Македонският вицепремиер Никола Димитров отправи пред сръбски медии нови обвинения срещу България, предаде агенция БГНЕС. България със своята политика и с наложеното вето в известен смисъл компрометира македонско-българското приятелство. Освен това наложи вето и на ЕС към региона, от който е част, смята Димитров.
„Ние на практика решихме въпроса с България и подписахме Договор за приятелство първо с България, за да се обърнем след това към Гърция и да решим големия проблем. В член 2 от Договора пише, че България ще ни помага по пътя към ЕС. Както и да тълкуваме думата „помага“, това не означава блокиране и вето и в известен смисъл с тази своя политика България нарушава Договора за добросъседство, приятелство и сътрудничество, който сключихме, както от гледна точка на помощта по европейския път, така и от гледна точка на ненамеса във вътрешните работи, тъй като македонската идентичност и македонският език са наша работа. Това не е въпрос на трета държава“, твърди Димитров.
Македонският път към ЕС е може би най-трудният. Започнахме сред първите и подписахме Договор за стабилизиране и асоцииране преди Хърватия, а тя вече от осем години е член на Евросъюза, докато ние още не можем да започнем преговорите и още чукаме на вратата, каза вицепремиерът. В интервю за Евронюз Сърбия той твърди, че страната е получила вече 10 положителни доклада за напредък, но те явно не са достатъчни за по-нататъшни действия. Димитров коментира и двустранните отношения със Сърбия, които оцени като приятелски. „Ние със Сърбия имахме общо минало, бяхме част от бившата федерация. И със Сърбия искаме да имаме общо бъдеще в ЕС, общо европейско бъдеще“, каза той и подчерта, че сега между Скопие и Белград се провеждат по-често срещи и посещения и има по-голямо разбиране.
БГНЕС припомня, че точният текст на чл. 2 от Договора от 1 август 2017 г. гласи: „Българската страна ще споделя своя опит с цел да съдейства на Република Македония да изпълни необходимите критерии за членство в Европейския съюз и ще подкрепя Република Македония за получаване на покана за членство в НАТО“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пучо Капучо
15:54 30.10.2021
2 ИМПЕРИАЛИСТ
2. Cърбия, дoри и пocтaвeнa нa кoлeнe, нямa дa изпуcнe C. Мaкeдoния oт хвaткaтa cи.
3. Пo тeзи причини, Бългaрия нe мoжe дa oкaжe никaквo пoлoжитeлнo влияниe към C. Мaкeдoния.
4. Вcякo нaшe дeйcтвиe зa врaзумявaнe нa C. Мaкeдoния зaтягa cръбcкaтa примкa.
5. Дaвaнeтo нa бългaрcкo грaждaнcтвo нa cкoпяни нe вoди дo нищo пoлoжитeлнo.
6. Вcякaкви пoлитичecки прeгoвoри/пaзaрлъци ca бeзпoлeзни.
Коментиран от #11, #32
15:54 30.10.2021
3 Каква
Коментиран от #26
15:55 30.10.2021
4 Полковник РУМНО
Коментиран от #13
15:55 30.10.2021
5 Бля бля..
15:56 30.10.2021
6 ген Столти
16:04 30.10.2021
7 АААА ТЕ ША НА ПЛЮЯТ НИЙ
16:06 30.10.2021
8 Хаджи Генчо
16:08 30.10.2021
9 Отзовавай
Коментиран от #29
16:10 30.10.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 редник
До коментар #2 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
"6. Вcякaкви пoлитичecки прeгoвoри/пaзaрлъци ca бeзпoлeзни".За съжаление!
Ето защо мораториум поне за 1 година в/у разговори за приемане на РСМ в ЕС, а след това, ако има напредък - подновяване, ако не - още 1 година...
Коментиран от #18
16:16 30.10.2021
12 Kcaniba
Коментиран от #20
16:16 30.10.2021
13 Йо Несбьо
До коментар #4 от "Полковник РУМНО":
Ние не сме Гърция! Нас в ЕС ни мразят и то много, но и гърците имат огромно лоби и приятели, а нас ни натискат да се откажем от своите интереси. Освен това, налице е Сърбия, която прочисти Македония от българи и останаха само сърбомани. Опитите да си върнем РСМ няма как да са успешни, те просто си ни мразят и си искат Белград. Затова позицията ни трябва да остане твърда и непреклонна, но и е крайно наложително да провеждаме разяснителни кампании в европейските страни защо така постъпваме и какво точно ще желаем.Коментиран от #16
16:17 30.10.2021
14 Банкя ГРУП
Коментиран от #57
16:18 30.10.2021
15 любопитен
Абе кой го подписа този договор? " Договорът е подписан на 1 август 2017 г. между министър-председателите Бойко Борисов и Зоран Заев в Скопие."
Някой обясни ли ни какво съдържа? Баце нещо мълчи и се услушва по въпроса?
16:19 30.10.2021
16 Полковник РУМНО
До коментар #13 от "Йо Несбьо":
Да, така е! РБ трябва да отзове посланика от РСМ и даде ясен знак на ЕС, САЩ и Русия, че не може да има компромиси с българският език, история и култура. Няма друг изход. Включих и Русия защото те поддържат Сърбия и РСМ. На практика засягат пряко и косвено Работата,Работат българските национални интереси.16:29 30.10.2021
17 ГУЖУ
16:32 30.10.2021
18 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #11 от "редник":
Недопустимо е да се представя македонският въпрос като нещо елементарно и лесно за разрешение и на тази база да се сипят хули към македонствуващите , че са „промити мозъци, еничари, антични и т.н.”. Същевременно, по същата причина, да се вменява някаква вина на Българските правителства за всичко сторено и не сторено по казуса Македония..... Зa гoлямo cъжaлeниe, прoблeмът e мнoгo кoмплицирaн, ЗAЩOТO ИЗЧEЗНE ЛИ БЪЛГAРOФOБИЯТA ИЗЧEЗВA И ДЪРЖAВAТA КOЯТO E ИЗГРAДEНA НA ТAЗИ OCНOВA....A и Бългaрия вce oщe нe e гoтoвa дa пocрeщнe тoвa прeдизвикaтeлcтвo...зaщoтo eднa cъcипaнa и бaнкрутирaлa Рeпубликa Ceв. Мaкeдoния, щe бъдe рaзпaрчaтocaнa cъc cигурнocт мeжду Aлбaния, Гърция и Cърбия. Aлтeрнaтивa нa БЪЛГAРOФOБИЯТA, кaтo тeмeл зa дaржaвнo-идeнтичнocтнa идeoлoгия, бeшe AНТИКВИЗAЦИЯТA, нo гърчулятa дoбрe cи изгрaхa кaртитe и тoзи вaриaнт oтпaднa...В рeзултaт Ceв. Мaкeдoния e oбрeчeнa дa ce рaзпaднe или нaй-мaлкoтo, щe имaт дългa прaвитeлcтвeнa кризa, aкo нe пoлучaт пoкaнa зa члeнcтвo в EC.Много от хората там, искат пак да се върне Югославия. Това показва, че авторитетна и просперираща България,ще върне македонците към истината, е верният път. Другото е връщане към 50 годишните безплодни усилия на България.
16:35 30.10.2021
19 Много бърка
16:35 30.10.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Обективен
16:40 30.10.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Влади
16:43 30.10.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Тц тц тц
16:57 30.10.2021
28 Има разлика
България прави само блокади.
Коментиран от #37, #43, #74
17:10 30.10.2021
29 Перо
До коментар #9 от "Отзовавай":
Абсолютно правилно! Даже въвеждане на визов режим! Не са ни нужни никакви отношения с македонистките дървени глави! Отказ за всичко и нова ограда с РСМ!Коментиран от #30
17:14 30.10.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Сони
17:30 30.10.2021
32 456
До коментар #2 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
В основни линии съм съгласен.От 1945 г. досега са горе-долу 80 г. , около три поколения,за това време има смесени бракове, учили са основно в Белград, тотално
влияние чрез УДБА, ЮКП и ЮНА върху обществения живот.
Но дори и Рещетников, дипломат в Белград, в 70 -те години, разказва, че на въпроса му защо е малък тиража на официоза "Нова Македония" главният редактор отговаря, че още много хора не знаят официалния македонски език и азбука.
От 1990 г. българската държава прави много малко за мак. българи.
Няма СМИ там, най-вече телевизия, трябва значително увеличаване на студенти тук особено медицината, инженерни науки,
на бюджетните средства, както и улесняване меценати като уважаемия д-р Врабески.
Така е, не само да се лапа от издаване на паспорти.
Истината, че през последните 30 г. БГ е нямала национална стратегия. Да не говорим за управлението на Тиквата, опростачването на държавата бе поголовно.
Няма да ги направим големи приятели, но поне да спрем антибългаризма.
Сърбия ке падне скоро.
Коментиран от #89
17:32 30.10.2021
33 Свен
17:35 30.10.2021
34 Анонимен
17:36 30.10.2021
35 ЩИК
17:37 30.10.2021
36 Исто е
17:38 30.10.2021
37 Анонимен
До коментар #28 от "Има разлика":
Е как няма да ги признават като те ги създадоха?17:38 30.10.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Диамантената ръка
17:40 30.10.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Сони
До коментар #28 от "Има разлика":
Колкото до вас господине.Миналата година по това време представиха
факти пред различните институции в САЩ – Съвета по сигурност в Белия дом, Държавния департамент и Пентагона, огромна документация как самата американска преса нарича македонското освободително движение и населението на Македония – българско. И това е само много малка част от примерите, които сочат ясно дали съществува нещо като „македонски етнос“ – става въпрос за над 35 хиляди публикации от 1852 до 1912 г. Навсякъде там американски журналисти, дипломати, включително и живеещите на Балканите американски протестантски мисионери говорят за български народ, българско население и българско освободително движение.
Коментиран от #48
17:46 30.10.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Ю.Кортес
17:48 30.10.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Порша
17:51 30.10.2021
48 Има разлика
До коментар #43 от "Сони":
Да, прочетох какво каза Ескобар. Той силно подкрепя ветото.Самият факт, че се борите да убедите всички, че трябва да стоим извън ЕС
потвърждава, че вие сте нашият основен враг.
Коментиран от #52, #59
17:52 30.10.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Хайл
Коментиран от #61
17:56 30.10.2021
52 Перо
До коментар #48 от "Има разлика":
Да си враг на македонист е въпрос на чест! Македонисти на върбе!Коментиран от #53
17:56 30.10.2021
53 Леле
До коментар #52 от "Перо":
Имате тренировка с "на върба".18:02 30.10.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Нане
18:09 30.10.2021
56 Наблюдател
18:14 30.10.2021
57 гфйхс
До коментар #14 от "Банкя ГРУП":
Вчера прочетох статия , в която пише, че Бойко служи на сръбската мафия, на боса на Йосич, същия бил и бос на ББ.18:22 30.10.2021
58 Росен
По време на Празника на тиквата, който протича под мотото „Банкя – столица на тиквата“ се провежда и есенен панаир. Карвинг на открито, кулинарна изложба, концерти, конкурс за най-голяма тиква са само част от забавленията, на които ще могат да се насладят участниците и гостите на празника. Община Банкя организира много ателиета, тиквени изложби и дегустации на открито – на най-големия тиквеник. В изложбата участват шеф готвачи на елитни заведения, фирми, колективи, последователи и подкрепящи ГЕРБ,които представят тиквени специалитети.
За чугуните на герб,може без зелен сертификат
18:22 30.10.2021
59 Сони
До коментар #48 от "Има разлика":
Колко сте наивни,че пак ви лъжат.Кой започна всичко.Исто9275риците ви приписват Българската история и език.Нямаме нищо против да си имате език ,но не за сметка на нашия .Български личности,които са се писали българи възкръснаха и станаха македонци. И сега се замисли кой ви е най големия враг България или Северно македонските историци.
Коментиран от #63
18:26 30.10.2021
60 Сони
Кой започна всичко.Историците ви приписват Българската история и език.Нямаме нищо против да си имате език ,но не за сметка на нашия .Български личности,които са се писали българи възкръснаха и станаха македонци. И сега се замисли кой ви е най големия враг България или Северно македонските историци.
18:27 30.10.2021
61 Перо
До коментар #51 от "Хайл":
Дядо му е българин и баща му официално се определи като българин,/на тоя от снимката/, а той се пише марсианец-македонист и е Вице Премиер! Просто с тая македонистка пасмина трябва да се вземат кардинални мерки! Визов режим и пълен отказ от всичко,докато дойдат албанците! За гърците бяха нужни 28 г.,а сега да се отрежат завинаги! Желев-боклука,Тиквата и Каракачанов направиха големи поразии на БГ!18:28 30.10.2021
62 червенодер
Коментиран от #95
18:32 30.10.2021
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Сони
Коментиран от #67
18:48 30.10.2021
65 Сони
До коментар #63 от "Има разлика":
Във вашата държава стана така.Ако историците ви си вършат тава за което им се плаща ,без фалшификации и обиди без лъжи,,немаше да има вето.18:50 30.10.2021
66 1234
Коментиран от #68
18:50 30.10.2021
67 Има разлика
До коментар #64 от "Сони":
Е, сега проблемът не е в историята, а в правата на българите. Вие Ще ни кажете какво да пише в конституцията. Не позволявате да се споменава македонският език в ЕС. Това не е история.Коментиран от #70, #73
18:54 30.10.2021
68 Сони
До коментар #66 от "1234":
Благодаря.Това се опитвах да поема.Че тук се намесва и великата МАНИ.Коментиран от #69
18:57 30.10.2021
69 Сони
До коментар #68 от "Сони":
Благодаря.Това се опитвах да поесна.Че тук се намесва и великата МАНИ.19:01 30.10.2021
70 Сърбоманите
До коментар #67 от "Има разлика":
Ви казват какво да пише в конституцията, всичко друго, но не и българи, когато са получили по стечение на обстоятекствата вардарска македония сръбските комунисти преобладаващото население е било етнически българи, следват репресии и терор и днес също докато заличат всичко българско, писаха ги македонци с репресии и физическо ликвидиране и днес продължават, има ли българи в полиция, армия или то такива хора няма, те са македонци, има документи, сърбите като са осъзнали, че не могат да направят българите сърби са решили да ги правят македонци, само да не са българи, да ги откъснат от БГ, бодлива телена ограда на границата до скоро, да са сигурни, че тая територия никога няма да се върне към БГ, отгоре има един дето гледа и решаваКоментиран от #72, #80
19:08 30.10.2021
71 Спектрум
Коментиран от #82, #84, #93
19:13 30.10.2021
72 Има разлика
До коментар #70 от "Сърбоманите":
"отгоре има един дето гледа и решава"- Аааа Той ни наложи вето. Така че защо не. Ако има 6 български сдружения и 2 партии, сигурно има българи в армията и полицията. Но ти искаш той да е генерал. Колко македонски асоциации има в България?Коментиран от #75
19:13 30.10.2021
73 Сони
До коментар #67 от "Има разлика":
В конституцията си пишете каквото искате.То и без това тя е само за хората под властта
Вижте си вицето с род българки ,а иначе е маквдонец.А за кандидатите те са С бг паспорти и т.н.
А според теб .Кое е история .Да подменят където пише България с Македония ?
19:17 30.10.2021
74 дa да да
До коментар #28 от "Има разлика":
За разлика от Сърбия, България призна Македония първа преди 30 години. Сърбия направи това цели 5 години по късно и то със задни мисли!19:22 30.10.2021
75 Сони
До коментар #72 от "Има разлика":
Човек вашето ми звучи като.Аз изядох цялото пиле,но не съм ял пиле.19:23 30.10.2021
76 Баце
Коментиран от #81
19:29 30.10.2021
77 оня
19:32 30.10.2021
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 767
До коментар #71 от "Спектрум":
Всичко, което пищещ е вярно само че обратен знак.Краде се националност на вече починали отдавна хора, декларирали се за българи.
Празнуват се всички антибългарски празници.
СМИ и почти всички е-сайтове бълват антибългарска пропаганда.
Подписа се договор, който не се спазва вече 4 години.
Мак. българи, които са населявали тази територия до 1945 г. не са включени в Конституцията.
Македонската азбука е създадена с декрет 1945 г., като са премахнати българските букви ъ, я. щ. и е добавена нарочно
латинската j.
От 1945 до 54 са избити 30 000 и вкарани в затворите 130 000 мак.,българи,много от които след това умират.
Ръководни кадри на МКП са елиминирани за пробългарски симпатии.
Чупят и се рущат паметници.
Доскоро не можеха да внесат български книги.
Няма българска телевизия. Защо ?
В БГ има 2/3 мил. преселници от Егейска и Вардарска Македония.
Те Ви считат за ренегати. По времето на Груевски един мой приятел отиде на свадба и на КПП му взеха подаръците .
Сърбите могат да стават кметове, а една жена тайно декларирала се за българка за малко да я линчувате.
Мак. българи са тормозени и се страхуват.
Има още много, но не ми се пище.
Има известна истина за ваксините, но те закъсняха при нас заради простата Тиква.
Айде, със здраве.
Коментиран от #88
20:55 30.10.2021
83 разума
21:04 30.10.2021
84 Сони
До коментар #71 от "Спектрум":
Бате кое не разбра от текста.Освен това наложи вето и на ЕС към региона, от който е част, смята Димитров.
И ако кажеш че тава не е подло.
Аз го разбирам за решението на ЕС да спре разширяването.
За думатапомага ние е помогне ,но когато когато се изпълнява целия договор.
Македония нарушава всички чл. а мърмори за само Чл.2
Коментиран от #85
21:23 30.10.2021
85 Македонски
До коментар #84 от "Сони":
А 16 пати бг то е осудена за кршене на правата на етническите македонци в бг!Коментиран от #87, #90
21:52 30.10.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Хайл
До коментар #85 от "Македонски":
Пиши на БЪЛГАРСКИ а не да се правиш на сърбин че не ти се разбира...то и сръбския ти е толкова-и те не те разбират22:09 30.10.2021
88 Цццц
До коментар #82 от "767":
А в България от 1945 до 50 са избити без съд 30 000 българи. Споменете и тях. БНТ се излъчва в Македония. Българите имаме 6 сдружения и 2 партии при нас. България не блокира с ветото, което предизвика голямо недоволство на хората. Исканията на България са в противоречие с европейските ценности. Затова никой не ве подкрепя. България отрича всичко, което е македонскоКоментиран от #91
22:31 30.10.2021
89 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #32 от "456":
Caми cмe cи винoвни1. Миниcтърът нa прocвeщeниeтo в Бългaрия 1881 – 1882, историкът специалист по Българска история прoф. Ирeчeк, e aвcтoунгaрcки шпиoнин oт вoeннoтo рзузнaвaнe...
2. прoф. Вacил Злaтaрcки, кoрифeят нa Бългaрcкaтa Иcтoрия, e рeктoр нa CУ и същевременно руcки aгeнт...Видeн "визaнтoлoг", въпрeки, чe тaкaвa държaвa Визaнтия никoгa нe e cъщecтвувaлa...
3. Бeшeвлиeв, eдин oт cъздaтeлитe нa "ПРAБЪЛГAРCКAТA OРДA НA ХAН ACПAРУХ" e пък видeн гъркoфил...
4. .....чeт нямaт прoдaжницитe!
OФИЦИAЛНAТA бългaрcкa иcтoрия e пълнa фaнтacмaгoрия cътвoрeнa oт чужди aгeнти и бългaри-прoдaжници. Имeннo пo тaзи причинa ca възмoжни вcякaкви мaнипулaции c нeя, eдни вчeрa, други днec....
22:33 30.10.2021
90 Сони
До коментар #85 от "Македонски":
То за това ще 16 години вето.защото ни съдят без причина.Това са Български македонци..Тава си е равносилно на Български Тракиец,Български Доброджанец,Български мизиец,Български Шоп,Български Варненец и т.н.Какво Северно македонско малцинство.
22:43 30.10.2021
91 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #88 от "Цццц":
В С. МАКЕДОАНИЯ, ИЗЧEЗНE ЛИ БЪЛГAРOФOБИЯТA, ИЗЧEЗВA И ДЪРЖAВAТA КOЯТO E ИЗГРAДEНA НA ТAЗИ OCНOВA....за това са всичките ви маймунджулъци, меко казано.23:06 30.10.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Болярин
До коментар #71 от "Спектрум":
България поставя условия -РСМ изпълнява !!!
Щом Скопяните палят български знамена, щом рушат български паметници и гробища, щом малтретират хора с българско самосъзнание, щом ползват език на омразата и не зачитат договори - ще сънуват още 30 години Европа ! ВЕТО, ВЕТО и пак ВЕТО - докато изпълнят и последната точка от подписаните договори !!!
23:59 30.10.2021
94 Плачи земьо
00:25 31.10.2021
95 U$A&NATOвън
До коментар #62 от "червенодер":
Руснаците да замаяни ,а сърбите отиват при щатите .Ако на САЩ РСМ е по -важна от България , да си омитат базите от БГ. С такива "съюзници " , врагове не ни трябват .Ескобар да си гледа кокота , да си дои кравите .Не на северно марсианците в ЕУ. Корабите у Охридското езеро .България е член на ЕС и никой не може да я мръдне от там .Обаче можем да кажем САЩ и НАТО вън от БЪЛГАРИЯ.00:55 31.10.2021
96 българин
В родното му село Желево - днешна Флорина в Гърция, е имало българска, сръбска и гръцка махала.
НИКОГА не е имало Македонска такава.
В селото са живеели българи, гърци, сърби, албанци, власи, евреи и цигани , и НИТО ЕДИН МАКЕДОНЕЦ !
Имало е Гръцко училище в центъра, в което всички са учили Гръцки Език, Литература и История, плюс всеки на Родния си Език - обаче познайте - НИКОЙ НИКОГА не е учил на МАКЕДОНСКИ Език, Македонска Литература и История !
Дядо ми винаги казваше че е Българин от Македония и НИКОГА, ама НИКОГА, че е Македонец !
В турските Данъчни Книги през всичките 500 години робство има вписани българи, сърби, гърци, албанци, власи, евреи, цигани, и НИТО ЕДИН МАКЕДОНЕЦ !
Драги ми Министре, Македонският Език и История произхождат единствено и само от Българските такива, така че са БЪЛГАРСКА РАБОТА, а НЕ МАКЕДОНСКА !
Нещо яко си се ОБЪРКАЛ !
Нямаме нищо против да си говорите езика, и да го наричате Македонски, стига да признаете, че е създаден през 1944 г. ( уникална случка !) и произхожда от Българския !
Както и Държавата в която живеете, че е част от Българската История !
Има ХИЛЯДИ ДОКАЗАТЕЛСТВА за това и трябва да сте пълни ид//оти за да не ги признавате.
Ид//оти или не, ние никога няма да ви пуснем в ЕС докато не спрете с лъжите и обидите към нас.
Можете да бъдете 100% сигурни !
03:01 31.10.2021
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Вълканов
Българската външта политика трябва да знае, че от словесни атаки, Македония ще използува Евросъюза и Щатите за решаване на териториални претенции. Просто забравете за тях, не допускайте тяхната членство, за да не осакатите България.
В момента никой няма да ни подпомогне. Русия също ще удари ръка на Македония. Разберете го, САМИ СМЕ, СЪВСЕМ САМИ.
Има ли изход. Има и той се крие в еднаквоста на хаплогрупите, които показват идентичност на Българи и Македонци.
07:51 31.10.2021
99 Танас воевода
Коментиран от #109
07:53 31.10.2021
100 Перо
Коментиран от #101, #110
08:05 31.10.2021
101 хихихихихи
До коментар #100 от "Перо":
Струва ми се, че мъъъничко си изтрещел!Коментиран от #111
08:07 31.10.2021
102 ami dobre
Те са продукти на титовата пропаганда и сталинските практрики.
Скоро няма да се освястят. Щом искат да са трета ръка сърби, то си е техен проблем.
09:56 31.10.2021
103 ЯЗЪК
СЕГА ДА ИМ ДУХАМЕ ТАРАТОРА.....а влезнат ли в ес,.. отидохме си от
хранилката, те ще излапат всичко
Коментиран от #105
10:50 31.10.2021
104 Политолог СУ към ГЕРБ Стойчо КуКуто
11:16 31.10.2021
105 Вие
До коментар #103 от "ЯЗЪК":
първи признахте републиката, но не и народа и езика. ЛИЦЕМЕРНО. И дори да не ни признахте, нищо нямаше да се случи.Коментиран от #106, #107, #116
11:16 31.10.2021
106 Турчин
До коментар #105 от "Вие":
Турция е първата която призна всичко безвъзмездни и без условияКоментиран от #108
11:23 31.10.2021
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Така е
До коментар #106 от "Турчин":
Турция е най-добрият приятел досега. Само Турция не подкрепи името в НАТО. България не ни подкрепи.13:13 31.10.2021
109 Ристе четник
До коментар #99 от "Танас воевода":
Язе предлагам войводо да ручаме от супата на татарите докош я има.Че веке мож и супа да няма а само студена водица14:02 31.10.2021
110 Тра-ла-ла
До коментар #100 от "Перо":
От къде го измисли това??? То 200 000 македонци няма в Северна Македония! 😂😂😂14:06 31.10.2021
111 Историк
До коментар #101 от "хихихихихи":
... и лоша работа лудниците са препълнени и не хоспитализират, а биха го взели.Срамота да си е македонисти да се скитат по улиците и да не се вземат мерки за укрепване на душевното им здраве14:06 31.10.2021
112 Сърп и чук
Ο Γκεόργκι Νικόλοφ Ντέλτσεφ (Κιλκίς, 4 Φεβρουαρίου 1872 - Μπάνιτσα (Καρυές) Σερρών , 4 Μαΐου 1903) γνωστός ως Γκότσε Ντέλτσεφ, υπήρξε σημαντικό επαναστατικό πρόσωπο της τουρκοκρατούμενης τότε Μακεδονίας και της Θράκης. Είναι Βούλγαρος επαναστάτης που πολέμησε ενάντια στους Τούρκους στην Μακεδονία και την Θράκη.
-----------------------------------------------------
Георги Николов Делчев (Килкис, 4 февруари 1872 г. - Баница (Кариес) Серес, 4 май 1903 г.), известен като Гоце Делчев, е важен революционен деец на тогавашната окупирана от турците Македония и Тракия. Той е български революционер, воювал срещу турците в Македония и Тракия.
Коментиран от #113
14:08 31.10.2021
113 Гоце
До коментар #112 от "Сърп и чук":
Ако Гоце Делчев е воювал за Македония като част от България, значи той не е нашият македонски герой. Нека го празнуват българите, да му махнем паметниците. Трябва да се изчистим с българите.Коментиран от #114
14:34 31.10.2021
114 Спиро
До коментар #113 от "Гоце":
Че ти какво си помисли,че в воювал да е част от Северна Македония или Сърбия.Ако се понапънете и прочетете още малко ще разберете ,каква му е била идеята.16:52 31.10.2021
115 Шердан Българов
16:55 31.10.2021
116 Спиро
До коментар #105 от "Вие":
Не така с рогата напред.Признахме ви 1 и склонихме и Русия да ви признае,а как отвръщате вие,искате да пределите българското.Ако бяхте тръгнали да се пишете историята от 1944г.Нямаше да имате никакви проблеми.Аз съм обеден,че и Гърция нямаше да ви накара да си смените името.А вие решихте да се правите на по велики Македонци от Гърците.Нв мога да разбера защо не ревете пред МАНИ.Нямате кураж ли.Те ви докараха всичко това.Коментиран от #120
17:08 31.10.2021
117 А честито
Коментиран от #118, #140
17:51 31.10.2021
118 Спиро
До коментар #117 от "А честито":
Ето пак обърна лопатата.Аз ти казвам къде е проблема ти си блееш.И за разлика от някой ние не празнуваме Татавия режим.А някой си празнуват Тировия18:13 31.10.2021
119 Спиро
18:14 31.10.2021
120 Вистината
До коментар #116 от "Спиро":
Гърция блокира веднага след независимостта. Причината не беше история, а просто име. Антиквизацията на Груевски беше през 2008г. Много гърци не бяха доволни от Преспанското споразумение, защото Македония остана в името, остана абревиатурата mkd, те признаха, че има македонски народ със собствен език. Имаше протести.След споразумението България излезе и отново наложи вето. Този път не става дума само за името, а за съществуването на македонския народ и език. Криейки се зад "кражба на история" (не знам как може да се краде) и човешки права, България иска да заличи всичко македонско и да завземе територията. Толкова е очевидно.
Коментиран от #121, #122
19:04 31.10.2021
121 Спиро
До коментар #120 от "Вистината":
Не съм съгласен,че беше само заради името.Тогава претендирахте ,че сте наследници на Александър Македонски.Поне аз това помня.Първо се отказахте от Александър и започнахте да пишите история на наш гръб.Бехте приятели с българия,докато ви изнасяше с надеждата ,че ние ще се вържем.Подписахте Договор с България на база Съвместна декларация от 2008г.Който договор не се изпълнява с надеждата,че номера ще мине.А след това всичкия ви елит наруши всички Чл. от него.Так не мина номера и решиха да приемат червени линии.Замисли се от какво имат страх.Аз залагам ,че се страхуват да не разберете Истината.А вие вместо да държите тях под отговорност,скачате срещу нас.В момента пак тези наши елитни приятели говорят ,че ние сме нарушили Чл.2.Е ако тава не е наглост,здраве му кажи.Лично аз нямам нищо против да се наричате както искате,но имам против да се присвоява чужда история.Аз съм Български Македонец.(да се чете Българин) по рождение а сега съм Български Доброджанец (да се чете Българин) по местонахождение.но родът ми е Живял 500 години в Скопие до 45г.,след което ни гонят .Колко от вас могат да се похвалят с това.А защо ни изгониха.Попита историци,политици и за другите няма да споменавам.
Коментиран от #124
21:19 31.10.2021
122 Спиро
До коментар #120 от "Вистината":
Ето за какво ви е блокирала Гърция.Докато Бившата югославска република Македония настоява за своята идеология на "македонизъм", ще държим вратите на НАТО затворени и процеса на интеграция в Европейския съюз замразен. Това заяви гръцкият президент Каролос Папуляс, предаде БТА, позовавайки се на македонската агенция "Нетпрес"."По отношение на Бившата югославска република Македония нашата позиция остава конструктивна и стабилна. Монополизацията на термина "Македония" и неговите производни в името на държавата, етническата принадлежност и езика не отразява реалността в региона", каза Папуляс снощи на гала вечеря в чест на българския президент Росен Плевнелиев
21:31 31.10.2021
123 Спиро
Коментиран от #125
21:33 31.10.2021
124 Вистина
До коментар #121 от "Спиро":
и аз си спомням. Тогава именно Глигоров твърдеше, че сме от славянски произход. Тогава никой не спомена антиквизацията и все пак получихме вето.Споразумението с България не е нарушено никъде. Никъде няма срокове и комисията по история не е основният елемент на Споразумението. И тази комисия няма срокове.
Защо да наложи вето точно сега, а не през 2019 или 2018? България осъзнава, че сега е последният шанс за побългаряване на Македония. Ако започнат преговори, ще бъде твърде късно. Пише в trud.bg за "Петата война за Македония". Прочети.
21:33 31.10.2021
125 Вистина
До коментар #123 от "Спиро":
Гърция, както и другите съседи, се бори срещу всичко македонско. Това не се промени с Преспанското споразумение. Те не са ни приятели, но поне не ни блокират вече.До 2008 г. няма паметници от Античността. През 2008 г. Гърция наложи вето на НАТО. Груевски се възползва от недоволството на хората и преименува летището и магистралата, започна да прави паметници.
Същото се случва и сега. Хората са недоволни от вашето вето и отричане на македонския народ и език и в същото време подкрепа за албанците и Заев се опитва да използва това.
Коментиран от #127
21:42 31.10.2021
126 Спиро
21:45 31.10.2021
127 Спиро
До коментар #125 от "Вистина":
Какво да кажа.То идеята на всички политици,,дали ще е Груевски ,Заев,Мицковски, е да се възползват от народа. И тук е така.Всички тук ви признават като Македонци И че имате Македонски език,но вие се опитвате да ме убедите,,че родът ми през турско време л до 1945 г. е говорил Македонски,това няма да стане.След тази година може.Но до 45г.,не може.Ето ти тънкото място.Имам стотици книги и учебници от преди 1945,Там всичко е на Български.Дядо ми още говори Български с Македонски диалект, но не с вашия който е сега.Коментиран от #128
22:30 31.10.2021
128 Видтина
До коментар #127 от "Спиро":
Не, не, дядо ти не е споменат. Нищо не забраняваме на никого.Дядо ти е бил българин. Но дядо ми не се чувстваше така. Казваш, че е бил българин, а аз знам, че не е и говореше като мен.Коментиран от #130, #131
22:46 31.10.2021
129 Вистина е
Коментиран от #137
22:51 31.10.2021
130 Спиро
До коментар #128 от "Видтина":
Кое да ми спомене.Сутринта ще го попитам.А за дядото виждам.Щом ти пишеш на български,вече си направих изводите.
23:34 31.10.2021
131 Спиро
До коментар #128 от "Видтина":
Ето батка топло топло.Султан и бивши паши разкриват истината за българите в МакедонияПрез 60-те и 70-те години в Турция се засилва интересът към някогашното османско наследство, в т. ч. и към МакедонияТурските медии издирват живи свидетели на последните години на Османската империя
Османската империя съществува до 1923 г., а владее Македония до 1912 г. Въпреки че създателят на съвременна Турция Кемал Ататюрк заявява, че тя е последната държава, която се е освободила от османско владичество, приемствеността между двете е повече от очевидна. През 60-те и 70-те години в Турция се засилва интересът към някогашното османско наследство, в т. ч. и към Македония. Това е период, когато турските медии започват да издирват живи свидетели на последните години на Османската империя и да публикуват спомените им.
Така през 1968 г. в истанбулския вестник „Акшам“ се появяват мемоарите на Халил паша - османски офицер на служба в Македония. Като описва младотурската революция от 1908 г. Халил паша изнася много важни данни. „Картината в Македония беше такава, че мюсюлманите бяха мнозинство. Всъщност те не бяха всички турци. Особено в Косовската област албанците и една част от българите мюсюлмани (помаците) ги поставяме в тази мюсюлманска група. В нея между турците и албанците почти нямаше единство. От време на време сблъскванията между тях взимаха форма на широки военни действия. Резултатите показваха, че в тези работи основата не е вярата, а националността“.
Пре
02:17 01.11.2021
132 Спиро
Особено ценни са фактите, изнесени от Тахсин паша, бивш главен секретар на султана. Пашата разказва как Абдул Хамид II го е попитал „какъв е броят на българското население в Скопие“ и подчертава, че султанът е искал да узнае подробности за гъстотата на българското население в тази област. „На другия ден скопският Валия извести, че българското население е повече от три хиляди души“. Трябва да се подчертае, че тук османската статистика има предвид само пълнолетното мъжко население в града.
02:20 01.11.2021
133 Спиро
02:21 01.11.2021
134 Споро
В рамките на това сътрудничество особено се откроява турският журналист Махмут Делиорман. Той изпитва симпатии към македонското освободително движение и неговия водач Иван Михайлов. През септември 1970 г. изпраща поздрави до 49-тия конгрес на Македонските патриотични организации, провеждан в Детройт. В своето приветствие той пише: „Нека този конгрес сплоти в една гранитна цялост всички македонски българи, пръснати по земното кълбо. Конгресът да заяви пред света, че върху земята, която се оросява от реките Вардар, Струма, Места и Българска Морава живеят македонски българи, които са полели с кръвта си тази свещена земя и удивили с геройските си подвизи света... Най-голямо престъпление културният свят върши когато позволява тази свещена земя да се тъпче от мръсните крака на кръвопийците (като) Тито“.
Благодарение на дейността на Махмут Делиорман започва един изключително продуктивен период по отношение на изнасянето на истината за Македония чрез нови публикации в турската преса. Особено внимание е отделено на турския национален герой Енвер паша, за когото през същата година Шевкет Айдемир издава книгата „От Македония до Средна Азия“. Преди да стане един от водачите на младотурците, Енвер паша п
02:22 01.11.2021
135 Спиро
Заслужава да се споменат и публикуваните през 1972 г. в Истанбул спомени на Фазъл Неджип бей под заглавие „Защо загубихме европейска Турция“. В тях пише, че в Македония „по настояване на Европа през 1906 г. стана едно сериозно преброяване на населението“. Независимо че в него броят на българите е занижен, 575.000 мъже са регистрирани като такива. Интересен е и коментарът му, че „от мюсюлманите близо 1 млн. бяха турци, а към 750 хиляди албанци и помаци (българи мюсюлмани)“. Тук много ясно личи, че Фазъл Неджип бей разграничава етническата от религиозната принадлежност. По този повод той признава, че „нямаме право да се сърдим на... българите, които работиха с план, изнесоха въстания и станаха причина за нашите нещастия. Човек може да смени вярата си, правителствата могат да паднат, обаче националността не се изменя. Човечеството винаги живее с един национален идеал“.
02:23 01.11.2021
136 Спиро
Скопските „историчари“, претендирайки, че имат правото на собствена интерпретация, твърдят, че названието „българи“ всъщност не значело българи, а единствено лица, принадлежащи към българската Екзархия, поради което това били македонци. В османските документи обаче се говори за българи, в т. ч. и за принадлежащи към различни религиозни общности, а не само към православието, което е още един аргумент македонският „наратив“ да бъде обявен за фалшив.
02:23 01.11.2021
137 Кой
До коментар #129 от "Вистина е":
Кой каза,че Данела е българка?Тя или хората на Заев???Доколкото знам,тя не се е определяла като българка...12:09 01.11.2021
138 212221221212
12:42 02.11.2021
139 РОКЕН РОЛ
13:49 02.11.2021
140 РОКЕН РОЛ
До коментар #117 от "А честито":
ЗАЩТО НЕМА МЯСТО В ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЛУДНИЦИ ?? КАК ДА ПРИЕМАТ 2000000 АГРЕСИВНИ ЛУДИ14:07 02.11.2021
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.