Македонското министерство на транспорта и съобщенията започва процедура по отнемането на разрешителното на "Беса Транс“, компанията, чийто автобус катастрофира тази нощ на магистрала "Струма", предаде NOVA.
Според транспортния министър Благой Бочваровски "Беса Транс“ е извършвала международен транспорт, без да има разрешително за конкретното пътно превозно средство. Катастрофиралият автобус не е бил регистриран в електронната база на министерството.
Полученият лиценз от 2018 г. за "Беса Транс“ е бил нарушен от компанията и поради тази причина е започнала процедура по отнемането на разрешителното. През целия ден днес близки на пострадалите чакаха пред офисите на компанията в Скопие да получат информация за случилото се, за състоянието на близките, но офисът остана заключен.
Компанията-превозвач, чийто автобус катастрофира тежко тази нощ на АМ "Струма", е създадена преди 20 години и досега няма транспортни инциденти, съобщи по-рано днес прокурор Вилма Русковска, ръководителка на Отдела за организираната престъпност и корупцията, цитирана от македонските медии. Тя добави обаче, че трябва да се провери съответната документация за техническото състояние за автобусите, която след това ще бъде препратена на българските колеги. Според първоначалните информации катастрофиралият автобус е нов, използван е от три години.
Тежкият пътнотранспортен инцидент на автомагистрала "Струма" тази нощ се е случил при приблизителен км 31+900 на автомагистралата, като в този участък няма концентрация на пътни инциденти, съобщиха за БТА от Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/, потърсени за коментар във връзка с катастрофата с автобус, при която загинаха най-малко 45 души. След като приключи огледът на разследващите органи, експерти на Агенция "Пътна инфраструктура" ще направят проверка на мястото на инцидента, за да се установят последствията от пожара върху настилката и увредените ограничителни системи /мантинели/, за да се прецени какви мерки ще бъдат предприети, посочиха от Агенцията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 6666666
Коментиран от #2, #10, #20
21:29 23.11.2021
2 Ганьо
До коментар #1 от "6666666":
За всичко има отговор бай ГаньоКоментиран от #14, #21
21:31 23.11.2021
3 хммм
Коментиран от #8
21:31 23.11.2021
4 Рошко
21:33 23.11.2021
5 373737
21:38 23.11.2021
6 БОРУНА ЛОМ
21:38 23.11.2021
7 Перо
21:39 23.11.2021
8 може
До коментар #3 от "хммм":
Я акт, я контрабанда на взривоопасни или химически вещества- например прекурсори.21:41 23.11.2021
9 Убре дебре
21:41 23.11.2021
10 този който
До коментар #1 от "6666666":
Мисля!!! Явно и Македония, както и България е страна на Лъжата!Коментиран от #18
21:46 23.11.2021
11 МАЛЕЕ ТЕ
Коментиран от #46
21:50 23.11.2021
12 А50
21:50 23.11.2021
13 Шопо
21:50 23.11.2021
14 мечо
До коментар #2 от "Ганьо":
яш ми бакура21:50 23.11.2021
15 АЗ КАРАМ
21:55 23.11.2021
16 За съжаление
22:00 23.11.2021
17 НЕИНДИФИЦИРАН
22:00 23.11.2021
18 Display
До коментар #10 от "този който":
М чи те са си българи, какво очакваш.........22:01 23.11.2021
19 МАКЕДОНСКИТЕ
22:07 23.11.2021
20 даааа
До коментар #1 от "6666666":
Абсолютно си прав, дали е регистрирн или не няма значение това не променя факта че са загинали хора със или без регистрация на автобуса , сега искат фирмата да понесе отговорността за една бюрократична схема , а за пътя кой ще носи отговорност и за загиналите ?Коментиран от #25
22:08 23.11.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Да бе
Е как така тръгва да вози пътници? Имало е конвой от няколко автобуса, да речем от същата фирма-превозвач. След като единият се загубва, другите съвсем спокойно се прибират. Странно...
22:25 23.11.2021
23 Знайко
Коментиран от #26, #27, #35
22:28 23.11.2021
24 INOT
R-1234yf е лесно запалим, но според Обществото на автомобилните инженери (SAE) новият хладилен агент е безопасен за използване на леки автомобили.
R-1234yf има охлаждаща ефективност подобна на R-134a, но не чак толкова добра. Той е с около 5 процента по-малко ефективен от R134a. Изисква малко по-голям или по-ефективен кондензатор и по-здрав изпарител, устойчив на теч (за безопасност). R-1234yf също изисква нов тип PAG масло за компресор, както и ново сертифицирано J2843 оборудване за регенериране и рециклиране, специално проектирано за новия хладилен агент.
R-1234yf е значително по-скъп от R134a поради ограничените доставки и факта, че Honeywell има световен монопол върху техния хладилен агент. Цената му обаче трябва бавно да намалява, тъй като производството нараства, за да отговори на увеличаващото се търсене.
22:32 23.11.2021
25 Патето Яки
До коментар #20 от "даааа":
най вероятно не е регистрирана машината за икономия на данъци22:34 23.11.2021
26 Патето Яки
До коментар #23 от "Знайко":
дъжд, слаба видимост, висока скорост = няма време за реакция и право в мантинелата, .....ако караше със 70 а не със 120 в дъжда щеше да оправи машината в пътяКоментиран от #31
22:39 23.11.2021
27 Танкеръ
До коментар #23 от "Знайко":
1.23 лева или около 9 TRY (турски лири) е дизелът за литър в Турция. В България е 2.33 лева на литър. В Македония - 66 MKD или 2.09 лева/ литър. Дизеливоз ли е бил автобуса?22:40 23.11.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Ооо
Толкова много жертви и като знам че са обикновенни семейни трудови хорица и децата им сърцето плаче. За някакви пияндурници къде ходят по почивки де пиянстват и развратничът ми е по-така ,но тия бедни обикновенни семейства ...мъка мъка ..и камъните там плачат сигурно .
22:43 23.11.2021
30 Митница
Коментиран от #39
22:53 23.11.2021
31 МагЕстрали Бе
До коментар #26 от "Патето Яки":
и забележи булгурската магистрала - стръмно спускане, десен завой, и включване в магистрралата с КЪСА УСКОРИТЕЛНА ЛЕНТА в този завой. некое балягоевградско дупенце се е изрязало на това включване и автобусът за да го избегне се е нацелил в мантинелата. Това е причината.22:57 23.11.2021
32 Българи
23:26 23.11.2021
33 Евалата на Македонците
23:39 23.11.2021
34 Трагедия
Коментиран от #42
00:18 24.11.2021
35 Само питам
До коментар #23 от "Знайко":
Сега как биха реагирали севмакетата,ако някой оскверни мемориална плоча( паметник)в памет на невинните хорица?00:37 24.11.2021
36 ХХХ
разрешителни и лицензи е принудила хората да
превърнат автобуса в тубовоз а и сигурно е бил
само един преуморен шофьор и ето ти рецепта
за голяма беля.И сега чиновниците вместо да
посочат истинската причина а именно мизерията
предизвикана от тях, се опитват да си умият ръцете
с някакви документи и да си засилят позициите.
Документ автобус не кара.
04:18 24.11.2021
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Мика
До коментар #30 от "Митница":
Митничарите не отговарят за разрешителните! ДАИ трябва да имат място на ГКПП и да проверяват и за алкохол!06:13 24.11.2021
40 Тони
06:28 24.11.2021
41 Жан Виденов
06:42 24.11.2021
42 ЛЮБИМИТЕ НИ метални МАНТИНЕЛИ
До коментар #34 от "Трагедия":
ДЕТО В ЩАТИТЕ СА ЗАБРАНЕНИ ВЪОБЩЕ СА НАНИЗАНИ ТАКА В РЕЙСА ЧЕ СА МУ БЛОКИРАЛИ ЗАДНАТА ВРАТА.07:37 24.11.2021
43 pbdan
11:13 24.11.2021
44 Наблюдател
12:46 24.11.2021
45 ДОБРО УТРО
Чия е вината в случая,.., на БГ или безотговорност на превозвача
Сега остава да кажете, че шофьорите нямат категория за автобус и да търсите вина в КАТ
19:30 24.11.2021
46 Софиянец
До коментар #11 от "МАЛЕЕ ТЕ":
И аз като се напия ми се привиждат разни неща. 3а теб не знам!19:35 24.11.2021
47 ТRIF
Тези които са допуснали това да се случи трябва да бъдат съдени и в затвора. Магистралата трябва да се корегира според изискванията за такава.
Като се прекатури колата, пътища много.
Съболезнования за близките на загиналите!
20:47 24.11.2021
48 ТRIF
Авариини ленти не са проектирани и не съществуват дори и новоизградени пътни съоръжения.
20:58 24.11.2021
49 ДО 10 ГОДИНИ
21:01 24.11.2021
50 БОКОКРАД
21:06 24.11.2021
51 МОТИКИ
21:19 24.11.2021
52 Тото
09:26 26.11.2021
53 ЯШУА
11:58 26.11.2021