25 Ноември, 2022 15:37 5 054 100

Без "Газпром"! Нов терминал за втечнен газ е напът да заработи в Северна Германия

  • газ-
  • газпром-
  • германия-
  • олаф шолц

Същевременно германският канцлер Олаф Шолц заяви, цитиран от сп. "Фокус", че добивът на газ в Германия посредством фракинг няма смисъл

Без "Газпром"! Нов терминал за втечнен газ е напът да заработи в Северна Германия - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Нов терминал за втечнен природен газ (ВПГ) в северната германска провинция Мекленбург-Предна Померания днес беше свързан с европейската газопреносна мрежа и може съвсем скоро да заработи, съобщи операторът "Газкейд" (Gascade), цитиран от ДПА.

Свързващата тръба на частния ВПГ проект на оператора "Дойче регаз" (Deutsche Regas) беше изградена за броени седмици и връзката може да влезе в експлоатация още следващия месец, посочва "Газкайд".

Лубмин е един от градовете в Германия, където могат да акостират кораби, превозващи втечнен природен газ. В сряда в пристанището на град Мукран на остров Рюген пристигна специален регазификационен кораб, който от декември ще се ползва като плаващ терминал и връзка с Лубмин.

Според "Газкейд" корабът може да захранва 450-метровата тръба, която вече е свързана със станции на основните тръбопроводите "Опал" (Opal - Baltic Sea Pipeline Link) и НЕЛ (North European Gas Pipeline).

За да заработи системата, са нужни само окончателни разрешения, които засега липсват.

Същевременно германският канцлер Олаф Шолц заяви, цитиран от сп. "Фокус", че добивът на газ в Германия посредством фракинг "няма смисъл". "Този метод е многократно обсъждан и отхвърлян, а и инвеститорите не проявяват интерес", казва Шолц.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Верно ли

    52 26 Отговор
    Дааа, ще заработи - на тройна цена! Умници!

    Коментиран от #4, #98

  • 2 Делю Хайдутин

    46 22 Отговор
    При преработката се губи една трета.

    Коментиран от #99

  • 3 ТаУмВзе

    53 29 Отговор
    Нали Пак е Руски газ брее! Само че е 5 пъти по скъп. Аре честит Фалит. По интересно е как Индустрията германска ще се крепи на корабчета. Бухахахха

    Коментиран от #6, #7, #8, #11

  • 4 Ний кво плащаме за тва?

    31 12 Отговор

    До коментар #1 от "Верно ли":

    Техен си терминал.Скъсаха се да пишат по темата.
  • 5 Чао на тероистите

    25 41 Отговор
    Бензиностанцията остава без клиенти!!!
  • 6 Верно си пещерняк

    16 21 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    За втечнен газ става въпрос не можеш ли да четеш

    Коментиран от #9, #17

  • 7 голем смех

    20 20 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    Сичкият газ на планетата е руски :))))

    Коментиран от #83

  • 8 А бе,остави ги да се набутват

    15 13 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    Нек фалират.Ний нали ще сме на терминала Александруполис.
  • 9 ТаУмВзе

    18 13 Отговор

    До коментар #6 от "Верно си пещерняк":

    Абе палавник, нали тва Трябва да се Обработи бре! Не знам кой е глупав в случая.
  • 10 МирО

    42 15 Отговор
    То хубаво нов терминал, но колко ще струва газта по този терминал, че скоро немците официално се жалваха, че цените от САЩ са двойни, - добро набутване и после защо хиляди фирми фалирали месечно. Но Сащ правят пачки на гърба на обикновените европейци.
  • 11 Анализатор

    26 53 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    Най-големите доставчици на LNG в света са САЩ, Катар, Австралия, Норвегия и др.
    Русия има само един терминал за втечняване и е твърде малка в този бизнес.
    Като изградят Александрополис и Вльора, и Източна Европа ще стане напълно независима от руски газ!
    Така че без Газпром- завинаги!!! От сърце ...
    На Русия им остана един Турски поток и един украински, който е Американски.... Дали ти светва нещо в главата или си оставаш ....русофил.
    Русия ще си завре тръбата в задния двор на Путин.

    Коментиран от #13, #18, #19, #25, #26, #32

  • 12 ОТО

    23 14 Отговор
    КРАТКА ЩЕ БЪДЕ РАДОСТА
  • 13 НИКО

    33 14 Отговор

    До коментар #11 от "Анализатор":

    КОЗЯШКИ АНАЛ ЛИЗАТОР НЕ СЕ РАДВАИ ЩЕ ПОЖИВЕЕМ ЩЕ ВИДИМ
  • 14 Реалност

    33 13 Отговор
    Олаф Шолц заяви, че терминала е ОК, само остава да се намерят кораби за него, дотогава забраната за къпане и отопление остава в сила!
  • 15 Една

    23 12 Отговор
    Честито, 4 Х по-скъпо от американските "приятели" Дойче индустрии се изнася в краварника...
  • 16 гост

    21 14 Отговор
    Някои кръгове в България все още твърдят, че втечненият газ (LNG) е някаква екзотична алтернатива или някакъв бутиков пазар, който не може да се сравнява с тръбопроводния газ. Това може би е било вярно преди 10-20 години, но няма нищо общо с настоящето. Годишният доклад на Международната асоциация на вносителите на втечнен газ (GIIGNL) е показателен за тази нова реалност, коментира във "Фейсбук" икономистът Георги Ангелов. Ето основните изводи:
    1. Пазарът на втечнен газ през 2021 г. достигна 372 милиона тона, което се равнява на над 500 млрд. кубически метра природен газ. За сравнение целият износ на "Газпром" е 185 млрд. кубически метра , от които над 150 млд куб тръбен , 90% от които за ЕС , които предстои да загуби изцяло до 2024 г , без шанс да ги компенсира със втечнен дори минимално . Втечненият газ въобще не е екзотичен или нишов пазар, това все повече се превръща в доминиращ начин за продажба на газ - както петролът се превозва основно с танкери, така и газът все повече се превозва с танкери под формата на втечнен газ.

    Коментиран от #20, #31

  • 17 Верно ли

    19 15 Отговор

    До коментар #6 от "Верно си пещерняк":

    Още когато краварите правеха проучвания за шистовия газ се оказа, че добивът и преработката надвишават цената на крайния продукт, да не говорим за последствията за почвата и подземните води. Ама ти си умник - научил си думичката "втечнен газ"! Браво!
  • 18 ТаУмВзе

    14 11 Отговор

    До коментар #11 от "Анализатор":

    Пациентите на Праведната Пропаганда сте забавни. Я Погледни картата на Света. Хаххаха

    Коментиран от #24

  • 19 Ти Русия не я мисли

    26 14 Отговор

    До коментар #11 от "Анализатор":

    Тя газ си има! Мисли с колко ще пазаруваш по скъпо всичко! И да ти се чуди човек, кое те радва! Поне ви е лесно на не мислещите!
  • 20 гост

    17 16 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    2. Пазарът на втечнен газ е конкурентен –

    19 държави изнасят, а 44 държави внасят втечнен газ.

    за разлика от газопровод от Русия, по който тече само руски газ и създава монопол, при втечнения газ има възможност за избор между множество доставчици. Това е важна гъвкавост и възможност за избор. Нещо повече, да се построи терминал за втечнен газ е супер евтино и бързо в сравнение със строителството на газопровод.

    3. Почти две трети от втечнения газ се продава по дългосрочни договори, а 36.6% се продава на спот пазара, т.е. без дългосрочен договор. Дългосрочните договори се предпочитат, тъй като дават сигурност и предсказуемост. При новите проекти за терминали за втечнен газ финансовите институции изискват поне част от капацитета да е резервиран с дългосрочни договори, за да е сигурно, че проектът ще се изплати. Освен това с дългосрочни договори могат да се постигнат по-ниски цени. Например при подписване на дългосрочен договор за американски газ може да се договори цена, свързана с Хенри Хъб, която е 3-4 пъти по-ниска от цената на руския газ в момента.

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    13 8 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    4. Азия внася най-много втечнен газ – най-големият вносител е Китай, следван от Япония, Южна Корея и Индия. Тези четири икономики държат 60% дял във вноса на втечнен газ. Европа държи 20% дял във вноса на втечнен газ (около 100 млрд. куб.м. през 2021 г.), но този дял рязко ще се повиши през 2022 г. и следващите години. Почти сигурно Европа ще надмине Китай и ще стане най-голям вносител на втечнен газ още през 2022 г. През 2021 г.

    в строеж са 43 нови терминала

    за втечнен газ, които ще увеличат капацитета с около 20%.

    5. Европа има капацитет за внос на 183.7 млн. тона втечнен газ на година (около 250 милиарда куб.м. природен газ годишно), като общо 17 държави внасят втечнен газ. Испания, Франция, Великобритания и Турция внасят най-много. Най-новият терминал е в Хърватия, на остров Кърк, през който започна внос през 2021 г. През 2022 г. ще започне строителство на множество нови терминали в Европа, така че капацитетът рязко ще се увеличи. Само Германия е планирала 4 плаващи терминала, поне два от които ще започнат работа още през тази зима – а в средносрочен план ще бъдат завършени и редица други.

    Коментиран от #22, #53

  • 22 гост

    13 7 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    6. Австралия и Катар си оспорват лидерството в износа на втечнен газ, но през 2021 г. САЩ рязко се намеси в играта като увеличи износа с около 50%. Очаква се до края на 2022 г. САЩ да стане лидер в износа на втечнен газ.

    Австралия, Катар и САЩ имат около 60% дял

    в износа на втечнен газ. Но има много други износители на LNG, включително Египет, Нигерия, Алжир, Русия, Малайзия, Индонезия, Оман и т.н. Катар строи огромен нов проект с капацитет 33 милиона тона годишно, който вероятно ще бъде разширен заради голямото търсене от Европа. Десетки други проекти за износ на втечнен газ са в ход.

    7. Към края на 2021 г. в употреба са 700 танкера за втечнен газ и бройката им бързо расте - 68 са доставени през 2021 г., а други 195 са поръчани към края на 2021 г. В употреба са 48 плаващи терминала – това са кораби, които служат като терминали за втечнен газ. Наемът на танкер за втечнен газ през 2021 г. струва средно 89 хил. долара на ден – минимална цена като се има предвид, че танкерът пренася газ за 100 млн. долара. Ако същият газ трябва да се пренесе на хиляди километри по газопровод, цената би била доста по-висока

    Коментиран от #27, #45, #54

  • 23 Някой

    17 18 Отговор
    Сега остана само и втечнен газ да се намери. Пък и на поносима цена...
    Абе, прецакаха ги дойчовците с унищожаването на връзката з евтина и сигурна руска газ. Сега следва деиндустриализация и безработица.
  • 24 Анализатор

    19 18 Отговор

    До коментар #18 от "ТаУмВзе":

    Ама много красиво изгърмяха северните потоци, сега чакаме и южните....
    И най-накрая потока в задния двор на путин!
    Там ще има фойерверки!

    Коментиран от #28

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 тц тц

    17 17 Отговор

    До коментар #11 от "Анализатор":

    И четирите държави, които си изброил общо не могат да захранят само Германия с газ, а по новия газопровод Русия - Китай Газпром ще продава годишно толкова газ, колкото изразходва целия ЕС за 10 години. Няма да споменаваме газопровода Русия - Индия, че съвсем ще се изнервиш:)

    Коментиран от #30

  • 27 гост

    14 12 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    В заключение на Русия предстои да загуби целия си износ за Европа , без шанс да го компенсира с пренасочване към Азия по ред причини , на първо място липса на тръбопроводи , а и липса на желание от Китай най-вече да увеличава покупките си на руски газ , както и невъзможност за съществено увеличение на износа на втечнен газ , поради липса на известиции , партньори и капитали , като и западни технологии !! Дела и на европейския и световен пазар много бързо ще бъде запълнен от другите износители и ще спадне до не повече от 5-6 % в световен мащаб !!

    Коментиран от #35, #37, #39

  • 28 Теб

    5 10 Отговор

    До коментар #24 от "Анализатор":

    в коя детска тъ барна простокирчо? 😂
  • 29 хе хе. смях в залата

    4 9 Отговор
    за да заработи системата, са нужни само окончателни разрешения, които засега липсват.
  • 30 Руския гладомор

    13 9 Отговор

    До коментар #26 от "тц тц":

    Те така преди 89та въртяха бизнес с Китай и Северна Корея и 90 та фалираха ,Буш им праша контейнери с пилешки бутчета

    Коментиран от #34, #38

  • 31 Провери си цифрите

    4 10 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    много са грешни

    Коментиран от #36

  • 32 Факт

    11 13 Отговор

    До коментар #11 от "Анализатор":

    Катар преди месец подписаха нов договор, с който увеличиха драстично вноса на руски природен газ, защо мислиш, че го направиха? Елементарно, драги ми дженди, за да си продават прескъпия втечнен газ на идиотите от ЕС.
    Същото тази седмица направиха и Азербайджан, ще ни го продават с 30% надценка.
  • 33 Е и какво от това ни касае нас

    12 10 Отговор
    Българите ние живеем зле инфлацията ни е рекордна, кражбата на доходи и спестявания също? Празни и кухи думи които не значат нищо за бедния Българин!
  • 34 Българин

    12 12 Отговор

    До коментар #30 от "Руския гладомор":

    За миналия век не знам, но тази година Боливия и ЮАР пращаха не друго, а бебешко мляко на краварника, че много го бяха закъсали, чак и извънредно положение имаше, което пък съвпадна с извънредното положение заради маймунската шарка:)))
  • 35 хОди и пОтърси в Гугл

    7 12 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Китай какво прави във връзка с руския газ.
    Увеличава вноса, купува го с отстъпка а ГАзпром с по-малко количества правят повече пари.
  • 36 гост

    12 6 Отговор

    До коментар #31 от "Провери си цифрите":

    Щом ти казваш нали , хахахахах !! Твоите откъде са , от ТАСС ?? Щом Асоциацията на износителите на втечнен газ не знае колко изнася само ТАСС ще е , хахахаххахах !!
  • 37 В заключение

    10 9 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Европа, ще загуби огромен пазар който и купуваше многократно надценените продукти и предоставяше ресурси на изключително преференциални цени. Вместо да работи по екологични и зелени проекти се вреди повече на природата и околната среда. При втечняването на газа има загуби над 10%, транспорта е свързан с отделянето на вредни газове и замърсявания ... И Вие да не си мислите, че американците ..., ще тръгнат да им купуват прескъпите Mercedes, BMW …

    Коментиран от #42

  • 38 Ти не разбра ли

    8 13 Отговор

    До коментар #30 от "Руския гладомор":

    че в Русия вече има капитализъм.
    Така че интересът клати феса/ушанката/бонето.
    Сега Русия е голям износител на храни.
    Ама то тре да се чете малко по-нашироко, не само да пишеш по спуснатите опорки.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Пак звучен шамар отнесе раша

    13 6 Отговор
    Катар изнася най много газ за Китай

    Коментиран от #46

  • 41 SDEЧЕВ

    10 10 Отговор
    ТОВА ВСЕ ЕДНО Е ДА СЕ РАДВАШ,ЧЕ СА ТИ ОТРЯЗАЛИ ТЕЧАЩАТА ВОДА И СИ ПРЕМИНАЛ НА ТРИ ПЪТИ ПО СКЪПА ВОДА С ВОДОНОСКА....ГОЛЕМИ СТРАТЕЗИ
  • 42 Анализатор

    16 11 Отговор

    До коментар #37 от "В заключение":

    Пълни глупости пишеш, защото нищо не разбираш от газ. Няма никакви загуби.
    А що се отнася до БМВ и Мерцедесите, не само ще ги купуват, те ги произвеждат в САЩ всички джипове на двете марки...
    Ама какво да обяснявам на един путинофил... Загуба на време и нерви.

    Коментиран от #44

  • 43 Жоро

    12 8 Отговор
    Руснаците си стъпаха на опашката.
  • 44 Сигурно

    9 10 Отговор

    До коментар #42 от "Анализатор":

    Ако мога да ви посъветвам да поживеете известно време в Северна Америка .... да ги видите там що за стока са и тогава коментирате въпросите ....

    Коментиран от #48, #51

  • 45 хубави сметки

    10 11 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    ама без кръчмаря. Цената на кораб на ден е далеч над 89000 долара на ден, някъде двойно е на това, но нека да закръглим грубо на 100х на ден. Един кораб да отиде да натовари и да се върне му отнема 40 50 дена, айде да го кажем 30. Това са 3м само за кораба за транспорт. От там нататък смятай цена за товарене, цена за разтоварване, логистика, застраховки и т.н. Но не виждам смисъл да откриваме топлата вода, отдавна е сметнато, че преноса по тръба е много по-евтин отколкото с кораби. Ако беше обратното руснаците нямаше да строят тръбопроводи, а кораби и терминали

    Коментиран от #47

  • 46 в случая шамара

    5 9 Отговор

    До коментар #40 от "Пак звучен шамар отнесе раша":

    е за Европа, която не можа да се вреди за Катарски газ , а толкова се надяваше да я огрее,приятелю

    Коментиран от #49

  • 47 Солей

    14 8 Отговор

    До коментар #45 от "хубави сметки":

    "отдавна е сметнато, че преноса по тръба е много по-евтин отколкото с кораб" Сметнато е при коректни доставчици, които не използват газа като оръжие.

    Коментиран от #50

  • 48 Солей

    12 6 Отговор

    До коментар #44 от "Сигурно":

    Аз съм поживял там, та ми е интересно, дали ти си "поживял" в Просия, да видиш там що за стока са и тогава да коментираш (Аз съм поживял И там).

    Коментиран от #56

  • 49 .....

    11 6 Отговор

    До коментар #46 от "в случая шамара":

    Нали русофилите разправяхте, че вече нямало излишни газови капацитети? :)))) Това преди сделката на Китай с Катар. Или забравихте какво лъгахте?

    Коментиран от #52

  • 50 че кой е спирал

    9 8 Отговор

    До коментар #47 от "Солей":

    газа??? който си плаща, получава газ, справка-целия свят. Да , сега като им гръмнаха газопроводите, газ няма, няма и да има за Германия, но пазар голям, газ-доста ограничено предлагане

    Коментиран от #64

  • 51 Анализатор

    13 7 Отговор

    До коментар #44 от "Сигурно":

    Ти първо поживей малко в Рашистан...
    Там живота е "мечта" за всеки..... путинофил.
    С Путин ще лягаш , с Путин ще ставаш....
    Великият вожд и учител...
    И памперси ще му сменяш...
  • 52 ами продължава

    4 9 Отговор

    До коментар #49 от ".....":

    да няма, кой е казал, че има? Договора между Катар и Китай е за 27 години , ако не си разбрал, а Европа искаше спотови сделки и сама си вдигна цената на газа далеч преди войната.

    Коментиран от #62

  • 53 Хммм

    5 9 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Виж сега сладур, този твой икономист от фейса не ти ли каза, че начинът по който се водят търговските статистики оставят много място за търговски маневри?
    Така "Евростат" класифицира вноса по страна на произход. В службата по национална статистика във Великобритания вносителят е изпращачът, а не производителят. Това означава, че стоките/суровините от "Х държава, могат да преминат като немски, американски и пр. ако бъдат получени през Германия, съответно САЩ.
    А втечнен газ никога, ама никога не може да бъде по евтин от тръбният, освен ако не си благотворително дружество.

    Коментиран от #61

  • 54 Минувач

    8 10 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Виждам, че си написал цяла епопея на тема втечнен газ и си мислиш, че си прав дори... Сега ще ти каже нещо, но не като танкерист, какъвто работя, а като нормално мислещ човек на тема пазари. Писал си някакви цифри, колко газовоза имало по света, колко товар превозвали и на какви цени, сравнявайки всичко с тръбната газ. Ще ти кажа едно - пазарите се самоурегулират. Преди войната е имало нужда от еди колко си газовоза и те са оперирали, на база на тая нужда, както и определен брой терминали. Сега да кажем, че 90% от тръбната газ ще спре и ще и трябват танкери. Даваш ли си сметка, колко стотици нови газовоза трябва да се построят. Знаеш ли, че корабостроителниците по света са заети с поръчки за около 5 години напред. Един такъв кораб се строи за 1-2 години. Кажи, кой и кога ще построи тези кораби, откъде ще дойдат? Знаеш ли, че цената само на един голям газовоз е над 1 милиард долара, само на 1 брой кораб, заради супер скъпите материали и стомана на танковете, където температурите са много десетки градуса под нулата. Даваш ли си сметка, че всички действащи кораби, терминали, корабостроителници си имат предварителни договори и поръчки? Даваш ли си сметка, колко е скъпо да караш газ с кораб за поддръжка на кораба, докове, много високи заплати, вкл. и на терминалите и т.н., докато тръбата веднъж поставена има поддръжка само на няколко компресорни станции. Ако с кораби беше по-добре, защо някой някога въобще е правил тръби, които минават по дъното на моретата, вм

    Коментиран от #59, #63

  • 55 Минувач

    6 9 Отговор
    ...вместо отгоре да плават кораби с газ? Така че, тази бройка нови газовози е утопична да се направи в скоро време, цената на газа ще остане много по-висока, отколкото отпреди войната и много индустрии на газ ще пострадат жестоко или фалират.
  • 56 Коя е Просия ?

    6 11 Отговор

    До коментар #48 от "Солей":

    На коя държава казвате Просия ? Просяците на запад ги има – Германия, Англия, Северна Америка ... В Русия просяци не съм виждал, но и последно съм преминавал от там доста отдавна ... Преди известно време приказвах с един Руснак, поканих го да дойде в България, но човекът ми отказа – според него само Руските пенсионери идвали в България ...

    Коментиран от #57, #60

  • 57 Просия

    12 7 Отговор

    До коментар #56 от "Коя е Просия ?":

    е равно на русия. Връзката е очевидна.
  • 58 дончичо

    4 10 Отговор
    Искам да варя ракия.Намерил съм казан. И казанджия има. И дърва съм приготвил,и празни туби. Ноооо ,материал,материал от къде!? Нямам!
  • 59 А ти

    13 7 Отговор

    До коментар #54 от "Минувач":

    даваш ли си сметка путин колко ненужни на никого тръби построи?
  • 60 Солей

    10 5 Отговор

    До коментар #56 от "Коя е Просия ?":

    ""според него само Руските пенсионери идвали в България ..." Ами, личи ти как си събираш информацията. Явно и на море не си ходил никога. Ако беше, щеше да знаеш какви руснаци идват в България. Въпроса ти е напълно излишен.

    Коментиран от #71

  • 61 Може

    11 6 Отговор

    До коментар #53 от "Хммм":

    ако руснаците искат да създават кризи. Сега момента е точно такъв. Скоро ще стане още по-лошо за русия. Техически ще се наложи да спрат.

    Коментиран от #75

  • 62 .....

    2 7 Отговор

    До коментар #52 от "ами продължава":

    "да няма, кой е казал, че има?" Не може да сключиш договор за нещо, което го "няма". Само оттам трябваше да ти светне. Но явно не си свързан с електричеството още.

    Коментиран от #66

  • 63 колега

    6 8 Отговор

    До коментар #54 от "Минувач":

    аз съм на друг тип кораби и не съм запознат точно с навлото на газовозите, но то винаги е било в пъти на това на нашите, а нашите към момента са 50-75х долара, така,че оня дето ги пише тея фантасмагории, че с кораби било по-евтино отколкото по тръбопровод си е пълен лаладжия. Все едно като полива доматите на двора, вместо да опъне маркуча, да вика приятеля си от другия град, да дойде с водонската да ги полее

    Коментиран от #69

  • 64 Скоро

    11 9 Отговор

    До коментар #50 от "че кой е спирал":

    цената ще спадне до неочаквани нива и пусия - бедна по-бедна.

    Коментиран от #65, #68

  • 65 На боб

    3 6 Отговор

    До коментар #64 от "Скоро":

    или на леща фърлят простокирчовците! 😂
  • 66 явно

    2 8 Отговор

    До коментар #62 от ".....":

    доста трудно възприемаш, ще се опитам да ти го обясня като за първолак. Едни чичковци от Европа искаха да купуват нещо от едни други чичковци ,малко по на изток, Обаче тея чичковци, казаха на чичковците от Европа, че няма да им го продават това нещо на тях, защото искат да го продават с дългосрочни договори и го продадоха на други чичковци, още по на изток. Сега вдяна ли най-накрая
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 що ще спада цена

    5 6 Отговор

    До коментар #64 от "Скоро":

    да не би да са открили нови газови находища или тъсенето да спада???
  • 69 Минувач

    4 6 Отговор

    До коментар #63 от "колега":

    Аз съм на нефтени танкери, от най-големите. Аз съм ст. пом, смятам товара, товаря и разтоварвам, Караме по малко над 2 милиона барела, кажи речи товар за 200 милиона долара, навлото на кораба сега се вдигна още и стига до 100 хил долара на ден да наемеш кораба. Онзи лаладжия кораб не е виждал на живо, тръгнал да обяснява корабния бизнес. Да отиде ми намери, къде да поръча нов танкер да купи. Всички корабостроителници са заети на макс с години напред. И другото за цената на превоза - само смятай, колко е цената на тоя кораб - хоп над 1 милиард, един нов терминал - хоп цената им е 2 милиарда, после заплати, много милионни докове на всеки няколко години за корабите.. Кептънът на газовозите взема перманентно към 8 хил евра всеки божи месец, вкл. и като е вкъщи. При работа 1:1, все едно да взема 16 К евро на месец, ако се брои само времето, когато е на работа. Другите по редичката са пак на 1.5 пъти по-високи заплати от нефтените танкери и 2 пъти по-високи от другите кораби. Друг лаладжия тук, ми отговаря Путин, колко тръби бил направил. Да бе, то в цял свят само руска газ тече по тръби, други тръбопроводи няма по света, хахха. И когато Европа си внасяше газ от Русия, що искаше тръби, а не танкери. Очевадно е и близко до акъла е, кое е много по-евтино. Танкерите са само, за далечни разстояния и спот пазара. Да не говорим и за рисковете при корабите - експлозия, блъскане, засядане, забавянезаради проблеми с главна машина примерно и т.н.. А това води и други нов

    Коментиран от #73

  • 70 Курадо Катани

    4 6 Отговор
    И без BASF! И без Volkswagen! И без мозък!

    Коментиран от #72

  • 71 аз не събирам

    5 7 Отговор

    До коментар #60 от "Солей":

    информация от тия дето ходят по веднъж на година, че да се снимат, аз живея там. Отдавна руснаците си разпродадоха имотите и избяха от България, поне десетина години минаха вече
  • 72 ....

    2 4 Отговор

    До коментар #70 от "Курадо Катани":

    BASF – най-големия химически замърсител в Европа. Volkswagen – манипулации на данните за изгорелите газове ... Тия са едни от най-големите престъпници ...

    Коментиран от #74, #76

  • 73 колега

    0 2 Отговор

    До коментар #69 от "Минувач":

    аз съм г.м. на контейнеровозите, и при нас навлото е 50-75 на ден. Преди няма и 20 дена взехме чисто нов кораб от Корея, и нашето е малко по ниско, но пък е за 15 години напред. Иначе заплатата нещо ми се вижда малка при вас, при положенение, че сте на газовози, тя при нас е по голяма от това което пишеш

    Коментиран от #81

  • 74 Про митак

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "....":

    Избирай - работещи престъпници или масова безработица. А, да - изборът не е твой

    Коментиран от #79

  • 75 Хммм

    2 2 Отговор

    До коментар #61 от "Може":

    Доставките на природен втечнен газ (LNG) от Русия за Китай през периода януари - октомври 2022г са се увеличили с 32 на сто. В същото време доставките от Австралия за Китай са намалели с една трета. Така Русия зама първото място за доставка на втечнен газ в Китай. До този момент е била Австралия! След сключването на договора между Катар и Китай, то Катар се нареждат на второ място за доставка на втечнен газ. Австралия на трето, следва Малайзия и т. н. Това съобщават от главната митническа администрация на Китай!
  • 76 и още към

    6 4 Отговор

    До коментар #72 от "....":

    300 хиляди фирми казаха германците, че очакват да фалират до края на другата година, явно и те са мошенници :)
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Джони Чеп

    7 3 Отговор
    На Европа вече газ и трябва колкото да не ум ре от студ. Индустрията приключи. Газ ще ползват тези, които произвеждат. Европа ще кара на постно и хладно. Сама си го избра
  • 79 Изборът

    6 1 Отговор

    До коментар #74 от "Про митак":

    е на демокрацията, такава е системата в България поне за момента. До известна степен в днешно време наистина въпросът се свежда дали човек да е престъпник или безработен. Всеки си решава сам за себе си. Да фалират Германските фирми, мене какво ме засяга ? В България като фалираха хиляди фирми заради техните, някой да го интересува ? Колко търговци, производители ... фалираха заради Кауфланд, Лидл, вноса на боклуци от Европа – меса, картофи и други ?

    Коментиран от #80

  • 80 много

    4 3 Отговор

    До коментар #79 от "Изборът":

    елементарно разсъждаваш. Я се замисли по сериозно какво означава това да фалират немските фирми. Това означва, че ще фалират и много фирми които са свързани с Германия, по някакви данни това са 70% от фирмите които изнасят. Сега светна ли ти лампата. Или да добавя, че това ще означава ефекта на доминото, първо за германската икономика, после и за европейската, в това число и Българската. Или не можете, или не искате да осъзнаете каква катастрофа я чака Европата със скъпата енергия и без никакви ресурси. Точно затова всички сериозни фирми се изнасят с 200 кой към САЩ, кой към Китай, кой към Мароко да речем. Само и само да не са в Европа.

    Коментиран от #88, #94

  • 81 Минувач

    2 0 Отговор

    До коментар #73 от "колега":

    На капитана заплатата на газовозите при нас е към 96 000 - 100 000 евро на година, като работи 6 месеца в годината. Не знам при вас, какви са заплатите, но не мисля, че може да са по-високи, особено и на контейнеровози. На катарските газовози заплатите предполагам са по-високи, но не кой знае колко повече. На нефтените танкери не знам, защо, но заплатите нещо паднаха и никой не ги вдига, въпреки, че цените на навлата растат.

    Коментиран от #84

  • 82 Гост

    1 0 Отговор
    САМО "РУСКИ ПЕРИМЕТЪР"!!!!
  • 83 Мммда

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "голем смех":

    Почти всичкия+ е по-калоричен от американския. Води се 10 пъти по-екологично чист от тоя, който ще плава с корабчетата. Защо за газа не крякат Зелените, а само за автомобилите, май ги е страх да не стоят на студено.
  • 84 моята

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Минувач":

    за 6 месеца е 78к евро, очаквах при вас да е поне по две
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 стоян

    3 4 Отговор
    Другари путинофили - досега ЕС се молеше на путин и неговите чекисти за газ - от тук нататък путин на колене ще се моли ЕС да му купуват газа защото руските пенсии чакат парите за газа от ЕС

    Коментиран от #87

  • 87 то като

    3 3 Отговор

    До коментар #86 от "стоян":

    гледам, руските пенсионери пак си вземат пенсиите, ама в европа нещо работещите взеха рязко да намаляват. А и на Путин не му дреме дали ще си продава газа на Китай или на Европа или ще си го гори, ей така за кеф, газ имат бол, пшеница също, нефт също.

    Коментиран от #89, #90

  • 88 Хммм

    5 2 Отговор

    До коментар #80 от "много":

    Може да е елементарно, но до някъде споделям неговото мнение... Каква икономика имаме ние сега, че да ни се отрази? Те убиха нашата икономика за да ни направят елементарни потребители. Меркел през нейното царуване участваше активно в икономипеските процеси в България.... и което още креташе по един или друг начин и него уби..... Цял ЕС се подтискаше за да работи германската икономика и малко френската...Сиреч всички за Германия...
  • 89 стоян

    2 6 Отговор

    До коментар #87 от "то като":

    До 87 ком - руската хазна се пълнеше досега от скъпия газ и петрол затова вземат пенсии - но от тук нататък проблема им ще е голям - тая война струва много пари които русия ги свършва ден след ден а глупавия путин е оставил 350 милиарда в чужди банки които никога няма да се върнат в русия а директно ще идат в Украйна като репарации за престъпленията на чикистите
  • 90 Оня

    4 5 Отговор

    До коментар #87 от "то като":

    Япония и Ю.Корея внасят почти толкова ВПГ , колкото целия ЕС , а нямат и един метър газопровод ! Що така дрОгарЕ ? И да , просия скоро ще иде при карабъл масква . А ние в момента плащаме около 30% по-скъпа газ , ама сибирците нали са освободители , та 30 години плащахме най-скъпата газ в Европа. А газта само ще поевтинява , а pycopoбите тепърва ще квичат

    Коментиран от #92, #93, #97

  • 91 ГАЗОВ ШУТ ЗА ПУТИН

    1 4 Отговор
    Спреха му Еврокранчето....
  • 92 Хммм

    3 1 Отговор

    До коментар #90 от "Оня":

    Япония е увеличила вноса на втечнен природен газ от Русия с 34,9% през октомври в сравнение с октомври миналата 2021г гласят статистическите данни за търговията на министерството на финансите на Япония!
  • 93 Хммм

    2 0 Отговор

    До коментар #90 от "Оня":

    Ю. Корея започна да внася нафта от Тунис, който наа свой ред отбеляза скок в доставките от Русия, което подчертава необичайните търговски маршрути, които се появявт след западните санкции срещу Москва, заради войната в Украйна, предава Ройтерс! Ю. Корея най големият вносител на нафта в света миналата година е за купила 590 000 тона от горивото използвано в нефтохимипеската промишленост от Русия или една четвърт от общия си внос на нафта.
  • 94 И какво означава ?

    3 1 Отговор

    До коментар #80 от "много":

    Ще се срине ЕС. Ще фалират някои Български фирми голяма работа. Има някои и без това прекаляват отвсякъде. Например в Павликенско – Германски и Австрийски фирми финансирали Вълка и щели да горят боклуците на България и замърсяват плодородната земя. Да фалират и се изнасят такива фирми където си искат, на мен не ми трябва само да съсипват държавата и околната среда.
  • 95 нормален

    4 0 Отговор
    Радвайте се джендъри след няколко години ще правите свирка на руснаците само и само да ви дадат нефт и газ
  • 96 Метанчо

    4 1 Отговор
    Е,като ви го докарат американците на четворна цена,ще станете много конкурентни на другите производители,дето го купуват директно от производителя.
  • 97 Пич

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Оня":

    Отвори една географска карта (не политическа) на Япония и Ю.Корея и пак питай що нямат и метър тръба.
    Само с ядене не става, ей!
  • 98 Българин

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Верно ли":

    Тройна , четворна руснаците са аут.
  • 99 Дянков

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Делю Хайдутин":

    Дреме им , нали ние ще го платим .
  • 100 въпрос

    0 0 Отговор
    гросе дойче идиотен.. а през това време бизнеса се изнася в сащ..защо ли..
Новини по държави: