Last news in Fakti

8 Декември, 2022 16:35 2 570 16

Загуби за милиони прогнозират превозвачи отвъд Дунава, ако България и Румъния бъдат разделени за Шенген

  • шенген-
  • румъния

Присъединяването към Шенгенското пространство би означавало по-кратко време за доставка и износ, транспортните компании ще намалят и разходите си и ще станат по-конкурентоспособни

Загуби за милиони прогнозират превозвачи отвъд Дунава, ако България и Румъния бъдат разделени за Шенген - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Загуби за милиони прогнозират превозвачи отвъд Дунава, ако София и Букурещ бъдат разделени за Шенген.

Ако Румъния се присъедини към Шенген, а България не, това би удължило времето за гранична проверка и един камион, блокиран на границата, би струвал на превозвачите между 800 и 1000 евро на ден, изчисляват представители на бранша пред румънската агенция Медиафакс.

„Шофьорите на камиони стоят между 12 и 24 часа, понякога и по 72 часа на пунктовете Калафат-Видин и Гюргево-Русе, както и на границата с Унгария. Те получават заплащане за тези часове. Проблемът е, че им свършва работното време и трябва да намерят къде да паркират“, коментира пред Медиафакс Мирча Влах, генерален мениджър на Думагас (Dumagas), един от най-големите румънски товарни превозвачи.

По думите му присъединяването към Шенгенското пространство би означавало по-кратко време за доставка и износ. Транспортните компании ще намалят и разходите си и ще станат по-конкурентоспособни на външния пазар.

Медиафакс цитира и финансовия анализатор и бивш секретар в министерството на финансите Флорин Андрей, според когото влизане в Шенген би увеличило износа и би довело до намаляване на дефицита по търговската и текущата сметка.

Присъединяването към Шенгенското пространство на практика е задължение на Румъния, поето с присъединяването ѝ към Европейския съюз. Въпреки това, не всички страни-членки на Общността са част от пространството без граници, а Шенгенската зона включва и държави, които не са в ЕС, като Швейцария и Норвегия например. Румъния е изпълнила техническите критерии, които се отнасят най-вече до капацитета ѝ за контрол по външните граници на Шенгенското пространство, отбелязва Медиафакс и допълва, че за да влезе в „клуба“, Букурещ се нуждае от единодушното съгласие на страните членки на ЕС.

В миналото Германия, Франция и Нидерландия се противопоставиха, но първите две наскоро изразиха подкрепата си за присъединяването на Румъния към това пространство, припомня Медиафакс.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Урсула

    19 5 Отговор
    Шенген през крив макарон.
  • 2 Гошо

    5 9 Отговор
    Пази ни Господ ейй ,пази ни и то най вече от самите нас А Честита Коледа и новата 23г Дано съдбата не подлага на изпитание акъла ни ,че то ,не че го нямаме ,ама късно идва
  • 3 Гошо

    7 6 Отговор
    А и влашорите покрай нас
  • 4 Хаха

    3 4 Отговор
    Какъв рев какво нещо , абсолютно нищо не губят ако не сме в Шенген. Точно обратното ще трябва да ни хранят защото България и Румъния са две проядени от корупция бездънни ями

    Коментиран от #7

  • 5 мммда

    6 1 Отговор
    То камионите си чакат по толкова от години.
    От кога един тираджия взима 800Евро на ден?

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Русофоб Антисемит

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Хаха":

    То затова изгониха Лаура Кьовеши 😃😃😃Защото натика половината им корумпирани политици в затвора.... Румънците вече са на светлинни години пред нас. Трябва да осъзнаете този факт и да го приемете.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 БЪЛГАРИН

    6 0 Отговор
    НАПРАВО НИ КАЗАХА ВТОРО КАЧЕСТВО ХОРА
  • 10 Хаха

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Русофоб Антисемит":

    Ама тука не става въпрос да са пред нас , а наравно със страни като Холандия и Австрия... за нас пак казвам няма смисъл да се говори докато не умре и последния дърт комунист
  • 11 ПЕТДЕСЕТ НЮАНСА СИВО☝

    1 0 Отговор
    ПО ВОПЛИТЕ ЩЕ ГИ ПОЗНАЕТЕ.....ЖЪТВАРИТЕ ...ТОЖЕ😀
  • 12 Сесесере

    2 3 Отговор
    Руската дупка, пълна с русофили-никога в Шенген ! Вън от НАТО и ЕС! Искат рубли, брикс и шос! Москвичи, самовари и балалайки!

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ООД

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "мммда":

    Дневните разходи за един камион далеч не са само заплатата на шофьора.Жалко е ,че има хора с толкова примитивно мислене.
  • 15 Лицемерни лъжи

    3 0 Отговор
    Прицелът на ветото са преди всичко гръцките престанища Пирея и Солун. Целта а да не се развие конкурентен товрарооборот от тях към Югоизточна и Централна Европа. От Азия и Близкия изток,през Пирея,Солун,България,р.Дунав е най-късият и бърз маршрут за стоките. Парадоксално,нооо... Централна и Източна Европа се захранват със стоки от Индия и Китай... познайте от къде? От нискоземското пристанище Ротердам.Шенген за България и Румъния ще отеме половината товарооборот на Ротердам и то при сегашната калпава инфраструктура. Точно затово десетки години тъмни сили стопират строителството но тунел под Петрохан - Солун,Петрохан,Лом е най-късото разстояние от Бяло море до р.Дунав и Централна Европа.Каквото и друго да ви говорят са лицемерни шорошни лъжи.
  • 16 Иван Радоев

    2 1 Отговор
    Пед.... тия и лицемерие се оказаха единствените европейски ценности, за които Сюлейман Паси плака от радост
Новини по държави: