез евро. Делът на еврото в общия руски износ се е увеличил с десет процента.

Руската страна търси варианти за защита на своята икономика. Посочва се и намаляване на американския дълг в руските резерви.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 156 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Долар

    20 37 Отговор
    ???????
  • 3 4-то четиримесечие????

    320 51 Отговор
    Какво четвърто четиримесечие, 16 месеца ли има годината в Русия??? Тримесечие. А относно долара - остава и Китай да се откаже, и долачрето ще бъде само хартийка, а краварите да Си печатат колкото искат

    Коментиран от #9, #20, #41, #45, #91, #126, #160, #173, #175

  • 4 ориз с клечки

    74 236 Отговор
    Под крилото на Китай Руснаците ще се покитайчват
  • 5 pepy

    95 207 Отговор
    "... Делът на еврото в общия руски износ се е увеличил с десет процента..."

    Повечето очакваха да се увеличи делът на туската лира, ама сигурно ще стане през тази година...


    P.S. Кремъл се уреди с пожизнен шеф, а недоразумението свързано с "Червената армия" трябва да се махне от Княжеската градина - ТРЯБВА да се изпълни решение № 19/25.02.1992 на СОС.

    Коментиран от #124, #149

  • 6 Сесесере

    96 266 Отговор
    Тя рублата става само за тоалетна хартия, с какво ли ще плащат, може юани или рупии, може и с матрьошки!

    Коментиран от #11, #34, #93, #115, #192

  • 7 Всъщност

    169 30 Отговор
    ПРАВИЛНО!
  • 8 аз съм Веска

    181 32 Отговор
    АХ ТЕЗИ РУСНАЦИ .... ПАК СА БАРБАШАРИЛИ ПО ПИСАНИЯТА ...
    СЪВЕТВАМ И НАШИТЕ БАНКЕРИ , ДА НЕ ЗАЛАГАТ МНОГО НА ЩАТВАЛУТАТА . СЪВСЕМ СКОРО ЩЕ НИ СЕ НАЛОЖИ , ДА СЕ ОСВОБОЖДАВАМЕ ОТ НЕЯ . СЕГА ВНИМАТЕЛНО , ТИХО И БЕЗ СЪТРЕСЕНИЯ .....
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Монгола

    232 40 Отговор
    Не само Руската Федерация но и Китай, това е болежката сороснята изпада скоро в изолация валутата и не струва нищо, вече могат да си отпечаттат банкноти от 10 000$!

    Коментиран от #24, #128

  • 11 Мммдаа

    298 49 Отговор

    До коментар #6 от "Сесесере":

    Зад рублата седи злато, а зад долара курешки:))) Ти как мислиш? Банкера златото ли ще предпочете като обезпечение или курешките?
    Факти, не ми триите коментара! Предварително Благодаря!

    Коментиран от #15, #23, #104, #176

  • 12 Фалирала соросня

    228 30 Отговор
    Вече не могат да го гарантират долара с нищо затова санкците им не струват нищо!

    Коментиран от #137

  • 13 Klark

    183 34 Отговор
    Спестяваш в $, а ония печатат като луди $ срещу теб и ти обезценяват спестеното. Много скоро бая милиардери ще изпищят!
  • 14 Rafael

    177 30 Отговор
    Такава финансива криза ще докарат от Обора скоро която освен да избие на свтовна война няма друг изход!
  • 15 Хартия

    69 177 Отговор

    До коментар #11 от "Мммдаа":

    Глупендер, 2013 30 рубли = 1 долар, 2021 70 рубли = 1 долар. Да ти имам и златото, поврага!

    Коментиран от #172

  • 16 Пирон

    64 118 Отговор
    Доларът е силно надценен от десетилетия, но така и не идва моментът на спукване. За разлика от рублата.

    Коментиран от #135

  • 17 Jaso

    173 28 Отговор
    Крепи го долара единствено фондовата борса, а както знаете това там е хазарт, спеколиа, балон който може да се спука много звучно!

    Коментиран от #205

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ТаУмВзе

    127 18 Отговор
    Още през инженираната криза от 2008, Русия купува само Злато. А Китай?

    Коментиран от #42, #178

  • 20 барчо

    140 26 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    4 по 3 е равно на 12. Правилно са написали хората. Ако и китайците се откажат от долара, край с него. Достатъчно е да започнат леко да разпродават ценните книжа. А руснаците е достатъчно да поискат международната и търговия да е в рубли и може това да е следващия ход.

    Коментиран от #118, #179, #206

  • 21 Наблюдател

    34 113 Отговор
    Отказва се от долара и въвежда ГУЛАГ!

    Коментиран от #138

  • 22 фен на сидеров

    43 94 Отговор
    който се откаже от долара, скоро след това бива посетен от щатски "умиротворители". айде, хаирлия да е !

    Коментиран от #140, #154, #198

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Само питам

    48 126 Отговор

    До коментар #10 от "Монгола":

    Монгол, стокообмена между Китай и САЩ е около 550 милиарда долара. Ти как мислиш, дали Китай ще се откаже от долара за да се хареса на руските нещастници? Или може би ще поиска да търгуват в рубли?

    Коментиран от #27, #139, #141, #193

  • 25 Ubaviec

    89 20 Отговор
    Финансовата, икономическа сила на САЩ е пре-фокусирана върху интелектуалната собственост. САЩ ни държат с техните брандове, освен и с напечатания долар. Русия трябва да се бори, но определено няма да ги бутне краварника, докато вся 2ра кифла иска iPhone да се покаже по FB.

    Коментиран от #32

  • 26 Наблюдател

    30 71 Отговор

    До коментар #23 от "Монгола":

    Монголите са били умни и тяхната Златна орда е врадяря Русия в продължение на векове. Но ти явно си монгол менте. Или от руски произход.
  • 27 Монгола

    104 24 Отговор

    До коментар #24 от "Само питам":

    Не бе китайците ще държат на долара за да се харесат на фалиралите нещастници защото продават много хубаво пържено пиле. Няма стокообмен Китай продава на краварите Китай нищо не внся от краварите!!!

    Коментиран от #44, #103, #180

  • 28 100

    48 2 Отговор
    Аха, не с долар, а с евро. ;)
  • 29 ха ха ха

    110 22 Отговор
    Затова ли краварите активираха всичките си псета да лаят в хор?

    И наще така 🤣😂🤣
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ха ха ха🤣

    33 67 Отговор

    До коментар #25 от "Ubaviec":

    И докато всяка втора девушка, иска да емигрира в САЩ.

    Коментиран от #210

  • 33 Старши,

    43 62 Отговор
    Всеки барел петрол и всеки кубичен метър газ, които русия продава, са ИЗЧИСЛЕНИ В Д О Л А Р И. Оттам нататък могат да си ги преизчисляват в каквито си искат валути. (Но се съмнявам, че въобще разбираш за какво става въпрос... Знанията и уменията ти са на ниво сергия.)

    Коментиран от #159

  • 34 Мухаа,хаа!

    88 20 Отговор

    До коментар #6 от "Сесесере":

    Ти лежи още на тая кълка.Че зелендаша е Владетел на планетата.Такива точно кътат изгладувани тапети в дюшека.А в цял свят сте поне милиард.И в ден- Х , ще пищите на умряло.Баба Меца елегантно и тихо,си разпродаде ДЦК , и всички зеленчуци- веднага във физическо злато.И пунта- Мара ценните книжа ги смъкна от 375 милиарда,на 34 милиарда,само за три години.Но прибра в трезора на ЦБ още 1200 тона.Към момента имат над 2500 тона.В която цифра се съмнявам,като силно занижена. Там имат огромни залежи,който се разработват отдавна.А собствениците- частна компания и държавни такива,са задължени да продават златото на Държавата.Малка част отива за вътрешен пазар- в бижутерията.Ти им казвай ватници,но едва ли си чул,че в Сибир е най голямата Майнинг структура в Европа.Цяла ГЕС( ВЕЦ) работи за нея.Дубъл подсигурени.Със злато и всички виртуални валути.Заедно със Дракона,такъв ще го нахендрят на зелендаш- папир,че ще се превърне в регионална валута.Няма да е днес,нито след месец.Но не е далеч.За " БАЗЕЛ-3" ,няма да те питам.Ти дори не си чул за него.Хайде,със здраве.И обръщай зеленчук в евраци.- ако имаш!

    Коментиран от #202

  • 35 ДОЛАРА ЗАМИНАВА 🤪🤪🤪

    70 18 Отговор
    БУНТОВЕ. ПРЕСТЪПНОСТ..БЕЗРАБОТИЦА КОЛКО ИСКАШ В ЩАТИТЕ 🤑🤑🤑
  • 36 ДЯВОЛА

    43 27 Отговор
    Браво на ватенците, време е рашките и китайския им съюзник да се откажат и от търгувия с Запада и Запада да си изнесе технологиите и корпорациите от Изтока, време е за задълбочена икономическа търгувия само измежду Куба Венецеула Северна Корея Китай Иран Турция Пакистан Русия, време е източните икономики и ориенталци да забравят Запада да си създадат собствено ООН , Източен блок а нека всички източни етноси които са имигрирали на Запад да се върнат по родините си на Изток
  • 37 Варна

    85 9 Отговор
    Програмата за изхвърляне на долара от руските активи не е от вчера и той трябва разбира се да стане постепенно! - Бързото освобождаване на американската валута, ще доведе до спад в куръсът и! - Само, че това ще есе отрази върху дълговите книжа на САЩ, които руснаите са купили. Това означава, да се обезени дълга на американците. В този смисъл те нямат интерес от обезценката на долара до като не разкарат книжата. Като разкарат книжата от инвестиионните си портфейли ще го "набият" в "задния двор" на овчарите. - Според количеството, което ще освободят може да се стигне до нова световна криза, както от 2008 год., особено ако в тази операция се включат китайците.
    За нас като част от ЕС е добре особождаването на руснаците от доларите. И без това долара не струва нищо и то не от вчера! - ПРичината да има такъв курс не е заради иконочиката им а именно заради това, че всички са се нахаплярили с амарикански дългови книжа заради високата лихва. Ако се обезцени долара се обезценяват и книжата. - Иначе всички знаят, че долара е най- измилслената валута.

    Коментиран от #49, #61, #72

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Пламен

    14 1 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Четете преди да коментирате.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Фриман

    69 8 Отговор
    Нека да става по-бързо, за да може Бай Дън да види как съсипва сащ със собственни очи.) Надявам се да преминем массово към евро, юани и рубли. А долара нека да остава за тоалетна хартия.

    Коментиран от #47

  • 44 Само питам

    22 64 Отговор

    До коментар #27 от "Монгола":

    Китай нищо не внся от краварите!!!.....


    Как може да бъдеш толкова неграмотен бе монгол? Ама и аз какво те питам, неграмотността е задължително условие за да боготвориш Русия и Путин!

    Коментиран от #164

  • 45 факти

    22 80 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Няма никакво значение дали някакъв икономически недоносеник като русия ще се откаже от долара или не ! Това може да е загуба само за руските примати ! САЩ ги боли фара за решенията на подобни джуджета.Два шамара с малко по-сериозни санкции и пак се връщат в реалността.Колкото до Китай ,те никога не могат да се откажат от долара ,а ти за да твърдиш подобна глупост ,значи си крайно невеж трол ,а дори и поради някаква невъзможна причина Китай да се "откаже" от долара ,то пак няма никакво значение и не може дори и малко да разклати американската валута.Около 87% от световната търговия е в щатски долари ,а след това са Еврото и японскта Йена ,като това са трите най-важни валути.Тея руски джуджета с тяхната фалирала рубла и руски краварник ли ще променят нещо ,че не се сещам ?!

    Коментиран от #83, #102, #199

  • 46 Asterix

    12 26 Отговор
    Каквото успяха..откраднаха!Естествено,че долара не представлява интерес.Ще търгуват с Рупия...както е тръгнало.
    Предполагам,че русите не са се запитвали,дали долара се интересува от тях!!
  • 47 Истината

    19 59 Отговор

    До коментар #43 от "Фриман":

    Русия със слабата икономика, която има не може да влияе върху долара. Виж Китай е друга бира, но китайците са умни хора и не са маниаци и параноици като руснаците.
  • 48 Бравус

    15 50 Отговор
    Тези наистина ще се превърнат в една много голяма Албания. Тя голямата простотия трябва да се отглежда нашироко. Дерзайте, товарищи!
  • 49 Asterix

    11 18 Отговор

    До коментар #37 от "Варна":

    Ти от Камчия ли пишеш?Много си отворен по въпроса...!Пълна скръб!

    Коментиран от #55

  • 50 Монгола

    60 13 Отговор
    Алоо алоо соросня - соросня споко - споко руснаците и китайците се отърват от кухия долар факт - факт споко - споко нищо не можете да направите с квичете!!!

    Коментиран от #58, #130

  • 51 Разтреперен соросид

    27 6 Отговор
    Не е възможно руснаците да се итказват от долара господарите значи са зле финасово и долара се клати лелеее оствам безработен лелеее...
  • 52 Госあ

    3 24 Отговор
    Евала ! Сега Китай трябва да го направи, но дали ? Китай не е Япония. Днес ходя с японски шрифт на черен фон на тениската си и ми правят път. Добре ли е? Фашизма е по добрият вариант.

    Коментиран от #54

  • 53 666

    18 45 Отговор
    Скоро ще преминат в натура. 100 кила ориз от Китай се плаща с един танк от Русия. Нямат нужда от валута. хаха🤩🤩🤩🤩🤩

    Коментиран от #143

  • 54 Госあ

    0 8 Отговор

    До коментар #52 от "Госあ":

    Фашиста има широк гръб
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Госあ

    4 11 Отговор
    Фашиста има ген,но няма семейство. Това е отличителното.

    Коментиран от #60, #80

  • 57 Анадък

    58 13 Отговор
    Външният дълг на САЩ достигна рекордните 25 000 милиарда долара (25 трилиона от зелените), или 105 % от брутният им вътрешен продукт. Търсят начин да го занулят било чрез войни, било чрез масови болести и пандемии. Подобно на Бойковия рестарт на прехода
  • 58 руски кравари

    23 56 Отговор

    До коментар #50 от "Монгола":

    Не разбирам ,защо вие руските джудженца постоянно имате някаква нужда се натискате на китайските ви батковци ? Не разбирате ли ,че Китай пет пари не дава за вас ? САЩ и Китай са най-важните търговски партньори ,двете най-важни за света държави и също така двете най-могъщи държави.Ти как си представяш Китай да рискува икономикта и бъдещето си ,заради някакви мижитурки с мижитурски интереси като руснаците ?

    Коментиран от #75, #122

  • 59 Зайка Микова

    15 40 Отговор
    Срам ми е от вас! Ние русоробите се надявахме да направите рублата конвертируема та копейките дето получаваме да вървят навсякъде, а то сега кво излиза? Сега ще трябва да правим кореком за рубли, ѝоани, боливари, србски динари и северно-македонски хартишки. Ще има един рафт на който ще се продават Ориз, бояршник и червени надежди говежди, а в двора една две лади и няколко самосвала ЗИЛ.
  • 60 Госあ

    5 20 Отговор

    До коментар #56 от "Госあ":

    Фашиста е добронамерен към слабия,но безкомпромисен към нахалния. А ако сте чели Тротски, има разлика между фашист и нацист.

    Коментиран от #64

  • 61 АНОНИМЕН

    35 5 Отговор

    До коментар #37 от "Варна":

    Доколкото схващам сериозната голямата финансова криза се очертава за след 2-3 години! А коронката е изпреварварила и е с елемент на изненада?! Но пък за китайците и коронката стана на далавера, а кой знае защо американци, англичани, французи... си убиват икиномиките!? Че и ние!

    Коментиран от #70, #100

  • 62 брокер

    14 50 Отговор
    Русия има смешна икономика.Няма как да повлияе на долара.

    Коментиран от #69, #145

  • 63 Зайка Микова

    8 26 Отговор

    До коментар #55 от "Варна":

    Ти от кои икономисти си? Ако си от възпитаниците отличници на ГЕЧЕВ ходи се прегледай, за нищо не ставате, обаче чини ми се че си самия Гечев- професор та дрънка.

    Коментиран от #74

  • 64 АНОНИМЕН

    23 1 Отговор

    До коментар #60 от "Госあ":

    Кой и какъв е този Тротски!? Ако имаш предвид Лейба Дави́дович Бронщайн - революционния му псевдоним е Троцкий! Ако не - пиши!

    Коментиран от #71

  • 65 Госあ

    7 23 Отговор
    Сега, дървени комундета (не визирам истинските комунисти) , видяхте ли защо джуджето дългоноско трябваше да държи на Япония?

    Коментиран от #68, #153

  • 66 Госあ

    2 14 Отговор
    Ще го хапна с клечки.
  • 67 😁😁😁😁

    23 4 Отговор
    ...😁...usd заминава с Илон Мъск на...😁...Марс...
  • 68 АНОНИМЕН

    15 2 Отговор

    До коментар #65 от "Госあ":

    Ти се шегуваш, колега! И все пак - прочел ли си нещичко от Троцки/Тротски или кълвеш цитати отнякъде?!
  • 69 😁😁😁😁

    13 5 Отговор

    До коментар #62 от "брокер":

    Иван Славков-Батето: "Ти си един пръдлю"
  • 70 Варна

    42 4 Отговор

    До коментар #61 от "АНОНИМЕН":

    Според мен Корона кризата им дава малко въздух за да печатат пари като замаяни, както обикновено правят по време и след война.
    В последните 30 години дълговете на ЕС и САЩ спрямо БВП растат и то с бързи темпове, което показва, че икономиките им са далеч от ефективността за разлика от приказките им за това, колко са велики. Така както стана ясно, че свободният пазар основан на честни правила и конкуренция са чиста проба лакардии, на които ние се вързахме.
    Кризата от 2008 година не е свършила, а ако трябва да търсим някаква закономерност с кризата от 29 година и последвалата световна война... - Тогава нещата изглеждат още по- зле поне според мен

    Коментиран от #77

  • 71 Госあ

    6 14 Отговор

    До коментар #64 от "АНОНИМЕН":

    Пиша на българскиЙЙЙ, комунде.

    Коментиран от #78, #81

  • 72 БАЙ КУРТИ

    35 8 Отговор

    До коментар #37 от "Варна":

    Не напзно кравефермата започна да търси спешно среща. ПУТИН/БРАЙЪН ,усетиха на къде духа вятъра и КРАВАРИТЕ ЩЕ почнат да свалят звезди от небето само и само РУСИЯ да не се откаже от долара

    Коментиран от #79

  • 73 Русский

    10 37 Отговор
    Искам Турция да нападне, смачка от бой миризлива, предателска България и БГ да стане отново вилаят от Турция.

    Коментиран от #147

  • 74 Варна

    17 4 Отговор

    До коментар #63 от "Зайка Микова":

    Гечев не съм срещал никога, а и признавам си не ме интересува. Пита се в задачата, обаче ти колко опит имаш в тази посока?
  • 75 Шишляк

    18 10 Отговор

    До коментар #58 от "руски кравари":

    Китай минава също към еврото не към рублата аман от прост народ

    Коментиран от #76

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 АНОНИМЕН

    29 2 Отговор

    До коментар #70 от "Варна":

    Което значи : ако ги имате влагайте парите си в нещо смислено, а не в коли, апартаменти-инвестиционки... и прочее глупости; ако ги нямате - носете си новите дрехи, яжте, пийте и се веселете! Защото е вярно, че печатниците на долари и евра работят в режим 7/24! Имам предвид не чисто физическото печатане на банкноти, а ценни държавни книжа, кредитни инструменти като грантове и т.н., и т.н. включвам и институцията на леля Кри Сталинка...!

    Коментиран от #84

  • 78 АНОНИМЕН

    9 0 Отговор

    До коментар #71 от "Госあ":

    А за Тротски нещо!?!?

    Коментиран от #86

  • 79 Варна

    30 5 Отговор

    До коментар #72 от "БАЙ КУРТИ":

    Аз предполагам, че Байдън ще го хване деменцията преди да му свърши мандата... - Повече ме притеснява, че може да предизвика някой сериозен инцидент и да предизвика война в района.
    Иначе руснаците са праволинейни в постигането на целите си.- Като тръгнат да правят нещо го довършват. Предвид на факта че трупат златни резерви и подменят резервната си валута с равни темпове, то предполагам, че може да се твърди за наличието у тях на ясен план.
    Ако нещо не се обърка с Китай, който все още предпочита повече долара... - Мисля, че след още някоя годинка руснаците няма да имат налични по сметките си и 1 долар. - Предстои да видим!

    Коментиран от #85, #148

  • 80 Госあ

    0 5 Отговор

    До коментар #56 от "Госあ":

    Ама това е основата. Що толко - ???
  • 81 АНОНИМЕН

    18 1 Отговор

    До коментар #71 от "Госあ":

    По-добре дръжте устата си затворена и оставете хората да ви смятат за глупави, отколкото да я отворите и да разсеете всички съмнения. Марк Твен
    Дай сега няко цитат от Тротски и ти, колега!

    Коментиран от #82

  • 82 Госあ

    6 18 Отговор

    До коментар #81 от "АНОНИМЕН":

    марк твен е от низшата прослойка. От него може да се научат дребни хитрини, но нищо повече.

    Коментиран от #88

  • 83 Един Човек

    46 4 Отговор

    До коментар #45 от "факти":

    Може да не променят нищо,но няма да са зависими от санкциите на кравите!!Те Щатите само с това могат да плашат!Русия си има всичко...не можеш да изолираш 1/7 от сушата на земята...вече и на дрънченето на оръжие,никой не им се плаши!!Като гледам как е тръгнало,със създаването на БРИКС,скоро друга песен ще запеят!!А и теЯ 25 трилиона вътрешен дълг,Що си мислиш ,че не им тежи!?Преди 10 години галон бензин в Щатите беше 1 долар ,сега е 3,50 ...мене ме боли фара,ама на американеца дето си пълни резервоара му е малко по различно!!И митата дето им сложиха на китайците,удариха джоба на американеца!!Как мислиш,до кога ще е така!?Видя ли на изборите какво стана,30000 военни и полиция ,пазеха от народната любов,”НАЙ демократичния “ президент на “най демократичната страна”!!Бас слагам,че и 10 години Америка няма да я има..поне не в тоЯ вид!
  • 84 Варна

    32 2 Отговор

    До коментар #77 от "АНОНИМЕН":

    А ми в общи линии така изглежда здравословната мисъл :-))
    Системата на настоящите отношения не може да разреши проблема с трупането на все по- големи печалби от икономията от труд. Няма как капитала хем да плаща ниски заплати, хем да има по- високо потребление за да печели повече и това да се случи без да печата нови пари под формата на заеми. В играта на настоящата икономика играем ролята и на работната ръка и ролята на потребител. - Ако капитала намали заплатите спада потреблението! Ако увеличи разходите зазаплати пада печалбата! - Единственото решение, което са измислили до сега като казва един американски професор са пластиките в портфейлите Ви. - Тоест кредитните карти! Тоест печатането на пари и съответно заеми.
  • 85 АНОНИМЕН

    23 2 Отговор

    До коментар #79 от "Варна":

    Предположението ти е основателно, колега! Според мен вече го трещи и то здраво! Да се надяваме, че тия около него не му дават "онова"куфарче и ще удържат, ама знае ли се!? Тия дето Алхаймер ги е уважил стават страховито изобретателни като ги перне сачмата!

    Коментиран от #95

  • 86 Госあ

    1 9 Отговор

    До коментар #78 от "АНОНИМЕН":

    Друг път, когато съм на кеФ.

    Коментиран от #92

  • 87 Бамбука

    2 15 Отговор
    Ами да се откажат. Ще има да си джиткат рубли/йоани.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Госあ

    1 8 Отговор
    Между другото, полицията гледат с уважение йероглифът. Де е Фуше?
  • 90 Госあ

    2 18 Отговор
    Кой да смачка капиталистическите гниди бе "другари" , М ? Като само мързелувате и за "икономика" и злато мислите ? М ?
  • 91 ежко

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Научи се да смяташ.Четвъртото тримесечие за годината е октомври, ноември и декември.
  • 92 АНОНИМЕН

    13 4 Отговор

    До коментар #86 от "Госあ":

    Аха! Едно нещо като го нямаш - не можеш да го дадеш! И е все тая на кеФ ли си, или не си на кеФ! Тя сиромашията е като кашлицата нямат скриване!

    Коментиран от #97

  • 93 ши жгши

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сесесере":

    с п.атрони плащат
  • 94 Астерикс

    26 1 Отговор
    Мда.
    Всяко нещо си има край !
    Дори и аюериканската империя.

    Коментиран от #182

  • 95 Варна

    15 1 Отговор

    До коментар #85 от "АНОНИМЕН":

    А ми предстои да наблюдаваме интересни събития :-)

    Коментиран от #112

  • 96 ГРУ

    35 2 Отговор
    Няма значение какво мислят и пишат платените тролове. Важното е едни и трябва да се знае! Дали руснаците са "под крилото на китай", "дали рублата става само за тапети", дали "джуджето е с ботокс или не" и т.п. , истината е една! Русия и Китай, спрат ли да ползват долари, США пипец! Нахрен пойдьот США и ей будет конец.
    подпис: п-ник Илья Бестужев
    5-ий отдел ГРУ
  • 97 Госあ

    4 9 Отговор

    До коментар #92 от "АНОНИМЕН":

    Абе, я каи, ти ченге от ония боядисаните ли си?

    Коментиран от #107

  • 98 Тримата глупаци

    2 17 Отговор
    Пак не разбрахме. Какъв ти долар? В Русия и в света не върви ли рублата?

    Коментиран от #165

  • 99 Хахаха

    3 17 Отговор
    Ми то така де,га ги немаш доларчетата…почваш да ги отказваш,ко ше праиш :))))))
  • 100 чаушан

    17 4 Отговор

    До коментар #61 от "АНОНИМЕН":

    българия 32 години има ПСЕВДОикономика
  • 101 аватар

    12 2 Отговор
    Скоро очаквам 1 лев=1 долар

    Коментиран от #181

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Тъп си

    5 24 Отговор

    До коментар #27 от "Монгола":

    В пак-Китай не внася нищо от щатите??? Буахахаха! Тъпанар с ушанка!

    Коментиран от #133

  • 104 GOLD Reserves

    6 22 Отговор

    До коментар #11 от "Мммдаа":

    Златен резерв Русия -1998 тона.
    Зратен резерв САЩ - 8133 тона.

    Коментиран от #109, #114, #117, #200

  • 105 Госあ

    1 22 Отговор
    Значи, комундетата от девет кладенци вода ше ви носят, ама другарите да ги носят, за да ви убедят в техните интереси. Само ние ги оправяме, близките по идеология, но различни на практика.

    Коментиран от #110

  • 106 Статистик

    20 1 Отговор
    Трудна работа. Американците имат да дават Трилиони долари на Китай, получени като изкупен държавен дълг от китайците .

    Съмнява ме жълтите да опростят или да обезценят дълга.
  • 107 АНОНИМЕН

    6 0 Отговор

    До коментар #97 от "Госあ":

    Много хубав пост ми е затрил мод++++++а! Надявам се, успял си да го прочетеш!
  • 108 Русофил плюс

    19 1 Отговор
    "Сериозен спад в дела на валутата в търговията" - това ще да са ответните руско-китайски санкции - неприятно!
  • 109 Наблюдател

    25 5 Отговор

    До коментар #104 от "GOLD Reserves":

    Това чист щатски златен резерв ли е ?
    Или включваш и количеството собственост на Гемания, което американците отказаха да върнат на немците ?

    Коментиран от #113, #119

  • 110 АНОНИМЕН

    11 1 Отговор

    До коментар #105 от "Госあ":

    Ти си също като оня дето щеше да слага прототипи на турбини и да произвежда ток от приливите в Черно море! И това АЕЦ, Марица-Изток, Бобов дол..... всички затворени заради емисиите! И още не е! И той нямаше отказване! Като конска муха беше! Може пък да сте роднини нещо, а!?
  • 111 Шердан Българов

    8 26 Отговор
    Само да попитам колко от русофилите-списвачи тук под статията държат спестяванията си в рубли? За един приятел питам на мен ми е ясно че никой няма и да попита къде може да обмени рубли в България а не да държи спестяванията си в тях! Впрочем това е типично за комунистите да хвалят Руското ама да си уредят семействата в САЩ! Справка Корнелия Нинова!
  • 112 АНОНИМЕН

    16 1 Отговор

    До коментар #95 от "Варна":

    Един умен китаец много отдавна е казал : Проклет да си да живееш в интересни времена!

    Коментиран от #158

  • 113 Казимир

    21 3 Отговор

    До коментар #109 от "Наблюдател":

    Това са измислиците на НПО раята 8000 тона златен резерв сигурно цитира чичо Скрудж в една от анимационните серии
  • 114 Бесен Язовец

    37 2 Отговор

    До коментар #104 от "GOLD Reserves":

    Краварите нямат златен резерв бее той е собственост на Ротшилдите и само може да си мечташ за такъв тонаж виж на Руската Федерация златния резерв е държавен, не е собственист на частни банки!

    Коментиран от #116

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Та ти си

    30 2 Отговор

    До коментар #104 от "GOLD Reserves":

    Видял с очите си този " резерв" 8 хиляди тона,а? И аз мога да ти говоря,че в килера държа половин тон,но няма да го покажа на никого.Дори на онези - дресираните шушумиги,който ми дадоха своето злато- " на отговорно пазене" ,да не им го открадне някой! И срещу същото злато, да им давам като гаранция, пачки хартия с образи.Пускам е през принтера,щом ми потрябва.Три държави държат златото на планетата.Китаеца,индуса и руснака.Другите са на принципа- Честна дума,имам! Специално Поднебесната със сигурност държи в трезорите си,чудовищни количества.Но по азиатски скромно мълчи.Империя от пет хиляди години.И всеки император е трупал.И е предвал на следващия.Неформално беше изтекла информация,че общото количество,което притежават е над 22 хиляди тона.Нито потвърдиха,нито отрекоха.Кратък отговор: Ние сме посочили точно данни към МВФ и Световна банка!

    Коментиран от #161

  • 118 😂😂😂😂😂..

    10 30 Отговор

    До коментар #20 от "барчо":

    Те могат да поискат международната търговия да е в рубли ли??😂😂,ти пиян ли си?,или луд?😂😂..те ще поискат да е в конски фъшкии😂,толкова струва рублата. Да въ ева в цървулите, долара щял..хартия..😂,нещасници..хайде бегайте в Русия...там работете и живейте, спестявайте в рубли, вие не сте нужни на България, ние тук сме с еврото и долара..откажете се и от Марсианската валута...да ва ева в руските ибрици😂.

    Коментиран от #132

  • 119 GOLD Reserves

    4 12 Отговор

    До коментар #109 от "Наблюдател":

    Златен резерв Франция - 2436 тона.
    Златен резерв Италия - 2451 тона.
    Златен резерв Германия- 3369 тона.

    Коментиран от #127

  • 120 ТОЧКАТА

    24 2 Отговор
    Досега америте УНИЩОЖИХА няколко държави заради НАМЕРЕНИЕТО ДА ПОЛЗВАТ ЕВРОТО !!!!!!!!Защото това ,наличното НЕ е империя на САЩ,.....А ИМПЕРИЯ НА ДОЛАРА!!!!!САЩ също са ,,жертва,, и ковид истерията го показва...САЩ са просто територия на която се разгоря битката между глобалистите и НОРМАЛНИЯТ КАПИТАЛ.....Само да преместят базите на ЦБ,МВФ,СЗО,СТО ,СЪРВЪРИТЕ,СУИФТ, и още няколко други и САЩ НЕ ИМ ТРЯБВА ВЕЧЕ......ДАВОС определя хода веч...

    Коментиран от #121

  • 121 ТОЧКАТА

    9 0 Отговор

    До коментар #120 от "ТОЧКАТА":

    ...хммм И ОСНОВНО ,,БАЗЕЛ 3,,!!!!!!
  • 122 595786

    4 11 Отговор

    До коментар #58 от "руски кравари":

    И руснаците си намериха големия брат.
    Сега остава да ги освободи няколко пъти.
  • 123 ТОЧКАТА

    9 3 Отговор
    ТЕ ТОВА Е ШАНСЪТ НА ЕВРОПА,ЕСъто!!!!!!!но дали имат топки ,скоро ще си проличи!!!!То ингилизите не се дръпнаха ...просто ей/тъй....
  • 124 Вземи да

    21 20 Отговор

    До коментар #5 от "pepy":

    се обърнеш към правителството на члена на ЕС Австрия с желание да премахнат Паметника на съветския войник от Виена, а може и до Германия -да взривят Мемориала в Трептоу -Берлин. Бъди последователен! И в защита на демокрацията - поискай в Япония - в столицата ,Хирошима и Нагасаки да издигнат паметник на президента на САЩ Хари Труман, и летеца, пуснал бомбите там през 1945 година, убили над 300 000 души

    Коментиран от #142

  • 125 gos

    8 8 Отговор
    тиа руснаци много прости то еврото е същтото
  • 126 Гошо

    5 30 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Доларчето никога няма да стане хартийка альошка защото има огромна стойност но виж вашите рублачки и сега са си никому ненужни хартийки !! за едно доларче плащате по 130 ваши рублачки а от сега нататък ще плащате по 10 000 за доларче !! Ваобще альошка вие вече сте пален провал една голяма северна кореа ! Браво на вашият президент ! Шапка му свалям той успя да направи това което никой друг не можа ! правилно са казали древните мъдреци че крепостта се превзема отвътре

    Коментиран от #136

  • 127 Ланс Линк

    8 2 Отговор

    До коментар #119 от "GOLD Reserves":

    Ето откъде са 8000т резерв на щатите
  • 128 Гошо

    4 25 Отговор

    До коментар #10 от "Монгола":

    Монголе ! Само стой и гледай скоро какъв глад ще настане в русия а тези на които се молите да ви спасят скоро ще ви купят с парцалите а в мавзолеят на ленин ще бъде отворен китайски ресторант с името “ Дърт Пън Вън “
  • 129 дядо бг

    6 1 Отговор
    Браво, но не ми се вярва като гледам котировките на валути в света !
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 ТОЧКАТА

    7 0 Отговор
    ....бе все пак опознайте ,,БАЗЕЛ - 3,,!!!!!Там доста е казано,казано/речено,речено ,още задействано...
  • 132 факти

    24 4 Отговор

    До коментар #118 от "😂😂😂😂😂..":

    Не ви знам с кои сте, ама стемного зле. Провери колко хора по "ЗАПАДА" са на социалки. Провери колко немци идват на почивка тука и изобщо, дали одят на почивка. Провери колко западняци идват тука да живеят, защото с пенсиите си там са НИЩО. Те си го казват, не го казвам аз.
    А, после провери колко руснаци идват тук, Турция, Сочи, Ревиерите и карибите на почивка. Сравни ди със всички западняци, ,дето въобще ходят на почивка някъде и ще видиш колко много сте зле.Зле сте и не го признавате, ама ще подпалите света, само и само за да докажете, че лиералният капитализъм е жив и е СУПЕР. А сте дъното на кенефа!

    Коментиран от #150

  • 133 тъп

    8 11 Отговор

    До коментар #103 от "Тъп си":

    А какво внася Китай от обора-може би долари?
  • 134 Дообре

    9 21 Отговор
    Путин се отказва от долара уж, Руснаците надали.
  • 135 Змей Горянин

    21 5 Отговор

    До коментар #16 от "Пирон":

    Пиронче, драги! Когато беше малък, баща ти не ти ли е купувал балончета? И ти не си ли плакал от яд и мъка, когато те са се пукали при опитите ти да ги надуеш прекомерно? Не? Ами купи си няколко и си направи експеримент - надуй бузки, вдишай повече въздух и виж какво ще се случи.
    Та, така и с доларчвто и любимата ти Америка. Не се съмнявай в това. Днес, утре, вдруги ден - неизбежно е. Само тъпанар не може да го разбере. Ти тъпанар ли си?
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Андрей из РФ

    18 5 Отговор

    До коментар #12 от "Фалирала соросня":

    Россия плюёт на санкции! Теперь мы сами работаем на себя!У нгас импорт меньше,чем экспорт.СССР покупал зерно.Россия сегодня его продаёт.Если надо,накормим полмира!

    Коментиран от #191

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Андрей из РФ

    20 7 Отговор

    До коментар #24 от "Само питам":

    Россия и Китай уже несколько лет торгуют в рублях и юанях.
  • 142 pepy

    35 13 Отговор

    До коментар #124 от "Вземи да":

    "... се oбърнeш към прaвитeлcтвoтo нa члeнa нa EC Aвcтрия... Бъди пocлeдoвaтeлeн!..."

    Добре... щом трябва ще бъда последователен:
    Септември 1944 год. България е единствената:
    – неутрална страна окупирана от Червената армия;
    – страна, в която Червената армия не води сражения;
    – страна, в която няма загинали в бой съветски военнослужещи;
    – страна, в която Червената армия помага на шепа превратаджии.

    Окупацията трае ТРИ години, с всички негативи от това - репресии, извращения, референдум и т.н. За капак 10 години след преврата, през 1954 год. в центъра на столицата е издигнат този уродлив мастодонт.

    В следствие на това, да се прави аналогия с паметници в други страни на Европа е най-малко НЕСЕРИОЗНО и обида за интелекта на българите...

    Сега обаче цялата страна е осеяна с подобни недоразумения: Пловдив, Бургас, Варна, Бяла Слатина, Добрич, Кула, Плевен, Русе, Силистра, Сливен, Стара Загора, Тутракан, Шумен, Ямбол /"Дебелата"/ - може би единственият разрушен за сега...


    P.S. Кремъл се уреди с пожизнен шеф, а недоразумението свързано с "Червената армия" трябва да се махне от Княжеската градина - ТРЯБВА да се изпълни решение № 19/25.02.1992 на СОС.

    Коментиран от #189

  • 143 Андрей из РФ

    21 7 Отговор

    До коментар #53 от "666":

    В 2020 году Россия продала пшеницы на 25 миллиардов долларов.Это уже больше,чем продала оружия.Голод нам не грозит.

    Коментиран от #151

  • 144 ARGON

    15 7 Отговор
    И щатският долар и еврото се печатат от еврейската династия Ротшилд, тъй че все тая. Повечето централни банки на планетата (включително и Централната банка на Русия) са собственост на същата сатанистка юдейска династия Ротшилд. БНБанка също...
  • 145 Андрей из РФ

    11 3 Отговор

    До коментар #62 от "брокер":

    Самые крупные экономики мира по ВВП (ППС)
    1. Китай - 27,804,953 млн. долларов

    2. США - 20,289,987

    3. Индия - 11,321,280

    4. Япония - 5,451,452

    5. Россия - 4,176,350

    6. Германия - 4,160,925

    7. Индонезия - 3,778,134

    8. Бразилия - 3,316,920

    9. Великобритания - 2,975,557

    10. Франция - 2,860,018

    11. Мексика - 2,458,339

    12. Южная Корея - 2,307,718

    13. Турция - 2,257,987
  • 146 васик атанасова

    17 17 Отговор
    ДОЛАРА Е ДОЛАР В ЦЯЛ СВЯТ
    НИКОЙ НЯМА ДА ТИ ОТКАЖЕ ЗЕЛЕНИТЕ ГУЩЕРИ
    САМО ДА ГИ ИМАШ
  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Айде бе

    15 17 Отговор

    До коментар #79 от "Варна":

    Ти изглежда си млад и не помниш; аз обаче помня как СССР строеше светлото комунистическо бъдеще и копаеше гроб на капитализма, как твърдеше, че народите от цялото земно кълбо душа дават , за да живеят по-съветски и за по-сигурно направиха граници с бодлива тел и картечници, за да ни държат в този "рай". И как марксизмът-ленинизмът БЕЗАЛТЕРНАТИВНО бил доказъл, че той е краят на пътя и нищо по-добро не може да се случи на човечеството. Пък после фалира, прибра си червените байряци и унизено взе да проси от обречения Запад да го спасява от гладна смърт и хуманитарна криза. Помня и как се прибраха от Афганистан. Та леко с внушенията за умното и всепобедно развитие на Русия. Мисля, че правят две грешки- омешване на политика и религия (което е назадничаво и опасно) и сближаване с екзотични държави, които хич, ама хич не им мислят доброто- нито Китай, нито Турция за сметка на конфронтация с естествени в цивилизационен план страни като европейските,САЩ, Канада. Или пък руснаците се виждат другаде като цивилизация?
  • 149 Сульо

    9 21 Отговор

    До коментар #5 от "pepy":

    а лyдите "демократи" да бъдат затворени обратно в лyдниците при строг режим.
  • 150 И аз да кажа

    8 22 Отговор

    До коментар #132 от "факти":

    Ако ще се сравнява дъното, ти виж колко руснаци са с външен клозет, на колко години умира средният мужик и колко му е пенсията- около 1/5 от "социалните", на които в Германия им поемат изцяло издръжката на жилището. А шепата богати нищо не доказва- ако има 1 милион богати руснаци (значи към 0,6-0,7%), които се чепят и парадират с имане, то %-ът милионери в САЩ е (ако не бъркам) около 10%! Как мислиш- къде имаш повече шанс за успех?

    Коментиран от #201

  • 151 Мисля си

    9 26 Отговор

    До коментар #143 от "Андрей из РФ":

    Да си заграбил 1/6 от Земята с население от 130 милиона срещу 7 милиарда в останалите 5/6 и да се гордееш, че съумяваш да се изхраниш... Боже! Руснаците нямате въображение, да видите цялата картина и колко сте смехотворни!
  • 152 баба ти от бг

    2 5 Отговор
    Ном 151, тези са забравили казаците , които са пазили границите им! забравили, че ген Вранглер с 800 000 войници и кораби е бил 1918 г на истамбул/ на български от 6 ти век значи град на царете/ всички са отплавали до Ница и кан, Франция! една част е останала в Бг! не търки, не Гърция, не Сърбия, не италия !
  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Iviviv

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "фен на сидеров":

    Като Кадафи.
  • 155 Готин

    21 2 Отговор
    Заигравате се отново на ...фили и ....фоби. Те и по света много като вас правят така, а през това време Китай започна разплащанията си с ОПЕК в юани. Та така. И наистина, ако и руснаците престанат да търгуват суровините си в долари, то държавният резерв на САЩ ще се види в чудо.

    Коментиран от #207

  • 156 Смях ама як

    2 12 Отговор
    ЧЕТВЪРТО тримесечие??? Росене, ‘кво пушиш?

    Коментиран от #157

  • 157 Готин

    13 0 Отговор

    До коментар #156 от "Смях ама як":

    А колко е 4 х 3 = ? бе ....
  • 158 ГРЕШНО 😁😁😁

    6 0 Отговор

    До коментар #112 от "АНОНИМЕН":

    КИТАЙЦИТЕ СА КАЗАЛИ ЧЕ ДА ЖИВЕЕШ В ВЪВ ВРЕМЕНА НА ПРОМЯНА МНОГО ВЪЗМОЖНОСТИ СЕ ОТВАРЯТ ЗА ТВОЯТ ЖИВОТ 🤑🤑🤑
  • 159 А КАК СА ИЗПЛАТЕНИ?!?!!!?!???

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Старши,":

    Това Е ВАЖНОТО.......
  • 160 гост

    6 9 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Ами да се отказват от долара, какво чакат? Да, ама не, дет викаше бай Петко Бочаров.
  • 161 Сибирь

    10 1 Отговор

    До коментар #117 от "Та ти си":

    Китайците са хитри,но всичкият резерв ее наатрупан през последните около 40 г. Китай първо го ограбват англичаните через опиумът и опиумните войни,а след това и японците. Там и в Кореите е било нещо страшно!Но за това огромно количество китайци са имунизирани срещу всякакви приказки за семокрация и други лъжи от към запад.

    Коментиран от #163

  • 162 Рико

    13 9 Отговор
    Да уважим желанията на Москва - щом не искат долари, да им плащаме газа с домати и праз лук.

    Коментиран от #170, #171, #213

  • 163 Рико

    8 14 Отговор

    До коментар #161 от "Сибирь":

    Когато през ВСВ в "Специалния район" контролиран от комунистите, трябва да долетят помощи от Британия и САЩ, Мао нарежда да се заличат огромните макови полета! За да не видят англичани и американци от какво се издържат китаиските комунисти. Опиума плати за комунистическата революция в Китай и тук англичани и американци нищо общо нямат. Вие комунистите всяка истина с главата надолу обръщате.

    Коментиран от #174

  • 164 А какво

    13 6 Отговор

    До коментар #44 от "Само питам":

    внася, горящи Тесли, ли? В САЩ дори сувенири те са китайско производство, така че търговията между двете страни е предимно еднопосочна от Китай към САЩ, а и с това непрекъснато ерчене от страна на тъпите гринговците страхливи може да го за късат още повече. Икономиката на американците е в регрес за това гледат да разпалват конфликти за да продават оръжие за да я съживят. Това ще им изиграе лоша шега обаче ако продължат така.
  • 165 Тримата глупаци

    3 11 Отговор

    До коментар #98 от "Тримата глупаци":

    Разбрахме най-после. Минусите значат отговор на въпроса - не. Ясно, рублата не върви в Русия и в света.
  • 166 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 зависимости

    14 11 Отговор
    Всички държави трябва да постъпят така! Стига с това доларово робство!
  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 /////

    10 14 Отговор

    До коментар #162 от "Рико":

    Да уважим желанията на това краварско пекинез че -роки.
    -щом не искал това, не искал онова, ама муцуната от джафкане не мой е затвориш.
    долари, ха ха хаа- тоалетна хартия, даже и за тапети не стават.
    Само ЕВРО друго няма!
    Точно ти, можеш да ни плащаш газта с дупе мати и накрая, да изядеш големия праз лук.
    Поздрави на амери.кански те ти господари.

    Коментиран от #186

  • 172 Джеймс

    13 7 Отговор

    До коментар #15 от "Хартия":

    Индиянец, това е курса в играта Монополи. Долара е валута за измами и спекула!

    Коментиран от #177

  • 173 78стотинки ТВ

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Чети и разбери бе смотан,,Публикувано във факти.бг: Това показват статистики на руската централна банка. Спадът е постигнат в четвъртото тримесечие на миналата година.
  • 174 Сибирь

    8 9 Отговор

    До коментар #163 от "Рико":

    Малкия,Опиумните войни са през 19-ти век ,бе ольо! Ост индийската компания отглежда опиум в Цейлон и го продава на китайците, половината мъже в Китай са станали н аркомани,когато на Китайският император му писва,забранява опиума и конфискува и изгаря товарът на британските кораби в Шанхай, за ЕДИН ДЕН са изгорени над 40 тона ! Делвите в които е горен още си седят трам. След това идва британският флот и т.н.т. И на кой според тевб Мао е продавал опиум?! Това с отглеждането иу продажбата на наркотици са номера на западняците Лаос,Афганистан ...

    Коментиран от #187

  • 175 Роко

    10 11 Отговор

    До коментар #3 от "4-то четиримесечие????":

    Не се притеснявай няма опасност Китай да се откаже от долара. Къде мислиш отиде доларовия резерв на Русия? Ще ти кажа едно супер мъдро джудже го подари на другаря Си (размени го за юани от които другаря Си може да печата в неограничено количество така че те не му струват нищо). Всъщност за оправдание на джуджето може да се изтъкне факта че дължи адски много долари на другаря Си и трябва да си плаща дълговете та може и затова да спретна далаверата с юаните благодарение на която рублата за пореден път се срина и цените в Русия тръгнаха отново стремоглаво на горе. Но руснаците са търпелив народ и това ще преглътнат.
  • 176 Роко

    9 9 Отговор

    До коментар #11 от "Мммдаа":

    Ми още не се е родил такъв глупак който да предпочете "златната" рубла. Дори братски Китай когато се разплаща с Рассия иска да става в долари или в краен случай в юани но само ако е бартер при сделка която Рассия купува нещо плаща единствено в долари да припомним търговския баланс на Рассия с Китай е пет към едно в полза на Китай (или китайчето продава на расиянчето четири пъти повече стоки за които расиянчето трябва да плаща в доларчета)
  • 177 Роко

    7 9 Отговор

    До коментар #172 от "Джеймс":

    Пич човекът се опитал да ти обясни че за стока която е струва ЕДИН ДОЛАР расиянина през 2013 е плащал 30 рубли сега плаща 70 рубли. Схвана ли или още ти е трудно
  • 178 Роко

    10 10 Отговор

    До коментар #19 от "ТаУмВзе":

    Рассия купува злато прав си но покупката на злато доведе до загуби на Рассия от над 500 милиарда долара. Което доведе до срив на "обезпечената" със злато рубла и към момента е под цената на тоалетната хартия. Китай както и досега налива две трети от свободния си капитал в американски облигации с което укрепва долара което е изгодно и за двете страни защото притежаването на облигациите пък дава стабилност на юана (по тази причина кризата в Китай почти не се отрази на стойността на юана и Китай успя само за две години да се възстанови). Причината за първия срив на рублата в 2014 беше безумната идея на Путин да продаде под себестойност облигациите на САЩ надявайки се така да срине долара (между другото продаде ги на Китай).

    Коментиран от #209

  • 179 Роко

    8 8 Отговор

    До коментар #20 от "барчо":

    Приятелю Китай иска да направи юана трета резервна валута след еврото и йената и въпреки цялата си икономическа мощ още не го е постигнал, а ти ми обясняваш че страна с пазара дял от 0,05 % от световната търговия може да наложи тоалетната хартия която ползва за пари като световна валута?
  • 180 Роко

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "Монгола":

    Ма верно ли? Китайците твърдят друго според тях 50 % от стокообмена им е със САЩ (само за сравнение този с Рассия по китайски сметки е 0,5%). Само че цифрите са с лек превес на Китай 1.3 към 1.1 трилиона долара за САЩ
  • 181 Кольо

    0 11 Отговор

    До коментар #101 от "аватар":

    Когато долара стане по 0.20 стотинки,тогава ще купя 5 броя да ги лепя на пликовете с картичките за Коледа

    Коментиран от #183

  • 182 МАНЬО

    2 3 Отговор

    До коментар #94 от "Астерикс":

    И рашката империя също!
  • 183 Шердан Българов

    10 4 Отговор

    До коментар #181 от "Кольо":

    А само да те попитам 100рубли банкнота в какъв цвят е ? а 1000? а 10000? Е ДОЛАРА ЗНАЕШ ЧЕ Е ЗЕЛЕН!
  • 184 НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ

    9 3 Отговор
    Ама от кога чакаме този момент ! ! ! Въобще да не търгуват с нас . Преди време Путин каза че Русия си е самодостатъчна ! Да изпълнява думите си , ние ги помним и ги повтаряме .
  • 185 Дилър

    10 6 Отговор
    Другари, Китай никога няма да се откаже от долара, защото има над 3 хиляди милиарда долара американски дългови книжа. Доларът е основно международно платежно средство и за Русия. Доларът е световната резервна валута, чрез него се извършват всички плащания между държавите. Китай и Русия могат да измислят нещо , касаещо търговията между тях , но след години преговори няма резултат, никой не иска рубли или юани, защото те са надценени. А това което пишат и вие ръкопляскате са само мокри сънища на невежи хора.
  • 186 Рико

    10 4 Отговор

    До коментар #171 от "/////":

    На праз лука му викаха - съветска луканка -. В Русия и това не можете да отгледате.
  • 187 Рико

    6 5 Отговор

    До коментар #174 от "Сибирь":

    В Европа , континетът от който тръгва бялата раса, такива култури не виреят. Отровата от изтока идва.
  • 188 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 189 Папуняк

    3 19 Отговор

    До коментар #142 от "pepy":

    Б-я не е неутрална страна, обявява война на съюзниците - САЩ и Англия. По този повод Чърчил казва: Днес една страна, в която си честитят банята, ни обяви война.
    У нас е имали сражения на СССР и Райха, с бая хертви, край град Кула. Останалите глупости си ги оправи сам, ако си в състояние!

    Коментиран от #190, #194

  • 190 Роко

    13 6 Отговор

    До коментар #189 от "Папуняк":

    Приятелю до 5 септември 1944 година България спрямо СССР е неутрална държава (това е дата на която ни обявяват война и тя не е избрана случайно на следващия ден в България се празнува най - омразния за всички рассияни празник без значение дали са поданици на цар, червен сатрап или ботоксово джудже) тя единствената държава съюзник на Германия която не е прекъсвала дипломатическите отношения със СССР, но това не пречи на съветската авиация да бомбандира български градове и съветски агенти да организират въоръжени банди на българска територия които се занимават с грабежи на българското население и нападения над болници в които се лекуват ранени германци.
  • 191 Роко

    9 5 Отговор

    До коментар #137 от "Андрей из РФ":

    Адрюша лъжи по - малко бе келеме и научи руския че малко ти куца.

    Коментиран от #197, #214

  • 192 Иван

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сесесере":

    Руснаците заменят долара с евро в международните си плащания. Което е вариант също не толкова безопасен, но за сега им върши работа.
  • 193 Иван

    11 2 Отговор

    До коментар #24 от "Само питам":

    Китай и не мисли да се харесва на руснаците. Той си играе своя игра. Ако си забелязал, Байден не един път нарочи Китай за главен враг на САЩ. Китай може също да използува еврото в търговията с останалите си международни партньори.
  • 194 pepy

    15 5 Отговор

    До коментар #189 от "Папуняк":

    "Б-я не е неутрална страна... Останалите глупости си ги оправи сам, ако си в състояние!"

    Опорки като тази и за паметниците на Червената армия в някои страни на Европа са доста популярни, но стават само за нахъсване на роднински събирания, с другари в клуба, на маса и т.н. и показват тотално непознаване на историята... трябва си и четене... "ако си в състояние!"...

    На 26.08.1944 год. правителството на Багрянов обявява НЕУТРАЛИТЕТ на България във войната между Германия и СССР. Наредено е на германските войски да напуснат страната или да бъдат разоръжени.


    P.S. Кремъл се уреди с пожизнен шеф, а недоразумението свързано с "Червената армия" трябва да се махне от Княжеската градина - ТРЯБВА да се изпълни решение № 19/25.02.1992 на СОС.
  • 195 Blackthorn

    7 0 Отговор
    Много добре! Много добре!
  • 196 Ной

    7 6 Отговор
    Сега, когато печатница на Федералния резерв работи на пълна мощност, а нивото на дълга на правителството на САЩ, очевидно, преодоля гравитацията и се изпращат в стратосферата, Путин правилно взема решение да се откаже от долара, Русия не се страхува от самолетоносачи, дългове няма, купува до злато, и с право! САЩ потъват.
  • 197 Андрей из РФ

    7 0 Отговор

    До коментар #191 от "Роко":

    Обоснуй.Где ложь???За базар ответь!И не учи меня русскому языку.Ты не учитель.
  • 198 БПФ

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "фен на сидеров":

    Прав си, обикновено така става.
    Но който е посетил Русия с оръжие в ръка, обикновено бива погребан навеки в нея и служи за тор.
  • 199 БПФ

    5 2 Отговор

    До коментар #45 от "факти":

    Хахахах - много обичам такива като тебе, дето освен да рецитират спуснатите им отгоре опорки, нищо друго не умеят и са скарани с мисленето.
    Човече, доларът е ФИКЦИЯ както и всяка друга фиатна валута !!! Руската икономика силно укрепна в последните десетина години и то основно благодарение на т.нар. "санкции"... и много стоки, които преди внасяше, сега ги произвежда в такъв мащаб, че вече ги изнася и то в големи количества. Доларът си ОТИВА - и доказателство е дори бруталното поскъпване на криптовалутите... защото те се емитират на базата на прозрачен протокол (а такива като Биткойн) са математически ограничени като тираж... а доларът от ФЕД го емитират колкото си искат. Те утре може да решат да създадат от нищото още 1000 трилиона долара... нали се сещаш какво ще стане?
  • 200 БПФ

    4 2 Отговор

    До коментар #104 от "GOLD Reserves":

    Имат ли го наистина, как мислиш? За едно германско злато чувал ли си - дето беше дадено в САЩ на съхранение и германците сума години не могат да си го получат... за сравнение Франция върна немското злато, което тя съхраняваше, има-няма месец след като Германия си го поиска.
    А за едни позлатени волфрамови блокчета чувал ли си?
  • 201 БПФ

    4 2 Отговор

    До коментар #150 от "И аз да кажа":

    Аха, баба ти все във вътрешен кeнеф се е изтропвала? Ти очакваш в село на 2000 километра от най-близкия град - да има канализация ли? Отделно в крайния север това е лоша идея - защото като му замръзнат тръбите за 7 месеца - какво правиш?
    Ти потърси статистика за това колко се е увеличила продължителността на живота в Русия от падането на Елцин досега и ще се изумиш !!!
    Руските пенсии не ги мисли - защото те са колкото българските само в най-бедните републики - и това при двойно по-ниски цени на повечето стоки, отделно прочети от колко разходи там са освободени пенсионерите !!!
  • 202 БПФ

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Мухаа,хаа!":

    Именно. Който иска да прочете Полюс, Полиметал и Норникел какви златни залежи разработват от 4-5 години насам и какви тепърва започват да разработват. Отделно Норникел държи 25% от световния добив на никел и 45% от добива на паладий, без който автомобилостроенето просто не може да оцелее.
    По-долу някой писал, че САЩ държали света чрез брандовете... да, ама брандовете се създават и изчезват... Русия държи света чрез СУРОВИНИТЕ !!!Също и Китай между другото - който е №1 в добива на редки елементи, без които високотехнологичната икономика изобщо не може да съществува.
    Истинският господар на света е тоя, дето държи суровините, които сега поскъпват с неимоверни темпове. Без суровини нищо не може да се създаде... и светът ще плаща на Русия с такива пари, каквито руснаците искат, ако той - светът - има намерение да оцелее икономически.
    За американският дълг, Китай не може да си поиска парите, защото ДЦК си имат определен срок... но ако след падежът им откаже да запише новите рефинансиращи емисии ДЦК, а вместо това поиска старите да им бъдат изплатени? Нали се сещате какво ще стане? Същото се отнася и за всички затънали в дългове държави - Япония (отколешен враг на Китай) с около 240% дълг от БВП и повечето евроГейски държави - които ако не могат да рефинансират дълговете си, чака ги незабавен фалит !!!
  • 203 Обективен

    7 6 Отговор
    От няколко години Русия се отказва да търгува чрез долари и това е причината за яростта на американската управа. Освен това Русия нянесе още един огромен икономически удар с дългосрочни резултати, като образува икономически съюз с мощни азиатски държави, в чиито сделки вече не се използват долари, а предимно местни валути..
  • 204 байкуров

    2 1 Отговор
    Браво намаляват делът на доларът но не го поемат Рублата или Юана а Еврото ха ха ха
  • 205 сър Чобан

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Jaso":

    Може ида се спука някога но се спука СССР преди доларът факт!

    Коментиран от #212

  • 206 мао

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "барчо":

    Да разпродават цените книжа дето са ги накупили от Щатите, браво на тебе ама те не са тъпи като тебе иначе да бяха го направили до сега
  • 207 сър Чобан

    2 2 Отговор

    До коментар #155 от "Готин":

    Интересно Китай бил почнал да се разплаща на арабите в юани но сделките се обявяват в долари ха ха ха келеме си ти гледай си Плейстейшъна там
  • 208 wallsteet

    2 1 Отговор
    Даларът спаднал за сметка на Еврото а защо не за сметка на рублата , не е врат но е шия, смешници.
  • 209 БРЦК

    2 1 Отговор

    До коментар #178 от "Роко":

    Роко тази търговия със златото и валутите не ти е ясна . Монетарната система отново е възродена фиятните парични средства умират. БВП е субективна система за манипулиране на пазарите. Инфлационните лостове при същата доведоха до свръх богати и бедни роби. Ние от БРЦК НЕ ИСКАМЕ РОБСТВО
  • 210 Хараре

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "Ха ха ха🤣":

    Това е единственият вариант да им се смени гена и да станат славяни.Дългосрочна конспирация и то успешна,ама те не се усещат.
  • 211 Хараре

    0 1 Отговор
    Това е единственият вариант да им се смени гена и да станат славяни.Дългосрочна конспирация и то успешна,ама те не се усещат.
  • 212 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 213 Игорь

    1 1 Отговор

    До коментар #162 от "Рико":

    Ще трябва да купувате стоки и услуги от Русия за рубли. Но какво ще търгувате, за да печелите рубли, домати и лук или дупето си, това е вашата работа

    Коментиран от #215

  • 214 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 215 Петров

    1 0 Отговор

    До коментар #213 от "Игорь":

    Приедем мы с Башировым и всем покажем кузькину мать!
    Есть чёткое понимание, что гегемон слаб, вот и прощаются с ним умные страны, друзья)))
  • 216 Петров

    0 0 Отговор
    Приедем мы с Башировым и всем покажем кузькину маму!
    Есть чёткое понимание, что гегемон слаб, вот и прощаются с ним умные страны, друзья)))
  • 217 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 218 От страни

    0 0 Отговор
    Между другото - каква е разликата че е намалял дяла на доллара във търговския баланс но се е увеличил делът на еврото? Еврото си е същия долар, само че е друго на цвят.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания