Председателят на опозицията в Северна Македония Християн Мицкоски отправи критики към изказване на българския държавен глава Румен Радев, съобщи Нова Македония.
Мицкоски отхвърли българското поведение по темата. Според него то е прекалено несериозно.
Визира се изказване на българския държавен глава. Мицкоски обяви, че Радев е казал, че едно от българските условия е българите да бъдат включени в македонската конституция.
Според него това е обидно за неговата държава. Настоя, че подобен разговор не съответства на европейските идеи.
Обяви, че неговата група е най-голямата в страната и като такава опитва да поеме отговорност. Настоява, че благодарение на това не се е стигнало до несериозни договори.
Опозицията ще продължи да следи разговорите с България на македонския кабинет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ха ха
Коментиран от #33
18:55 02.01.2022
3 КОТарАК
Коментиран от #20
18:55 02.01.2022
4 ХАН КРУМ
Коментиран от #19
18:56 02.01.2022
5 Бибитко
Коментиран от #69, #93, #145
18:57 02.01.2022
6 Тоалетна хартия
19:08 02.01.2022
7 88 али реза
19:09 02.01.2022
8 Грешка
Коментиран от #22, #34, #37, #102
19:19 02.01.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гробар
19:28 02.01.2022
11 Гого
Коментиран от #46
19:29 02.01.2022
12 Кирчо и Кокорчо
19:31 02.01.2022
13 Тракиец
19:32 02.01.2022
14 Ами ...
19:37 02.01.2022
15 НИЕ
ЕС да си гледат тяхните проблеми след като незачитат България като част от този съюз!!
Крайно време е този въпрос да се постави в България на Референдум ако има поне малко нещо от Демокрацията тук което всъщност е ОСНОВАТА И !!
Коментиран от #47
19:45 02.01.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Всъщност надигнаха се...
19:53 02.01.2022
18 Вместо македонци
20:07 02.01.2022
19 Две области
До коментар #4 от "ХАН КРУМ":
Скопска и Охридска.Коментиран от #109
20:12 02.01.2022
20 съединение
До коментар #3 от "КОТарАК":
България и Македония трябва да се съединят. Това, ще бъде мощен положителен заряд, подобен на съединението на Княжество България с Източна Румелия. Ще е положително не само за тях самите, но и за целия балкански полуостров. Ще донесе мир и стабилност, и напредък в развитието на всички държави и техните култури. Дори великите сили, ще имат полза от това да се случи. Съединението трябва да бъде на 6-ти септември. Ще се радвам, ако стана свидетел на този исторически момент. Да зарежат славизма, не става с него, вреден е.Коментиран от #83
20:16 02.01.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Маке
До коментар #8 от "Грешка":
Няма да се съгласите Но правителството пада Това бе уговорката да оставим радев и да махнем борисовКоментиран от #28
20:18 02.01.2022
23 Тттттт
20:19 02.01.2022
24 Саки
20:23 02.01.2022
25 Перо
Коментиран от #27, #49
20:23 02.01.2022
26 Това са
20:26 02.01.2022
27 история
До коментар #25 от "Перо":
Също и да проверят говора и песнопеенето на децата и учениците в ранна възраст в България и Македония. Защото техния говор и чуства никой не може да изкорени. Кръвта вода не става. Има видеа в големия интернет. Нека гугъл ви разкаже за една неразказана и дълго прикривана от службите история.20:29 02.01.2022
28 Хан Пресиян
До коментар #22 от "Маке":
Внука на Хан Крум, хан Пресиян, включи в Българското царство,Родопа и византийската област Македония, с помоща на куберовите БЪЛГАРИ,които 7 век бяха населили тази византийска област (тема)и нападаха заедно със славяни и авари Византия,България бе стигнала до Адриатика.Водехме войни и с ХърватскаКоментиран от #40
20:32 02.01.2022
29 Пещерни патрЕоти и
20:34 02.01.2022
30 към
20:35 02.01.2022
31 С Македонците да пренаписват
20:36 02.01.2022
32 Защо ли ...
20:36 02.01.2022
33 Македонски
До коментар #2 от "ха ха":
Тогава ше си признате македонско малцинство от 200 000,така си беше в 19век,и окупациа на Македониа,на един дел д!Коментиран от #114
20:36 02.01.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Сънародник
20:46 02.01.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Хахаха
20:58 02.01.2022
40 Виталия
До коментар #28 от "Хан Пресиян":
Византийската област Македония е днешна Северозападна и Югозападна България от Дунав до границата с Гърция. Държавата РСМакедония е била част от Първа Българска държава вкл.сръбските републики. Из хрониките на Втора Българска държава "цар Борил губи Белград и Браничево...". После с помощ от руски князе Иван Асен II си взема престолът в Търново и си ги връща с политически брак, оженва се за царица Анна, дъщеря на унгарския крал Андрей II..20:59 02.01.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Никой
Фалшиви, ,нагли, градящи нац.самосъзнание, на основата на омразата, към съседите!!
Няма бъдеще, за такива музейни държавници!
Коментиран от #43
21:10 02.01.2022
43 Виталия
До коментар #42 от "Никой":
УнГаРИя УГРИ или авари или прабългари. От Унгария насам всичко е българи. 26.05.2001 един умен българин д-р Желев създаде Балкански Политически Клуб (виж участниците в уикипедията) с идеята България да е водеща на Балканите. Вижте къде сме сега?Коментиран от #55
21:15 02.01.2022
44 Тоя сърбоман какво ВМРО е,
Коментиран от #50, #63
21:17 02.01.2022
45 Бате Чаво
21:17 02.01.2022
46 Я, стига глупости,
До коментар #11 от "Гого":
Кои са те, че да искат БГ оставки, могат да искат на мицкото оставката21:20 02.01.2022
47 Точно така,
До коментар #15 от "НИЕ":
Пълен игнор, докато ги управлява Белград21:21 02.01.2022
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Да отварят досиетата УДБ
До коментар #25 от "Перо":
И да се приключва с тая параноя, ЕС да изисква21:23 02.01.2022
50 Виталия
До коментар #44 от "Тоя сърбоман какво ВМРО е,":
Тоя път леко сбърка. Русия няма общо. От Германия подкрепяна македонистика! В Лайпциг е взето решението.Коментиран от #62, #98
21:25 02.01.2022
51 846
На Мицко му е ясно всичко, но няма накъде. Демонстрира антибългаризъм, защото масата така е дресирана и иска да и се хареса.
Драпа да вземе властта.
Последното проучване дава 4/5 % за левицата /само името е такова, иначе неонацисти/ . Какво да говорим,
резерват на титовизма.
Изчезват заваалите, младите бягат за европа с бг паспорти. Чакаме резултатите от преброяването им, но надали ще ги публикуват.
Коккото по надалече от македонистите, толкова по добре. Иначе за македонските българи вратата е щироко отворена.
21:28 02.01.2022
52 Красимир Петров
21:29 02.01.2022
53 Умен по цялата глава
До коментар #41 от "Бодак":
Това,колега разсъждаващ,се случва в условия на Руска Комунистическа Окупация на Балканите.Държавите нямат Независимост.Реализира се прекрояване и заличаване на всичко Българско.Така Българите в македонски стават Македонски славяни а Траките - български славяни...И КОЙ е начело на Славянското Братство - Руския Нарооод...Да се смееш ли да плачеш ли.Това се преподава от кадри завършили Московския Комунистически Институт специалност История и един от тях е например Мая Манолова....Да не помислиш,че е било много отдавна....21:30 02.01.2022
54 Qwerty
21:32 02.01.2022
55 И. Иванов
До коментар #43 от "Виталия":
Слушай, мацка.Светът е прекрояване толкова пъти, че е несериозно в днешно време някой да има претенции коя територия чия е.
Човечеството сега живее в сегашните си граници. Я помисли ако наследниците на отоманската империя почнат да предявяват желание да си получат териториите (а са властвали доста по-късно от игрите (аварите), прабългарите и т.н.
Да не говорим за великите империи отпреди Христа.
Не са толкова прости тия неща.
Коментиран от #56, #57
21:38 02.01.2022
56 стига де
До коментар #55 от "И. Иванов":
Несериозно изказване, в което няма никакъв смисъл. Всеки може да иска всичко по всяко време, въпросът е кой го може и какво ще се случи.Коментиран от #61
21:42 02.01.2022
57 Виталия
До коментар #55 от "И. Иванов":
Съгласна, че не са прости нещата. Да не замесват Русия в тая боза Република Македония. Андропов беше посланик в Унгария, не в Германия. Балкански Политически Клуб ще направи България водеща. За тая цел не ни трябва САЩ, ЕС, НАТО. Това е положението да се измъкнем от дънотоКоментиран от #147
21:42 02.01.2022
58 111
21:44 02.01.2022
59 Хаджи Генчо
21:46 02.01.2022
60 Виталия
21:47 02.01.2022
61 И. Иванов
До коментар #56 от "стига де":
Кое е несериозното? Границите на държавите са това, което са към днешна дата. Отделен е въпросът как се е стигнало до такава ситуация, но фактът е факт. Всичко е скрепено с международно скрепено договори.21:48 02.01.2022
62 хайде да
До коментар #50 от "Виталия":
няма нищо общо. Политическата ѝм клика и тази в България са по модел. Децата ѝм същите. Пращани да бъдат обучавани в славизъм и комунизъм. Да бъдат обучавани във сляпа вярност към политическата идеология прокарвана от други държави. Македония е изкуствена държавана, говорът ѝм е диалект на българския, азбуката им също е изкуствена, премахнати и привнесени букви. Дори документирано. Зад всичко това стоят Русия, Франция, Англия, Австрия, Германия. И е крайно време да престанат да оказват влияние на народа ни. Защото те създават всичките бъркотии и напрежение, и раздори.Коментиран от #65, #66
21:49 02.01.2022
63 Тракиец
До коментар #44 от "Тоя сърбоман какво ВМРО е,":
от ВМРО Вальево21:52 02.01.2022
64 Бодак
До коментар #41 от "Бодак":
Многобройни са писмената, че траки и българи е едно и също.КРАТКО ЖИТИЕ НА КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ ОТ ДИМИТЪР ХОМАТИАН, (XIIIв.);”Този велик наш отец и български светилник бе по род от европейските мизи (тракийско племе), които обикновеният човек нарича българи и които бяха прогонени някога от ръката и мощта на Александра от Олимп при Пруса към Северния океан и Мъртвото море. След много години те преминали с голяма войска Дунава и завладели всички съседни земи: Панония и Далмация, Тракия и Илирик и голяма част от Македония н Солунско. За Димитър Хоматиан (, както за почти всички от сънародниците му преди и след него, „стлобените-българи“ на Теофилакт никак не са непознат народ. Те са „европейските мизи“, т.е. населявали са земите си поне от времето на Троянската война (пак там, Кратко житие на св. Климент Охридски).
Съчинение Истахри. «И русов три группы. Группа, ближайшая к Булгару, и царь их в городе, называемом Куйаба (Киев)…»
Съвременникът на Симеон Велики, арабският историк Табари дава едно прелюбопитно сведение. Според него Симеон заявил на жителите на Константинопол, че градът, съответно и империята "били царството на неговите прадеди".
Староруски летописец,1627 г: "При този цар Константин (Брадати ;Погонат- VII век) при своите братя дойдоха българите през река Дунав"
Коментиран от #70
21:52 02.01.2022
65 Виталия
До коментар #62 от "хайде да":
Русия няма общо там. Само тук, при България. Би било ОК да престанат изброените от Вас държави, но няма да престанат21:54 02.01.2022
66 И. Иванов
До коментар #62 от "хайде да":
Ти къде живееш? Сериозно ли смяташ, че някой може да предявява претенции за отношенията в чужда държава?21:55 02.01.2022
67 Не знам
Ако е така не са два българите да бъдат вписвани и в тяхната конституция
21:59 02.01.2022
68 Не знам
Ако е така не трябва българите да бъдат вписвани и в тяхната конституция
Коментиран от #74
22:00 02.01.2022
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Бодак
До коментар #64 от "Бодак":
Има и такива писмена:ЙОАН МАЛАЛА, ( V - VI в.) ”Хронография”; ГИБИ; Том II; София 1958г.; с. 206; превода на български е по изданието Ioannis Malalae Chronographia, rec. L. Dindorf, Bonnae, 1831. Цитат №21:1. Войската на Ахил. И така споменатият Ахил заминал заедно с Атридите, като водел своя собствена войска от три хиляди души, наричани тогава мирмидонци, а сега българи.
Йоан Цецес (XIIв.).
”…с тях бе Ахил, многославният син на Пелей и Тетида,
чийто известен родител беше Хирон философа.
Бе предводител на хуните, българите-мирмидонци.
Те бяха две по хиляда, а също така и петстотин.
…Евфрем, синът на Тризен, марокейците водеше смело.
А Пирехмис беше вожд на пеонци, на българи сиреч,
той бе поел от към Аксиос, сиреч известната Вардар.
…Хромий и Еном стояха начело на всичките мизи…”
Та когато волът риел, го фърлял на гърба си. И когато родните ни историчари-масони фалшифицират собствената ни история - те фърлят връз гърба ни... наистина "Кой каквото сам си направи, Никой не може да му го направи"
22:02 02.01.2022
71 Българин съм
Искам да кажа че няма причини и сега ще те македонци да се чувстват каквито искат но не бива да се срамува че родителите и дедите им са били българи
22:02 02.01.2022
72 Перо
22:05 02.01.2022
73 Комон сенс
Какво ви е страх от самото споменаване на този етноним?
Подскачат като гузни вагабонти, колчем се намекне местопестъплението им.
22:07 02.01.2022
74 не знаеш
До коментар #68 от "Не знам":
даже хал хабер си нямапе от нищо.В Македонската кйонституция има изброени етносите, които живеят по онези земи. Това, че точно етносът който живее там от поне 2 000 години не е споменат е скандал!
22:09 02.01.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Бодак
Не зная защо нашите не изкарат преброяванията в Македония правени в края на 19 и началото ан 20 век от англичани, немци, французи, руснаци, турци и др. Британското преброяване е заковано в Енциклопедия Британика. В тези преброявания, общо взето, с малки разлики има около 1, 5 милиона българи, следват турци, гърци, сърби, евреи, власи, цигани и др. Те такова нещо като македонец няма. Следва Югославско, разбирай сръбско преброяване. Там няма нито един българин. Изведнъж се появяват около 1,5 милиона македонци.
Пита се, как отведнъж, за няколко десетилетия, изчезнаха 1,5 милиона българи, и от къде се взеха точно толкова македонци ?
------------
По ирония на съдбата, изчезването на Българите в Македония, много прилича на изчезването на Траките от Историята ( "траките - най-големия народ след индусите"), изчезване прокламирано от наши историци, паднали на нивото на македонските историчари. Идва на ум една народна мъдрост "Кой каквото прави на себе си го прави". . Български историчари направиха така че да изчезнат предците ни -- траките. Българи от Македония направиха така че от македония да изчезнат всички българи. Ние се самоизчезваме, сами.
Коментиран от #79
22:16 02.01.2022
77 ужасно сериозен
Има 2 изхода:
1. България става за подигравка и интересът й официално и недвусмилено бива погазен
2 С България започват да се съобразяват така както и с всяка друга страна - справка Гърция.
Трети път няма, Макетата залагат изцяло на вариант 1 и отказват вскяакви преговори и отстъпки,
22:16 02.01.2022
78 Перо
Коментиран от #112
22:17 02.01.2022
79 Комон сенс
До коментар #76 от "Бодак":
Тези преброявания ги има в учебниците по история и в архивите.А къде са отишли 1 500 000 българи - или са пребоядисани със сменен чип (сръбската историческа памет) или са били избити посредствеом геноцид.
Титовистите да си изберат една от двете опции.
22:18 02.01.2022
80 забележете
22:22 02.01.2022
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Гого
22:26 02.01.2022
83 Tито
До коментар #20 от "съединение":
Тов не мой стане. Тогава двете страни са го искали. Сега онези марсиянци ни мразят. Въпроса е ЕУ какво иска.. БЪЛГАРИЯ ИЛИ МАКЕТА. Ясно е че двете нема да мелим22:27 02.01.2022
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Виталия
22:49 02.01.2022
86 Фетфебел Радев
22:50 02.01.2022
87 Абе Македонецо
До коментар #34 от "Македонски":
Не си мисли, че македонците ще живеете дълго, никой няма да ви търпи простотиите и аре вземи да пишеш на македонски, а не на български. Опа, та вие ползвате български.22:54 02.01.2022
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 македонец
Коментиран от #96, #133
23:20 02.01.2022
93 Отворен
До коментар #5 от "Бибитко":
Само, че за тези години как е търгнало ще я снема и самата България. Ама както се казва то не на мен да ми е добре, а на съседа да му зле. Пусти балкани, от простотия всеки ще не владее и ще си останем бедни.23:26 02.01.2022
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 С тия не се занимавайте
23:33 02.01.2022
96 Пий хапчетата, олигофрен
До коментар #92 от "македонец":
Македонците в България са българи, както македонците от Македония в голямата си част са българи, отворете архивите за данъци и УДБ и да се приключва с лъжитеКоментиран от #115
23:36 02.01.2022
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Рашата има много общо,
До коментар #50 от "Виталия":
Рашата жика сърбия, а сърбите натискат макетата срещу БГКоментиран от #99
23:40 02.01.2022
99 Виталия
До коментар #98 от "Рашата има много общо,":
Да прекратим спорът за Русия. 08.09.1991 България признава! Република Македония. Русия ли накара нашите политици да го направят?Коментиран от #104
23:44 02.01.2022
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Българин от Западните покрайнини...
00:23 03.01.2022
104 Не сме ги признали, за да
До коментар #99 от "Виталия":
Продължават с титовизна-сърбоманска политика и в 21 век, да си налягат жилото, иначе без ЕС00:31 03.01.2022
105 Българин от Западните покрайнини...
00:32 03.01.2022
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Пенди
00:37 03.01.2022
108 Ъхъъ
00:53 03.01.2022
109 Язе
До коментар #19 от "Две области":
Три области са. Скопска, Охридска и Битолска.01:43 03.01.2022
110 на тези
01:51 03.01.2022
111 Перо
05:29 03.01.2022
112 Историк
До коментар #78 от "Перо":
Той трябва да си отговори защо по въпросите с инфраструктурата с България няма нормални транспортни връзки.Нали бизнес ще развива, само че отдавна са правени опити от България, а проектите от другата страна умишлено не се довършватКоментиран от #132
05:55 03.01.2022
113 Чуторан
05:55 03.01.2022
114 Руснак
До коментар #33 от "Македонски":
И затова ще ни целувате ръцете! Благодарение на нас сте държава.06:43 03.01.2022
115 Историк
До коментар #96 от "Пий хапчетата, олигофрен":
И колко е по-лесно да проверят сръбските архиви това което твърдим чрез документи.Обаче предпочитат да опяват какви се чувстват07:15 03.01.2022
116 Историк
„Църковно-училищната община е основният камък за съществуване на народите под чужда власт. От нея струи и на нея се опира народният живот навсякъде, където няма народна държава. Църковно-училищната община изпълнява функцията на народна държава за всеки потиснат народ. След основаването на Екзархията първата работа на българите беше навсякъде из Македония да създадат български православни църковно-училищни общини. За Тетово вероятно никой не е цдислел, че е българско до преди двадесет години, а това лято бдин учители от Македония ми показа документи на църковно-училищната община с надпис „Българско православно обшество въ Тетово". Така е и на другите места. Какви данни имаме за същността, уредбата и функционирането на сръбските православни общини и в Стара Сърбия? Би трябвало да се мисли за това и да се даде упътване този живот да се разбужда и да се провежда, и да му се дават форми".
Дипломатски архив - Дубровник, Посланство у Ц982ариграду, П. бр. 104,
од 28.V.1888г. Кореспонденциjа на Ст. Новакович
с Министерството на външните работи.
07:16 03.01.2022
117 Историк
„На нас, значи, не ни остава нищо друго, освен да продължим, но търпеливо и постоянно така, както сме започнали, с внимание и предпазливост, като при това би трябвало навсякъде, а особено сред самата маса на нашия народ в Стара Сърбия и Македония да се действа за основаването на училищни или църковни настоятелства или общини, върху които ще се поставят що-годе основите на нашата организация в турските области. Към тази работа трябва да се пристъпва с колкото се може по-голям дух на толерантност и опорт1онизъм. Това би донесло на нашата идея там съществена полза. Би могло да се сметне, че победата ни в това е осигурена, ако в Стара Сърбия и Македония засега се появат само десет съвестни и патриотични училищни и църковни настоятелства, които биха били същинска и истинска основа за нашата по-нататъшна работа там".
Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., ф. I - 889/11.VIII.1889 г.
07:17 03.01.2022
118 Историк
„Още по времето на моя престой в Атина аз неколкократно повдигах въпроса за основите, върху които би трябвало да се утвърди спогодбата за успоредната и хармонизирана работа на сръбската и гръцката пропаганда в Македония. Тези мои опити останаха без резултат поради това, че по това време въпросът не беше съзрял нито в Атина, нито в Белград. Днес вече нещата стоят съвсем различно. Придобитият опит през последните няколко години увериха и сръбските, и гръцките компетентни кръгове, че интересите на нашите два народа могат да се бранят от българската инвазия, която за цели тридесет години е много силен фактор, само чрез съгласие и обща работа."
Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., Ф.Х - 257/ПП бр. 94 од 10.11.1890 г.
07:18 03.01.2022
119 Истинският
07:18 03.01.2022
120 Историк
„Такъв буквар, който ще положи основите на по-съгласуваната сръбска Писменост в Македония, ще допринесе там да се повиши интересът към сръбската книга и към сърбите, като хора, които са им по-близки и които са по-изкусни да ги удовлетворят".
Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., Ф. I -102, од 21.У.1888 г.
В средата на февруари 1889 г. Новакович изпраща до министъра на просветата Владан Джорджевич следния апел относно календара „Вардар":
„Наистина е време да се потрудим за това да се осигури място на някогашния „Вардар", календар на всички сръбски племена в Турция, със статии, пригодени според турската цензура, който би се печатил тук и би бил от голяма, всъщност неоценима полза за запазването на нашата народност и пробуждане на народната свест в тези нещастни краища". „Считам, че не би било трудно да се поемат грижите за необходимите разходи. Надявам се, че за това биха дали необходимото и дружеството „Св. Сава" и фондът „И.М. Колороц". Всичко, значи, опира до това как да се подготви делото. Като мисля за осъществяването, ми се струва, че няма по-подходящ засега от М.В. Веселинович, който може да събере статии на книжовен сръбски език и на македонски народен диалект".
Дипломатски архив - Дубровник, послан. у Цариграду, Ф. I - 49/7.11.188
07:19 03.01.2022
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Историк
„В интерес на моята по-нататъшна ориентация и работа с тези хора Ви моля да разпоредите да ни бъдат изпратени всички детайди, до които се е добрало Министерството за техния престой в България и за причините, поради които са били хвърлени в затвора, както и по какъв начин са били пуснати от него. Освен това, бих Ви помолил да ми съобщите какво да правя с тях тук, тъй като сега, както се вижда от предишната кореспонденция, не е време да се осъществява планът, който е уговорен с тях през първата половина на август миналата година в Белград".
(Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., Ф. 1 - 467/1887 г.)
След срещтата с Групчевич и Еврович, Стоян Новакович съобщава на Министерството на ВнР:
Между това как може да се пристъпи към една част от плана без никакъв страх, че ще навреди на нашите засега несвършени работи, но на който ние толкова много държим. Те са съгласни (разбирай Групчевич и Еврович) сами на своя отговорност като отомански граждани да се опитат да получат одобрение за издаване на един литературен седмичен или двуседмичен вестник на македонски диалект, който да публикува по нещо и на сръбски, и в който македонският диалект ще клони към сръбския, заемайки все повече чисто сръбски. Аз мисля, че ние можем да се съгласим да се направи тази крачка и че тъкмо в това дали турците веднага ще го одобрят или не, ще намерим мярката доколко днес е подход
07:36 03.01.2022
123 Историк
(Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., Ф. 1 - 502/1887 г.)
Пояснение на Новакович за потребността от печатане на учебници на македонски език:
„В този момент Ви обръщам внимание върху потребността от един специален Македонски Буквар за училищата в Македония, който би трябвало да се подготви специално за разширяването на сръбската писменост и сръбския език в Македония. Само истинските сметки се осъществяват, а в политиката истински са само онези сметки, в които няма ни най-малко илюзия. От тази гледна точка и по въпроса за разпространяването на сръбското влияние в Македония като същинска основа трябва да се вземат следните точки:
1. „че македонският диалект е различен и от сръбския и от българския език, но има нещо общо и с единия, и с другия";
2. „че досега българската пропаганда е полагала големи грижи да отбележи и изрази по всички възможни начини разликата между македонския диалект и сръбския език";
07:40 03.01.2022
124 Историк
В тази посока ми се струва като най-необходимо съставянето на един специален буквар на македонски диалект за Македония. В този буквар би трябвало с македонския да се спои и сръбският буквар, но така, че македонският да представлява две трети, а сръбският една трета, при това във втората половина. Букварът би трябвало да се напише със сръбски правопис, с цялото необходимо внимание за истинска и добра транскрипция на македонския диалект".
(Дипломатски архив - Дубровник, ПП одель., Ф. 1 -102/1888 г.
07:41 03.01.2022
125 Булгар
Сега можем и ние да искаме нещо
07:47 03.01.2022
126 Историк
Завършва гимназия в родния си град и лицей в Белград. През 1863 г. постъпва на работа в Министерството на финансите. След 1863 е последователно гимназиален учител, библиотекар в Кационалния музей, министър на просветата. От 1875 до 1880 е професор в Белградския университет, член на Държавния съвет (1883) и министър на вътрешните работи (1884). От 1885 до 1892 е посланик в Цариград, а на следващата година министър на външните работи. Като премиер (1895,1896) преориен-тира австрофилската външна политика в русофилска. Посла-ник в Париж и Петербург (1899-1904), а след пенсионирането отново става премиер (1909). Ст. Новакович е един от основателите на Прогресивната партия през 1880 г. След смъртта на Милутин Гарашанин, син на Илия Гарашанин, става председател на партията. Пише стихове и разкази, превежда от руски, полски, немски и френски. Публикува сборници стихове и разкази, а през 1913 - историческия роман „Калугер и хайдутин". Занимава се с филология, история на литературата и със събиране, издаване и тълкуване на исторически материали. От 1877 година започва работа и в областта на културата и обществената история.
(Enciklopedija Jugoslavije, MCMLVIII, Zagreb
07:48 03.01.2022
127 Пешо от паспортна служба
09:29 03.01.2022
128 Бойко
Коментиран от #140
10:35 03.01.2022
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 алоооууууу
В музия първата страница е откъсната - когато попитахме защо, макетата се нас-ра-ха.
10:37 03.01.2022
131 професора
10:39 03.01.2022
132 Перо
До коментар #112 от "Историк":
Те не искат никакво сътрудничество,защото каквото и да се прави, даже в частни разговори,винаги се стига до нерешените исторически въпроси. Една измислена държава,създадена от насилствено асимилирано население,не може без история,култура,език,писменост,исторически личности и т.н. и те нямат друг избор,освен на кражба от съседите и измисляне на нова такава! На това се дължи идеологията на македонизма и се крепи тяхната държава! На тази идеология се защитават и дават професорски титли,военни звания,науката в училищата и университетите, получаване на добра работа,развиват медиите,пишат се книги и т.н. Знаят,че това не могат да докажат при спор и казват: “ Немам доказ,али тврдам”! Погрешно е зад развиването на другите отношения да се замете под килима главния проблем! В продължение на десетилетия “макетата” са зомбирали населението от деца в антибългаризъм и не допускаха никакви контакти с българи и български медии,дори не пускаха българи в музеите,разрушават паметниците и надписите на бълг.ез в църкви и манастири и т.н. Не допускат никакъв спомен и мисъл за българската държава и население! Просто не са предвидили развитието на човечеството и възможността един ден да се разкрие дългосрочната лъжа!10:43 03.01.2022
133 Вида
До коментар #92 от "македонец":
Прав си в България няма партия на македонците за разлика от турците!10:45 03.01.2022
134 дедя
10:58 03.01.2022
135 Болярин
Я си намерете някоя праисторическа пещера и от там краката с лозунги за вашето съществуване - просто, като едно недоразумение на луната, която също е маке !!!
11:26 03.01.2022
136 Пак съм аз
11:35 03.01.2022
137 ДЯДО ПОП
11:38 03.01.2022
138 Чипът
11:57 03.01.2022
139 незнайко
Коментиран от #142, #146
11:57 03.01.2022
140 Виталия
До коментар #128 от "Бойко":
👍 Прав си! Ако ни сложат като етнос българи в тяхната Конституция сме приключени12:49 03.01.2022
141 СМАбдал
13:54 03.01.2022
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Искате уважение!
14:56 03.01.2022
144 Правдоподобно предположение и въпрос
16:11 03.01.2022
145 непознат
До коментар #5 от "Бибитко":
Бибитко не се пени толкова.Ние не сме Гърци,а Българи с скапано самочувствие,бедни до кокъл,нещастни сме,доходи като в Тамбукру,не се пени толкова.Далеч сме от Гърците.19:00 03.01.2022
146 Кокъл
До коментар #139 от "незнайко":
Алооо,не се пени толкова,лак ще затваряш границата в 21 век бре.После ще има шамари че не слушаме.Ние сме една бедна балканска страна,която няма глас,бедност ни мъчи като в Африка19:04 03.01.2022
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Джил
07:08 04.01.2022
149 Вай вай
09:33 04.01.2022
150 Ебтер
11:58 04.01.2022
151 От Софето
17:15 04.01.2022
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Перо
00:28 05.01.2022