Нов терминал за втечнен природен газ (ВПГ) в северната германска провинция Мекленбург-Предна Померания днес беше свързан с европейската газопреносна мрежа и може съвсем скоро да заработи, съобщи операторът "Газкейд" (Gascade), цитиран от ДПА.
Свързващата тръба на частния ВПГ проект на оператора "Дойче регаз" (Deutsche Regas) беше изградена за броени седмици и връзката може да влезе в експлоатация още следващия месец, посочва "Газкайд".
Лубмин е един от градовете в Германия, където могат да акостират кораби, превозващи втечнен природен газ. В сряда в пристанището на град Мукран на остров Рюген пристигна специален регазификационен кораб, който от декември ще се ползва като плаващ терминал и връзка с Лубмин.
Според "Газкейд" корабът може да захранва 450-метровата тръба, която вече е свързана със станции на основните тръбопроводите "Опал" (Opal - Baltic Sea Pipeline Link) и НЕЛ (North European Gas Pipeline).
За да заработи системата, са нужни само окончателни разрешения, които засега липсват.
Същевременно германският канцлер Олаф Шолц заяви, цитиран от сп. "Фокус", че добивът на газ в Германия посредством фракинг "няма смисъл". "Този метод е многократно обсъждан и отхвърлян, а и инвеститорите не проявяват интерес", казва Шолц.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Верно ли
Коментиран от #4, #98
15:38 25.11.2022
2 Делю Хайдутин
Коментиран от #99
15:39 25.11.2022
3 ТаУмВзе
Коментиран от #6, #7, #8, #11
15:41 25.11.2022
4 Ний кво плащаме за тва?
До коментар #1 от "Верно ли":
Техен си терминал.Скъсаха се да пишат по темата.15:42 25.11.2022
5 Чао на тероистите
15:43 25.11.2022
6 Верно си пещерняк
До коментар #3 от "ТаУмВзе":
За втечнен газ става въпрос не можеш ли да четешКоментиран от #9, #17
15:43 25.11.2022
7 голем смех
До коментар #3 от "ТаУмВзе":
Сичкият газ на планетата е руски :))))Коментиран от #83
15:44 25.11.2022
8 А бе,остави ги да се набутват
До коментар #3 от "ТаУмВзе":
Нек фалират.Ний нали ще сме на терминала Александруполис.15:44 25.11.2022
9 ТаУмВзе
До коментар #6 от "Верно си пещерняк":
Абе палавник, нали тва Трябва да се Обработи бре! Не знам кой е глупав в случая.15:44 25.11.2022
10 МирО
15:46 25.11.2022
11 Анализатор
До коментар #3 от "ТаУмВзе":
Най-големите доставчици на LNG в света са САЩ, Катар, Австралия, Норвегия и др.Русия има само един терминал за втечняване и е твърде малка в този бизнес.
Като изградят Александрополис и Вльора, и Източна Европа ще стане напълно независима от руски газ!
Така че без Газпром- завинаги!!! От сърце ...
На Русия им остана един Турски поток и един украински, който е Американски.... Дали ти светва нещо в главата или си оставаш ....русофил.
Русия ще си завре тръбата в задния двор на Путин.
Коментиран от #13, #18, #19, #25, #26, #32
15:46 25.11.2022
12 ОТО
15:46 25.11.2022
13 НИКО
До коментар #11 от "Анализатор":
КОЗЯШКИ АНАЛ ЛИЗАТОР НЕ СЕ РАДВАИ ЩЕ ПОЖИВЕЕМ ЩЕ ВИДИМ15:48 25.11.2022
14 Реалност
15:49 25.11.2022
15 Една
15:49 25.11.2022
16 гост
1. Пазарът на втечнен газ през 2021 г. достигна 372 милиона тона, което се равнява на над 500 млрд. кубически метра природен газ. За сравнение целият износ на "Газпром" е 185 млрд. кубически метра , от които над 150 млд куб тръбен , 90% от които за ЕС , които предстои да загуби изцяло до 2024 г , без шанс да ги компенсира със втечнен дори минимално . Втечненият газ въобще не е екзотичен или нишов пазар, това все повече се превръща в доминиращ начин за продажба на газ - както петролът се превозва основно с танкери, така и газът все повече се превозва с танкери под формата на втечнен газ.
Коментиран от #20, #31
15:49 25.11.2022
17 Верно ли
До коментар #6 от "Верно си пещерняк":
Още когато краварите правеха проучвания за шистовия газ се оказа, че добивът и преработката надвишават цената на крайния продукт, да не говорим за последствията за почвата и подземните води. Ама ти си умник - научил си думичката "втечнен газ"! Браво!15:50 25.11.2022
18 ТаУмВзе
До коментар #11 от "Анализатор":
Пациентите на Праведната Пропаганда сте забавни. Я Погледни картата на Света. ХаххахаКоментиран от #24
15:50 25.11.2022
19 Ти Русия не я мисли
До коментар #11 от "Анализатор":
Тя газ си има! Мисли с колко ще пазаруваш по скъпо всичко! И да ти се чуди човек, кое те радва! Поне ви е лесно на не мислещите!15:50 25.11.2022
20 гост
До коментар #16 от "гост":
2. Пазарът на втечнен газ е конкурентен –19 държави изнасят, а 44 държави внасят втечнен газ.
за разлика от газопровод от Русия, по който тече само руски газ и създава монопол, при втечнения газ има възможност за избор между множество доставчици. Това е важна гъвкавост и възможност за избор. Нещо повече, да се построи терминал за втечнен газ е супер евтино и бързо в сравнение със строителството на газопровод.
3. Почти две трети от втечнения газ се продава по дългосрочни договори, а 36.6% се продава на спот пазара, т.е. без дългосрочен договор. Дългосрочните договори се предпочитат, тъй като дават сигурност и предсказуемост. При новите проекти за терминали за втечнен газ финансовите институции изискват поне част от капацитета да е резервиран с дългосрочни договори, за да е сигурно, че проектът ще се изплати. Освен това с дългосрочни договори могат да се постигнат по-ниски цени. Например при подписване на дългосрочен договор за американски газ може да се договори цена, свързана с Хенри Хъб, която е 3-4 пъти по-ниска от цената на руския газ в момента.
Коментиран от #21
15:50 25.11.2022
21 гост
До коментар #20 от "гост":
4. Азия внася най-много втечнен газ – най-големият вносител е Китай, следван от Япония, Южна Корея и Индия. Тези четири икономики държат 60% дял във вноса на втечнен газ. Европа държи 20% дял във вноса на втечнен газ (около 100 млрд. куб.м. през 2021 г.), но този дял рязко ще се повиши през 2022 г. и следващите години. Почти сигурно Европа ще надмине Китай и ще стане най-голям вносител на втечнен газ още през 2022 г. През 2021 г.в строеж са 43 нови терминала
за втечнен газ, които ще увеличат капацитета с около 20%.
5. Европа има капацитет за внос на 183.7 млн. тона втечнен газ на година (около 250 милиарда куб.м. природен газ годишно), като общо 17 държави внасят втечнен газ. Испания, Франция, Великобритания и Турция внасят най-много. Най-новият терминал е в Хърватия, на остров Кърк, през който започна внос през 2021 г. През 2022 г. ще започне строителство на множество нови терминали в Европа, така че капацитетът рязко ще се увеличи. Само Германия е планирала 4 плаващи терминала, поне два от които ще започнат работа още през тази зима – а в средносрочен план ще бъдат завършени и редица други.
Коментиран от #22, #53
15:51 25.11.2022
22 гост
До коментар #21 от "гост":
6. Австралия и Катар си оспорват лидерството в износа на втечнен газ, но през 2021 г. САЩ рязко се намеси в играта като увеличи износа с около 50%. Очаква се до края на 2022 г. САЩ да стане лидер в износа на втечнен газ.Австралия, Катар и САЩ имат около 60% дял
в износа на втечнен газ. Но има много други износители на LNG, включително Египет, Нигерия, Алжир, Русия, Малайзия, Индонезия, Оман и т.н. Катар строи огромен нов проект с капацитет 33 милиона тона годишно, който вероятно ще бъде разширен заради голямото търсене от Европа. Десетки други проекти за износ на втечнен газ са в ход.
7. Към края на 2021 г. в употреба са 700 танкера за втечнен газ и бройката им бързо расте - 68 са доставени през 2021 г., а други 195 са поръчани към края на 2021 г. В употреба са 48 плаващи терминала – това са кораби, които служат като терминали за втечнен газ. Наемът на танкер за втечнен газ през 2021 г. струва средно 89 хил. долара на ден – минимална цена като се има предвид, че танкерът пренася газ за 100 млн. долара. Ако същият газ трябва да се пренесе на хиляди километри по газопровод, цената би била доста по-висока
Коментиран от #27, #45, #54
15:52 25.11.2022
23 Някой
Абе, прецакаха ги дойчовците с унищожаването на връзката з евтина и сигурна руска газ. Сега следва деиндустриализация и безработица.
15:53 25.11.2022
24 Анализатор
До коментар #18 от "ТаУмВзе":
Ама много красиво изгърмяха северните потоци, сега чакаме и южните....И най-накрая потока в задния двор на путин!
Там ще има фойерверки!
Коментиран от #28
15:55 25.11.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 тц тц
До коментар #11 от "Анализатор":
И четирите държави, които си изброил общо не могат да захранят само Германия с газ, а по новия газопровод Русия - Китай Газпром ще продава годишно толкова газ, колкото изразходва целия ЕС за 10 години. Няма да споменаваме газопровода Русия - Индия, че съвсем ще се изнервиш:)Коментиран от #30
15:56 25.11.2022
27 гост
До коментар #22 от "гост":
В заключение на Русия предстои да загуби целия си износ за Европа , без шанс да го компенсира с пренасочване към Азия по ред причини , на първо място липса на тръбопроводи , а и липса на желание от Китай най-вече да увеличава покупките си на руски газ , както и невъзможност за съществено увеличение на износа на втечнен газ , поради липса на известиции , партньори и капитали , като и западни технологии !! Дела и на европейския и световен пазар много бързо ще бъде запълнен от другите износители и ще спадне до не повече от 5-6 % в световен мащаб !!Коментиран от #35, #37, #39
15:57 25.11.2022
28 Теб
До коментар #24 от "Анализатор":
в коя детска тъ барна простокирчо? 😂15:57 25.11.2022
29 хе хе. смях в залата
15:59 25.11.2022
30 Руския гладомор
До коментар #26 от "тц тц":
Те така преди 89та въртяха бизнес с Китай и Северна Корея и 90 та фалираха ,Буш им праша контейнери с пилешки бутчетаКоментиран от #34, #38
16:00 25.11.2022
31 Провери си цифрите
До коментар #16 от "гост":
много са грешниКоментиран от #36
16:01 25.11.2022
32 Факт
До коментар #11 от "Анализатор":
Катар преди месец подписаха нов договор, с който увеличиха драстично вноса на руски природен газ, защо мислиш, че го направиха? Елементарно, драги ми дженди, за да си продават прескъпия втечнен газ на идиотите от ЕС.Същото тази седмица направиха и Азербайджан, ще ни го продават с 30% надценка.
16:02 25.11.2022
33 Е и какво от това ни касае нас
16:03 25.11.2022
34 Българин
До коментар #30 от "Руския гладомор":
За миналия век не знам, но тази година Боливия и ЮАР пращаха не друго, а бебешко мляко на краварника, че много го бяха закъсали, чак и извънредно положение имаше, което пък съвпадна с извънредното положение заради маймунската шарка:)))16:05 25.11.2022
35 хОди и пОтърси в Гугл
До коментар #27 от "гост":
Китай какво прави във връзка с руския газ.Увеличава вноса, купува го с отстъпка а ГАзпром с по-малко количества правят повече пари.
16:07 25.11.2022
36 гост
До коментар #31 от "Провери си цифрите":
Щом ти казваш нали , хахахахах !! Твоите откъде са , от ТАСС ?? Щом Асоциацията на износителите на втечнен газ не знае колко изнася само ТАСС ще е , хахахаххахах !!16:09 25.11.2022
37 В заключение
До коментар #27 от "гост":
Европа, ще загуби огромен пазар който и купуваше многократно надценените продукти и предоставяше ресурси на изключително преференциални цени. Вместо да работи по екологични и зелени проекти се вреди повече на природата и околната среда. При втечняването на газа има загуби над 10%, транспорта е свързан с отделянето на вредни газове и замърсявания ... И Вие да не си мислите, че американците ..., ще тръгнат да им купуват прескъпите Mercedes, BMW …Коментиран от #42
16:10 25.11.2022
38 Ти не разбра ли
До коментар #30 от "Руския гладомор":
че в Русия вече има капитализъм.Така че интересът клати феса/ушанката/бонето.
Сега Русия е голям износител на храни.
Ама то тре да се чете малко по-нашироко, не само да пишеш по спуснатите опорки.
16:10 25.11.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Пак звучен шамар отнесе раша
Коментиран от #46
16:13 25.11.2022
41 SDEЧЕВ
16:14 25.11.2022
42 Анализатор
До коментар #37 от "В заключение":
Пълни глупости пишеш, защото нищо не разбираш от газ. Няма никакви загуби.А що се отнася до БМВ и Мерцедесите, не само ще ги купуват, те ги произвеждат в САЩ всички джипове на двете марки...
Ама какво да обяснявам на един путинофил... Загуба на време и нерви.
Коментиран от #44
16:17 25.11.2022
43 Жоро
16:18 25.11.2022
44 Сигурно
До коментар #42 от "Анализатор":
Ако мога да ви посъветвам да поживеете известно време в Северна Америка .... да ги видите там що за стока са и тогава коментирате въпросите ....Коментиран от #48, #51
16:21 25.11.2022
45 хубави сметки
До коментар #22 от "гост":
ама без кръчмаря. Цената на кораб на ден е далеч над 89000 долара на ден, някъде двойно е на това, но нека да закръглим грубо на 100х на ден. Един кораб да отиде да натовари и да се върне му отнема 40 50 дена, айде да го кажем 30. Това са 3м само за кораба за транспорт. От там нататък смятай цена за товарене, цена за разтоварване, логистика, застраховки и т.н. Но не виждам смисъл да откриваме топлата вода, отдавна е сметнато, че преноса по тръба е много по-евтин отколкото с кораби. Ако беше обратното руснаците нямаше да строят тръбопроводи, а кораби и терминалиКоментиран от #47
16:22 25.11.2022
46 в случая шамара
До коментар #40 от "Пак звучен шамар отнесе раша":
е за Европа, която не можа да се вреди за Катарски газ , а толкова се надяваше да я огрее,приятелюКоментиран от #49
16:25 25.11.2022
47 Солей
До коментар #45 от "хубави сметки":
"отдавна е сметнато, че преноса по тръба е много по-евтин отколкото с кораб" Сметнато е при коректни доставчици, които не използват газа като оръжие.Коментиран от #50
16:27 25.11.2022
48 Солей
До коментар #44 от "Сигурно":
Аз съм поживял там, та ми е интересно, дали ти си "поживял" в Просия, да видиш там що за стока са и тогава да коментираш (Аз съм поживял И там).Коментиран от #56
16:29 25.11.2022
49 .....
До коментар #46 от "в случая шамара":
Нали русофилите разправяхте, че вече нямало излишни газови капацитети? :)))) Това преди сделката на Китай с Катар. Или забравихте какво лъгахте?Коментиран от #52
16:30 25.11.2022
50 че кой е спирал
До коментар #47 от "Солей":
газа??? който си плаща, получава газ, справка-целия свят. Да , сега като им гръмнаха газопроводите, газ няма, няма и да има за Германия, но пазар голям, газ-доста ограничено предлаганеКоментиран от #64
16:32 25.11.2022
51 Анализатор
До коментар #44 от "Сигурно":
Ти първо поживей малко в Рашистан...Там живота е "мечта" за всеки..... путинофил.
С Путин ще лягаш , с Путин ще ставаш....
Великият вожд и учител...
И памперси ще му сменяш...
16:33 25.11.2022
52 ами продължава
До коментар #49 от ".....":
да няма, кой е казал, че има? Договора между Катар и Китай е за 27 години , ако не си разбрал, а Европа искаше спотови сделки и сама си вдигна цената на газа далеч преди войната.Коментиран от #62
16:35 25.11.2022
53 Хммм
До коментар #21 от "гост":
Виж сега сладур, този твой икономист от фейса не ти ли каза, че начинът по който се водят търговските статистики оставят много място за търговски маневри?Така "Евростат" класифицира вноса по страна на произход. В службата по национална статистика във Великобритания вносителят е изпращачът, а не производителят. Това означава, че стоките/суровините от "Х държава, могат да преминат като немски, американски и пр. ако бъдат получени през Германия, съответно САЩ.
А втечнен газ никога, ама никога не може да бъде по евтин от тръбният, освен ако не си благотворително дружество.
Коментиран от #61
16:39 25.11.2022
54 Минувач
До коментар #22 от "гост":
Виждам, че си написал цяла епопея на тема втечнен газ и си мислиш, че си прав дори... Сега ще ти каже нещо, но не като танкерист, какъвто работя, а като нормално мислещ човек на тема пазари. Писал си някакви цифри, колко газовоза имало по света, колко товар превозвали и на какви цени, сравнявайки всичко с тръбната газ. Ще ти кажа едно - пазарите се самоурегулират. Преди войната е имало нужда от еди колко си газовоза и те са оперирали, на база на тая нужда, както и определен брой терминали. Сега да кажем, че 90% от тръбната газ ще спре и ще и трябват танкери. Даваш ли си сметка, колко стотици нови газовоза трябва да се построят. Знаеш ли, че корабостроителниците по света са заети с поръчки за около 5 години напред. Един такъв кораб се строи за 1-2 години. Кажи, кой и кога ще построи тези кораби, откъде ще дойдат? Знаеш ли, че цената само на един голям газовоз е над 1 милиард долара, само на 1 брой кораб, заради супер скъпите материали и стомана на танковете, където температурите са много десетки градуса под нулата. Даваш ли си сметка, че всички действащи кораби, терминали, корабостроителници си имат предварителни договори и поръчки? Даваш ли си сметка, колко е скъпо да караш газ с кораб за поддръжка на кораба, докове, много високи заплати, вкл. и на терминалите и т.н., докато тръбата веднъж поставена има поддръжка само на няколко компресорни станции. Ако с кораби беше по-добре, защо някой някога въобще е правил тръби, които минават по дъното на моретата, вмКоментиран от #59, #63
16:44 25.11.2022
55 Минувач
16:44 25.11.2022
56 Коя е Просия ?
До коментар #48 от "Солей":
На коя държава казвате Просия ? Просяците на запад ги има – Германия, Англия, Северна Америка ... В Русия просяци не съм виждал, но и последно съм преминавал от там доста отдавна ... Преди известно време приказвах с един Руснак, поканих го да дойде в България, но човекът ми отказа – според него само Руските пенсионери идвали в България ...Коментиран от #57, #60
16:46 25.11.2022
57 Просия
До коментар #56 от "Коя е Просия ?":
е равно на русия. Връзката е очевидна.16:47 25.11.2022
58 дончичо
16:47 25.11.2022
59 А ти
До коментар #54 от "Минувач":
даваш ли си сметка путин колко ненужни на никого тръби построи?16:48 25.11.2022
60 Солей
До коментар #56 от "Коя е Просия ?":
""според него само Руските пенсионери идвали в България ..." Ами, личи ти как си събираш информацията. Явно и на море не си ходил никога. Ако беше, щеше да знаеш какви руснаци идват в България. Въпроса ти е напълно излишен.Коментиран от #71
16:50 25.11.2022
61 Може
До коментар #53 от "Хммм":
ако руснаците искат да създават кризи. Сега момента е точно такъв. Скоро ще стане още по-лошо за русия. Техически ще се наложи да спрат.Коментиран от #75
16:51 25.11.2022
62 .....
До коментар #52 от "ами продължава":
"да няма, кой е казал, че има?" Не може да сключиш договор за нещо, което го "няма". Само оттам трябваше да ти светне. Но явно не си свързан с електричеството още.Коментиран от #66
16:51 25.11.2022
63 колега
До коментар #54 от "Минувач":
аз съм на друг тип кораби и не съм запознат точно с навлото на газовозите, но то винаги е било в пъти на това на нашите, а нашите към момента са 50-75х долара, така,че оня дето ги пише тея фантасмагории, че с кораби било по-евтино отколкото по тръбопровод си е пълен лаладжия. Все едно като полива доматите на двора, вместо да опъне маркуча, да вика приятеля си от другия град, да дойде с водонската да ги полееКоментиран от #69
16:52 25.11.2022
64 Скоро
До коментар #50 от "че кой е спирал":
цената ще спадне до неочаквани нива и пусия - бедна по-бедна.Коментиран от #65, #68
16:53 25.11.2022
65 На боб
До коментар #64 от "Скоро":
или на леща фърлят простокирчовците! 😂16:57 25.11.2022
66 явно
До коментар #62 от ".....":
доста трудно възприемаш, ще се опитам да ти го обясня като за първолак. Едни чичковци от Европа искаха да купуват нещо от едни други чичковци ,малко по на изток, Обаче тея чичковци, казаха на чичковците от Европа, че няма да им го продават това нещо на тях, защото искат да го продават с дългосрочни договори и го продадоха на други чичковци, още по на изток. Сега вдяна ли най-накрая17:00 25.11.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 що ще спада цена
До коментар #64 от "Скоро":
да не би да са открили нови газови находища или тъсенето да спада???17:03 25.11.2022
69 Минувач
До коментар #63 от "колега":
Аз съм на нефтени танкери, от най-големите. Аз съм ст. пом, смятам товара, товаря и разтоварвам, Караме по малко над 2 милиона барела, кажи речи товар за 200 милиона долара, навлото на кораба сега се вдигна още и стига до 100 хил долара на ден да наемеш кораба. Онзи лаладжия кораб не е виждал на живо, тръгнал да обяснява корабния бизнес. Да отиде ми намери, къде да поръча нов танкер да купи. Всички корабостроителници са заети на макс с години напред. И другото за цената на превоза - само смятай, колко е цената на тоя кораб - хоп над 1 милиард, един нов терминал - хоп цената им е 2 милиарда, после заплати, много милионни докове на всеки няколко години за корабите.. Кептънът на газовозите взема перманентно към 8 хил евра всеки божи месец, вкл. и като е вкъщи. При работа 1:1, все едно да взема 16 К евро на месец, ако се брои само времето, когато е на работа. Другите по редичката са пак на 1.5 пъти по-високи заплати от нефтените танкери и 2 пъти по-високи от другите кораби. Друг лаладжия тук, ми отговаря Путин, колко тръби бил направил. Да бе, то в цял свят само руска газ тече по тръби, други тръбопроводи няма по света, хахха. И когато Европа си внасяше газ от Русия, що искаше тръби, а не танкери. Очевадно е и близко до акъла е, кое е много по-евтино. Танкерите са само, за далечни разстояния и спот пазара. Да не говорим и за рисковете при корабите - експлозия, блъскане, засядане, забавянезаради проблеми с главна машина примерно и т.н.. А това води и други новКоментиран от #73
17:10 25.11.2022
70 Курадо Катани
Коментиран от #72
17:11 25.11.2022
71 аз не събирам
До коментар #60 от "Солей":
информация от тия дето ходят по веднъж на година, че да се снимат, аз живея там. Отдавна руснаците си разпродадоха имотите и избяха от България, поне десетина години минаха вече17:13 25.11.2022
72 ....
До коментар #70 от "Курадо Катани":
BASF – най-големия химически замърсител в Европа. Volkswagen – манипулации на данните за изгорелите газове ... Тия са едни от най-големите престъпници ...Коментиран от #74, #76
17:17 25.11.2022
73 колега
До коментар #69 от "Минувач":
аз съм г.м. на контейнеровозите, и при нас навлото е 50-75 на ден. Преди няма и 20 дена взехме чисто нов кораб от Корея, и нашето е малко по ниско, но пък е за 15 години напред. Иначе заплатата нещо ми се вижда малка при вас, при положенение, че сте на газовози, тя при нас е по голяма от това което пишешКоментиран от #81
17:19 25.11.2022
74 Про митак
До коментар #72 от "....":
Избирай - работещи престъпници или масова безработица. А, да - изборът не е твойКоментиран от #79
17:19 25.11.2022
75 Хммм
До коментар #61 от "Може":
Доставките на природен втечнен газ (LNG) от Русия за Китай през периода януари - октомври 2022г са се увеличили с 32 на сто. В същото време доставките от Австралия за Китай са намалели с една трета. Така Русия зама първото място за доставка на втечнен газ в Китай. До този момент е била Австралия! След сключването на договора между Катар и Китай, то Катар се нареждат на второ място за доставка на втечнен газ. Австралия на трето, следва Малайзия и т. н. Това съобщават от главната митническа администрация на Китай!17:20 25.11.2022
76 и още към
До коментар #72 от "....":
300 хиляди фирми казаха германците, че очакват да фалират до края на другата година, явно и те са мошенници :)17:21 25.11.2022
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Джони Чеп
17:25 25.11.2022
79 Изборът
До коментар #74 от "Про митак":
е на демокрацията, такава е системата в България поне за момента. До известна степен в днешно време наистина въпросът се свежда дали човек да е престъпник или безработен. Всеки си решава сам за себе си. Да фалират Германските фирми, мене какво ме засяга ? В България като фалираха хиляди фирми заради техните, някой да го интересува ? Колко търговци, производители ... фалираха заради Кауфланд, Лидл, вноса на боклуци от Европа – меса, картофи и други ?Коментиран от #80
17:35 25.11.2022
80 много
До коментар #79 от "Изборът":
елементарно разсъждаваш. Я се замисли по сериозно какво означава това да фалират немските фирми. Това означва, че ще фалират и много фирми които са свързани с Германия, по някакви данни това са 70% от фирмите които изнасят. Сега светна ли ти лампата. Или да добавя, че това ще означава ефекта на доминото, първо за германската икономика, после и за европейската, в това число и Българската. Или не можете, или не искате да осъзнаете каква катастрофа я чака Европата със скъпата енергия и без никакви ресурси. Точно затова всички сериозни фирми се изнасят с 200 кой към САЩ, кой към Китай, кой към Мароко да речем. Само и само да не са в Европа.Коментиран от #88, #94
17:51 25.11.2022
81 Минувач
До коментар #73 от "колега":
На капитана заплатата на газовозите при нас е към 96 000 - 100 000 евро на година, като работи 6 месеца в годината. Не знам при вас, какви са заплатите, но не мисля, че може да са по-високи, особено и на контейнеровози. На катарските газовози заплатите предполагам са по-високи, но не кой знае колко повече. На нефтените танкери не знам, защо, но заплатите нещо паднаха и никой не ги вдига, въпреки, че цените на навлата растат.Коментиран от #84
17:56 25.11.2022
82 Гост
18:01 25.11.2022
83 Мммда
До коментар #7 от "голем смех":
Почти всичкия+ е по-калоричен от американския. Води се 10 пъти по-екологично чист от тоя, който ще плава с корабчетата. Защо за газа не крякат Зелените, а само за автомобилите, май ги е страх да не стоят на студено.18:12 25.11.2022
84 моята
До коментар #81 от "Минувач":
за 6 месеца е 78к евро, очаквах при вас да е поне по две18:12 25.11.2022
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 стоян
Коментиран от #87
18:31 25.11.2022
87 то като
До коментар #86 от "стоян":
гледам, руските пенсионери пак си вземат пенсиите, ама в европа нещо работещите взеха рязко да намаляват. А и на Путин не му дреме дали ще си продава газа на Китай или на Европа или ще си го гори, ей така за кеф, газ имат бол, пшеница също, нефт също.Коментиран от #89, #90
18:39 25.11.2022
88 Хммм
До коментар #80 от "много":
Може да е елементарно, но до някъде споделям неговото мнение... Каква икономика имаме ние сега, че да ни се отрази? Те убиха нашата икономика за да ни направят елементарни потребители. Меркел през нейното царуване участваше активно в икономипеските процеси в България.... и което още креташе по един или друг начин и него уби..... Цял ЕС се подтискаше за да работи германската икономика и малко френската...Сиреч всички за Германия...18:53 25.11.2022
89 стоян
До коментар #87 от "то като":
До 87 ком - руската хазна се пълнеше досега от скъпия газ и петрол затова вземат пенсии - но от тук нататък проблема им ще е голям - тая война струва много пари които русия ги свършва ден след ден а глупавия путин е оставил 350 милиарда в чужди банки които никога няма да се върнат в русия а директно ще идат в Украйна като репарации за престъпленията на чикистите18:54 25.11.2022
90 Оня
До коментар #87 от "то като":
Япония и Ю.Корея внасят почти толкова ВПГ , колкото целия ЕС , а нямат и един метър газопровод ! Що така дрОгарЕ ? И да , просия скоро ще иде при карабъл масква . А ние в момента плащаме около 30% по-скъпа газ , ама сибирците нали са освободители , та 30 години плащахме най-скъпата газ в Европа. А газта само ще поевтинява , а pycopoбите тепърва ще квичатКоментиран от #92, #93, #97
19:21 25.11.2022
91 ГАЗОВ ШУТ ЗА ПУТИН
19:30 25.11.2022
92 Хммм
До коментар #90 от "Оня":
Япония е увеличила вноса на втечнен природен газ от Русия с 34,9% през октомври в сравнение с октомври миналата 2021г гласят статистическите данни за търговията на министерството на финансите на Япония!19:33 25.11.2022
93 Хммм
До коментар #90 от "Оня":
Ю. Корея започна да внася нафта от Тунис, който наа свой ред отбеляза скок в доставките от Русия, което подчертава необичайните търговски маршрути, които се появявт след западните санкции срещу Москва, заради войната в Украйна, предава Ройтерс! Ю. Корея най големият вносител на нафта в света миналата година е за купила 590 000 тона от горивото използвано в нефтохимипеската промишленост от Русия или една четвърт от общия си внос на нафта.19:47 25.11.2022
94 И какво означава ?
До коментар #80 от "много":
Ще се срине ЕС. Ще фалират някои Български фирми голяма работа. Има някои и без това прекаляват отвсякъде. Например в Павликенско – Германски и Австрийски фирми финансирали Вълка и щели да горят боклуците на България и замърсяват плодородната земя. Да фалират и се изнасят такива фирми където си искат, на мен не ми трябва само да съсипват държавата и околната среда.20:29 25.11.2022
95 нормален
20:49 25.11.2022
96 Метанчо
20:56 25.11.2022
97 Пич
До коментар #90 от "Оня":
Отвори една географска карта (не политическа) на Япония и Ю.Корея и пак питай що нямат и метър тръба.Само с ядене не става, ей!
10:02 26.11.2022
98 Българин
До коментар #1 от "Верно ли":
Тройна , четворна руснаците са аут.10:47 26.11.2022
99 Дянков
До коментар #2 от "Делю Хайдутин":
Дреме им , нали ние ще го платим .17:00 26.11.2022
100 въпрос
14:34 27.11.2022