"Изборите в България засягат цяла Европа", пише швейцарският сайт SRF. "Путин не иска България да излезе от ЕС и НАТО, за него е важно тя да е слаба", пише DLF. Ето още коментари от чуждите медии за изборите в България:
"Изборите в България засягат цяла Европа", пише сайтът на Швейцарското радио и телевизия SRF. Авторката на статията Сара Новотни обяснява защо този вот има значение далеч извън границите на източноевропейската страна: "Защото този вот представлява и избор между Русия и Запада". България е член на ЕС, но почти в никоя друга европейска страна хората нямат толкова малко съчувствие към Украйна както в България, подчертава Новотни. Тя разяснява на читателите, че симпатиите на българите към Русия от една страна имат исторически корени. "България вижда Русия като освободител от турците", пише тя и продължава: "От друга страна езиците си приличат, азбуката им е еднаква. Но още по-логично е това обяснение: фактът, че в България има много руски пари (...) Изглежда правдоподобно и допускането, че Русия може да подкупва български политици."
Според очакванията няма да може да бъде сформирано ново правителство и така сегашното служебно правителство, което е смятано за проруско, ще остане по-дълго на власт. Но какво означава това за ЕС, пита Сара Новотни. "Редом до Унгария така България може да стане втората страна членка на ЕС, която да не принадлежи към стабилния фронт срещу Русия. Унгария продължава да купува руски газ и е против санкциите срещу Москва. В това отношение България е по-тиха, но в дългосрочен план позволява на Русия да задържи своя крак в ЕС", обяснява авторката.
"Може да има най-вече един победител - Русия"
И германските медии обръщат внимание на изборите в България. Зилке Хане пише за обществено-правната телевизия АРД, както и за сайта на радио Дойчландфунк (DLF) следното: "При вота на 2 октомври в България става дума и за бъдещите отношения с Русия. В последното правителство се скараха по темата. Отношението към Русия поляризира българското общество".
По-нататък авторката посочва, че политическият застой в България носи тревоги на българите: много от тях се питат как ще се справят през зимата на фона на високите цени на газа. Но и корупцията и шуробаджанащината си остават важни теми около изборите.
"Както изглежда от тези избори може да има най-вече един победител: И това е Русия", казва пред германската журналистка политоложката Геновева Петрова. "Целта на Путин не е България да напусне ЕС и НАТО и да се ориентира на Изток. На него му е важно друго: България, а и Унгария - цяла Централна и Източна Европа - да са членове на ЕС и НАТО. Но да са слаби членове. Това е най-добре за Путин. И според мен точно това правят и т.нар. проруски агенти в България. А най-висшестоящият от тях е президентът", казва политоложката пред DLF.
И "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) обръща внимание на изборите в България. В обширна статия под заглавие ""Газпром" ли ще спечели този път?" четем: "При тези четвърти поред избори за по-малко от две години се говори, че става дума и за това дали България се приближава до Путин, или се отдалечава от него". Авторът Михаел Мартенс продължава: "И някои посочват, че има и една партия, която всъщност участва в изборите, но името ѝ не е посочено в бюлетините. И това е "Газпром". Този прочит е преувеличен, защото в България няма мнозинство за напускане на ЕС или НАТО. Но в България - с нейните исторически, религиозни и езикови връзки с Русия - е силно оспорвано колко силно страната да се отдалечи от Москва.
"Радев упражнява повече власт, отколкото трябва"
Повечето партии осъдиха ясно нападението на Русия над Украйна. Но не всички се застъпват за това за Русия да има последици и не всички искат да се разграничат толкова ясно от Русия, както бившият премиер Кирил Петков, посочва още Михаел Мартенс.
"Ако след този вот в България не бъде сформирано правителство, в началото на 2023 в страната ще трябва да се проведат петите избори в рамките на само две години. А действителният победител от такова развитие би бил един мъж, който вече от дълго време упражнява в България повече власт, отколкото предвижда Конституцията за неговата служба: става дума за президента Румен Радев, бивш боен пилот от българската армия. Ако регулярното сформиране на правителство се провали, той има правото да сформира служебен кабинет, който да управлява до новите избори. В момента на власт е третото служебно правителство на Радев. Президентът назначава в служебните кабинети систематично свои последователи. И Кирил Петков, абсолвент на Харвард, влезе в политиката чрез Радев. Само че след това се еманципира от своя откривател", посочва Мартенс на страниците на ФАЦ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Теле
16:29 02.10.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 хелуин
Коментиран от #17
16:32 02.10.2022
4 SDEЧЕВ
Коментиран от #8
16:32 02.10.2022
5 факт
Коментиран от #14, #15, #28, #36
16:33 02.10.2022
6 Уточнение
16:35 02.10.2022
7 МирО
Българите знаят кой ги е освободил от турско робство, кой подписа "Санстефанска България" и
какво направиха с нея джендърчетата.
За англетата сме: Нива с картофи (Чарчел)
За франсетата сме: Външна Тоалетна (Педи десетина години с това ни сравниха)
За американците сме: ??? - те незнаят къде се намираме - жало - но факт.
Коментиран от #30, #57
16:36 02.10.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Еми
Коментиран от #18, #21, #66
16:38 02.10.2022
11 плюс минус
Когато бяхме 500 години под робство, западните тогава държави гледаха само и единствено своя си интерес.
Не че сега не е същото.
16:38 02.10.2022
12 Нане
16:38 02.10.2022
13 Българка
Коментиран от #24, #35, #40, #101
16:39 02.10.2022
14 Ами
До коментар #5 от "факт":
Затова от Козяк натискат за редовно правителство.16:39 02.10.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Много точна статия
Наистина ние всички превърнахме България в кочина, а погледнато отвън в абсолютно бунище.
И аз даже вече не обвинявам Путлер и русофилите в България, корупцията или абсолютно нефункциониращата държава. Аз обвинявам себе си!
От всеки от нас зависи да убеди поне един петоколонници на Путлер да не предава страната си и свободата.
От всеки един от нас зависи да посочва корупцията и некачествената работа на държавата.
Само от нас зависи нашето бъдеще.
Борбата продължава и ние ще спечелим!
Коментиран от #22, #32
16:39 02.10.2022
17 Българка
До коментар #3 от "хелуин":
Всички, които не гласуват и призовават за бойкот на изборния ден, ни подготвят празник на тиквите.16:40 02.10.2022
18 Прос
До коментар #10 от "Еми":
Ама умен !16:40 02.10.2022
19 няма лошо
16:40 02.10.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Българка
До коментар #10 от "Еми":
Не бъркай русофилството с путинофилството!Коментиран от #39
16:41 02.10.2022
22 Ще спечелиш
До коментар #16 от "Много точна статия":
Дедов :))))16:41 02.10.2022
23 Бегай !
16:41 02.10.2022
24 Теле
До коментар #13 от "Българка":
Теб кой те изпусна от краварника16:42 02.10.2022
25 !!!?
16:43 02.10.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Софиянец
16:43 02.10.2022
28 Значи да си мишкуваме казваш
До коментар #5 от "факт":
И как това е по-добре за страната?Да не дадем оръжие и да оставим Путлер да приключи с Украйна и да се залепи на нашата граница. После ти ли ще го срещаш на фронта, или Копейкин.
Да оставим лодкаджии да подписват договори за милярди от нашите пари по "немската схема" без контрол от парламента. Да не можем да приемем нито един закон и да пропуснем стратегически цели на България, за който работим от десетилетия. Да оставим на децата си същата кочина, в която израснахме ние?
Обясни ми как това е по-добре. Готов съм за дискусия
Коментиран от #38, #51, #86
16:44 02.10.2022
29 Рошко
16:45 02.10.2022
30 !!!?
До коментар #7 от "МирО":
Тебе Путин ли те освободил бе Аланкоуло !!!?Коментиран от #41, #52
16:45 02.10.2022
31 е да
16:46 02.10.2022
32 Рошко
До коментар #16 от "Много точна статия":
Кои вие?да не си и ти депутутуруткаКоментиран от #42
16:47 02.10.2022
33 ежко
Кирето е курсист на харвартски курсове, не е завършил там!
16:48 02.10.2022
34 ха ха
16:49 02.10.2022
35 Рошко
До коментар #13 от "Българка":
Само да имаше такава бюлетина, пък ти да видиш. Соц измислени агенции пасти да ядат16:49 02.10.2022
36 Да, ама не...
До коментар #5 от "факт":
Теб най много те тревожи да не би Б ългария да вземе, че да обърне гръб на Русия. Ами то и бъдещето на Русия е много неясно, да не казвам несигурно. За пореден път ли трябва да подлрепяме губещата формация?16:49 02.10.2022
37 Написа ли сте
Путин не иска България да излезе от ЕС и НАТО, за него е важно тя да е слаба
16:50 02.10.2022
38 факт
До коментар #28 от "Значи да си мишкуваме казваш":
И защо ще мишкуваме? Просто няма да се месим там, където не ни е работа. Не е работа на България да въоръжава и подкрепя която и да е от двете страни в конфликта. Не е работа на България да внася отровното украинско зърно, слънчоглед и царевица от Украйна, за да я подпомага финансово. Нямаме работа в еврозоната, защото нямаме пари да се наредим на софрата на богатите, а когато сиромах се нареди на софрата на богатите, обикновено той плаща сметката. Бедни сме, без армия, без работеща икономика, къде да се врем между шамарите? Ей, ама много ястреби са се извъдили у нас, затова работливите врабчета някъде изчезнаха.Коментиран от #45, #50
16:50 02.10.2022
39 Абе
До коментар #21 от "Българка":
Сега на истината не може да се пребориш.Факта си е факт.80 процента от българите обичат Русия .Останалите 20 процента са ей такива като тебе.Израснали по времето на ЕС. Със размътени мозъци .По моето време не растяхме със джендърски настройки.Жените бяха жени,а мъжете мъже.Антируската пропаганда хваща ей такива като тебе.Коментиран от #82
16:52 02.10.2022
40 ИСТИНА
До коментар #13 от "Българка":
АБСОЛЮТНО ТЕ ПОДКРЕПЯМ!!!!!!!!!!!!!16:53 02.10.2022
41 Не,!Него Копейкин
До коментар #30 от "!!!?":
Го е освободил!Жалкото,че Копейката се очертава пета,шеста политическа сила и Копейка няма да може отново да ни освободи отново!!!И да препреоснове България!16:53 02.10.2022
42 Незнам какво значи
До коментар #32 от "Рошко":
"депотурурутка" но сигурно не съм.Имам предвид ние - гражданите на Република България.
Хората, който всеки ден от живота си прекарваме в тази страна. Имам предвид мен и теб
16:53 02.10.2022
43 Матей преображенски
16:53 02.10.2022
44 Урюрвкос
16:54 02.10.2022
45 Къде ги тия 80%
До коментар #38 от "факт":
Бе kreтъен?Коя проруска партия има 80%.?16:56 02.10.2022
46 случаен
Коментиран от #88
16:58 02.10.2022
47 пье шу
16:59 02.10.2022
48 Реалист
Коментиран от #59
17:00 02.10.2022
49 Както винаги
17:01 02.10.2022
50 Харесва ли ти или не
До коментар #38 от "факт":
Ние вече сме замесени и то, не по наша воля.Диктатора от Москва ни обяви за вражеска държава и ни заплаши с ядрено оръжие. Той постави ултиматум преди нахлуването си в Украйна и поиска излизане на България от НАТО. Пак той ни спря газа и така атакува пряко нашата икономика.
От това следва, че въоръжавайки Украйна ние пряко защитаваме националната си сигурност и икономика. Противното е равно на капитулация и колонизация. Путлер ни нападна, не ние него. И никакво снижаване няма да промени неговите планове за нас.
Житото от Украйна минава транзит през България и отива за най-бедните страни в Африка, за да не умрат от глад милиони хора.
Лева е вързан за еврото от въвеждането на валутния борд у нас. Смяната на валутата е по-скоро формален акт от тази гледна точка. Минаването към еврото, обаче ще доведе до по силен контрол върху банките и случаи като КТБ ще станат много по-трудно!
Коментиран от #80
17:02 02.10.2022
51 случаен
До коментар #28 от "Значи да си мишкуваме казваш":
щот сега подлогите на сащ не подписват,идиот ли стеКоментиран от #62
17:03 02.10.2022
52 случаен
До коментар #30 от "!!!?":
ще ще,иде17:04 02.10.2022
53 Кико
17:06 02.10.2022
54 Не гласуваш
17:07 02.10.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Гост
17:07 02.10.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Гост
17:09 02.10.2022
59 Ние сме мъдър народ
До коментар #48 от "Реалист":
Но беден. И какво му е мъдрото тогава?17:09 02.10.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Ученият котка
17:11 02.10.2022
62 Може и да съм
До коментар #51 от "случаен":
Идиот. Нали за това водим дискусия тук. Аз приемам, че мога и да граша.Да видим - ако тези сегашните бяха марионетки на САЩ, както казваш ти, защо тогава не подписват?
Вече имаме решение на парламента за оказване на военно-техническа помощ, така че не би трябвало да е проблем.
По мое мнение има два варианта:
1. Не искат да вземат такова решение без деиствашт парламент за да не дестабилизират държавата преди избори.
2. Отказват да подпомогнат Украйна защото всъщност подкрепят Путлер.
И двата случая изключват намеса на САЩ, но може би ти имаш друг прочит на нещата. Ще се радвам да го чуя.
Притеснителното в ситуацията за мен е поканването на Миърофанова на празненствата по случай 6-то септември и неистовото желание на новия кабинет да преговаря с Газпром.
Това ме кара да клоня към вариант 2. Но как смяташ ти?
Коментиран от #122
17:15 02.10.2022
63 Перо
17:17 02.10.2022
64 Ученият котка
Коментиран от #67
17:17 02.10.2022
65 Каквито и да са резултатите от...
17:19 02.10.2022
66 Ами
До коментар #10 от "Еми":
Права си,моме!Българина отказа да носи маска/едно елементарно действие в собствена защита и с грижа за другите/и понеже е голям тарикат! и не слуша никого, скоропостижно умряха 40 000 души,което е един средно голям град!И в същото време,лицемери като Копейкин,плачат, че България по време на "демокрацията" се стопила!Що за тъпоумие и безотговорност!И затова елементарния българин,ни повече,ни по-малко, принуждава и останалите да живеят в бедна,мръсна и обрулена държава и да мечтае за някакъв"руски мир"!Е няма по-жалко,безотговорно и безчувствено племе!17:20 02.10.2022
67 Русия вече никъде
До коментар #64 от "Ученият котка":
Не може да бъде допусната.Те започнаха война в Европа.
Нападнаха съседна страна и анексираха територии от нея. Заплашиха ни сатомно оръжие.
Не, за Русия има само един път оттук насетне - обратно в Сибир и пълна изолация.
Коментиран от #89
17:21 02.10.2022
68 Перо
Коментиран от #74
17:21 02.10.2022
69 Навалний
17:24 02.10.2022
70 О пак ли Дойче веле
17:26 02.10.2022
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Ицо
17:27 02.10.2022
73 Ученият котка
Коментиран от #79, #92
17:28 02.10.2022
74 Ти и вярвайте ли
До коментар #68 от "Перо":
Искаш да денацифицират сега?Ставате жалки. Ако имаш различно мнение - изложи го тук. Обоснови го, защити го.
Лесно е да обиждаш различните, докато си пиеш ракия в мазето.
Но нека да те питам, когато излезеш в чужбина и кажеш, че си българин и всички почнат да те гледат като циганин, как се чувстваш тогава?
Защото това е мнението на хората за нас - страхливи, подли, крадливи цигани.
И вместо да поправим това, ти атакуваш евреите, който незнам какво са ти направили.
Една от малкото добри постъпки на България е спасяването на евреите през ВСВ, но май не благодарение на хора като теб.
Коментиран от #94
17:28 02.10.2022
75 ГРАД КОЗЛОДУЙ
излез гласувай по СЪВЕСТ не други да решават СЪДБИТЕ ВИ
17:28 02.10.2022
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Ученият котка
17:30 02.10.2022
78 Плашимир
Коментиран от #81
17:33 02.10.2022
79 Русия е съсипана държава
До коментар #73 от "Ученият котка":
Те не само това унищожиха, но и всичко останало. Дори и децата им бягат в "скапаната" Европа, защото искат да живеят нормален живот.Никой не бяха към Русия.
Освен тяхната армия.
Русия ни пороби и 200 години при еня историята ни, защото който контролира миналото - контролира бъдещето, нали.
Те ти втълпиха, че са те освободили. Че сме братя-славяни и всички други глупости.
Но усложливо забравиха да ти кажат колко пари източиха за 200г. Колко робски данък събраха и колко престъпления извършиха.
Даже и сега има хора, които защитават комунизма и това, което Путлер прави в Украйна.
Даже и сега те контролират мисленето ни, идеите ни, бъдещето ни.
Но стига. Нека заедно да намерим истината. Може би аз греша. Ще видим
17:35 02.10.2022
80 Офффф
До коментар #50 от "Харесва ли ти или не":
Смяната на валутата означава да плащаш дълговете на Западняците. И ти на това казваш формален акт ха ха ха.Покажи ми една държава от Западна Европа на която дълга й не надвишава 100% от БВП.
И знаеш ли какво означава, когато външния дълг на дадена държава надвишава 40% от БВП? А знаеш ли какво означава, когато външния дълг на дадена държава надвишава 100% от БВП?
Коментиран от #87
17:37 02.10.2022
81 Като не му дреме за нас
До коментар #78 от "Плашимир":
Защо инвестира стотици милиони в пропагандни канали в Европа всяка година?Защо иска България да излезе от НАТО? Защо ме заплашва с тотално ядрено унищожение?
Грешиш! На нас не ни дреме за Русия.
И ако Путлер се завърне в Сибир няма да има проблем с нас.
Не ние го нападаме и не ние го заплашваме с ядрени ракети.
Няма да те оставя да изопачаваш истината.
Този комунистически Орион не работи при мен.
Върнете се в Сибир и спасете милиони хора. Няма път напред за вас
Коментиран от #83, #85
17:40 02.10.2022
82 Абе
До коментар #39 от "Абе":
Ти откъде знаеш,бе прошляк,как мислим ние,които ядохме попарата на руските господари и комунизма,че говориш от наше име?!Няма по-омразна държава от Просия за грамотните и мислещи българи!Пък и както ще да се нарича тя-Руска империя,СССР или РФ!Не си уважавате революционерите,дали живота си за самостоятелна държава!Необяснимата ви любов към ватниците, ви прави позор за страната и срам за нацията!Бог да се смили над продажните ви,бедни душици!!
17:42 02.10.2022
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Смерш
17:46 02.10.2022
85 Плашимир
До коментар #81 от "Като не му дреме за нас":
Типично ултраНадсиско изказване срещу нормални хора. Разделяш нещата на айрици и всички останали. Как определи кой да ходи къде?!17:50 02.10.2022
86 Абе
До коментар #28 от "Значи да си мишкуваме казваш":
големи глупости драскаш! Какви помощи, кой ще ти се лепи на границата, нещо си тотално объркан от пропагандата по медиите! Полезно ще е да намалиш четенето и да увеличиш мисленето!Коментиран от #91
17:50 02.10.2022
87 Какво означава дълг над
До коментар #80 от "Офффф":
100% и какво те притеснява, ако е изхарчен за увеличаване на БВП?Инвестициите и образованието са много по-полезни в дългосрочен период от ниския дълг. Виж фактите - западноевропейските държави имат по добри условия на живот, живеят по дълго, пътуват повече, получават повече, произвеждат повече, имат по добро здравеопазване, училища, университети. Абе всичко.
Какво имаме ние - нисък дълг. Държава на хартия, нито един университет в първите 500, скапано здравеопазване, кретаща икономика, никакви иновации, миграция в посока запад!
Струва ли си това ниския дълг ?
И пак ти казвам лева е вързан за еврото. Когато курса на еврото потъва и лева потъва. Само че ние нямаме дума в централната банка нали.
Коментиран от #100
17:51 02.10.2022
88 Абе
До коментар #46 от "случаен":
Случайник!Как точно те ограбва ЕС?!Като ти налива милиарди за пътища,газопровод,саниране и каквото се сетиш ли?!Това,че голяма част от средствата се крадат от бившите комунисти,сегашни новоизлюпени "капиталисти",какво ти е виновен Запада?!Справка,за това,кои са новите капиталисти:да беше гледал вчера в НДК, кои присъстваха на откриването на интерконектора!Така,че не ни занимавай с глупостите си!Коментиран от #90
17:51 02.10.2022
89 А сега
До коментар #67 от "Русия вече никъде":
остава и да се замислиш защо! Не е трудно! Пробвай!Коментиран от #93
17:53 02.10.2022
90 А ти
До коментар #88 от "Абе":
колко милиарда вноска даваш на ЕС? И кои са тези комунисти, дето все ви преследват?Коментиран от #96
17:55 02.10.2022
91 Може и да съм объркан
До коментар #86 от "Абе":
Но ми се струва, че Путлер нахлу в Украйна и анексира част от територията и.Същия този постави ултиматум на България да излезе от НАТО. Същия ни спря газа и атакува икономиката ни. Но може и да съм се объркала. Може да не е вярно.
Та като приключи Путлер с Украйна, кои са следващите държави на пътя му? Или ние сме им по-братя от украинците ?
Оставям чисто моралния аспект на страна и ти казвам пак - подкрепата за Украйна е въпрос на национална сигурност. Или ти смяташ, че ще сме по-сигурно с диктатора на нашата граница. Ако е така, защо смяташ така?
Коментиран от #95
17:56 02.10.2022
92 Брей,брей
До коментар #73 от "Ученият котка":
Айде,бе!Сериозно ли говориш тези небивалици!17:57 02.10.2022
93 Ами кажи направо
До коментар #89 от "А сега":
Стига подхвърляния и недомлъвки. Живеем в свободна страна и няма проблем да изразиш мнението си. Кажи откровено какво смяташ и аз ще го коментирам.А иначе , аз винаги съм готов да се замисля и това, което съм написал е резултата.
Коментиран от #97
17:59 02.10.2022
94 Офффф
До коментар #74 от "Ти и вярвайте ли":
Според мен не си прав! В чужбина (Западна Европа визирам) хората са напомпени със самочувствие, но без покритие. Високият им стандарт преди се дължеше на кражби, източване на ресурсите на цял еди континент.. От там и идва самочувствието. Също като нашите т. н. мутри от зората на прехода. Висок стандарт и гледаха от високо... примерно един инженер.И по умни и образовани сме много повече от западняците. Поне тези учили преди 1989г.Школата ни от преди 1989г (визирам школата на соц. лагера+ на Франция-една и съща беше ) е все призната за най-добра. Сега вече образованието ни го направиха като това на Запад и САЩ. Дали сега ще учиш в УНСС или в Оксфорд.... е все тая. Разлика никаква. И от едното място и от другото се излиза гл.... к.
Коментиран от #99
17:59 02.10.2022
95 Абе
До коментар #91 от "Може и да съм объркан":
както казах, намали четенето и увеличи мисленето!Ти къде беше като Путин стотици пъти казваше да се спазват Минските споразумения и да се спрат бомбардировките? Не съм те чул да си критична? И къде видя, че целта е Украйна? Освен, че така пишат на блеещите! Но фактите покзават, че целта е източна Украйна и никой не го интересува натам! И моля ти се не на мен глупостите за "помощ"! Трябва човек да е тотален глупак, да си мисли, че с оръжие се помага! Оръжието има една функция! Да убива! Стига четяхте глупости, а гледайте кой какво прави и мислете!
18:04 02.10.2022
96 Абе
До коментар #90 от "А ти":
Човече!Иди си прегледай зрението и мозъка!Не си добре, щом ми задаваш такива въпроси!Коментиран от #98
18:05 02.10.2022
97 Ами замисли се тогава
До коментар #93 от "Ами кажи направо":
Какви недомлъвки на случващото се? Ако си гладал кой какво е правил, нямаше да тиражираш пропагандата която четеш!Коментиран от #102
18:06 02.10.2022
98 И що
До коментар #96 от "Абе":
Колко ни е вноската и колко сме получили! Не е страшна истината! И не е за преглеждане!18:07 02.10.2022
99 Как точно източват ресурси
До коментар #94 от "Офффф":
Смяташ ли наистина, че Германия е от ранга и силата на Китай, че да източва ресурсите им. Не е.Германия разчита на силно образование и иновации и така изпреварва Китай понпройзводителност. Това не е кражба, а правилна стратегия.
Китай от своя страна залага на евтин труд и един милиард работници за да се състезава.
Осигурявайки добър стандарт на живот Германия, Франция, САЩ и т.н. привличат още повече добри специалисти и така дърпат още по напред.
Виждаш, че всички иновации идват от тези държави, а Китай ги копира и се опитва да ги произвежда евтино. А руснаците направо крадът перални 😂
Обиколих половин Европа и когато се прибрах и кацнах в София, все едно кацнах в Могадишу.
И го казвам с огорчение. И за това пиша тук. Опитвам се да убедя повече хора в това. А ако не съм прав - да открия истината.
18:08 02.10.2022
100 Офффф
До коментар #87 от "Какво означава дълг над":
Единствено съм съгласна с теб за това, че лева е вързан за еврото. Според мен валутния борд си свърши работа и вече не ни е нужен.Но за останалото.... ами при нас 100% дълг от БВП, означава, че държавата е фалирала.
Колкото до университетите.... Писах по темата в предходния ми коментар. Там можеш да прочетеш мнението ми.
Тук ще допълня, че ако аз контролирам световните СМИ и някои институции, мога да класира в първата тройка, които си искаш университети.
Разберете, че нашето образование беше на светлинни години пред това на западняците. Нито Кеймбридж, нито Харвард, Оксфорд или още, което си избереш можеше да бъде сравнено с нашето...
Коментиран от #103
18:09 02.10.2022
101 Крава
До коментар #13 от "Българка":
съм.18:12 02.10.2022
102 Нищо не риражирам
До коментар #97 от "Ами замисли се тогава":
Казвам ти своето мнение и съм готов да чуя твоето.И да , не обичам недомлъвки, защото сега аз трябва да интерпретирам думите ти, да знам ти какво си гледал и слушал, да чета мисли. Смяташ ли, че съм способен на това?
Кажи си тезата и аргументите открито, а аз ще ти кажа своите. Живеем в свободна държава. Няма страшно да имаш мнение. Тука не е Русия и няма да те пратят в затвора.
Коментиран от #104
18:12 02.10.2022
103 100 % дълг не означава фалит
До коментар #100 от "Офффф":
Например, ако си купиш апартамент твоя дълг ще е 10 х от годишния ти дооход, но ти няма да фалираш. Невъзможността да обслужваш дълга си означава фалит.А ако инвестираш дълга правилно, това може да доведе до увеличаване на БВП и бързото му изплащане. Още по-важно може да повиши качеството на живот, инова циите и т.н.
Дългът сам по себе си не е важен. Важното е как го инвестираш. Ако с парите си купим по 10 л. ракия на човек, това може би е лоша инвестиция 😂
Така че аз от дълг не се боя, боя се от лошо управление на парите ми.
По въпроса за образованието прочетох коментара ти и не съм съгласен.
Първо не вярвам, че класацията е нагласена и второ не вярвам, че през комунизма е било по-добро. Нашето образование е абсолютен смях.
Дори и началното и основното. Например в този сайт още виждам хора, който смятат, че през 1878 Русия ни освобождава. Даже и статуята на руския конник си стои пред парламента.
Образованието ни и сега и през комунизма си е било пълна дупка. Просто през комунизма не е имало с кого да се конкурираме. Освен с крадящите перални руснаци, разбира се.
Коментиран от #106
18:23 02.10.2022
104 Ами да
До коментар #102 от "Нищо не риражирам":
започнем тогава как и защо стана тази война? После да видим, защо това стана най важната война?Коментиран от #105
18:35 02.10.2022
105 Войната започна с
До коментар #104 от "Ами да":
Нахлуването на руснаците в Украйна.Формалните причини бяха - неизпълнението на ултиматума на Путин към Украйна и НАТО.
Най важната война стана поради това, че е в Европа, на границата на НАТО, че е замесена ядрена държава, която ни плаши с тотално унищожение и поради гореспоменатия ултиматум, който недвусмислено показва, че Русия няма да спре.
Какви са твойте виждания по въпроса?
Коментиран от #109
18:41 02.10.2022
106 Офффф
До коментар #103 от "100 % дълг не означава фалит":
За дълга... 100% означава, че живееш на вересия. Теглиш нов дълг за да покривяаш. Знаеш ли колко трилиони са дълговете на ЕС? Разбирай западняците.Знаеш ли, че през късната есен на 2019г централните банки изпаднаха в паника в опит да спасят фалиралата банкова система с огромна ликвидност? И тогава пуснаха ковид. Или вярваш, че наистина ковид е от прилепите в Китай? :) Никога в историята не е имало глобална дългова криза от такъв мащаб. И до тук ни доведе Западния свят. Достатъчно е да погледнеш дълговете им. В момента никой не може да предвиди какво ще се случи..Колкото до образованието... Такава е статистиката. И това е признато от Западняци... Наистина школата в соц. лагера + Франция е била единична и на светлинни години пред школата на Западния свят. А стандарта ни беше по нисък, тъй като не сме живели от кражби. За разлика от Западния свят, който живееше на гърба на цял един континент-Африка. Намери в нета срещата на хора от световния хайлайф, които разбират от пари... от сорта на инвест.посредници на ротшилдите, от март месец тази година в Париж и ще видиш какво се говори там. Че Путин ще стигне до края.... Че Африка помни зверствата на Западна Европа... Че Африка знае, че единствена Русия и е помагала и пр...
Коментиран от #107, #108, #110
18:45 02.10.2022
107 Офффф
До коментар #106 от "Офффф":
Извинявам се:)Школата в соц. лагера+Франция е била идентична.18:50 02.10.2022
108 Много теми смесваш на ввднъж
До коментар #106 от "Офффф":
Няма да ми стигне мястото, но да започваме:Първо "запада включва и нас!
Да имаш дълг е нормално, особено ако целта ти е да инвестираш. Помисли колко хора са способни да си купят жилище със спестявания и колко време ще им отнеме. Същото важи и за държавите. А ако дълга е добре инвестиран и води до увеличаване на БВП, по някое време няма да се нуждаеш да "рефинансират" защото ще си станал по богат.
От друга страна ако източиш КТБ и откраднеш парите ще си по беден без да постигнеш увеличаване на БВП, което ще доведе до това да трябва да емитираш дълг за да поддържаш дори сегашното си ниво.
Западните банки изпаднаха и ще изпадат в "паника" при всяка криза, която застрашава икономиката. Както виждаш и сега повишават масово основния лихвен процент за да се борят с инфлацията. Това им е работата и поради цикличността на икономиката или лошите инвестиции такива кризи винаги ще има. Така работи света. Хората са свободни и поради това предприемат понякога необмислени решения. Това води до кризи. И това не се отнася само до икономиката.
Съмнявам се, ще банките са пуснали ковид. Всички материали, които съм видял сочат Китай, но ако имаш доказателства за твърдението си, с удоволствие ще ги коментирам.
За образованието - незнам коя статистика цитираш. Факта е, че нашите ученици са на последните места в Европа, че мого са и технически и функционално неграмотни, че в главите им се набиват приказки и митове или напълно безполезна информация, докато в същото време н
Коментиран от #112
19:06 02.10.2022
109 Говориш глупости
До коментар #105 от "Войната започна с":
Нахлуването и войната са следствие, а не причини, както те облъчват! Огледай се за причините! Иначе е безсмислено да коментираме глупости, които не кореспондират със случилото се!Коментиран от #111
19:14 02.10.2022
110 Продължение
До коментар #106 от "Офффф":
Не са способни да управляват парите си, да инвестират или дори да преговарят за заплатата си. Много са ощетени.През комунизма е било още по зле. Представи си как учиш Марксистка икономика - всички знаят, че не работи, но продължават.
А и какви иновации произведе комунизма.
Те и сега руснаците крадоперални. Представи си тогава.
А финала ми звучи като руска пропаганда. Незнам какво искаш да коментирам там. И Хитлер е говорил точно същото.
19:16 02.10.2022
111 Ами кажи ги
До коментар #109 от "Говориш глупости":
Най-сетне. Къде да се огледам. Наляво, надясно. Що за теза е това.Аз ти казвам своя прочит.
Кажи ми с кое не си съгласен и какъв е твоя прочит на историята?
Напиши тезата си. Огледай се не значи нищо. Всеки може да го каже за всичко.
Коментиран от #113
19:20 02.10.2022
112 Офффф
До коментар #108 от "Много теми смесваш на ввднъж":
Още не осъзнавате, че света е на ръба на пропастта. И до тая пропаст ни доведоха банкстерите (съществото от Джекил) на които банкстери служат върхушката на ЕС, както и правителството на САЩ ...Навярно и смятате, че в Украйна конфликта е между Русия и Украйна? :))))
Зза образованието съм на същата позиция. Споменах в един от коментарите си, че след 90-те години на миналия век започна упадъка на нашето образование.. Целта.... да се доведе до нивото на Западното. Е, доведоха го! Затова сега са неграмотни...
Коментиран от #114
19:32 02.10.2022
113 Няма тези
До коментар #111 от "Ами кажи ги":
Има факти! Факти не от това което те облъчват! А от това, кой какво прави! От действия! Не може да кажеш някой някъде нахлу! Защо нахлу? Къде беше през годините, когато някой постоянно молеше да се спрат бомбардировки и да се спазват Минските споразумения? Колко милиарда се наливаха от САЩ през НПО-та? Защо? Случайно? Каква работа имат САЩ на хиляди километри от дома им? И още хиляди неща, които се случваха, но не ти пишеха!19:35 02.10.2022
114 Радвам се, че постигаме съгласие
До коментар #112 от "Офффф":
По някой въпроси. Сигурен съм, че и за друго ще се съгласим.Съгласен съм, че сме заобиколени от кризи. И винаги е било така.
Виж миналия век. Минахме 4 войни, национални катастрофи, комунизъм и какво ли още не. Но оцеляхме. И пак ще оцелеем.
Ако вървим в правилната посока утрото винаги ще бъде светло.
Не смятам, че банкерите контролират света. Като цяло не вярвам в конспиративни теории.
Смятам, че ние с гласуване и протести контролираме държавата си. Ние си избираме кой да ни управлява с гласа си.
Това, че избираме зле пак ни води до проблема с образованието.
Директният сблъсък е между Русия и Украйна, но в по широк смисъл войната е много повече.
От ултиматумът на Путин стана ясно, че той цели да въведе нов световен ред, който в същността си е стария ред от студената война. Новото е добре забравеното старо, нали 😂
Но да , това поставя на карта много неща в целия свят. Ако приемем например, че по силния може да нахлуе в съседна страна и да си вземе парче от нея, в света ще настане апокалипсис. Само си представи Китай, Индия, Турция........
Това няма как да бъде допуснато от никой, защото ще доведе до общата ни разруха
Втория проблем беше, че Путин иска да диктува решенията на суверенни държави. Това е де факто връщане на колониализма.
Естествено няма нито една държава, която би приела такива налудничави идеи, всяка по свойте синпричини.
И поради това НАТО зае твърда позиция във войната и по мое време няма да спре да подкрепя Украйна със всич
Коментиран от #115, #116
19:54 02.10.2022
115 Офффф
До коментар #114 от "Радвам се, че постигаме съгласие":
Абре за какви суверенни държави говориш? България ли е суверенна? Германия ли, Франция ли, Румъния ли? Коя? ЕС се управлява от Давос, или айде да го кажем в прав текст-глобалистите. САЩ също. Замисъла на глобалистите (банкстерите) изначално си беше.... идея непостижимо, тъй като е близко до ума, че света ще се на вдигне. но все пак те се пробваха. Украйна имаше лошия късмет да бъде избрана за терен на водене на войната между глобалистите и останалия свят. Просто сблъсъка е на живот и смърт сега, но за себе си съм убедена, че глобалистите ще загубят. Те вече и загубиха. ЕС, в частност Западна Европа отива на бунището. За Източна Европа.... моето вътрешно усещане е, че света ще ни пожали,.. Т. е. няма да потънем със Западния свят, който взе Източна Европа да я източва.. . А за Нато, което го споменаваш... само ме разсмиваш. Нато е средство за източване на бюджетите на държавите членки и нищо повече.И още нещо..... малко размисъл:))) защо в Украйна, където се водят бойни действия газовия тръбопровод се пази като зениците на очите, а северните потоци... изхвърлиха Германия, Франция... Идва зимата... Източна Европа има газ, а Западна.... Кой има мотив Западна Европа да остане без газ? И кой има мотив газопровода в Украйна да се пази? За кого го пазят този тръбопровод, да не го думнат? Не ми казвай само, че е заради сина на Байдън, щото е елементарно...
Коментиран от #117, #118
21:26 02.10.2022
116 Офффф
До коментар #114 от "Радвам се, че постигаме съгласие":
И още нещо за това, което твърдиш, че държавите са суверенни. Как може да бъдат суверенни, след като няколко банкстерски фамилии им контролират централните банки? С изключение на Куба, Северна Корея и мисля Иран беше третата държава, където централните им банки не се контролират от вън.Наа Русия също ЦБ се контролираше от тях.. Сега вече напускат...Още Майер Ротшилд някога е казал-" Кажете ми кой контролира парите на една държава и не ме интересува, кой пише законите й"!
САЩ също не са суверенна. Контролират се от корпорациите. А кой контролира корпорациите? Или си вярваш, че Байдън управлява САЩ? :)
Значи аз ще ти държа парите, ама ти си независим? :))))
Чети малко повече... има доста независими СМИ и в щатите и на Запад... и ще видиш, че е така... Много световни икономисти, още преди 4,5 години казваха че ЕС е в по голяма криза в момента (в онзи момент, от преди 4 години) от колкото от голямата депресия през 30-те години.
Коментиран от #119
21:54 02.10.2022
117 Незнам от къде да започна, но
До коментар #115 от "Офффф":
ще опитам.С Уважение, но невероятните твърдения изискват невероятни докъзателства, а аз не виждам да си посочила нито едно доказателство за твърденията си.
В общи линии казваш, че глобалистите владеят света (с изключение на 3 диктатури). Първият проблем с тази теория (освен липсата на доказателства очевидно) е, че това не обяснява абсолютно нищо от случващото се около нас, а дори повдига нови въпроси. Дори и в тоите разсъждения казваш, че селия свят се ръководи от Глобалистите (дори и Русия), но същевременно с това те воюват със свободния свят. Е кой ръководи свободния свят. Кой се включва в свободния свят, след като всичко е ръководено от глобалисти?
Защо, след като контролират всичко, въобще ще тръгнат да воюват? Това са огромни празноти в теорията ти. А за какво се бори свободния свят, кой го финансира, след като парите са в глобалистите? Как едновременно Глобалистите хем ръководят ЕС, хем са го загубили? Кой е избрал Украйна за поле на сблъсък и на каква среща. Кой са глобалистите в тази война и кои са свободните хора? От кои е Зеленски и от кои е Путин?
Това са много въпроси на които ти не даваш отговор. Дори повече от това - в твоята теория мога да заменя глобалистите-банкери с каквото пожелая и тя ще има същия смисъл.
Мога да сложа Масони, Господ, рептили или бисквитеното чудовище и теорията ти няма да се промени. Опитай
Пример: Рептилите ръководят света, чрез система от банки и марионетни правителства. Те воюват със свободните хора за госпо
22:39 02.10.2022
118 продължение на долното
До коментар #115 от "Офффф":
Пример: Рептилите ръководят света, чрез система от банки и марионетни правителства. Те воюват със свободните хора за господство над света и главниия рептил - Путин е решен да използва атомната бомба за да постигне финалната победа.Звучи ми точно като това, което ти казваш.
22:40 02.10.2022
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 дядоЯго
Един скапан завод за трошки нещат да направят.Оправдания винаги има ,когато нямаш желание-справка шенген.
08:24 03.10.2022
122 Шпионов
До коментар #62 от "Може и да съм":
Прекалявате май нещо с " готов за дискусия, как мислиш ти, различно мнение-изложи го тук " и още много подканвания за получаване на безплатно мнение ,информация и статистика. Има само тук над 10 Ваши поста с различни имена. Работи си шпионино ,не пречиш . Така някои печелят пари ,а други губят време или се забавляват. Грубо и недодялано като за студент пред дипломиране или докторант от Библиотекарския институт. Язък Ви за годините.08:56 03.10.2022
123 Без независимост всичко е безсмислено
13:13 03.10.2022