"Путин знае точно какво иска в Източна Европа - за разлика от Запада", твърди британският историк и професор в Оксфорд Тимъти Гартън Аш. Така беше озаглавена една от статиите му във вестник "Гардиън", публикувана в края на миналия месец. В нея той развива тезата, че Западът ще е в по-неизгодна позиция от Русия докато не реши кой европейски ред на сигурност да поддържа.
Защото от една страна всички западни демокрации са за заченатия през 1975 година Хелзинкски модел на равноправни, суверени, независими демократични държави, които спазват върховенството на правото и решават споровете си само по мирен път. Модел, изразяван често с популярната фраза: "Европа - цяла, свободна и мирна".
Алтернативният модел е Ялтенският, който се корени в 1945 година, когато Сталин, Рузвелт и Чърчил решават в Крим как да се подели Европа на сфери на влияние на Запада и на Съветския съюз. Според Гартън Аш твърде значителни кръгове на Запад, преследващи собствените си интереси, допускат този модел да изкласява. И в резултат се получават кризи като тази около Украйна.
Тази теза подкрепя и Киър Джайлс, старши консултант на програмата "Русия и Евразия" в британския Кралски институт за международни отношения "Чатъм хаус". През септември миналата година Джайлс публикува свой научен труд на тема "Какво възпира Русия". Едно от заключенията в него е, че отношението на Русия към Запада не може да бъде променено, защото е резултат от дълбоко вкоренена враждебност. Но поведението на Русия и какви точно действия предприема тя, за да постигане стратегическите си цели, могат да бъдат повлияни.
В една от последните ви статии във вестник „Гардиън“ вие пишете, че Съединените щати, а предполагам, че това важи и за целия Запад, рискува да постави себе си и разузнаването си в неудобно положение, ако Русия избере някаква друга опция освен нападение срещу Украйна. Ние наистина не знам какво точно се случва в момента по украинско-руската граница, дали руските войски се изтеглят, както твърди Москва, или напротив се увеличават, както твърди Западът. Но прогнозата за нападение в сряда не се сбъдна. От дипломатическа гледна точка като че ли изглежда, ако си послужа с футболен термин, че Путин поведе с 1:0...
"Засега, да. И резултатът може да е 1:0 за Путин по редица други причини. Руснаците нямат нужда да нахлуват или дори да предприемат ограничени атаки срещу украинските източни райони, за което изглежда се подготвяха, за да постигнат някои от стратегическите си цели. С дипломати и политици от западните страни, буквално трупащи се в Москва по нейно желание, и отваряйки дума за суверенитета и независимостта на източноевропейските държави точно по начина, по който иска Русия, Путин вече отбеляза гол без да е нужно да предприема военно нападение", каза за БНР Киър Джайлс.
Може ли да се каже, че взаимното доверие е значително под нулата, като се има предвид, както казахте, че толкова много дипломати и политици се извървяха до Киев и Москва без някакъв значим резултат?
"Това можеше да се очаква, защото в крайна сметка както позицията на Запада, така и исканията на Кремъл бяха изложени много рано в този сценарий. И когато дипломатите отидат в Москва, повтарят същите послания и чуват същите оплаквания в отговор. Ако дипломацията изобщо върши някаква работа, то е да осигури повече време за Украйна да се подготви. Но не бива да очакваме някакви големи пробиви, защото макар и да изглежда, че Западът има обща позиция - например когато френският президент Макрон или германският канцлер Шолц говорят в Москва с един и същи език - не трябва да забравяме, че това е, защото те обещават на Москва компромиси и отстъпки за сметка на други страни, които са по-близо до Русия".
Професорът по Европейски науки Тимъти Гартън Аш писа в „Гардиън“, че Путин знае много добре какво иска като става дума за Украйна, но това не може да се каже за Запада.
"Абсолютно вярно. Тази целенасоченост и дългосрочна стратегия на президента Путин в продължение на 20 години да впрегне всички руски ресурси тъкмо за този момент определено е ключово преимущество, когато Западът е разединен не само по въпроса какво иска за Украйна, но и какво иска да постигне за себе си и как да го брани".
Защо все пак е толкова трудно на Запада да има адекватна политика спрямо Русия? Само разногласията ли са в основата на това?
"Има фундаментални различия, когато става дума за Русия, които пречат за изграждане на единна позиция. Проблемът идва от две страни. Държавите, които са по-близо до Русия, са много по-наясно със заплахата и важността да бъдат защитени от нея от НАТО и ЕС.
В същото време големите играчи в Европа са далеч по-заинтересовани от бизнес отношенията си с Русия - особено Германия, която се постави в още по-голяма зависимост от руските енергийни ресурси - в пълна противоположност на страните, които са по-близо до Русия, и се опитват да се откъснат от нея. Така че има фундаментално напрежение не само в Европейския съюз, не само в НАТО, но и в целия евроатлантически консенсус за това как да бъде управляван светът и как да се неутрализира руското противопоставяне на западната идея за това управление".
Смятате ли, че Русия много умело и умно използва тези разногласия?
"Тъжното е, че не е необходимо Русия да бъде особено умна да го прави. Защото пропуските в западните отбранителни системи и недостатъците в поведението на Запада са толкова очевидни и постоянни, че Русия спокойно може да продължава да натиска същите бутони отново и отново и да постига същите доста задоволителни за нея резултати. Така че много често руската сила не е функция на вътрешния ѝ капацитет, а на разединението на Запада и неспособността му да се концентрира върху проблемите".
Очевидно е нужна някакъв нов вид политика. Каква би могла да бъде тя?
"За съжаление единственото нещо, което изглежда би наложило промяна в политиката към Русия, е сериозно поражение за някоя от страните, които в момента са за деескалация. Исторически погледнато това е нещо, което е в състояние да шокира лидерите така, че да осъзнаят каква точно е същността на заплахата, пред която са изправени, да я приемат насериозно и да разберат колко е важно да се бранят."
Геополитически, дали не е грешка на Запада да допуска сближаване на Русия и Китай, защото, както знаем Пекин подкрепи Москва срещу разширяването на НАТО?
"О, това е нещо, което Русия много внимателно е подготвила преди да предприеме повечето от заплахите си срещу Украйна. Това е за да не преживее Русия отново ужасния шок, когато през 2008 година извърши военно нападение срещу Грузия, което Китай не подкрепи по начина, който се надяваха руснаците. Така че Русия е много внимателна в дипломацията с Пекин. Битува обаче и фикцията, че действията на Съединените щати и на Запада сближават Русия с Китай. Това е нещо, в което руските дипломати и политици се опитват да ни накарат да повярваме, защото искат Западът да свали гарда срещу Русия.
По-близките отношения с Китай, разбира се, са нещо, с което Москва може да застраши Запада и да го държи нащрек. Но това далеч не е така. Ако си дадете наистина сметка за казаното досега от Русия и Китай, ще стигнете до извода, че Пекин направи заявка, че ще следи внимателно ситуацията - но явно не е склонен да подкрепи Русия в „лудориите“ ѝ в отношенията със Запада."
Смятате ли, че британската дипломация има затруднения напоследък. Видяхме на поста дипломат номер едно Борис Джонсън, след него бе Доминик Рааб, който бе уволнен заради Афганистан. Сега е Лиз Тръс. Спомням си, че когато пое поста тя заяви, че не е дипломатичен човек, но когато прави изявление в такъв критичен момент от рода, че нападение на Русия срещу Украйна ще насърчи останалите „агресори“ като Китай и Иран, наистина е доста далеч от дипломатическия тон, пък макар и да не е далеч от истината...
"Крайно време беше недипломатичен човек да оглави Форин офис. Предвид различните послания, които отправяха дълго време британското външно министерство и това на отбраната, крайно време е те да заговорят в един глас и да се заемат с решаването на проблема. Всеки път, когато Форин офис подхождаше към проблем като сегашния и търсеше начини за деескалация - въпросът е какво можем да дадем на президента Путин с надежда, че той ще даде заден ход.
А правилният въпрос е как точно можем да разубедим президента Путин да предприеме агресивни действия на първо място, вместо да го възнаграждаваме. Фактът, че Лиз Тръс беше откровена за характера на предизвикателството, всъщност е бонус за дипломацията".
Кой е вашият номер едно дипломат в момента за Великобритания?
"Министърът на отбраната Бен Уолъс за момента. Определено изявите му през последните седмици бяха много обнадеждаващи и нетипично политически, като всичко което каза и направи, беше правилно".
Значи има шансове да бъде следващият генерален секретар на НАТО, както се говори?
"Не бих отишъл толкова далеч, защото решенията за това не се вземат на базата на компетентността на кандидатите".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 не съм чел статията
Коментиран от #18, #45
15:02 19.02.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ЧОКИ
Коментиран от #44
15:11 19.02.2022
5 Казах ли ви
15:12 19.02.2022
6 Руснаците
Коментиран от #8, #59
15:14 19.02.2022
7 Кифтета
15:15 19.02.2022
8 разходиха ?
До коментар #6 от "Руснаците":
Още са там ...Коментиран от #12
15:16 19.02.2022
9 Стар дядо
Изместват темата на руските условия.
Путин няма да удари Украйна ,не защото не смее ,а защото не му е изгодно в дългосрочен план.
Основното искане беше към НАТО.
Да върне военните структури на местата от 97.Не става въпрос за политически структури.Който иска да си членува в НАТО ,но без военни бази до Русия.
И това ще го постигнат по един или друг,болезнен за всички,начин.
15:16 19.02.2022
10 гост
1. Трайно и безвъзвратно настаняване в Източна Европа с цел окончателното и обезкостяване.
2. Нова война след провала в Сирия и Афганистан с цел издухване на отпечатаните долари без покритие.
3. Унищожаване на основния военен опонент -Русия
4.. Приближаване към целта - заграбване природните богатства на Русия. Кондолиза Райс:"Не може една държава да притежава 60% от световните природни богатства!
Коментиран от #52
15:17 19.02.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Е и
До коментар #8 от "разходиха ?":
Нямат право да са си на територията ли? Разрешение ли трябва да искат? Вземете и ползвайте това на раменете си и стига с тази пропаганда на онова недоразумение отвъд океана! Цял свят страда от него, а да не говорим за Европа, където и ние се причисляваме!Коментиран от #17
15:19 19.02.2022
13 Българка
Коментиран от #21, #31, #42, #62, #80
15:19 19.02.2022
14 Тоа
До коментар #3 от "Тоа кога ли ше увисне на ченгела😂😂":
така ще ви насмете ,че няма да можете да станете от стола да отидете да загасите лампата,фашаги!15:20 19.02.2022
15 GnG
Той държи на ДАДЕНАТА ДУМА от северно-американците, че НАТО няма да "приема" членовете на бившия Варшавски договор в структурата си !
България няма нужда от северно-американските ВОЕННИ бази в България, както и Япония, както и още много други държави !
15:21 19.02.2022
16 Онзи
Какви голове бе, малкият руски леприкон го играе на блъфове. Плаши кучетата със салам.
Коментиран от #22, #53
15:21 19.02.2022
17 Българка
До коментар #12 от "Е и":
Руските войски не са си на територията. Беларус е друга държава, под ръководството на друг диктатор. Донбас и Донецк са част от Украйна, Крим е агресивно завоюван и анексиран , но не е признат официално за руски. По тая логика ти сигурно се чувстваш на руска земя след прехласването пред руската мечкаКоментиран от #20, #26, #67
15:24 19.02.2022
18 Ха ха ха ха ха
До коментар #1 от "не съм чел статията":
Бедна, бедна, колко да е бедна? Не. Епо бедна аот европейчетата от ЕС!15:25 19.02.2022
19 Хелзинки
15:28 19.02.2022
20 Е и
До коментар #17 от "Българка":
Нападнали са Беларус ли? Що ли? Насила ли са там? Като идват в България части на други държави, по различно ли е? За Крим защо няма значение населението какво се чувства? А слушаме пак пропаганда! Ако утре кажат, че сме Турци, а ние се чувстваме Българи, кое е правилното? Както казах, ползвайте това на раменете си по предназначение!Коментиран от #39
15:34 19.02.2022
21 Бамбука
До коментар #13 от "Българка":
Военните действия срещу Украйна са повече за вътрешно политическа руска употреба. Залога е голям. Независима Украйна е проблем. Това е крачка напред към демокрацията за целия регион - Беларус, Молдова днес, утре за редица бивши руски сателити, във вътрешен план за над 150 народностни групи. И Украйна е много по-малкия проблем от утрешните желания на Китай. А, това "утре" може да бъде наистина утре във връзка с желанията и потребностите в икономически план на Китай.Коментиран от #23, #25, #64
15:36 19.02.2022
22 GnG
До коментар #16 от "Онзи":
След, като си толкова ербап, ходи се бий срещу руснаците !Защо България не е обявила война на Русия през Втората световна война ?!
"Защото българският цар Борис III напълно разбира, че народът му няма да тръгне да воюва срещу руснаците. Доброто отношение към Русия е било в кръвта на българите още от времето на Освободителната война 1877-1878 гг., когато руснаците и българите заедно проливат кръв на Шипка. Затова решението за влизане на страната във война със СССР би предизвикало масови протести и възмущение сред българите и биха довели до истински хаос."
Коментиран от #27, #77
15:38 19.02.2022
23 Българка
До коментар #21 от "Бамбука":
Логиката ти е много опасна. Като какви се определят много от групировката ДПС , чийто лидер е смайка-родина Турция?Коментиран от #28, #33
15:39 19.02.2022
24 Иванушка
15:39 19.02.2022
25 Ха ха ха ха ха
До коментар #21 от "Бамбука":
Можеш ли да посочиш къде по света има демокрация? И знаеш ли в каква система живее света?15:42 19.02.2022
26 Ха ха ха ха ха
До коментар #17 от "Българка":
Браво, много си умна ха ха ха Колко клетки имаш? "Една? :))))15:47 19.02.2022
27 Онзи
До коментар #22 от "GnG":
Ти не си извадка на българския народ , няма как и да си защото България е демокрация.Второ не си познаваш историята ама хич, България влиза в хватката на комунизма защото шепа продажници финансирани от русия правят преврат.
Трето ако се поинтересуваш ще видиш ,че в един момент когато руснаците са решили ,че сме тяхна васална територия българите, истинските родолюбци са скочили и са защитили земите ни от руският ботуш.
Ако не си чувал си изтървал Добричката епопея и велики имена от нашата история като Иван Колев , Тодор Кантарджиев и Стефан Тошев.
Коментиран от #41, #57
15:50 19.02.2022
28 Бамбука
До коментар #23 от "Българка":
За какви групировки говорим ? ДПС няма нищо общо с интересите на българските турци. Създадена от апарата от преди 89 г., след послушно линията, ползва се от финансовите ресурси на капиталите, икономическата и политика е отново линия на послушанието за което ги държат в политическото пространство. кои са били "приятелите" или по-точно съдружниците на това движение и преди и днес ?15:51 19.02.2022
29 Морски
Коментиран от #38
15:55 19.02.2022
30 Нас не догонят
15:55 19.02.2022
31 Морски
До коментар #13 от "Българка":
Госпожо не ви е силната черта външната политика,ограничете се до национално ниво. Добре коментирате и анализирате случващото се в България... но дотам.16:01 19.02.2022
32 Е .И
Коментиран от #35
16:02 19.02.2022
33 Тоалетна хартия
До коментар #23 от "Българка":
На дпс майката е туркия, но бащата е Русия!!!16:08 19.02.2022
34 УСА боклук
16:09 19.02.2022
35 И кой
До коментар #32 от "Е .И":
каза, че ще превземат Украйна? Видно задал си си въпрос, отговорил си си до някъде и не си извлякъл правилният извод! Всичко е една САЩ пропаганда! Най големият страх на САЩ е, Русия някой ден да не е член на Европейският съюз! Глупака в случаят не е САЩ и Русия, а Европа, защото я водят с манипулации и пропаганда и я съсипват икономически!16:09 19.02.2022
36 Taka si e
16:09 19.02.2022
37 Уда
16:13 19.02.2022
38 Бамбука
До коментар #29 от "Морски":
Един реален сценарий би бил признаване на териториалната цялост на Украйна не само деюре, но и де факто, сключване на търговски договори между Русия и Украйна и развитие на тясно финансово и икономическо сътрудничество между страните. Имат предишен опит, има предпоставки. Просто обръщане на днешното военно напрежение, във взаимно изгодно сътрудничество.Коментиран от #43
16:15 19.02.2022
39 Taka si e
До коментар #20 от "Е и":
Да си си задал въпроса що погърчването, потурчванетто, помакедончването, поевропеичването са толкова успешни в БГ? Щото не сме народ а мърша, Ботев го е разбрал и Левски също. Единствено ние не сме се освободили сами, а сме чакали Русия да води война, че да ни направи държава, а за пореден път сме във военен съюз, който се гласи отново да я напада.16:16 19.02.2022
40 От страни
16:19 19.02.2022
41 Taka si e
До коментар #27 от "Онзи":
Ти нормален ли си? Ако не сме влезли в т.н. хватка на комунизма" сега територията на България щеше да е 1/3 благодарение на лубимите ти англичани. Това са искали да направят на страна загубила войната. Сталин е спасил това което имаме днес. Взели са Македония, която Хитлер е върнал, но това е щото сърбите са били от победителите. До 1985 г. България плаща репарации за участието си във ВСВ на страната на Германия.Коментиран от #56
16:21 19.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Морски
До коментар #38 от "Бамбука":
Съгласен съм абсолютно,и много ми се иска тъкмо така да се развият нещата,но поне за мен това е малко вероятно.16:23 19.02.2022
44 Марков
До коментар #4 от "ЧОКИ":
Подкрепям! Но за съжаление подписалите от запада постепенно си отидоха от този свят, а с тях като че ли взеха и подписаното. Та алцха-мера ни пил, ни ял, сега прави каквото си иска. А Горбачов се е скрил и мълчи16:23 19.02.2022
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 666
До коментар #45 от "Бъди сигурна...":
не коментирай Кравария,там знаем,че глада ги е подгонил,беднотия,просия,спящи хора под мостове и приюти,темата е за могъщата РФ16:35 19.02.2022
48 Taka si e
До коментар #45 от "Бъди сигурна...":
Я кажи за Европа и България, че като гледам какви са ценитре на ток, бензин, газ, храна, жилища и каква инфлация е в момента, с прогноза за още по-голяма и като гледам какви ни управляват, май ще е най добре да емигрираме в Северна Корея. Стига си гледал в чуждата паница, виж си твойта.16:36 19.02.2022
49 И всеки гол..
Коментиран от #55, #66
16:36 19.02.2022
50 от ан
16:38 19.02.2022
51 tato
16:38 19.02.2022
52 Корекция
До коментар #10 от "гост":
Третата ти точка не е изпълнена. Въпреки желанието на сащ, Русия НЕ е унищожена.16:39 19.02.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Когато
До коментар #49 от "И всеки гол..":
не ползваш това на раменете, създаваш такава боза!16:45 19.02.2022
56 И не само
До коментар #41 от "Taka si e":
Като загубила войната (ВСВ), България се задължава да предоставя оттока по долното течение на Струма и Места на Гърция за 100 години и няма право да строи големи язовири събиращи водите от Рила и Пирин. Затова на тези реки има два огромни язовира в Гърция, колкото яз. Искър (вижте ги на картата) и тук ядете гръцки домати, краставици, марули и каквото още се сетите. Там се полива целогодишно, докато тук СДС арите унищожиха поливното (а и останалото) земеделие.16:54 19.02.2022
57 GnG
До коментар #27 от "Онзи":
"Ти не си извадка на българския народ , няма как и да си защото България е демокрация."- В България само Иван Костов и Вие, ли сте "представителната домокрация" ?! :)
"Управлението на Иван Костов ограби България с 26 милиарда лева" - публикация в интернет
"Второ не си познаваш историята ама хич, България влиза в хватката на комунизма защото шепа продажници финансирани от русия правят преврат."
- Не е ясно какво щеше да се случи с България, като съюзник на Германия и какви репарации щеше да ИМА ОЩЕ да плаща !
"Трето ако се поинтересуваш ще видиш ,че в един момент когато руснаците са решили ,че сме тяхна васална територия българите, истинските родолюбци са скочили и са защитили земите ни от руският ботуш.
Ако не си чувал си изтървал Добричката епопея и велики имена от нашата история като Иван Колев , Тодор Кантарджиев и Стефан Тошев."
- Ако не знаете ние сме атакували Румъния да си върнем земите отстъпени на Румъния от нас, според подписания от България Букурещки договор, а Русия е била просто СЪЮЗНИК на Румъния !
Тогава Турция е била наш съюзник и заедно сме се сражавали срещу "братята" руснаци !
Не Ви ли звучи малко лицемерно да храните въодушевлението си с битките срещу тези, които ни помогнаха ОТНОВО да имаме държава ?!
За Ваша информация КЮРДИТЕ са 30 милиона и още нямат държава !
16:57 19.02.2022
58 НАЦИОНАЛИСТ
нато($ащ)-Т€РОРИ$ТИЧНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА циони$тит€!
СПЕШНО РЕФЕРЕНДУМ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ нато($ащ)!!!
БОГ ДА ПАЗИ СВЕТА ОТ циони$тит€- $ащ(нато),изра€л,британия,канада,ав$тралия...!
Коментиран от #72
16:57 19.02.2022
59 dimo
До коментар #6 от "Руснаците":
путн имитира сталин.само че като пукне няма да го турят в мавзолейКоментиран от #60
17:00 19.02.2022
60 Абе
До коментар #59 от "dimo":
Путин може да е всякакъв, но защитава интересите на Русия! А без Русия, САЩ щеше да е неконтролиран! Светът в този си вид, се нуждае от двуполюсен модел!17:04 19.02.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Дивуй
До коментар #13 от "Българка":
Ти да не си баба Илийца?17:08 19.02.2022
63 mi6osp
До коментар #2 от "Ии стига с тоа бе😁😂😂😂":
Абе в кое време живеете?Русия в момента има четвъртия по големина злато валутен запас в света, еквивалентен на 636 милиарда долара .
Само около 5-6 процента от него са в долари, основно специални права на тираж на МВФ. Русия не зависи от долара .
Коментиран от #71
17:08 19.02.2022
64 Дивуй
До коментар #21 от "Бамбука":
Айде стига с тоя Китай ,че сте смешни вече.17:11 19.02.2022
65 Свобода или смърт
17:18 19.02.2022
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Мира
До коментар #17 от "Българка":
Какво постоянно повтаряте като мантра: "Крим агресивно завоюван, Крим агресивно завоюван". И къде видяхте агресия, може ли да назовете, и къде за/воюване? НИТО АГРЕСИЯ ИМАШЕ, НИТО ВОЮВАНЕ! Свои при свои, най-мирно! Един народ...Коментиран от #70
18:07 19.02.2022
68 С меча по щита
Коментиран от #69
18:45 19.02.2022
69 А ти....
До коментар #68 от "С меча по щита":
Ти като четеш..разбираш ли нещо???, или само си губиш времето, като те чета какво си разбрал от четенето...😂😂😂19:22 19.02.2022
70 Уаауууу...
До коментар #67 от "Мира":
Страхотна логика..и аз по тоя начин искам да завоювам твоето сърце.19:24 19.02.2022
71 ??????????....
До коментар #63 от "mi6osp":
Да те питам???...ти имаш ли си понятие от икономика????...ако не защо пишеш???19:26 19.02.2022
72 Тц..тц..
До коментар #58 от "НАЦИОНАЛИСТ":
Кой те удари в главата???19:28 19.02.2022
73 мандръсю
23:25 19.02.2022
74 Сър Пичук
07:55 20.02.2022
75 1122
Коментиран от #76
16:18 20.02.2022
76 Сър Пичук
До коментар #75 от "1122":
Доказано е, че Русия е държавата с най-много войни в историята си, като повечето от тях са завоевателни или за запазване на завоеванията, като често са водили по 2, дори 3 войни едновременно. Те са единствената държава, изключвана от ОН (предшественика на ООН) за агресия.19:36 20.02.2022
77 Йо Несбьо
До коментар #22 от "GnG":
Истинската причина е, че България не е имала възможност да води такава война на територията на СССР. Нито танкове, нито БМП, нито достатъчно автомобили, камиони, артилерия... Българският войник е селско момче, довчера е пасал овцете и кравите, а днеска - давай в Русия...Отделно русофилите са много. Крайният резултат щеше да е катастрофа! Сблъсък с милионната месомелачка, въоръжена с танкове, оръдия, автомати, огнехвъргачки, мини... Радвайте се, че поне за това не псуваме СССР.
20:01 20.02.2022
78 Замислен
21:26 21.02.2022
79 Някой
09:42 24.02.2022
80 Този коментар е премахнат от модератор.