Отидете към основна версия

23 Декември, 2019 11:27, обновена 23 Декември, 2019 11:27 13 480 98

Aston Martin се бори за живота си

  • aston matrin-
  • dbx

Известната марка изпитва сериозни трудности и бъдещата ѝ съдба до голяма степен зависи от успеха на новия DBX модел

Aston Martin DBX

В Сейнт Атан, Уелс се състоя откриването на нов завод на Aston Martin. Това събитие привлече вниманието на целия автомобилен свят. На първо място, защото легендарната автомобилна компания, която агентите 007 използват редовно, изпитва сериозни финансови проблеми през последните години. С откриването на новата фабрика Aston Martin се надява да обърне негативната тенденция. Ще успее ли обаче?

Aston Martin обяви изграждането на нов завод в Уелс още през 2016 година. Бившата кралска военновъздушна база, която съществува от 1938 година, е избрана за място на завода. По време на Втората световна война на нея служат около 14 000 военни, а в следвоенните години базата беше преквалифицирана като център за обучение на пилоти. Сега на мястото на бившите хангари е построен заводът Aston Martin Lagonda, първите сгради, на който се издигнаха още през 2017 година.

"Заводът в Сейнт Атан е важна стъпка в развитието на новия ни автомобил DBX. Отварянето на завода е изключително важен момент в развитието на компанията и има за цел да реализира амбициите ни като глобална луксозна марка “, заяви Анди Палмър, ръководител на Aston Martin, на церемонията по откриването на новия завод. Той добави още, че събитието е "повратна точка за Aston Martin и вот на доверие в автомобилната индустрия на Обединеното кралство".

Г-н Палмър беше подкрепен от премиера на Уелс Марк Дрейкфорд, който също отбеляза в речта си, че „поставянето на международно признатата марка в Сейнт Атан“ също е „огромен вот на доверие за работниците от Уелс“. „Това е пример за това как правителството на Уелс подкрепя и прави всичко възможно, за да стимулира икономическия растеж и да създаде работни места“, каза уелският премиер.

Очаква се пълноценното производство, както бе обявено по време на откриването на завода, да започне през второто тримесечие на 2020 година. Компанията планира там да произвежда линия кросоувъри Aston Martin DBX.

Първите модели ще имат 4-литрови V8 битурбо двигатели с мощност 542 конски сили. Автомобилите ще бъдат оборудвани с автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела. Кросоувърът DBX е в състояние да ускори до 100 километра в час само за 4,3 секунди, така че съчетава свойствата на спортен автомобил и SUV. Фактът, че колата принадлежи към сегмента "лукс", трябва да се напомня цената на колата, която ще се колебае около 200 хиляди долара, в зависимост от конфигурацията.

Очаква се, след като предприятието достигне пълен капацитет, заводът ще произвежда около 5 000 автомобила годишно. В същото време, според Анди Палмър, компанията очаква, че инженерните технологии, които Aston Martin притежава, заедно с дизайна, да позволят на кросоувъра да заеме достойното си място в луксозния сегмент на автомобилния пазар, а продажбите да са на високо ниво. На първо място, на пазара на САЩ, на който д-р Палмър особено разчита.

Междувременно оптимистичните доклади на шефа на Aston Martin и на уелския премиер звучат странно на фона на противоречивата финансова ситуация, в която британската автомобилна марка се намира от доста време. За да я преодолее, миналата година компанията проведе публично предлагане на акции.

Привличането на финансиране от открития пазар обаче не реши основния проблем - спадът в търсенето на продуктите на компанията. Заради това Aston Martin трябваше да преразгледа прогнозата за продажбите на автомобили през 2019-а, която беше намалена с 11 процента, или до 6.3 хиляди автомобила. В резултат на това през първите девет месеца на 2019 г. компанията регистрира загуба в размер на 92,3 милиона британски лири (около 118 милиона долара).

Ситуацията с продажбите и липсата на печалба, разбира се, се отразява на цената на акциите на Aston. Например ценните книжа на компанията през последната година от публичното им предлагане на фондовата борса (IPO) паднаха със 75 процента. Коментирайки настоящата ситуация, Bloomberg заяви, че: „не е ясно кой инвеститор би искал да продаде акциите си на тази, изключително ниска цена, на която се търгуват в момента.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.

Свързани новини