5 02623

Първи думи на собственика на изгорелия автобус: Защо не бях там, за да умра и аз

  • беса транс-
  • беким хаджиу-
  • северна македония-
  • собственик-
  • автобус-
  • катастрофа-
  • жертви-
  • струма-
  • турция-
  • истанбул-
  • разследване-
  • екскурзия

Той заяви, че автобусът е минал през сервиз преди пътуването

Първи думи на собственика на изгорелия автобус: Защо не бях там, за да умра и аз - 1
Стопкадър: БНТ

Пред "По света и у нас" по БНТ проговори собственикът на фирмата "Беса Транс", чийто автобус катастрофира на АМ "Струма". При инцидента загинаха 45 души. Беким Хаджиу заяви, че автобусът е минал през сервиз преди да потегли от Турция и всичко е било в изправност. Изключва възможността някой от пътниците да е внесъл лесно запалими вещества. Хаджиу потвърди, че той и семейството му също били част от тази екскурзия, но пътували в другите автобуси. Децата му са били в последния автобус.

БНТ се срещна със собственика на "Беса Транс" в кантората на неговия адвокат в София. Беким Хаджиу заяви, че до момента не е говорил пред медиите, защото е в шок от случилото се, но съдейства по всякакъв начин на разследващите за установяване на причините за инцидента, при който загинаха 45 души. В интервюто са засегнати редица важни въпроси - за техническото състояние на автобуса, подготовката на шофьорите, лиценза на фирмата. За автобуса той заяви, че е произведен през 2007 година, но е купен от неговата фирма преди около три години. По думите на собственика, до момента не е имало никакъв технически проблем с автобуса.

Още е трудно на Беким Хаджиу да приеме трагедията на АМ "Струма", при която загинаха 45 души, пътували в един от неговите автобуси. "Казвах си защо не съм бил аз в този автобус, да умра и аз в автобуса и много пъти си казвах това", заяви Беким Хаджиу, собственик на "Беса Транс". Беким Хаджиу и неговото семейство често се включвали в екскурзиите, които неговата фирма организира. Така било и този път. "Аз пътувах с моята фамилия", допълни Беким Хаджиу.

Този път от Република Северна Македония потеглили четири автобуса. На връщане от Турция собственикът на фирмата и неговата съпруга пътували в автобуса, който се движел първи. Децата им били в един от другите. На границата, на излизане от България, Беким Хаджиу разбрал, че негов автобус е катастрофирал. "Казах им да ме пратят до мястото да видя с моите очи какво се е случило там", добави Беким Хаджиу. Собственикът на фирмата взел такси и се върнал обратно. Останал на мястото на инцидента часове наред. Беким Хаджиу не пожела да коментира версиите за катастрофата, защото все още разследването продължава. Каза обаче, че три седмици преди инцидента автобусът е преминал технически преглед. Допълнително преди всяко пътуване всички превозни средства минавали през сервиз.

"Преди да тръгнем за Турция, им правим сервиз, контролираме, пък дори когато стигнем в Истанбул и там ходим на сервиз да се контролира, превозваме пътници, да видим каква е ситуацията. Всичко беше наред и натам и когато бяхме на сервиза там. Когато има нещо ни казват веднага да го оправим", поясни собственикът на "Беса Транс". Беким Хаджиу заяви, че туби с нелегално внесено гориво не е имало в автобуса. Заради щателните проверки на българските граници изключва и варианта пътник да е вкарал лесно запалимо вещество. "Има туби във всеки автобус, те са с вода, всеки автобус трябва да ги има за всеки случай. Това е резервна вода. Строги контроли на влизане в България, багаж, шофьор - всичко - какво се носи", уточни Беким Хаджиу.

Собственикът на "Беса Транс" описа шофьорите на автобуса като добри и опитни професионалисти, които много пъти са минавали по този маршрут. Спазвали стриктно часовете за почивки. Той твърди, че автобусът има фабрични ограничения и не можел да вдигне повече от 100 км/ч. На въпроса дали автобусът е притежавал всички необходими документи, Беким и адвокатът му заявиха, че на този етап няма да коментират, защото разследването продължава. "Можем да кажем с категоричност, че фирма "Беса Транс" притежава лиценз за извършване на транспортна дейност на територията на Европа и за извършване на туристическа дейност отново на територията на Република Северна Македония и извън РСМ", заяви адвокатът Любомир Таков.

За фирмата си Беким разказа, че е основана през 2009 година, но от четири години редовно извърша превози до Истанбул. Цената от 80 евро включва път и две нощувки, а всяка екскурзия в рамките на пътуването и услуга се доплаща. От момента на катастрофата Беким Хаджиу пребивава в България. Наел е жилище, за да е на разположение на разследващите и да съдейства с каквото може. Казва, че е на разположение и на пострадалите. Близките му също са в контакт с роднините на хората от изгорелия автобус. "Никой не е искал това са се случи. Всеки го знае. Тази трагедия на никого да не му се случи, тъжна, много тъжна трагедия. Не знам какво да кажа още", каза още пред БНТ собственикът на "Беса Транс". Беким Хаджиу сподели, че не се чувства заплашен от никого.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 17 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мисирков

    35 0 Отговор
    Нашите мисирки пак нещо не били разбрали. Автобусите не били 3 годишни.
  • 2 American

    21 9 Отговор
    А кой е наел неправоспособни шофьори, баба ми ли?

    Коментиран от #17

  • 3 верваи ми

    32 7 Отговор
    Докато живеем в демокрация ще е така. В Турция всичко е в пъти по-евтино. Заредих най-скъпия бензин на цена 1,41лв. и ми се оправи колата. Кой какво да говори, като ми свърши пак ще отида там да заредя. И храната е супер на пуловин цена. С едно ходене поне 70лв. по евтино. Затова се случват тия неща.

    Коментиран от #4

  • 4 Валката

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "верваи ми":

    В България газта е горе долу толкова.
  • 5 ИВАН

    19 3 Отговор
    Човека иска да умре на спокойствие, а нахалните опечалени го търсят и безпокоят, затова се е покрил временно
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 7 pbdan

    39 1 Отговор
    Всъщност катастрофата е лека, автобусът нито се е размазал, нито се е преобръщал. Ако не беше се запалил всички щяха да са живи.
  • 8 Роза

    21 2 Отговор
    Ами собственикът ще говори това,което му е изгодно,няма да върви против себе си,нали?Горчивата истина е,че докато има превозни средства,ще има и катастрофи-по различни причини,разбира се!Да се молим и да се стремим те да бъдат по-малко!
  • 9 Рошко

    15 0 Отговор
    Щом има коли ще има и катастрофи и самолети падат, порсди техническа или човешка грешка, ами вземете та го убийте човека сега,
  • 10 То е ясно

    14 2 Отговор
    Ясно е ,че шиптърите са превозвали пиротехника закупена в Турция.Другото е ала бала.

    Коментиран от #13, #22

  • 11 Batko Mushko

    5 0 Отговор
    Въобще ангелска работа. Всичко е супер! Друго какво да се очаква? Но никой не говори за застраховки, компенсации или нещо подобно. Жалко за невинните хорица. Щом за 80 евра получават толкова екстри явно не са от даже средно ниво. Където е най-тънко там се къса. Жалко и за дечицата. Виновния или е при Аллах или никога няма да го разберем.
  • 12 Никанор

    9 0 Отговор
    Адвокат му е казал какво да говори! Още колко интервюта ще има, разпити, дело... Каквото каже ще се използва в делото от ищците...
  • 13 И то...

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "То е ясно":

    ...с кашони...!
  • 14 ТубиОрНотТуби

    12 1 Отговор
    В рейса е имало голямо количество туби пълни с бензин и нафта ! Това е положението ! Никакъв друг начин за да изгори така бързо като факла !
  • 15 Истината днес

    9 1 Отговор
    Цирк за кой не познава добре албанците ...нагли .лъжливи .некоректни...
    И доста българи си изпатиха невинни от тях пътуваш в автобус за България и хоп в багажа ти дрога и случайни не са единични не случайно в западна европа те заедно с кюрдите продават най вече...
    Така че не ги жалете а се запитайте защо другите три автобуса са били толкова напред...а и друго доста момичета бяха буквално продадени за органи точно от тях..преди 15 години и по вестниците ги писаха ..карат ги да проституират без да им дават дрога и щом се намери клиент..разфасоване ..даже се бяха стреляли и имаше убити за тоя бизнес А момичетата половината бяха българки

    Коментиран от #18

  • 16 ПРЕВОДАЧ ОТ ЕСПЕРАНТО

    1 1 Отговор
    ТАКА ИЛИ ИНЕЧЕ СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ Е НЕЗАВИСИМА И ПРИЗНАТА ДЪРЖАВА ЗАЩО КОГАТО НЯКОЙ ГОВОРИ НА (........)ЕЗИК НЯМА ПРЕВОД НА БЪЛГАРСКИ!?НЕ ВСИЧКИ РАЗБЕРУВАМЕ ШО НИ ГОВОРЯТ НА МАКЕДОНСКИОТ ЕЗИК🤔
  • 17 Философ

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "American":

    Ти откъде знаеш дали с били неправоспособни? Аз не прочетох такова нещо. Аман от разбирачи.
  • 18 Нетфликс

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Истината днес":

    Спри си Нетфликса, филмар!
  • 19 Павел пенев

    1 2 Отговор
    За този няма да има наказание. Той е албанец-мюсюлманин и ако го накажат ще бъде нарушен етническия мир. Същия аргумент като у нас с ДПС.

    Коментиран от #20

  • 20 Е какво е направил човека

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Павел пенев":

    Че да бъде наказан?
  • 21 Въпроси

    1 0 Отговор
    1.) Не става ясно децата му в изгорелия автобус ли са били? 2.) С каква регистрация е бил автобусът - БГ или МК?! 3.) Според Григор Лилов собственикът бил косовар-албанец с български паспорт и "БесаТранс" е регистрирана с още десетки такива фирми на фиктивен адрес в Кюстендил - собстениците на апартаменти за първи път чуват, че там са регистрини фирми и то косовски, албански, македонски, .... ?! 4.) Каква е връзката с ДС-МВРо-вските "оперативни работници" на службите (спорег Велизар Енчев) ЕИК 130451348 и Фондацията "ВМРО" (в ЧАСТНА ПОЛЗА, но с обществени имоти и бюджетни пари) ЕИК 112602581 по продажбата на български паспорти, контрабанди с транспортни средства и проиче свръх-печеливши непублични дейности?! 5.) Ще бъде ли назначена финансова и цялостна ревизия на тая фондация "В ЧАСТНА ПОЛЗА", резултатите ще бъдат публикувани и виновните лица ще бъдат ли арестувани и разследвани (вкл. и евродепутатите)?!
  • 22 мисля

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "То е ясно":

    Да да умре шофьора на място , или да загуби на момента съзнание , без да може да натисне копчето на вратите , каквато би била първосигналната му реакция , значи е имало някакъв взрив . Шофьора не би загубил просто съзнание от удара в мантинелата , автобуса дори е центриран на гуми .

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.